Hæææ
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 08.09.2014
- Antall liker
- 70
Godt skrevet Ingeniøren.
Som jeg poengterte i min klage så fungerte det utmerket og lynraskt med Spotify samtidig som Wimp var ubrukelig, så hvor skal vi legge skylden da Ingeniøren?Forstår ikke problemet ?
Selv er jeg meget fornøyd med WIMP og opplever sjelden noen problem med musikk leveringen, men det går an å bruke hode. På enkelte tidspunkt, som nyttårsaften, vet man at mange vil bruke det og da ordner man seg på annen måte. WIMP kan neppe bygge ut kapasitet som dekker alle topper og det er ikke sikkert problemet ligger hos dem heller. Signalet skal dog fraktes hjem til den enkelte bruker av andre enn WIMP.
Kan kanskje ha noe med størrelsen på lydfilene å gjøre ?Som jeg poengterte i min klage så fungerte det utmerket og lynraskt med Spotify samtidig som Wimp var ubrukelig, så hvor skal vi legge skylden da Ingeniøren?Forstår ikke problemet ?
Selv er jeg meget fornøyd med WIMP og opplever sjelden noen problem med musikk leveringen, men det går an å bruke hode. På enkelte tidspunkt, som nyttårsaften, vet man at mange vil bruke det og da ordner man seg på annen måte. WIMP kan neppe bygge ut kapasitet som dekker alle topper og det er ikke sikkert problemet ligger hos dem heller. Signalet skal dog fraktes hjem til den enkelte bruker av andre enn WIMP.
Har ikke noe problemer med dette med iPeng på iPad og iPhone iallefall. Hva bruker du for å styre musikken?Wimp-fredrik: tror ikke vi med squeezebox kan legge sanger inn i eksisterende spillelister(som kan ha sanger ifra nas og Spotify) ... Kommer det en fix? Ellers er jeg veldig fornøyd med tjenesten.
Editor: med eksisterende, mener jeg aktiv spilleliste
+1Har opplevd svært lite feil med wimp ved avspilling fra MAC, bortsett fra to dager på slutten av 2014 og jeg har brukt programmet veldig mye i høst og vinter.
Får likevel opp melding om at jeg har ustabilt nett, det er jo bare tøys. Kjører nett via mobilen men ligger jo laaaangt over det som kreves for å kjøre wimp
Kan du forklare litt det svaret jeg fikk fra kundeservice hos dere (se innlegg #605)Hei,
Veldig leit å høre om deres negative opplevelser med WiMP den siste tiden. Vi er klar over problemene med vår PC/Mac klient, og jobber med å finne bedre løsninger akkurat på dette området. Grunnen til desktop-appen ikke fungerer fullt så bra som f.eks Webplayeren er at den er koblet opp mot et gammelt API. Jeg gleder meg til å kunne presentere andre løsninger for PC/Mac så fort dette er klart.
Jeg vil fortsette å følge tråden i tilfelle dere har noen spesifikke spørsmål.
Min Squeezebox Touch har kjørt trådløst Wimp Hifi hele tiden og aldri hatt problemet med det.Sikkert dumt spørsmål, men her hvor jeg bor er det ikke kablet-internett tilgjengelig, og derfor er jeg avhengig av trådløse systemer hvor man igjen må kjøpe x antal GB i måneden, av den årsaken har jeg ikke sjekket ut wimp enda - men vurderer å gå opp litt nå for å kunne teste.
Litt nysgerrig på hvor mange MB er en time lytting i Wimp HIFI kontra vanlig wimp? Sikkert ingen fasit på dette, men noen har sikkert litt synspunkter på dette Hjelper ikke hvis det er bra hvis jeg kun har råd til å høre en sang om dagen, hehe
Sitat fra Pål Bråtelund i Wimp:..........Litt nysgerrig på hvor mange MB er en time lytting i Wimp HIFI kontra vanlig wimp?
Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb
Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb
Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb
Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb
Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
Bruk All cast .... men da caster du den enheten du sender ifra...Får håpe det kommer Wimp for Chromcast snart. Det er en stund siden det har vært nevnt! mvh Guit
Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
Her fungerer Wimp hifi like bra som cdHva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
Ja, nettet er det nok ikke. Tregere nett vil bare resultere i at det tar lengre tid før maskinen har greid å "buffre" nok slik at den kan starte å spille av musikken, ikke at det skal stoppe helt opp og gi heng situasjoner.Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
Ja, lyden er knallbra den nå.Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
Jeg bruker wimp mye på Eple produkter.. Brukte fruens ipad 2 før, men der fikk jeg litt feilmeldinger. kjøpte en Ipad Air og den har jeg ikke hatt noe feil med, ei heller på macbookene mine.. Dog har jeg ofte en melding som sier at det er feil med nettet, noe det ikke er. har 50/50 mbit telenor.
Wimp selv sier at dette kan forekomme uten at det betyr noe..
Gledelig er det jo at du opplever at lyden er bra med et såpass kompetent anlegg du besitter! Jeg digger wimp hifi og bruker det mye!!
Det er når en skifter sanger eller skipper litt frem i sangen..da henge det litt omtrent som at nettet er tregt ja.. jo kan ta å prøve slå av virus programmer og slikt for å se. Hvis det virker da er nok pcen for liten tenker jeg?Ja, nettet er det nok ikke. Tregere nett vil bare resultere i at det tar lengre tid før maskinen har greid å "buffre" nok slik at den kan starte å spille av musikken, ikke at det skal stoppe helt opp og gi heng situasjoner.
Er dessverre ikke noen PC ekspert, men kan det være noe antivirus eller lignende som tuller til for deg? Tenker om det kunne være verdt et forsøk og stoppe alle tjenester som måtte surre å gå i bakgrunnen som du ikke har behov for og se om det kan hjelpe på situasjonen.