Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke mener WA22 + LCD-3 er oppskrytt akkurat nåJeg vil høre Woo på LCD-3 før jeg dør.
Hehehe, ja, T1 og LCD-2 er to vidt forskjellige hovedtelefoner. Kjørte du LCD-2 balansert på WA22, eller? Vet du om det var LCD-2 revisjon 1 eller revisjon 2 du prøvde?Fik i dag lejlighed til at lytte til LCD-2 på en WA22 (ikke min egen), da vi havde meet i København.
Wow! Det var høj høj morofaktor. Lucinda Williams Live lød virkelig godt. På noget musik bliver bassen nok for voldsom til mig. Fx var jazz-musik generelt præget af lidt for meget bulder. Men hold da op hvor kan de LCD-2 få det hele til at rocke.
Hifiman HE-500 virkede ikke umiddelbart som noget jeg ville bytte T1 med. Men måske man skal lytte lidt længere tid på HE-500, for at opdage dens virkelige kvaliteter.
Jeg er kjempefornøyd med WA2. Den er dog av en annen konstruksjon enn WA6. WA3 og WA2 er OTL (Output Transformer Less) mens WA6, WA6SE og WA22 er transformer coupled. OTL går for å være veldig bra på volt, men er sjelden særlig strømsterke. WA2 er dog en strømsterk OTL og driver LCD-2 og 3 utmerket i mine ører. Med dem er WA2 klar og luftig, ikke noe mørk sirup akkurat. Men den har rørforsterkerens herlige mykhet i klangen..
Lyden av min WA2 kan nok være ganske ulike lyden av WA6, men Woo har rykte på seg for å ha en ganske krisp "in house sound" til rør å være.
WA6 er nok et bra valg. Byggekvaliteten er det i hvertfall lite å si på hos Woo
Woo Audio rørforsterkere
Sibling Rivalry; The Woo WA2 vs The Woo WA6SE (review posted: update 6-3-2011)
Woo Audio WA6 Reviews
Disse linkene kan være nyttige
1) Sammeligning mellom ulike Woo modeller (fra Woo) http://wooaudio.com/docs/wooaudio_amplifier_comparisons.pdf
2) Kompabilitetsoversikt for rørtyper/foresterkere: https://spreadsheets.google.com/pub...SFh2ZDVMdnBfS2VpSUxfcEVpTnc&hl=en&output=html
KML skrev:I første omgang tror jeg ikke jeg går høyere enn WA6.... heheardilla skrev:Ser på signaturen din at du ikke nedprioriterer lydbudsjettet. WA6SE eller WA22 innen rekkevidde?
Fra Head-fi
og fikk svaretAnyone having first hand experience with WA22 (stock tubes or other) versus the Schiit Mjonir? I have been contemplating for a WA22 for quite some time, but so happy with the Mjolnir I'm unsure if I even bother assessing the WA22 anymore. Need som constructive input from you guys.
A local buddy brought over his Schiit Mjolnir a couple of weeks ago and we listened to it and my WA22 through my Audiophilleo2/PurePower and Yulong D18 DAC. We listened to T1, HD800, LCD2.1, and HD 650.
My honest impression is that the Mjolnir was very impressive and for the price is a much better bargain than the WA22. I preferred my WA22 by a tad, and my buddy preferred the Mjolnir. The Mjolnir was so good for so much less than if I had to start over and buy something I might go that route instead. However, I love my WA22 so much I'm not quite willing to sell it and buy the Mjolnir to save a lot of money. If you already have the Mjolnir, it might be tough to spend all of the extra money to upgrade since I doubt the performance improvement will feel as significant.
Then again, my Yulong D18 DAC is very well known and popular for providing a smooth and warm sound that is still very detailed. I think that my DAC really helps the Mjolnir. If your using a DAC that is more analytical, the Mjolnir might sound a little cold and uninvolving, which might make the WA22 feel like a bigger step up. It's tough since there are so many variables here, but I hope the general impressions help.
Har da spurt duden over på den andre siden om pris & levering for en en WA22 med nogo attåt.
Kunne kjøpt den brukt her i Norge - men dusten trakk seg i sistve liten. Jeg tar det som et kvalitetstegn.
Håper på en sammenligning mot din Mjolnir i korte drag om salget løser segHar da spurt duden over på den andre siden om pris & levering for en en WA22 med nogo attåt.
Kunne kjøpt den brukt her i Norge - men dusten trakk seg i siste liten. Jeg tar det som et kvalitetstegn.
Du får finne frem lovene der du, og eventuelt krangle med et lite utenslandsk selskap uten juridisk avdeling dersom uhellet er ute og de hevder at garantien begynte å løpe fra bestilling. Jeg liker å ha ting svart på hvitt, det sto ikke svart på hvitt i garantivilkårene til Woo, og da vil jeg ha det skriftlig. Regelverket i Norge er smått i forhold til i USA, og selv bedrifter i Norge sliter med å forholde seg til et ganske ukomplisert regelverk, så da vet man jo aldri hvordan det er utenlands.Det e vel rlovstridig selv i det frie USA å la garantien løpe før kunden mottar produktet... ? Ellers går det jo an å levere etter garantien er løpt ut...
Jeg har hatt veldig smooth kommunikasjon med Woo hele veien, Jack svarer meg på alt. Ledetiden var skarve to uker for meg. Jeg var litt tidligere ute enn tittentei.
Hva mener du med det siste?Du får finne frem lovene der du, og eventuelt krangle med et lite utenslandsk selskap uten juridisk avdeling dersom uhellet er ute og de hevder at garantien begynte å løpe fra bestilling. Jeg liker å ha ting svart på hvitt, det sto ikke svart på hvitt i garantivilkårene til Woo, og da vil jeg ha det skriftlig. Regelverket i Norge er smått i forhold til i USA, og selv bedrifter i Norge sliter med å forholde seg til et ganske ukomplisert regelverk, så da vet man jo aldri hvordan det er utenlands.
Ledetidene så ut til å øke betraktelig i det samme momanget da jeg la inn bestilling. Flere andre fikk også beskjed om 2-3 uker, men ventet i 7-8. Hvordan det er nå, gjenstår å høre.Loevhagen er jo guinea pig.
Er det utålmodig å spørre om oppdatering når det har gått 5 uker, og man ble forespeilet 3-4? Det kan neppe kalles utålmodig. Ei heller å legge inn en bestilling når man får beskjed om at man må vente 3-4 uker. Dessuten finnes det CRM systemer som tillater automatiske oppdateringer til kunder. De kunne hatt det på siden sin også, slik at man så hvor i ordreprosessen en bestilling lå. NULL problem å lage. Kunne enkelt kodet det selv. Man bør kunne forvente å bli holdt underettet når man har sendt et selskap såpass mange penger på forskudd.Vel, det er bedre at de passer på å lage gode produkter enn at de ansetter hauger av epostkonsulenter til å svare på utålmodige kunder. Jeg mener man bør tolerere litt mer fra småskalaprodusenter.
Men som nevnt har jeg alltid fått svat, og jeg har spurt om mye rart de siste årene. Senest for en måneds tid siden.
Nei, de har råd til å få noen til å bygge om hele cartsystemet sitt, det er utdatert. Det håndterer ikke internasjonale ordre engang, og de må ta alle slike gjennom email. Snakk om ineffektivt.@tittetei: Du får tilby deg å sette opp et slikt system, da vettu. Du kan jo ta betalt i en Wa22 ?
Jeg prøver bare å påpeke at det viktigste er at produktet er godt og ankommer rett kunde. At du har vært mindre heldig med sørvisen enn meg er jo leit, men det gikk så vidt jeg har forstått bra til slutt. Byggekvaliteten til Woo er super og lyden er verdt å vente på.
Jeg skrur ned forventningene til folk i beste mening, så slapp av, småselskapwoofanboyguttemannen.
Dette chartet har blitt postet før, som vi ser er WA6-SE kraftigere med stockrørene enn WA22 (hversågod ardilla). Chartet over Woo-forsterkere ligger i PDF her (enklere å lese, HFS nedskalerer).
Auralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800Hva mener du værsågod?
Legg merke til at WA6SE gir 1300 mW i 300ohm - det tror jeg knapt noen av disse nymotens transistorgreiene leverer
Jeg skrur ned forventningene til folk i beste mening, så slapp av, småselskapwoofanboyguttemannen.
Dette chartet har blitt postet før, som vi ser er WA6-SE kraftigere med stockrørene enn WA22 (hversågod ardilla). Chartet over Woo-forsterkere ligger i PDF her (enklere å lese, HFS nedskalerer).
Trodde du skulle lange ut om at den første watten var viktigst og sånt. Du overrasker ved å ikke bite på.Hva mener du værsågod?
Legg merke til at WA6SE gir 1300 mW i 300ohm - det tror jeg knapt noen av disse nymotens transistorgreiene leverer
| STD Mode | BAL Mode |
32ohm | 4500mW | 1200mW |
120ohm | 1200mW | 4500mW |
300ohm | 500mW | 2000mW |
600ohm | 250mW | 1000mW |
Du kom meg i forkjøpet der, poppet inn på websiden til Auralic for å plukke ut tabellen. Hvordan synes du det låter, forressten? Et par kjappe linjer er hjertlig velkommenAuralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800
Trodde du skulle lange ut om at den første watten var viktigst og sånt. Du overrasker ved å ikke bite på.Hva mener du værsågod?
Ta en titt på Auralic Taurus i balansert modus, den er en nymotens transistorgreie.
Output Power
STD Mode BAL Mode 32ohm 4500mW 1200mW 120ohm 1200mW 4500mW 300ohm
500mW 2000mW 600ohm 250mW 1000mW
Auralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800
Synes Woo er bra, men husk at én erfaring fortsatt bare er én erfaring. På forespørsel om service i garantitiden og hvem som er ansvarlig for transportkostnadene, så er man som kjøper kun ansvarlig den éne veien. Dette er imidlertid ganske normalt.Har da hørt fra Jack - og sammen med Tittenteis postede erfaringer - så dropper jeg Woo Audio. Hadde de hatt norsk forhandler, så hadde jeg kjøpt på dagen. Men med alt det "tullet" som fremgår i denne tråden så dropper jeg WA.
Og, ikke uvesentlig er: Woo Audio Amp Owner Unite
Selv om WA22 er særdeles sexy, så er det der med rør make or break.
Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.Jacks skriftlige kommunikasjon er det nada å utsette på. Han sier imidlertid (som standardsvar) "Current lead time is about 3 weeks.". Ser man dette i sammenheng med dine postede fakta / erfaringer -> jeg dropper Woo Audio. Takk for advarselen.
Jeg ser. Hvordan man velger å tolke og agere på informasjon er opp til den enkelte. Her inne opptrer jeg på selvstendig initiativ og er ikke agent for noen, det gjør at jeg kan snakke helt fritt og uavhengig, noe jeg akter å gjøre. Informasjonen jeg har kommet med i denne tråden, er informasjon jeg selv kunne tenkt meg å ha forut for et eventuelt kjøp.Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.
Dette er en annen praksis jeg setter svært lite pris på. Køsystem bør fungere ved first paid, first served, ikke highest bidder served first, med mindre man gjør dette uttrykkelig klart. Her gjemmes praksisen bort på en FAQ.20. Can you expedite my order?
We will try the best we can. The build sequence is the order of purchase date; therefore, the earlier you place an order the sooner you will receive it. A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner.
Seriøst (høres ut som dattera på 13 år, he, he). Jepp, men også pga. linken over til WA22 vs. Mjolnir. Summen er at det da ikke er verdt det.