WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Etter alt trøbbelet med Wimp HiFi siste halvår i fjor så fungerer det upåklagelig hos meg nå (USB fra PC til DAC). Eneste avvik er at det kommer en "standard" feilmelding om at jeg har ustabilt nett - noe jeg ikke har! Men f.eks ikke problem med buffring. Wimp kan fremdeles fryse dersom PC går i dvale, og må da restartes. Så litt rusk er det enda, men helt ok i praktisk bruk - i alle fall i forhold til "kaoset" i fjor.
    Var ikke på Wimp nyttårsaften, men en plausibel forklaring kan ligge i nettkapasitet som nevnt av Ingeniøren.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Forstår ikke problemet ?

    Selv er jeg meget fornøyd med WIMP og opplever sjelden noen problem med musikk leveringen, men det går an å bruke hode. På enkelte tidspunkt, som nyttårsaften, vet man at mange vil bruke det og da ordner man seg på annen måte. WIMP kan neppe bygge ut kapasitet som dekker alle topper og det er ikke sikkert problemet ligger hos dem heller. Signalet skal dog fraktes hjem til den enkelte bruker av andre enn WIMP.
    Som jeg poengterte i min klage så fungerte det utmerket og lynraskt med Spotify samtidig som Wimp var ubrukelig, så hvor skal vi legge skylden da Ingeniøren?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Med tanke på at flest brukte Spotify den dagen uansett, så er det uheldig at wimp(som garantert har mindre brukere) faller ned. Hos oss var Spotify nede ca 3 minutter hos alle på festen. Må heler ikke glemme at isp også kan ha trøbbel mot en enkelttjeneste . Wimp brukte vi ikke den kvelden.

    99kr-200 kr mnd er nok ikke nok for et norsk firma, om dem skal garantere 110% oppetid. Uheldig at dem går ned på en slik dag da.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg mottatt svar fra Wimp på min mail ang problemene på nyttårsaften:
    "Det var et spam attack fra sonosserverene som gjorde at vi måtte ta ned desktop og sonosserverene, det fungerte på webspiller og andre enheter sa vår nettverksadmin.

    Og det skal ikke skje igjen har vi fått beskjed om.
    Mvh,
    WiMP Kundeservice"

    Usikker på hvordan jeg skal forstå dette, men anser de det som spam når mange sonosbrukere bruker tjenesten samtidig eller er det snakk om angrep fra hackerpøbler her?
    Uansett stemmer det jo ikke med min opplevelse for jeg hadde jo problemer BÅDE på PC og Squeezebox (andre enheter?)
    Noen av dere som forresten testet å bruke webspiller denne kvelden?

     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Wimp er for min del avsluttet kapittel. Man må nok bare gå den lange veien. bli vant med Spotify.

    Tror Wimp bør ta noen grep, nå som det er mye problemer. Spotify tar vel ganske greit over hele kaka kommer de med "HiFi" som fungerer optimalt. Har selv de siste mnd. opplevd mye styr med Wimp. Går ikke en dag uten at man må starte programmet på nytt. Sanger som står og loader inn i evigheten.

    Jeg har vært meget fornøyd med Wimp i 10 mnd. De siste 2 har bare vært irriterende. Mer eller mindre konstant påminnelse om at man har dårlig nettforbindelse. Noe som ikke stemmer.

    Edit: Wimp burde selv kommentere her i tråden. Jeg har sett at de har vært aktive etter enkelte klager.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Forstår ikke problemet ?

    Selv er jeg meget fornøyd med WIMP og opplever sjelden noen problem med musikk leveringen, men det går an å bruke hode. På enkelte tidspunkt, som nyttårsaften, vet man at mange vil bruke det og da ordner man seg på annen måte. WIMP kan neppe bygge ut kapasitet som dekker alle topper og det er ikke sikkert problemet ligger hos dem heller. Signalet skal dog fraktes hjem til den enkelte bruker av andre enn WIMP.
    Som jeg poengterte i min klage så fungerte det utmerket og lynraskt med Spotify samtidig som Wimp var ubrukelig, så hvor skal vi legge skylden da Ingeniøren?
    Kan kanskje ha noe med størrelsen på lydfilene å gjøre ?

    Uansett har jeg fint lite problem med WIMP Hifi, på Squeezebox og NAS riktig nok. Kan ikke si det samme om PC platformen som brukes på jobb. Uansett er ikke Spotify et alternativ for pga lydkvaliteten så da tilpasser jeg meg heller på en dag som Nyttårsafen f.eks. ;)
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei,

    Veldig leit å høre om deres negative opplevelser med WiMP den siste tiden. Vi er klar over problemene med vår PC/Mac klient, og jobber med å finne bedre løsninger akkurat på dette området. Grunnen til desktop-appen ikke fungerer fullt så bra som f.eks Webplayeren er at den er koblet opp mot et gammelt API. Jeg gleder meg til å kunne presentere andre løsninger for PC/Mac så fort dette er klart.

    Jeg vil fortsette å følge tråden i tilfelle dere har noen spesifikke spørsmål.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Wimp-fredrik: tror ikke vi med squeezebox kan legge sanger inn i eksisterende spillelister(som kan ha sanger ifra nas og Spotify) ... Kommer det en fix? Ellers er jeg veldig fornøyd med tjenesten.

    Editor: med eksisterende, mener jeg aktiv spilleliste :)
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    62
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke opplevd noen problemer på Bluesound-boksen min siste 2 mnd (så lenge jeg har hatt den) eller streaming over mobilen. Wimp har fungert som forventet, men brukte ikke tjenesten på nyttårsaften.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    288
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Har opplevd svært lite feil med wimp ved avspilling fra MAC, bortsett fra to dager på slutten av 2014 og jeg har brukt programmet veldig mye i høst og vinter.

    Får likevel opp melding om at jeg har ustabilt nett, det er jo bare tøys. Kjører nett via mobilen men ligger jo laaaangt over det som kreves for å kjøre wimp
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Wimp-fredrik: tror ikke vi med squeezebox kan legge sanger inn i eksisterende spillelister(som kan ha sanger ifra nas og Spotify) ... Kommer det en fix? Ellers er jeg veldig fornøyd med tjenesten.

    Editor: med eksisterende, mener jeg aktiv spilleliste :)
    Har ikke noe problemer med dette med iPeng på iPad og iPhone iallefall. Hva bruker du for å styre musikken?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.005
    Antall liker
    17.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har opplevd svært lite feil med wimp ved avspilling fra MAC, bortsett fra to dager på slutten av 2014 og jeg har brukt programmet veldig mye i høst og vinter.

    Får likevel opp melding om at jeg har ustabilt nett, det er jo bare tøys. Kjører nett via mobilen men ligger jo laaaangt over det som kreves for å kjøre wimp
    +1
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Veldig leit å høre om deres negative opplevelser med WiMP den siste tiden. Vi er klar over problemene med vår PC/Mac klient, og jobber med å finne bedre løsninger akkurat på dette området. Grunnen til desktop-appen ikke fungerer fullt så bra som f.eks Webplayeren er at den er koblet opp mot et gammelt API. Jeg gleder meg til å kunne presentere andre løsninger for PC/Mac så fort dette er klart.

    Jeg vil fortsette å følge tråden i tilfelle dere har noen spesifikke spørsmål.
    Kan du forklare litt det svaret jeg fikk fra kundeservice hos dere (se innlegg #605)
    Takk for at du bidrar på dette forumet, det setter vi stor pris på Fredrik.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har nå for 6- gang aktivert WimpHifi kontoen min, brukt den i en liten mnd, å jeg må si at endelig begynner jeg å bli fornøyd med tjenesten. Tommel opp :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.784
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Sikkert dumt spørsmål, men her hvor jeg bor er det ikke kablet-internett tilgjengelig, og derfor er jeg avhengig av trådløse systemer hvor man igjen må kjøpe x antal GB i måneden, av den årsaken har jeg ikke sjekket ut wimp enda - men vurderer å gå opp litt nå for å kunne teste.

    Litt nysgerrig på hvor mange MB er en time lytting i Wimp HIFI kontra vanlig wimp? Sikkert ingen fasit på dette, men noen har sikkert litt synspunkter på dette :) Hjelper ikke hvis det er bra hvis jeg kun har råd til å høre en sang om dagen, hehe :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert dumt spørsmål, men her hvor jeg bor er det ikke kablet-internett tilgjengelig, og derfor er jeg avhengig av trådløse systemer hvor man igjen må kjøpe x antal GB i måneden, av den årsaken har jeg ikke sjekket ut wimp enda - men vurderer å gå opp litt nå for å kunne teste.

    Litt nysgerrig på hvor mange MB er en time lytting i Wimp HIFI kontra vanlig wimp? Sikkert ingen fasit på dette, men noen har sikkert litt synspunkter på dette :) Hjelper ikke hvis det er bra hvis jeg kun har råd til å høre en sang om dagen, hehe :)
    Min Squeezebox Touch har kjørt trådløst Wimp Hifi hele tiden og aldri hatt problemet med det.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.784
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jo - dårlig formulert av meg kanskje. Jeg mener min nettleverandør er trådløs, såkalt satelitt-bredbånd. Hastigheten er sikkert god nok, men jeg har i mitt abonement 20 GB bruk i måneden, her ligger jeg på rundt 90% bruk, slik at hvis jeg skulle streame musikk må jeg ha ett dyrere abonnement - spm er da hvor mye datatrafikk jeg bruker på 1 time wimp hifi om dagen, f.eks.

    Tilsvarende slik man har x antall gb man kan bruke på mobiltelefonen i måneden.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    ..........Litt nysgerrig på hvor mange MB er en time lytting i Wimp HIFI kontra vanlig wimp?
    Sitat fra Pål Bråtelund i Wimp:
    "Derfor bruker WiMP en tommelfingerregel om at WiMP HiFi med sitt FLAC-format er rundt tre ganger så båndbreddekrevende som AAC 320."
    Kilde:
    http://www.klikk.no/teknologi/lydogbilde/article866874.ece
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Redbook audio i en time tilsvarer 4960Mb, som tilsvarer 620MB. Regn med 40% kompresjon på flac og du sitter igjen med 372MB. 1t pr dag i 30 dager tilsvarer da 11160MB som tilsvarer 10,9GB.

    For sikkerhets skyld kan legge til %5 for overhead.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.784
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hjertelig takk!

    neste nivå fra min leverandør er 15 GB mer i mnd, så skulle passe ypperlig!
     

    habir

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    11
    Sted
    Kristiansand Vest Agder
    Hva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
    verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Min Linn Akkurate DS støtter innbygget avspilling av Tidal (Utenlandsversjonen av Wimp). Det gir et stort lydmessig løft, sammenlignet med streaming fra en ipad, for eksempel.

    Sammenlignet med en lokal kopi av den samme musikken, fungerer verdensveven vel så bra i mine ører. Jeg er imponert.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Når det funker er det helt supert. Det er (synes jeg) uten tvil det beste alternativet lydmessig, men hos meg har har det vært fryktelig mye problemer i det siste.. selv med 50/50 fra Altibox har det vært vanskelig å høre HIFI... Det kan godt være lokale problemer, men med litt bufring i programmet så burde det vel funke som bare det? (hver eneste gang jeg sjekker speedometeret hos IT-avisen er det MINST avtalt fart) (Wimp har ikke vært veldig flinke til å gi tilbakemeldinger heller.. har ropt om hjelp flere ganger på FB-siden deres hvor de skulle "sjekke med noen" og ikke fått noen tilbakemelding)

    Kunne vært interessant å sjekke om vi som har disse problemene har samme merke utstyr/router eller noe? Eller om det er en "fail" fra Wimp's side?
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    25/25 fiber her pstraums. Har veldig lite problemer. Hender at jeg ser det bufrer en sjelden gang før musikken starter. Samt at det her om dagen stoppet mellom låter, og jeg måtte trykke play igjen. Telenor, Zyxel-router, ReadyNAS Ultra4, med LMS 7.8.0, kablet fra NAS til router og fra router til Squeezebox Touch.
    Mvh
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Melder meg herved på som Wimp-venn. Spiller gjennom Jriver-driveren slik at rom og høyttaler-korreksjon er inkludert. En fryd.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan ligger det an med ny klient på Windows desktop, eventuelt som app til windows 8.1?
    Må si at jeg føler meg litt skuffet over at jeg på pad'en ser at det for lenge siden er utvidet med støtte for musikkvideoer mens det samme ikke er kommet til PC. Det burde da vel ikke være så vanskelig?

    Lurer også på om det er noen planer om å støtte et fjernkontrollvennlig GUI. Slik WiMP er nå er det såvidt jeg finner ut ikke mulig å styre uten tastatur eller touch skjerm.
    Noen som vet noe?
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Hallo Wimp'ere er det noe kvalitets forskjell på HiFi modus i Wimp å den filen du velger å kjøpe i wimp ?

    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb :p

    Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb :p

    Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
    Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb :p

    Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
    Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Får håpe det kommer Wimp for Chromcast snart. Det er en stund siden det har vært nevnt! mvh Guit
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb :p

    Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
    Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
    Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.
    Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Haha..wimp påstod at eg hadde dårlig nettverk.. e sooo gale.. har 60Mb :p

    Skal flytte no og skal ha canal digital.. var det ikke noe med at en får wimp og da eller er eg ute på jordet nå?
    Jo, det stemmer at du får med Wimp Basic om du har digital-tv-abonnement fra Canal Digital dit du flytter.
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
    Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.
    Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
    Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
    Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.
    Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
    Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.

    Jeg bruker wimp mye på Eple produkter.. Brukte fruens ipad 2 før, men der fikk jeg litt feilmeldinger. kjøpte en Ipad Air og den har jeg ikke hatt noe feil med, ei heller på macbookene mine.. Dog har jeg ofte en melding som sier at det er feil med nettet, noe det ikke er. har 50/50 mbit telenor.
    Wimp selv sier at dette kan forekomme uten at det betyr noe..

    Gledelig er det jo at du opplever at lyden er bra med et såpass kompetent anlegg du besitter! Jeg digger wimp hifi og bruker det mye!!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
    verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
    Her fungerer Wimp hifi like bra som cd
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
    Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.
    Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
    Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.
    Ja, nettet er det nok ikke. Tregere nett vil bare resultere i at det tar lengre tid før maskinen har greid å "buffre" nok slik at den kan starte å spille av musikken, ikke at det skal stoppe helt opp og gi heng situasjoner.
    Er dessverre ikke noen PC ekspert, men kan det være noe antivirus eller lignende som tuller til for deg? Tenker om det kunne være verdt et forsøk og stoppe alle tjenester som måtte surre å gå i bakgrunnen som du ikke har behov for og se om det kan hjelpe på situasjonen.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Åja ikke HIFI nei.. En ting som er grådig irreterende er at da heng så ofte.. noe eg kan gjøre med det? kraftigere pc?
    Syns det er så rart at de ikke har fikset det.
    Men noe har de fikset og det er lyden for nå rundspiller HIFI spotify's 320, noe de ikke gjorde før. Så det er gledelig.
    Nei, HIFI er ikke med gratis, men rimeligere enn om du tegner et abonnement direkte hos Wimp.
    Litt rart du opplever at det henger så ofte. Det fungerer veldig greit her hos meg, både på Mac'en, tlf og iPad. Har du testet å kjøre Wimp på en annen PC eller noe annet og opplever det samme der?
    Kjøpte ny pc pga lynet, men er en billig acer, men det er det samme her på den.. så vet ikkje.. med 60Mb burde det ikke stå på nettet vertfall.

    Jeg bruker wimp mye på Eple produkter.. Brukte fruens ipad 2 før, men der fikk jeg litt feilmeldinger. kjøpte en Ipad Air og den har jeg ikke hatt noe feil med, ei heller på macbookene mine.. Dog har jeg ofte en melding som sier at det er feil med nettet, noe det ikke er. har 50/50 mbit telenor.
    Wimp selv sier at dette kan forekomme uten at det betyr noe..

    Gledelig er det jo at du opplever at lyden er bra med et såpass kompetent anlegg du besitter! Jeg digger wimp hifi og bruker det mye!!
    Ja, lyden er knallbra den nå.

    Ja, nettet er det nok ikke. Tregere nett vil bare resultere i at det tar lengre tid før maskinen har greid å "buffre" nok slik at den kan starte å spille av musikken, ikke at det skal stoppe helt opp og gi heng situasjoner.
    Er dessverre ikke noen PC ekspert, men kan det være noe antivirus eller lignende som tuller til for deg? Tenker om det kunne være verdt et forsøk og stoppe alle tjenester som måtte surre å gå i bakgrunnen som du ikke har behov for og se om det kan hjelpe på situasjonen.
    Det er når en skifter sanger eller skipper litt frem i sangen..da henge det litt omtrent som at nettet er tregt ja.. jo kan ta å prøve slå av virus programmer og slikt for å se. Hvis det virker da er nok pcen for liten tenker jeg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn