WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Takk takk.. det gikk litt kjappere nå.. Så er pcen da kanskje.. litt tregt enda når en skipper, men bedre.
    Obs, det stopte ikke helt opp, bare at det var tregt før det begynne å spille når en skifter sang eller skipper i sangen.. litt bedre nå når en skifter sang vertfall.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    409
    Hva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
    verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
    Her fungerer Wimp hifi like bra som cd
    Gøy at flere opplever dette!

    Til mitt bruk så fungerer det over allt forventning, og jeg finner mye jeg ALDRI trodde jeg skulle finne!
    Har dog rippet litt sære cd er og f. eks acdc samlinga som ikke er på wimp enda..
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk.. det gikk litt kjappere nå.. Så er pcen da kanskje.. litt tregt enda når en skipper, men bedre.
    Obs, det stopte ikke helt opp, bare at det var tregt før det begynne å spille når en skifter sang eller skipper i sangen.. litt bedre nå når en skifter sang vertfall.
    Ahh, akkurat det gikk bare tregt ja skjønner. Ja, da kan det hende at det er et eller annet med PC'en din i og med at du nå opplever at det er litt bedre.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Eller noe annet i kjeden til lovemusikk? Dac f.eks?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.236
    Antall liker
    15.594
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
    verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
    Jepp. Jeg tror det er noen egne WiMP-masters som sendes ut fra plateselskapene til WiMP. Hvorfor de legger ned all denne tiden på å produsere egne masters for kun distribusjon på WiMP forstår jeg ikke helt. Men tenker at det kan være sånn at vi skal synes det er dårlig lyd, for så å kjøpe CDer på bensinstasjonen til 200,- pr stk.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg er såpass fornøyd med Wimp HIFI, at jeg ikke lenger tenker på hvordan CD lyder i forhold. Ser ikke noe behov for å gå å handle noen CD'er eller LP plater lenger. Ser forsatt noen i nabolaget som henter pakke på posten:). De skulle bare ha hørt på Wimp HIFI og slutte med denne kostbare samlingen. Ellers så får jeg ikke lastet ned noen FLAC filer fra HD Tracks lenger. Har lagret noen av filene i FLAC for bruk i bilene med USB. Kanskje man kan plugge mobilen inn i 3,5mm heller?Har ikke noen erfaring med hverken Wimp eller spotify i bil. mvh. Guit
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Eller noe annet i kjeden til lovemusikk? Dac f.eks?
    DAC er det nok ikke, 100% ikke. Spotify og annet på nettet + det som er lagret på pc fungerer 100% og kjapt.
    Så sikkert pc da hvis ingen andre slit med at det tar noen sekunder/mange sekunder når en skipper?

    En ting til.. Får vi ikke spille listene våre når vi ikke er pålogget nettet? I så fall dumt når en betaler så mye.
    Kjøpte max 1 til 2 cd i mnd i gamledager til en helt annen pris enn i dag, med mindre enn fikk 2 for samme pris.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Nå har det hvert blindtester på Wimp vs Cd etc også og Wimp holder fint følge
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hva med lyden som serveres fra Wimp hifi,borger ikke for seriøs lytting.Remastring til det ugjenkjennlige,blodløs og tander gjengivelse.Kan sansynligvis glemme
    verdensveven som en seriøs godlydformidler,eller hur!!!!
    Jepp. Jeg tror det er noen egne WiMP-masters som sendes ut fra plateselskapene til WiMP. Hvorfor de legger ned all denne tiden på å produsere egne masters for kun distribusjon på WiMP forstår jeg ikke helt. Men tenker at det kan være sånn at vi skal synes det er dårlig lyd, for så å kjøpe CDer på bensinstasjonen til 200,- pr stk.
    Varier veldig, men tipper det er mye av det samme som på CD. Dvs. masteringen på CDer kan endre seg mellom to forskjellige pressinger. Mye av det jeg har testet på Wimp mot lokal FLAC fra CD har hatt samme mastering, men noen CDer, spesielt eldre pressinger fra 90-tallet har mer dynamikk. Har nok veldig mye med hva man spiller av fra, da jeg kjører M50 for sammenlikningene. Den nye PC-klienten er bedre, men fortsatt et stykke igjen til den leverer samme lydkvalitet som JRiver fra samme masteringer, mens sammenlikner jeg gjennom M50 så låter like masteringer likt.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.574
    Sted
    Fredrikstad
    Har store problemer med Wimp HiFi. Har blitt utrolig treigt den siste tiden. Snakker om flere minutter, før Wimp starter platen, og det samme ved skifte av musikk. Bruker Apple TV, koblet med kablet nettverk til en Linksys 3000 nettverksboks, med 50/50 Mb linje.
    Dette har fungert greit frem til nyttår, men nå har det bare blitt tregere, og tregere. Har forsøkt å re starte både nett, og App flere ganger, uten at det hjelper. Alt annet koblet opp mot nettverk fungerer supert.
    Får stadig beskjed om nettverks feil, uten at det er noen feil. Har sjekket Antivirus programmer, og til og med fjernet alt annet enn Apple TV fra nettverket, uten at det hjalp.
    Har ikke koblet opp noe nytt i systemet som kunne forklare problemene.
    Er det kapasitets problemer hos Wimp?

    Noen tips?

    Ruby:)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Har store problemer med Wimp HiFi. Har blitt utrolig treigt den siste tiden. Snakker om flere minutter, før Wimp starter platen, og det samme ved skifte av musikk. Bruker Apple TV, koblet med kablet nettverk til en Linksys 3000 nettverksboks, med 50/50 Mb linje.
    Dette har fungert greit frem til nyttår, men nå har det bare blitt tregere, og tregere. Har forsøkt å re starte både nett, og App flere ganger, uten at det hjelper. Alt annet koblet opp mot nettverk fungerer supert.
    Får stadig beskjed om nettverks feil, uten at det er noen feil. Har sjekket Antivirus programmer, og til og med fjernet alt annet enn Apple TV fra nettverket, uten at det hjalp.
    Har ikke koblet opp noe nytt i systemet som kunne forklare problemene.
    Er det kapasitets problemer hos Wimp?

    Noen tips?

    Ruby:)
    Hei kjører her gjennom Sonos og nå har det de siste par dagene gått veldig tregt når jeg skal bytte sang! får først feilmelding på "et problem oppstod i kø etc" så trykker en gang til og da går det som regel greit, dette er med nettbrett som Remote.
    Bruker jeg mobilen som Remote så hopper sonos flere ganger ut i timen og jeg må starte sonos fra mobilen igjen
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Har store problemer med Wimp HiFi. Har blitt utrolig treigt den siste tiden. Snakker om flere minutter, før Wimp starter platen, og det samme ved skifte av musikk. Bruker Apple TV, koblet med kablet nettverk til en Linksys 3000 nettverksboks, med 50/50 Mb linje.
    Dette har fungert greit frem til nyttår, men nå har det bare blitt tregere, og tregere. Har forsøkt å re starte både nett, og App flere ganger, uten at det hjelper. Alt annet koblet opp mot nettverk fungerer supert.
    Får stadig beskjed om nettverks feil, uten at det er noen feil. Har sjekket Antivirus programmer, og til og med fjernet alt annet enn Apple TV fra nettverket, uten at det hjalp.
    Har ikke koblet opp noe nytt i systemet som kunne forklare problemene.
    Er det kapasitets problemer hos Wimp?

    Noen tips?

    Ruby:)
    Hei kjører her gjennom Sonos og nå har det de siste par dagene gått veldig tregt når jeg skal bytte sang! får først feilmelding på "et problem oppstod i kø etc" så trykker en gang til og da går det som regel greit, dette er med nettbrett som Remote.
    Bruker jeg mobilen som Remote så hopper sonos flere ganger ut i timen og jeg må starte sonos fra mobilen igjen
    Ingen problemer her.
    Vært dønn stabilt på Wimp Hifi via Squeezebox Touch siden nyttår. Bank i bordet!
     

    staker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    504
    Antall liker
    43
    Sliter litt med at wimp sier at jeg har for tregt nett, noe jeg ikke har i forhold til hva wimp selv sier man bør ha.
    Lydmessig mener jeg også at det ikke er helt på høyde med en rippet cd spilt av fra ssd disk. Men så klart kan det være macen, og toslink kabelen som ikke er av samme kvalitet som det er på Bladelius embla og Oblivion digitalkabel. Håper bare bladelius snart kommer med en oppgradering, så jeg kan spille wimp direkte gjenneom denne.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Sliter litt med at wimp sier at jeg har for tregt nett, noe jeg ikke har i forhold til hva wimp selv sier man bør ha.
    Lydmessig mener jeg også at det ikke er helt på høyde med en rippet cd spilt av fra ssd disk. Men så klart kan det være macen, og toslink kabelen som ikke er av samme kvalitet som det er på Bladelius embla og Oblivion digitalkabel. Håper bare bladelius snart kommer med en oppgradering, så jeg kan spille wimp direkte gjenneom denne.
    Du har jo en veldig flott digital avspillingskjede med Bladelius og Theta så vil nok tro at optisk ut fra Mac vil være hakket dårligere ja. Hvilken Mac er det snakk om? Er det noen mulighet for USB eller FireWire mot Theta? Optisk er jo generelt litt mer plaget med jitter.
     

    staker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    504
    Antall liker
    43
    Det er en macBook pro. Theta tar ikke USB eller fireWire ennå, men kan jo kjøpe en M2tech. Da kan jeg i alle fall benytte samme digitalkabel.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    En HiFace Two, som ikke trenger driver og gir deg muligheten for 24/192 ville nok vært en mer real sammenligning mot Bladelius ja, vil jeg tro...
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.574
    Sted
    Fredrikstad
    Har store problemer med Wimp HiFi. Har blitt utrolig treigt den siste tiden. Snakker om flere minutter, før Wimp starter platen, og det samme ved skifte av musikk. Bruker Apple TV, koblet med kablet nettverk til en Linksys 3000 nettverksboks, med 50/50 Mb linje.
    Dette har fungert greit frem til nyttår, men nå har det bare blitt tregere, og tregere. Har forsøkt å re starte både nett, og App flere ganger, uten at det hjelper. Alt annet koblet opp mot nettverk fungerer supert.
    Får stadig beskjed om nettverks feil, uten at det er noen feil. Har sjekket Antivirus programmer, og til og med fjernet alt annet enn Apple TV fra nettverket, uten at det hjalp.
    Har ikke koblet opp noe nytt i systemet som kunne forklare problemene.
    Er det kapasitets problemer hos Wimp?

    Noen tips?

    Ruby:)
    Bumper denne. Ingen som kan hjelpe?

    /Ruby:)
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Dagens oppdatering til ios ser ut til å være helt knall.
    Nå er min app til iphone 6 blitt veldig responsiv.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    409
    Ny oppdatering gjorde susen, nå går det helt smooth her på alle platformer! ... Og: full led zeppelin katalog!! Konge!!
     

    IvarG

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    36
    Antall liker
    10
    Tidal i Stereophile

    http://www.stereophile.com/content/audio-streams-5-page-2

    ..the sound quality of their lossless streaming is about as good as playing music from my NAS-Devices.

    ..I find Tidals lossless streaming to be on a par with CD-quality sources, which means I can listen, explore and enjoy for as long as time allows.

    Michael Lavorgna
    editor of audiostream.com
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg likte ikke Wimp særlig bra grunnet følgende punkter:

    1. På OS X er det kun Chrome som støtter HIFI lyd. Dette støttes ikke på Safari - som er tungvindt.
    2. Med Wimp må du Streame over trådløs nettverk. Det støttes ikke å spille over USB kabel direkte til DAC. Dette er både unødvendig og irriterende i motsetning til Spotify som støtter en såpass selvfølgelig funksjonalitet.
    3. Lyden stopper opp og ting går tregt i perioder.
    4. Lydkvaliteten er virkelig ikke hørbart mye bedre enn Spotify. For å virkelig få en forskjell er det best å kjøre HiRes, DSD eller CDer.
    5. Jeg tenker at for mitt bruk er litt av gleden med streamingtjenester at du får gode tips av gode venner eller andre musikkelskere som også er på samme plattform. På spotify har jeg mange venner som bruker mye energi på å lage fine musikklister. Her får jeg gode tips. Alt dette mangler på Wimp.
    6. Med tanke på manglende funksjonalitet og minimale forskjeller i lyd er 200 NOK for HIFI-lyd fra wimp for dyrt. Det burde ha vært 50 NOK mindre i det aller minste.

    Jeg tenker derfor at det er bedre å bruke Spotify, for så å kjøpe den musikken jeg liker aller best på HiRes/CD/DSD.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Jeg likte ikke Wimp særlig bra grunnet følgende punkter:

    1. På OS X er det kun Chrome som støtter HIFI lyd. Dette støttes ikke på Safari - som er tungvindt.
    2. Med Wimp må du Streame over trådløs nettverk. Det støttes ikke å spille over USB kabel direkte til DAC. Dette er både unødvendig og irriterende i motsetning til Spotify som støtter en såpass selvfølgelig funksjonalitet.
    3. Lyden stopper opp og ting går tregt i perioder.
    4. Lydkvaliteten er virkelig ikke hørbart mye bedre enn Spotify. For å virkelig få en forskjell er det best å kjøre HiRes, DSD eller CDer.
    5. Jeg tenker at for mitt bruk er litt av gleden med streamingtjenester at du får gode tips av gode venner eller andre musikkelskere som også er på samme plattform. På spotify har jeg mange venner som bruker mye energi på å lage fine musikklister. Her får jeg gode tips. Alt dette mangler på Wimp.
    6. Med tanke på manglende funksjonalitet og minimale forskjeller i lyd er 200 NOK for HIFI-lyd fra wimp for dyrt. Det burde ha vært 50 NOK mindre i det aller minste.

    Jeg tenker derfor at det er bedre å bruke Spotify, for så å kjøpe den musikken jeg liker aller best på HiRes/CD/DSD.
    Det at du ikke kan kjøre over USB kabel til DAC, er det noe som er spesifikt for en platform? Fungerer ihvertfall fint fra Windows 7 med klient og USB DAC. Når det gjelder lydkvalitet så er det masteren som avgjør. Så lenge det er samme master så er det minimal eller ingen forskjell mellom CD fra drivverk som buffrer, lokalt lagret FLAC og WIMP når det kjøres gjennom samme transport (typisk en god streamer som støtter de forskjellige formatene og evt. innebygd drivverk hvis det skal sammenliknes med CD). Kan virke som du har mye å hente på streamer hvis du synes CD er god lyd, men at WIMP er for dårlig.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Det er da ikke riktig at man ikke kan sende lyd direkte til usb? Ikke fra nettklient, men fra selve osx-programmet går det fint..
     

    Avenue

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2014
    Innlegg
    13
    Antall liker
    10
    Sted
    København V.
    Jeg sidder lige nu og hører Wimp HiFI, Emilie nicolas, for at være helt præcis, usb kablet til min dac fra Mac mini..
    - No problems here..
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er da ikke riktig at man ikke kan sende lyd direkte til usb? Ikke fra nettklient, men fra selve osx-programmet går det fint..
    Jeg tror dette problemet er tilknyttet type DAC. Jeg har Auralic Vega, som ennå ikke er støttet - da med forbehold om det jeg har lest på nettet medfører riktighet. Hvis dette er tilfellet er det merkverdig at en tjeneste som markedsfører seg med en såkalt HIFI-tjenste ikke støtter en av fjordårets mest omtalte DACer.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Det er da ikke riktig at man ikke kan sende lyd direkte til usb? Ikke fra nettklient, men fra selve osx-programmet går det fint..
    Jeg tror dette problemet er tilknyttet type DAC. Jeg har Auralic Vega, som ennå ikke er støttet - da med forbehold om det jeg har lest på nettet medfører riktighet. Hvis dette er tilfellet er det merkverdig at en tjeneste som markedsfører seg med en såkalt HIFI-tjenste ikke støtter en av fjordårets mest omtalte DACer.
    Dette har vel ikke noe med Wimp å gjøre. Auralic Vega leveres som alle andre DACer med USB-inngang med en driver som kommuniserer med OS. Wimp leverer til OS og OS transporterer lyd via USB.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Veldig leit å høre om deres negative opplevelser med WiMP den siste tiden. Vi er klar over problemene med vår PC/Mac klient, og jobber med å finne bedre løsninger akkurat på dette området. Grunnen til desktop-appen ikke fungerer fullt så bra som f.eks Webplayeren er at den er koblet opp mot et gammelt API. Jeg gleder meg til å kunne presentere andre løsninger for PC/Mac så fort dette er klart.

    Jeg vil fortsette å følge tråden i tilfelle dere har noen spesifikke spørsmål.
    Hei Fredrik
    Lenge siden du har vært her inne i vennetråden nå...... har du noen gode nyheter og melde for PC / Mac klienten eller er alt fokus på web klient?
    En annen ting jeg og mange andre også lurer på er om det er kvalitetsforskjeller på Wimp Hifi og Tidal og i tilfelle hvorfor er det det?
    Takk for svar!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg sidder lige nu og hører Wimp HiFI, Emilie nicolas, for at være helt præcis, usb kablet til min dac fra Mac mini..
    - No problems here..
    Jeg å!
    bruker safari, og har aldri hatt broblemer med oppsettet. Nå bruker jeg en weiss int/dac med firewire før forforsterker, men likevel.
    Bruker du Safari så får du ikke "HIFI"/CD kvalitet, selv om det står slik i menyen. Du må laste ned Chrome. Jeg synes vi alle blir litt beta-testere for en dyr penge ved å bruke Wimp - da dette kommer på toppen av en del øvrige utfordringer.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er da ikke riktig at man ikke kan sende lyd direkte til usb? Ikke fra nettklient, men fra selve osx-programmet går det fint..
    Jeg tror dette problemet er tilknyttet type DAC. Jeg har Auralic Vega, som ennå ikke er støttet - da med forbehold om det jeg har lest på nettet medfører riktighet. Hvis dette er tilfellet er det merkverdig at en tjeneste som markedsfører seg med en såkalt HIFI-tjenste ikke støtter en av fjordårets mest omtalte DACer.
    Dette har vel ikke noe med Wimp å gjøre. Auralic Vega leveres som alle andre DACer med USB-inngang med en driver som kommuniserer med OS. Wimp leverer til OS og OS transporterer lyd via USB.

    Tapsfri musikkstrømming med Wimp HiFi - Lyd og Bilde
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Det er da ikke riktig at man ikke kan sende lyd direkte til usb? Ikke fra nettklient, men fra selve osx-programmet går det fint..
    Jeg tror dette problemet er tilknyttet type DAC. Jeg har Auralic Vega, som ennå ikke er støttet - da med forbehold om det jeg har lest på nettet medfører riktighet. Hvis dette er tilfellet er det merkverdig at en tjeneste som markedsfører seg med en såkalt HIFI-tjenste ikke støtter en av fjordårets mest omtalte DACer.

    Dette har vel ikke noe med Wimp å gjøre. Auralic Vega leveres som alle andre DACer med USB-inngang med en driver som kommuniserer med OS. Wimp leverer til OS og OS transporterer lyd via USB.

    Tapsfri musikkstrømming med Wimp HiFi - Lyd og Bilde

    Nytt fra WiMP: HiFi på PC og musikkvideoer
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei,

    Veldig leit å høre om deres negative opplevelser med WiMP den siste tiden. Vi er klar over problemene med vår PC/Mac klient, og jobber med å finne bedre løsninger akkurat på dette området. Grunnen til desktop-appen ikke fungerer fullt så bra som f.eks Webplayeren er at den er koblet opp mot et gammelt API. Jeg gleder meg til å kunne presentere andre løsninger for PC/Mac så fort dette er klart.

    Jeg vil fortsette å følge tråden i tilfelle dere har noen spesifikke spørsmål.
    Hei Fredrik
    Lenge siden du har vært her inne i vennetråden nå...... har du noen gode nyheter og melde for PC / Mac klienten eller er alt fokus på web klient?
    En annen ting jeg og mange andre også lurer på er om det er kvalitetsforskjeller på Wimp Hifi og Tidal og i tilfelle hvorfor er det det?
    Takk for svar!
    Hei, vi jobber med spennende desktop-løsninger, men jeg har dessverre ingenting konkret å dele. Web klienten blir oppdatert kontinuerlig.
    Når det kommer til WiMP vs TIDAL, så er lydkvaliteten nøyaktig den samme, men det er litt forskjell i hvor de forskjellige tjenestene er tilgjengelig. TIDAL lanseres i Norge ila Q1.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.021
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Appen er mere stabil etter siste oppdatering,og det er jo gledelig :)

    O
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Hei,
    ...... Når det kommer til WiMP vs TIDAL, så er lydkvaliteten nøyaktig den samme.....
    GODT å høre den avklaringen Fredrik..... har versert i diverse fora at Tidal liksom skal låte bedre enn Wimp Hifi, noe du klinkende klart avkrefter her.
    Takk for innspillet, Fredrik.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.236
    Antall liker
    15.594
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg likte ikke Wimp særlig bra grunnet følgende punkter:

    1. På OS X er det kun Chrome som støtter HIFI lyd. Dette støttes ikke på Safari - som er tungvindt.
    2. Med Wimp må du Streame over trådløs nettverk. Det støttes ikke å spille over USB kabel direkte til DAC. Dette er både unødvendig og irriterende i motsetning til Spotify som støtter en såpass selvfølgelig funksjonalitet.
    3. Lyden stopper opp og ting går tregt i perioder.
    4. Lydkvaliteten er virkelig ikke hørbart mye bedre enn Spotify. For å virkelig få en forskjell er det best å kjøre HiRes, DSD eller CDer.
    5. Jeg tenker at for mitt bruk er litt av gleden med streamingtjenester at du får gode tips av gode venner eller andre musikkelskere som også er på samme plattform. På spotify har jeg mange venner som bruker mye energi på å lage fine musikklister. Her får jeg gode tips. Alt dette mangler på Wimp.
    6. Med tanke på manglende funksjonalitet og minimale forskjeller i lyd er 200 NOK for HIFI-lyd fra wimp for dyrt. Det burde ha vært 50 NOK mindre i det aller minste.

    Jeg tenker derfor at det er bedre å bruke Spotify, for så å kjøpe den musikken jeg liker aller best på HiRes/CD/DSD.

    Dette synes jeg er rasende festlig!
    At det krangles om hvor viktig det er med disse greiene som kobler sammen komponentene og forbinder høyttalere med forsterkere, og samtidig så er det ikke så nøye at Spotify Premium byr på 320kbps Ogg. Vorbis, mens WiMP HiFi har CDkvalitet??

    Ikke så nøye at plussminus 2/3 av informasjonen er borte ;D
    bitrate.JPG


    Det stønnes om at ikke flere støtter opp om hifisentralen nå for tia, jeg synes det er trist/leit selv.
    Men jeg synes også det er leit at ikke flere hifientusiaster støtter opp om denne muligheten til tapsfri strømming av musikk.

    mvh
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Dette har vel ikke noe med Wimp å gjøre. Auralic Vega leveres som alle andre DACer med USB-inngang med en driver som kommuniserer med OS. Wimp leverer til OS og OS transporterer lyd via USB.

    Tapsfri musikkstrømming med Wimp HiFi - Lyd og Bilde

    Nytt fra WiMP: HiFi på PC og musikkvideoer
    fint, men dette besvarer absolutt ikke de bekymringer jeg adresserer.
    Det må jeg si Redux at det eneste argumentet du har i behold er at Wimp har stabilitetsproblemer i perioder. Nå kjører jeg Wimp på iPhone, iPad, Squeezebox, BlueSound, Mac, Win 7 og Win 8 og det eneste problemet jeg har nå er at det kan hende at avspillingen stanser mellom låter. Dette er mest fremtredende på jobb og da befinner det seg atskillige brannmurer mellom meg og Wimp.

    Som RoDa sier synes jeg også at det er meget merkelig at man i det hele tatt sammenligner lossless med rimelig heftig komprimert musikk. Når man sier at man må spille av CD for å høre forskjell mellom Sporify og original så har man ikke tatt inn over seg begrepet lossless. FLAC er lossless og dermed også CD-kvalitet.

    For meg har BlueSound blitt en foretrukket streamer da denne er meget stabil. Kjapp på både intern og ekstern bibliotek samt at man slipper stresset med LMS som driver Squeezebox. Brukergrensesnittet har fult ut på høyde med Squeezebox, men det er helt klart rom for forbedringer. For oss som kun benytter album som spillister så er det ikke noe problem.

    Et annet argument som er forståelig er hvis Wimp ikke har favorittmusikken. Er ikke noe poeng i å betale Wimp hvis det er Spotify som har musikken man liker.

    Streaming av musikk fra Wimp benytter jeg for å lytte på nye artister. Supert å kunne lytte på musikken i skikkelig kvalitet før man kjøper. De lokale platesjappene har uansett ikke det jeg spiller inne og må jeg bestille gjør jeg det like gjerne på nett.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.070
    Antall liker
    409
    Jeg likte ikke Wimp særlig bra grunnet følgende punkter:

    1. På OS X er det kun Chrome som støtter HIFI lyd. Dette støttes ikke på Safari - som er tungvindt.
    2. Med Wimp må du Streame over trådløs nettverk. Det støttes ikke å spille over USB kabel direkte til DAC. Dette er både unødvendig og irriterende i motsetning til Spotify som støtter en såpass selvfølgelig funksjonalitet.
    3. Lyden stopper opp og ting går tregt i perioder.
    4. Lydkvaliteten er virkelig ikke hørbart mye bedre enn Spotify. For å virkelig få en forskjell er det best å kjøre HiRes, DSD eller CDer.
    5. Jeg tenker at for mitt bruk er litt av gleden med streamingtjenester at du får gode tips av gode venner eller andre musikkelskere som også er på samme plattform. På spotify har jeg mange venner som bruker mye energi på å lage fine musikklister. Her får jeg gode tips. Alt dette mangler på Wimp.
    6. Med tanke på manglende funksjonalitet og minimale forskjeller i lyd er 200 NOK for HIFI-lyd fra wimp for dyrt. Det burde ha vært 50 NOK mindre i det aller minste.

    Jeg tenker derfor at det er bedre å bruke Spotify, for så å kjøpe den musikken jeg liker aller best på HiRes/CD/DSD.

    Dette synes jeg er rasende festlig!
    At det krangles om hvor viktig det er med disse greiene som kobler sammen komponentene og forbinder høyttalere med forsterkere, og samtidig så er det ikke så nøye at Spotify Premium byr på 320kbps Ogg. Vorbis, mens WiMP HiFi har CDkvalitet??

    Ikke så nøye at plussminus 2/3 av informasjonen er borte ;D
    Vis vedlegget 308252



    Det stønnes om at ikke flere støtter opp om hifisentralen nå for tia, jeg synes det er trist/leit selv.
    Men jeg synes også det er leit at ikke flere hifientusiaster støtter opp om denne muligheten til tapsfri strømming av musikk.

    mvh
    Second that... Selv syns jeg wimp hifi er rasende bra!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn