Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Danke, er det selveste M/S Bohus, eks. M/S Lion Princess, eks. M/S Europafärjan II, eks. M/S Europafärjan, eks. M/S Prinsessan Desirée ?? :)
    Bohus, samme salg på Viking...

399 for Laffe og 440 og noe for XO.

Larsen skal inneholde miks av yngst 10 års og eldst 40 års..

D

Danke

Gjest
    Jeg har bare tillatelse til en dram whisky ikveld. Sånn går dagan som gift. Men sef ble det endel 0,6 Carlsberg og 0,6 Hansa og jägermeister på båten.

63 kr for tysk? flybensin dram og 0,6 er levelig...

Mysigt

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hadde vurdert det ekteskapet det, danke. Om ikke dagens dram er spesiell raus - sånn ca en halv flaske.
    Oban 14 er bare digg, asså.

D

Danke

Gjest
    Tar en stor dram og en øl, problem solved..

Pluss at jeg blir helt i vater og Tigergutt rå form.

I morgen skal jeg mekke anlegg, i godt humør med ny CD-spiller og ny Sony UHP-H1 på garanti... [emoji4]

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Rett og slett vanedannende. Og siden jeg var hos legen og fikk sjekket leverfunksjonen, som var strålende, så bare gasser jeg på. Ikke har jeg hiv heller og ute er det bare få skyer på himmelen.

P4210002.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    An apple a day keeps the doctor away, og så er det samtidig greit å holde seg inne med den andre øvrigheta.
    Vi skal jo alle vandre og da er det greit å ha unna forberedelsene.

Hill deg Maria, full av nåde, Herren er med deg, velsignet er du blant kvinnene og velsignet er frukten av ditt liv, Jesus.
    Hellige Maria, Guds mor, be for oss syndere, nå og i vår dødstime. Amen.

D

Danke

Gjest
    Bannabein eller hvordan det var...
    Målinger av kabelstrekk fullført, gevinst mottatt.

• Liker
    Reaksjoner: svk
    A

Avgatt19087

Gjest
    Blended Scotch i glasset på furtebua i kveld. Highland Queen 12 YO. Mye maltwhisky i denne. Under SEK 400 på Bolaget lar seg absolutt høre. Jeg tor ikke jeg er på feil jorde hvis jeg sier at her er det iallefall Glenmorangie i mixen. Men, jeg har tatt feil før, så... God dram åkkesom, iallefall i min gane.
    E7C87CE8-C2D9-463A-B597-ADF727F227A2.jpg

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du er glad i Loch Gorm du, jeg må se å få smakt på den.
    Fikk en mail fra Kilchoman her om dagen med info om en 2018 versjon av nevnte dram.
    PCM-&-LG-Main.jpg
    Here they are ladies and gents, our first limited editions of the year; 2018 editions of Loch Gorm and Port Cask Matured, if they aren't on the shelves of your local shop then they are on the way (unless they've sold out already...).

This is the second Port Cask Matured expression we've released, the first, launched in 2014 was one of the most talked about Kilchoman releases in the distillery’s thirteen-year history. The 2018 edition is a vatting of thirty ruby port hogsheads filled in 2014, yielding a total of 10,000 bottles. Anthony and the team's commitment to full-term maturation has continued, with the decision to age exclusively in port casks rather than using such barrels for finishing, this gives the whisky an added dimension, with layers of red fruits, creamy vanilla and floral sweetness that flood in with the intensity expected of a 50% abv bottling strength.

Released alongside the Port Cask Matured is the well-established Loch Gorm release, our exclusively sherry matured limited edition has been a feature of the Kilchoman range since 2012. The 2018 release of 15,000 bottles is made up of nineteen oloroso sherry butts filled in 2007, 2008 and 2011, containing some of the oldest sherry casks ever filled at Kilchoman. Loch Gorm is our only global release matured solely in sherry casks, with its combination of rich sherry notes, cooked fruits and subtle Islay peat, it’s not surprising that it's one of our best-sellers.

“Historically our port and sherry matured releases have received a very positive response from the whisky community, I think the 2018 editions are probably the best versions of these expressions we’ve released to date so I’m excited to see the how our latest offerings are received” Anthony Wills, Kilchoman Founder.

Traditionally we have released our 100% Islay and Loch Gorm expressions in the spring however this year we've decided to move 100% Islay to the autumn with the much-anticipated Port Cask Matured taking its place. But don't worry, we have a little surprise in store for the 8th Edition 100% Islay and we think you'll like it!

Both limited editions are on their way to retailers and bars around Europe. It might take a little longer to reach countries further afield, but don’t worry, they'll get there! We will also be releasing a small number of bottles on our website from Thursday the 26th of April at 2pm GMT. On Thursday, either Click Here or go to the homepage (www.kilchomandistillery.com), click on ‘Menu' then 'Whisky Shop'.

Tasting Notes: Port Cask Matured – 2nd Edition
    Nose: Red fruits with light citrus, earthy peat smoke and hints of creamy sweetness.
    Palate: Redcurrant jam, cinnamon with layers of citrus, floral sweetness and coastal influence.
    Finish: Layers of cooked red fruits,

Tasting Notes: Loch Gorm - 2018 Edition
    Nose: Orange peel, cloves, mixed spice and cooked fruits.
    Palate: A beautiful balance of spicy richness, cooked fruits and peat smoke
    Finish: Mouth filling peat smoke, lasting tropical sweetness and rich dried fruit.

D

Danke

Gjest
    Idag har det vært stress. Ungen hadde en Nei!! Dag og måtte bære ham rundt i butikkene, det vanligvis han ville ha var Nei!!!

Hjem og leke? NEI!!

Heldigvis kjøpte jeg sjokomelk, og etterpå ville han ha [emoji4]

Helt utrolig deilig å komme hjem.

En pils eller to og Laphroaig four oak.

Imorgen er det heldigvis fridag. Og godt er det.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.216
    IMG_0743.jpg IMG_0743.jpg

My Whisky bar.
    Har studert disse siste halv-år.
    GlenDronach 18, er eneste highland malt, dyr men veldig god og jeg kommer til å kjøpe flere av den
    Laphroaigh har jeg studert i flere år og den blir fast inventar. Mye smak der med ørlite vann.
    Bowmore darkest er god, litt mild, behagelig, vil ha den også noen ganger
    Bowmore Tempest, vel, sier meg ikke så mye, ok
    Lagavulin 16 er litt som Laphroaigh men mildere og litt mer lettdrukken
    Talisker Dark Storm, mye smak der og jeg tror jeg vil kjøpe den igjen
    Talisker Skye, husker knapt og vet ikke sikkert

Det var det jeg kan si om disse nå, helt subjektivt selvfølgelig, og jeg er ikke utlært, mye igjen å ta tak i, skal prøve andre merker dette året

Men Herre Gud og kjære vene, alt dette er utmerket, alt for godt og de blir fort tomme, og det er nugle i bunn så de lekker ikke...

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har smakt på mesteparten av snadderet du viser frem og Lagavulin går av med seieren etter min smak.
    Tempest er mye bang for the buck forresten....:)

D

Danke

Gjest
    Danke, nå også offtopic i offtopic forum!!

Larsen XO og en pilsner..

D

Danke

Gjest
    Nå on topic.

Slapp heldigvis kollektivtransport. Kona jobber ikke overtid, var ikke helt sikkert.

En 15 kr Ipa som jeg sparte fra helgen, og en Laffe.

Har mest fritid midt i uka, ellers er jeg opptatt med barn...

Så nå kan jeg endelig høre på stueanlegget.

Jeg er vel eneste person i huset som bruker CD spilleren.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.273
    Torget vurderinger
    0
    Da har en nyss hjemkommet Spiralis etter en del besvær klart å komprimere bildet slik at jeg kan legge ut "skrytebilde" av den siste tilveksten til samlingen.

En 14 år gammel Balvenie på "Caribisk" rum fat, sikkert mild og god. Balwenie er jo normalt ikke noen utfordring for smaksløkene, den bruker å være meget snill og myk.

En 18 år gammel Aberlour. Kjøpte den på grunn av alder og det faktum at jeg ikke har den fra før. Aberlour er destilleriet i mitt hjerte!

En Knockando 21 år. Helt ukjent, så dette var ren gambling. Håper det ikke var et bomkjøp! Men nå er det stadig lenger mellom de voksne whiskyene ( 20 år + ) som er i prisleie for normale mennesker så når man finner noe til under tusenlappen så må man jo bare! Finner bare god-ord om den på nettet så jeg håper....!;)

AND Whisky.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.273
    Torget vurderinger
    0
    Og så kan man se hva som selges i andre land enn Norge, og til hvilken pris!!

ANDORA SPRIT.jpg

Litt vondt å se, men prisen er 11 Euro for 5 liter!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.007
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Tenke seg til å ta med så mye overflødig sprit, og som ikke engang skal drikkes i dette liv.

Hva er planen, Spiralis?

D

Danke

Gjest
    Da har en nyss hjemkommet Spiralis etter en del besvær klart å komprimere bildet slik at jeg kan legge ut "skrytebilde" av den siste tilveksten til samlingen.

En 14 år gammel Balvenie på "Caribisk" rum fat, sikkert mild og god. Balwenie er jo normalt ikke noen utfordring for smaksløkene, den bruker å være meget snill og myk.

En 18 år gammel Aberlour. Kjøpte den på grunn av alder og det faktum at jeg ikke har den fra før. Aberlour er destilleriet i mitt hjerte!

En Knockando 21 år. Helt ukjent, så dette var ren gambling. Håper det ikke var et bomkjøp! Men nå er det stadig lenger mellom de voksne whiskyene ( 20 år + ) som er i prisleie for normale mennesker så når man finner noe til under tusenlappen så må man jo bare! Finner bare god-ord om den på nettet så jeg håper....!;)

Vis vedlegget 493049
    Har du smakt den berømte Bunaden?
    Aberlour A'bunadh eller hva den heter?

Har ikke smakt Aberlour selv, men kunne tenkt meg å prøve bunaden. [emoji4]

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.273
    Torget vurderinger
    0
    "Bunaden" er veldig god. Den har jeg tømt noen flasker av!

Om ikke annet burde som bor i Sverige der den er ganske lett tilgjengelig kjøpe en og prøve. Er ikke veldig billig men imho er den verd pengene.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.273
    Torget vurderinger
    0
    Tenke seg til å ta med så mye overflødig sprit, og som ikke engang skal drikkes i dette liv.

Hva er planen, Spiralis?
    Noe blir nok drukket, det som stiger i pris blir vel solgt en vaker dag. Og resten skal jeg kose meg med når jeg sitter på pleiehjemmet! :cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.143
    Nå er jo de ganske glad i litt torvmyrrester både i flytende og karbonisert form herr doktor, så Arran 14 YO blir kanskje litt for mild for deg.
    På den annen side har den en intrikat palett som passer godt sammen med en halvmørk smårustikk øl eller alene med 2 små dråper vann i.
    Den godeste flirosoferende doktoren er jo rett som det er i plankebyen, så nevnte whisky lar seg prøvesmake en kort tur mot nordøst.
    De skal ikke se bort fra at de liker den min gode mann :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn