WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    ^ +1
    Stabilitetproblemene har dessuten vært små siden nyttår.... iallefall hos meg via Squeezebox Touch :)
    Keep it up, Wimps !!!
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    App'en er kjappere etter siste oppgradering til iOS, men den kræsjer langt oftere nå på min iPhone 6. Jeg må restarte appen langt oftere nå, og det er sykt irriterende!
     

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Må bare skryte litt av bluesound node med wimp. Har brukt den i 2 måneder nå uten noen problemer. Programvaren blir stadig bedre. Mye bedre enn AirPlay, er min erfaring.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.432
    Antall liker
    53.840
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    App'en er kjappere etter siste oppgradering til iOS, men den kræsjer langt oftere nå på min iPhone 6. Jeg må restarte appen langt oftere nå, og det er sykt irriterende!
    Samme på iPad her,får de fixet det så begynner det og bli bra :)

    O
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Må bare skryte litt av bluesound node med wimp. Har brukt den i 2 måneder nå uten noen problemer. Programvaren blir stadig bedre. Mye bedre enn AirPlay, er min erfaring.
    Kjører Wimp på iPad, iPhone, iPod, Win7, Win8 og BlueSound. Har også kjørt Wimp på Squeezebox. Av alle disse så er det BlueSound som jeg foretrekker. Legger alle album som playlist og det tar to til tre sekunder fra jeg har trykket play til det er lyd i anlegget. Klarer ikke å huske om det i det hele tatt har "lugget" i BlueSounden i det hele tatt.

    Var litt ute å kjøre når jeg byttet NAS og fikk problemer med LMS, men BlueSound har vist seg å fungere minst like bra som SBT og er mye enklere å forholde seg til vedlikeholdsmessig. All oppdatering av firmware skjer på automatikk.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Etter at WIMP Hifi har dunket og gått på ReadyNas og Touch i "årevis", sliter jeg litt om dagen. Wimp klarer ikke å starte og ber meg sjekke MySqueezebox.com men ingen problemer der. Har oppdatert til versjon 7.9.0 men hjalp ikke stort ???

    Andre med tilsvarende problem ?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Jeg hadde også problemer med wimp på squeezebox tidligere i dag, men ser ut til å fungere nå.

    Men jeg får bare norske nye album. Noen som vet hvordan det endres? Jeg har satt engelsk språk i squeezeserver og på mysqueezebox.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Har bare vært tull med wimp via squeezebox her også igår og idag. Veit ikke om det er wimp eller squeezbox som er problemet.Spotify virker ihvertfall via Touch men synes lyden derfra er så som så:-[
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Problemer via Squeezebox her også i hele ettermiddag og kveld.
    På ipad, pc og via webplayer er det OK.
    I tillegg har jeg funnet ut at det fungere fint via Ickstream plug-in så det er nok interfacet mellom Wimp og Mysqueezebox.com som er problemet nok engang.
    Skjedde samme på nyttårsaften også :(
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Mye trøbbel med Wimp på Sonos i dag også. I kveld funker det plutselig igjen...
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    793
    Antall liker
    286
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hvis man følger med på Facebooksiden til Wimp, ser man at det har vært STORE problemer med Wimp på så og si alle plattformer, både i går og i dag. Skal ha blitt ordnet i løpet av kvelden. Funker i skrivende stund på Sonos her nå.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Prøver noe så enkelt å logge meg inn på kontoen min via www.wimp.no. Får en idiotisk reklamesak som jeg ikke vi ha og ingen mulighet til å logge på mitt eksisterende abonnement. Dette er for å administrere abonnementet. Noe som opplever det samme?
     
    Sist redigert:

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har store problemer i dag igjen med avspilling via Squeezebox Touch.
    Mye tull de siste dagene.
    Kobler til...
    Failed to parse...

    Jeg blir så inni &@?<€$£ forbanna.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Jeg får heller ikke wimp til å virke på Squeezebox lengre.... Utrolig irriterende!
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    853
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Håpløst her også :( Godt det ble grei fangst på platemesse i dag :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Har vekslet mellom 8-10 album og sanger innenfor hvert album og alt fungerer helt utmerket her. Dette er via en BlueSound. Det jeg ikke får til er å logge meg på Wimp.no for å endre på innstillinger i abonnementet. Noen som kan prøve å få logget seg inn på Wimp.no og se om de får tilgang ti å gjøre endringer på sit abonnement.
     

    music4life

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    38
    Antall liker
    38
    Hvad er der galt med wimp ??????

    masser af utilfredse brugere på facebook incl mig selv


    ingen svar fra support

    Det er helt dødt !!!!!!! Det stinker
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    526
    Antall liker
    830
    Torget vurderinger
    8
    Hvad er der galt med wimp ??????

    masser af utilfredse brugere på facebook incl mig selv


    ingen svar fra support

    Det er helt dødt !!!!!!! Det stinker
    Wimp sliter med serverproblemer siden i går. Fikk svar fra support i dag at de skal ha fått orden på det og Wimp Hi-Fi funker nå hos meg via Auralic Aries..funket ikke i går kveld..
    atletico
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Plutselig begynner det og spille, så er det like plutselig stille som i graven?
    Merkelig at de ikke får ordnet opp, når det har vart over mange dager.

    Men hva er greia til Wimp når det gjelder ny musikk?
    For meg ser det ut som om det nesten er bare Norsk musikk som gis ut?
    Jeg vet ikke om det er slik på andre plattformer, men på Sqeezebox er det blitt slik.
    Det også gjør meg lysten på å forsøke andre løsninger.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skal i alle fall klage på regninga denne mnd.Kanskje det skyldes Tidal eller sammenslåing av disse ?
     

    music4life

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    38
    Antall liker
    38
    Jeg skal i alle fall klage på regninga denne mnd.Kanskje det skyldes Tidal eller sammenslåing av disse ?

    Det kører så dårligt og har absolut ikke været imponeret over det, dog lydkvalitet

    ja Ingeniøren de skulle køre på samme server som Tidal. Flot!!!!!:cool:

    Klapper i mine hænder. Det er derfor det kører af helvede til......
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Wimp fungere ikke på squeezebox hos meg heller. Og hvorfor bare norsk musikk under nye album? Man skal ha nisseluen godt ned over ørene om man bare er interessert i ny norsk musikk.

    Jeg får heller ikke wimp til å fungere i ickstream. Kan det ha med at jeg har Wimp gjennom Canal Digital?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Rettelse på at Wimp ikke fungerte. Enklaven kom dundrende ut i stuen 5 minutter etter jeg trykket play. Tåler litt forsinkelse, men dette er litt i overkant.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Wimp fungere ikke på squeezebox hos meg heller. Og hvorfor bare norsk musikk under nye album? Man skal ha nisseluen godt ned over ørene om man bare er interessert i ny norsk musikk.

    Jeg får heller ikke wimp til å fungere i ickstream. Kan det ha med at jeg har Wimp gjennom Canal Digital?
    Ang dette med Nye Album...... Se dette innlegget:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/53765-wimp-s-venner-25.html#post1884266

    Hos meg fungere det nå kjapt og fint via Ickstream men overhodet ikke via Mysqueezebox.....
    Har sendt Mail til support hos Wimp men totalt tyst derfra dessverre :(
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Og ang Nye Album, Nye Spor, Spillelister etc etc, så er det bedre lagt opp, mer logisk og mer funksjonalitet via Ickstream enn via Mysqueezebox så for dere som kjører LMS og dermed har muligheten anbefaler jeg å teste ut Ickstream......
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.077
    Antall liker
    8.566
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører Tidal. Synes dog at utvalget kunne vært bedre.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Prøver noe så enkelt å logge meg inn på kontoen min via www.wimp.no. Får en idiotisk reklamesak som jeg ikke vi ha og ingen mulighet til å logge på mitt eksisterende abonnement. Dette er for å administrere abonnementet. Noe som opplever det samme?
    Du er ikke eneste. Prøver å få tak i klient for å teste over USB på et par DACer som er på lån, men eneste de bryr seg om på de sidene er nye abonnenter og å få skreket "PRØV NÅ" så mye som mulig. Alle som betaler er totalt ignorert. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    287
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Kjører Wimp Hifi via USB og rett i dac, funket i går og funker i kveld.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Fikk testet wimp over USB etter å ha kopiert over innstallasjonen fra min stasjonære. Ble veldig skuffet over lydkvaliteten. Selv om det stod på Hi-Fi så låt det som MP3, mens med JRiver fra lokal FLAC så låt det som FLAC. Når jeg kjører gjennom streamer så låter Wimp hi-fi like bra som lokalt lagret FLAC og begge deler låter litt bedre fra streamer over S/PDIF enn å kjøre PC med FLAC over USB. Tydelig at Wimp har mye igjen å gjøre på PC-klienten før den holder mål i forhold til spesialiserte programmer som JRiver og kontra en god streamer.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Bruker heldigvis bare Wimp til å sjekke ut ny musikk og når man må tekkes besøkende med litt mer strømlinjet musikksmak, men den siste tiden har det likevel vært pokkers irriterende når man tross alt betaler for greiene. Nettopp en av årsakene til at jeg aldri (!) vil basere meg på strømmetjenester. Å være prisgitt andre for å få musikk i heimen er utenkelig.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Kan noen i Wimp please informere oss Squeezebox brukere?
    Hjemmesiden er bare full av PRØV NÅ jibberish og Ifølge Facebook siden er alt Online og oppe og går siden kl.13:12 I går?
    Men mange her opplever masse problemer.........!?!?!?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Wimp fungere ikke på squeezebox hos meg heller. Og hvorfor bare norsk musikk under nye album? Man skal ha nisseluen godt ned over ørene om man bare er interessert i ny norsk musikk.

    Jeg får heller ikke wimp til å fungere i ickstream. Kan det ha med at jeg har Wimp gjennom Canal Digital?
    Ang dette med Nye Album...... Se dette innlegget:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/53765-wimp-s-venner-25.html#post1884266

    Hos meg fungere det nå kjapt og fint via Ickstream men overhodet ikke via Mysqueezebox.....
    Har sendt Mail til support hos Wimp men totalt tyst derfra dessverre :(
    Har satt serveren til engelsk, men fortsatt bare norske album under nyhetene. Er ikke så farlig bare litt irriterende da jeg er innom der i blant og sjekker.

    Ickstream fungerer helt til jeg skal spille valgt låt. Får getTrack failed. Det er ikke krise dette heller så lenge logitech kjører serveren sin. Noen som får ickstream til å fungere med canal digital abonnement?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    14.756
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mysqueezebox --> SBT = ustabilt
    IckStream --> SBT = Juhu, stabilt og funker
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Kanskje de er under angrep. Altså wimp. Hacker angrep DOS denial of service. wimp.no fungerte ikke.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Funker smertefritt hos meg på Simple Audio, as always. Var dog litt endel irriterende loading midt i låter i går, men jeg gikk ikke a huse :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.077
    Antall liker
    8.566
    Torget vurderinger
    1
    Hva er greia nå, Wimp og Tidal slås sammen, greit. Men hva med utvalget?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    14.756
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Utvalget er vel det samme på begge plattformene, så da skjer ikkeno da?
    Virker som om det er noen plateselskap, management, artister som ikke fatter opplegget?
    Skulle tro det var bedre med lovlig avspilling via streaming enn gratissurfing og illegal nedlasting?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn