Woo Audio rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• davit

Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Woo wa 6 se eller Emmline Raptor eller ???

Kansje feil tråd, men prøver meg. ein del av utstyret heime skal på hyttetur så litt nytt skal inn. Har sett opp: 5000 til noe på hode, 5000 til å lage lyd i dei og 5000 til dac. Men som vanlig passer ikkje tallene med mine ønsker.
    Ser mest på woo wa 6 se eller Raptor, begge ligger i prisen 1100 dollares. men finner ikkje noen tester mellom dei. finner raptor og wa3 men det er no ikkje det samme. Noen som har lyttet litt til begge?? Raptor??
    Forslag til andre, MÅ ha rør, slik at ein kan leike seg litt.
    ove.

T

Tittentei

Gjest
    Ikke begrens budsjettet til hvert enkeltkomponent. Oppgrader heller dac-delen senere, overs. Vi har jo vekslet litt PM, og du har nok lengre erfaring enn meg med lyd, men jeg lever i den tro at pengene best benyttes slik: hodetelefon > forsterker > dac, noe ardilla også har uttrykkt før. Den siste tiden har jeg brukt Asus Xonar Essence One til 3000 kroner som DAC foran WA6-SE, og det fungerer alldeles utmerket, alldeles utmerket. Siden du er dreven med rør, så skal du også vite at du kan bytte opamper enkelt i One, noe som gir enda mer fleksibilitet.

Det er nok veldig vanskelig å få svar på det spesifikke spørsmålet du stiller her, fordi Woo ikke er spesielt utbredt i Norge. Du har nok langt bedre sjanser til å få konstruktive svar fra folk på head-fi.org. Kan ikke erindre at noen andre enn meg har WA6-SE her. Jo, forressten det var en fyr som poppet innom tråden og sa han hadde en maxxed versjon (ikke tilgjengelig lenger) lenger baki tråden. Så det er kanskje 2-5 stk i Norge (vill gjetting).

Raptor var ny for meg.

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Fik i dag lejlighed til at lytte til LCD-2 på en WA22 (ikke min egen), da vi havde meet i København.

Wow! Det var høj høj morofaktor. Lucinda Williams Live lød virkelig godt. På noget musik bliver bassen nok for voldsom til mig. Fx var jazz-musik generelt præget af lidt for meget bulder. Men hold da op hvor kan de LCD-2 få det hele til at rocke. :cool:

Hifiman HE-500 virkede ikke umiddelbart som noget jeg ville bytte T1 med. Men måske man skal lytte lidt længere tid på HE-500, for at opdage dens virkelige kvaliteter.

T

Tittentei

Gjest
    Fik i dag lejlighed til at lytte til LCD-2 på en WA22 (ikke min egen), da vi havde meet i København.

Wow! Det var høj høj morofaktor. Lucinda Williams Live lød virkelig godt. På noget musik bliver bassen nok for voldsom til mig. Fx var jazz-musik generelt præget af lidt for meget bulder. Men hold da op hvor kan de LCD-2 få det hele til at rocke. :cool:

Hifiman HE-500 virkede ikke umiddelbart som noget jeg ville bytte T1 med. Men måske man skal lytte lidt længere tid på HE-500, for at opdage dens virkelige kvaliteter.
    Hehehe, ja, T1 og LCD-2 er to vidt forskjellige hovedtelefoner. :) Kjørte du LCD-2 balansert på WA22, eller? Vet du om det var LCD-2 revisjon 1 eller revisjon 2 du prøvde? :)

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Ja, jeg kjørte LCD-2 balansert på WA22. Jeg ved ikke hvilken revisjon det var, men jeg mener ejeren sagde, at det var det første eksemplar af LCD-2 der var kommet til Danmark, så mon ikke der er tale om revisjon 1?

Edit: Har nu fået bekræftet, at det var revisjon 1.

Sist redigert:
    T

Tittentei

Gjest
    Jeg er kjempefornøyd med WA2. Den er dog av en annen konstruksjon enn WA6. WA3 og WA2 er OTL (Output Transformer Less) mens WA6, WA6SE og WA22 er transformer coupled. OTL går for å være veldig bra på volt, men er sjelden særlig strømsterke. WA2 er dog en strømsterk OTL og driver LCD-2 og 3 utmerket i mine ører. Med dem er WA2 klar og luftig, ikke noe mørk sirup akkurat. Men den har rørforsterkerens herlige mykhet i klangen..

Lyden av min WA2 kan nok være ganske ulike lyden av WA6, men Woo har rykte på seg for å ha en ganske krisp "in house sound" til rør å være.

WA6 er nok et bra valg. Byggekvaliteten er det i hvertfall lite å si på hos Woo

Woo Audio rørforsterkere

Sibling Rivalry; The Woo WA2 vs The Woo WA6SE (review posted: update 6-3-2011)
    Woo Audio WA6 Reviews

Disse linkene kan være nyttige

1) Sammeligning mellom ulike Woo modeller (fra Woo) http://wooaudio.com/docs/wooaudio_amplifier_comparisons.pdf

2) Kompabilitetsoversikt for rørtyper/foresterkere: https://spreadsheets.google.com/pub...SFh2ZDVMdnBfS2VpSUxfcEVpTnc&hl=en&output=html

KML skrev:
    ardilla skrev:
    Ser på signaturen din at du ikke nedprioriterer lydbudsjettet. WA6SE eller WA22 innen rekkevidde?
    I første omgang tror jeg ikke jeg går høyere enn WA6.... hehe

Krysspostgrisen sier; titt, titt.

T

Tittentei

Gjest
    Krysspostgrisen slår til igjen.

Fra Head-fi

Anyone having first hand experience with WA22 (stock tubes or other) versus the Schiit Mjonir? I have been contemplating for a WA22 for quite some time, but so happy with the Mjolnir I'm unsure if I even bother assessing the WA22 anymore. Need som constructive input from you guys.
    og fikk svaret

A local buddy brought over his Schiit Mjolnir a couple of weeks ago and we listened to it and my WA22 through my Audiophilleo2/PurePower and Yulong D18 DAC. We listened to T1, HD800, LCD2.1, and HD 650.

My honest impression is that the Mjolnir was very impressive and for the price is a much better bargain than the WA22. I preferred my WA22 by a tad, and my buddy preferred the Mjolnir. The Mjolnir was so good for so much less than if I had to start over and buy something I might go that route instead. However, I love my WA22 so much I'm not quite willing to sell it and buy the Mjolnir to save a lot of money. If you already have the Mjolnir, it might be tough to spend all of the extra money to upgrade since I doubt the performance improvement will feel as significant.

Then again, my Yulong D18 DAC is very well known and popular for providing a smooth and warm sound that is still very detailed. I think that my DAC really helps the Mjolnir. If your using a DAC that is more analytical, the Mjolnir might sound a little cold and uninvolving, which might make the WA22 feel like a bigger step up. It's tough since there are so many variables here, but I hope the general impressions help.

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har da spurt duden over på den andre siden om pris & levering for en en WA22 med nogo attåt.

Kunne kjøpt den brukt her i Norge - men dusten trakk seg i siste liten. Jeg tar det som et kvalitetstegn. :)

T

Tittentei

Gjest
    Og en ting til; da jeg kjøpte WA6-SE, så fikk man oppgitt at garantien varer i ett år, men det sto ingenting om når garantien startet å løpe. Begynte den å løpe når man bestillte, eller når man mottok den? Siden de har relativt lange ledetider, så fikk jeg det skriftlig at garantien begynte å løpe ved overlevering, dvs. når jeg signerte på mottak. Ventet i 8 uker fra betaling til mottak. Ledetiden ville mao konsumert 1/6 av garantitiden om den begynte å løpe fra betaling.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det e vel rlovstridig selv i det frie USA å la garantien løpe før kunden mottar produktet... ? Ellers går det jo an å levere etter garantien er løpt ut...

Jeg har hatt veldig smooth kommunikasjon med Woo hele veien, Jack svarer meg på alt. Ledetiden var skarve to uker for meg. Jeg var litt tidligere ute enn tittentei.

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Skal du ha med pre-utgang? Så kan du kjøre WA22 inn i Mjolnir når du ikke kan bestemme deg :D - Koster en god slump ekstra, da ($400) Vet ikke om den er like ram som forforsterker, men mange liker WA2 til det bruk, så hvorfor ikke :?

http://www.head-fi.org/t/428570/woo-audio-amp-owner-unite/20895#post_8369254

Har da spurt duden over på den andre siden om pris & levering for en en WA22 med nogo attåt.

Kunne kjøpt den brukt her i Norge - men dusten trakk seg i sistve liten. Jeg tar det som et kvalitetstegn. :)

Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

Kunne kjøpt den brukt her i Norge - men dusten trakk seg i siste liten. Jeg tar det som et kvalitetstegn. :)
    Håper på en sammenligning mot din Mjolnir i korte drag om salget løser seg :)

T

Tittentei

Gjest
    Det e vel rlovstridig selv i det frie USA å la garantien løpe før kunden mottar produktet... ? Ellers går det jo an å levere etter garantien er løpt ut...

Jeg har hatt veldig smooth kommunikasjon med Woo hele veien, Jack svarer meg på alt. Ledetiden var skarve to uker for meg. Jeg var litt tidligere ute enn tittentei.
    Du får finne frem lovene der du, og eventuelt krangle med et lite utenslandsk selskap uten juridisk avdeling dersom uhellet er ute og de hevder at garantien begynte å løpe fra bestilling. Jeg liker å ha ting svart på hvitt, det sto ikke svart på hvitt i garantivilkårene til Woo, og da vil jeg ha det skriftlig. Regelverket i Norge er smått i forhold til i USA, og selv bedrifter i Norge sliter med å forholde seg til et ganske ukomplisert regelverk, så da vet man jo aldri hvordan det er utenlands.

Ledetidene så ut til å øke betraktelig i det samme momanget da jeg la inn bestilling. Flere andre fikk også beskjed om 2-3 uker, men ventet i 7-8. Hvordan det er nå, gjenstår å høre. Loevhagen er jo guinea pig. :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Skulle jeg få problemer med Woo, truer jeg bare med å sende over deg. Da løser det seg sikkert.

Har ledetiden vært så lang stabilt? Det er jo en indikasjon på at de ikke sliter med kundegrunnlaget... Det er bra jeg har begynt å hamstre.

Du får finne frem lovene der du, og eventuelt krangle med et lite utenslandsk selskap uten juridisk avdeling dersom uhellet er ute og de hevder at garantien begynte å løpe fra bestilling. Jeg liker å ha ting svart på hvitt, det sto ikke svart på hvitt i garantivilkårene til Woo, og da vil jeg ha det skriftlig. Regelverket i Norge er smått i forhold til i USA, og selv bedrifter i Norge sliter med å forholde seg til et ganske ukomplisert regelverk, så da vet man jo aldri hvordan det er utenlands.

Ledetidene så ut til å øke betraktelig i det samme momanget da jeg la inn bestilling. Flere andre fikk også beskjed om 2-3 uker, men ventet i 7-8. Hvordan det er nå, gjenstår å høre.Loevhagen er jo guinea pig. :)
    Hva mener du med det siste?

T

Tittentei

Gjest
    Les i forumet på head-fi, er flere andre som opplevde å vente lenge uten noe som helst oppdatering underveis. Det er lenge nok å skulle vente i 3-4 uker uten oppdatering, men å ikke si en drit og la kunden vente i 8 når man har lovet 3-4 er elendig. Man kan i alle fall si fra. Jeg måtte pushe 2,3 ganger for å få svar. Det var veldig irriterende.

Med det siste, så mener jeg at jeg har lest om liknende historier som det jeg beskriver her andre steder. Nei, jeg gidder ikke å rote rundt i den lange wootråden for å finne det frem, men det står inne i den.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vel, det er bedre at de passer på å lage gode produkter enn at de ansetter hauger av epostkonsulenter til å svare på utålmodige kunder. Jeg mener man bør tolerere litt mer fra småskalaprodusenter.

Men som nevnt har jeg alltid fått svat, og jeg har spurt om mye rart de siste årene. Senest for en måneds tid siden.

T

Tittentei

Gjest
    Vel, det er bedre at de passer på å lage gode produkter enn at de ansetter hauger av epostkonsulenter til å svare på utålmodige kunder. Jeg mener man bør tolerere litt mer fra småskalaprodusenter.

Men som nevnt har jeg alltid fått svat, og jeg har spurt om mye rart de siste årene. Senest for en måneds tid siden.
    Er det utålmodig å spørre om oppdatering når det har gått 5 uker, og man ble forespeilet 3-4? Det kan neppe kalles utålmodig. Ei heller å legge inn en bestilling når man får beskjed om at man må vente 3-4 uker. Dessuten finnes det CRM systemer som tillater automatiske oppdateringer til kunder. De kunne hatt det på siden sin også, slik at man så hvor i ordreprosessen en bestilling lå. NULL problem å lage. Kunne enkelt kodet det selv. Man bør kunne forvente å bli holdt underettet når man har sendt et selskap såpass mange penger på forskudd.

Innstillingen din om at man skal tåle mer fra dem, fordi de er små, er ikke særlig konstruktivt. Det er gjennom kritikk fra kundene at selskapene kan lære.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    @tittetei: Du får tilby deg å sette opp et slikt system, da vettu. Du kan jo ta betalt i en Wa22 ?

Jeg prøver bare å påpeke at det viktigste er at produktet er godt og ankommer rett kunde. At du har vært mindre heldig med sørvisen enn meg er jo leit, men det gikk så vidt jeg har forstått bra til slutt. Byggekvaliteten til Woo er super og lyden er verdt å vente på.

T

Tittentei

Gjest
    @tittetei: Du får tilby deg å sette opp et slikt system, da vettu. Du kan jo ta betalt i en Wa22 ?

Jeg prøver bare å påpeke at det viktigste er at produktet er godt og ankommer rett kunde. At du har vært mindre heldig med sørvisen enn meg er jo leit, men det gikk så vidt jeg har forstått bra til slutt. Byggekvaliteten til Woo er super og lyden er verdt å vente på.
    Nei, de har råd til å få noen til å bygge om hele cartsystemet sitt, det er utdatert. Det håndterer ikke internasjonale ordre engang, og de må ta alle slike gjennom email. Snakk om ineffektivt.

Alle forstår at produktet kommer, men jeg prøver i motsetning til deg å moderere forventningene i forhold til ledetidanslaget man får, slik at man ikke blir misfornøyd når tiden strekker ut. Det er som sagt ikke bare meg som har opplevd dette, så det er ikke one-in-a-million chance.

Har nå gått gjennom eposttråden, og her er fakta i saken.

• 21 april - betalte - får forespeilet leveringstid 3-4 uker.
    • 21 mai - purret (4,5 uker) - får beskjed om 2 ukers forsinkelse uten forklaring på hvorfor
    • 18 juni - purrer igjen (+4 uker) - får svar om at ampen er til testing
    • 22 juni - får sporingsnummer
    • 23 juni - ampen leveres til courier

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tålmodighet er en dyd ,).. Etter å ha venta et år på nytt høttalerelement har jeg lagt forventningene litt lavere hos småprodusentene...

T

Tittentei

Gjest
    Jeg skrur ned forventningene til folk i beste mening, så slapp av, småselskapwoofanboyguttemannen.

woo-tube-amplifiers2.jpg

Dette chartet har blitt postet før, som vi ser er WA6-SE kraftigere med stockrørene enn WA22 (hversågod ardilla). Chartet over Woo-forsterkere ligger i PDF her (enklere å lese, HFS nedskalerer).

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva mener du værsågod?

Legg merke til at WA6SE gir 1300 mW i 300ohm - det tror jeg knapt noen av disse nymotens transistorgreiene leverer ;)

Jeg skrur ned forventningene til folk i beste mening, så slapp av, småselskapwoofanboyguttemannen.

Dette chartet har blitt postet før, som vi ser er WA6-SE kraftigere med stockrørene enn WA22 (hversågod ardilla). Chartet over Woo-forsterkere ligger i PDF her (enklere å lese, HFS nedskalerer).

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hva mener du værsågod?

Legg merke til at WA6SE gir 1300 mW i 300ohm - det tror jeg knapt noen av disse nymotens transistorgreiene leverer ;)

Auralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800 ;)

T

Tittentei

Gjest
    Hva mener du værsågod?

Trodde du skulle lange ut om at den første watten var viktigst og sånt. Du overrasker ved å ikke bite på. :D

Ta en titt på Auralic Taurus i balansert modus, den er en nymotens transistorgreie.

Output Power

STD ModeBAL Mode
    32ohm4500mW1200mW
    120ohm1200mW4500mW
    300ohm
    500mW2000mW
    600ohm250mW1000mW

Auralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800
    Du kom meg i forkjøpet der, poppet inn på websiden til Auralic for å plukke ut tabellen. :D Hvordan synes du det låter, forressten? Et par kjappe linjer er hjertlig velkommen :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jada - det finnes noen. Jeg skrev derfor et litt moderat "knapt noen".

Men kjører man ubalansert blir Taurus gruset av WA6SE og WA22. WA6SE er rimeligere, og watt er endatil ikke en rørforsterkers konkuransefortrinn... Jeg er på ingen måte målbundet.

Hva mener du værsågod?

Trodde du skulle lange ut om at den første watten var viktigst og sånt. Du overrasker ved å ikke bite på. :D

Ta en titt på Auralic Taurus i balansert modus, den er en nymotens transistorgreie.

Output Power

STD ModeBAL Mode
    32ohm4500mW1200mW
    120ohm1200mW4500mW
    300ohm
    500mW2000mW
    600ohm250mW1000mW

Føler du at dine HD800 har bruk for 2 Watt?

Auralic Taurus gir 2000mW i 300 Ohm siden jeg kjører 4-pins XLR til mine HD800

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For ordens skyld, så er det greit å nevne at HD800 peaker over 600ohm i visse frekvenser - selv om de nominelt er oppgitt som 300 ohm. Impedanskurven til tre kjente orthodynamiske hodetelefoner oppgitt som referanse sånn bare for morroskyld:

graphCompare (1).png

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har da hørt fra Jack - og sammen med Tittenteis postede erfaringer - så dropper jeg Woo Audio. Hadde de hatt norsk forhandler, så hadde jeg kjøpt på dagen. Men med alt det "tullet" som fremgår i denne tråden så dropper jeg WA.

Og, ikke uvesentlig er: Woo Audio Amp Owner Unite

Selv om WA22 er særdeles sexy, så er det der med rør make or break.

T

Tittentei

Gjest
    Har da hørt fra Jack - og sammen med Tittenteis postede erfaringer - så dropper jeg Woo Audio. Hadde de hatt norsk forhandler, så hadde jeg kjøpt på dagen. Men med alt det "tullet" som fremgår i denne tråden så dropper jeg WA.

Og, ikke uvesentlig er: Woo Audio Amp Owner Unite

Selv om WA22 er særdeles sexy, så er det der med rør make or break.
    Synes Woo er bra, men husk at én erfaring fortsatt bare er én erfaring. På forespørsel om service i garantitiden og hvem som er ansvarlig for transportkostnadene, så er man som kjøper kun ansvarlig den éne veien. Dette er imidlertid ganske normalt.

Fint at du fremhever at det ikke bare er mine påstander som gjør at du ikke bestiller, men at det også finnes groms i Woo-tråden på head-fi. Det er dog ikke så rart, gitt den raskt voksende populariteten til Woo Audio.

Av nysgjerrighet, så lurer jeg på om det var noe i kommunikasjonen med Jack Wu som gjorde deg avtent. Det virker som om det ligger en implikasjon av dette i følgende utsagn "Har da hørt fra Jack - og sammen med Tittenteis postede erfaringer - så dropper jeg Woo Audio."

Min motivasjon er på ingen måte å avtenne folk fra å handle med Woo, og jeg snakker stadig varmt om WA6-SE her. Likevel synes jeg at mindre positive sider også bør få sin plass, slik at folk får et balansert syn på totalopplevelsen.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jacks skriftlige kommunikasjon er det nada å utsette på. Han sier imidlertid (som standardsvar) "Current lead time is about 3 weeks.". Ser man dette i sammenheng med dine postede fakta / erfaringer -> jeg dropper Woo Audio. Takk for advarselen. :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Seriøst? Dropper du et kjøp fordi tittentei har opplevd noen ukers lengre ventetid enn forespeilet?

Jacks skriftlige kommunikasjon er det nada å utsette på. Han sier imidlertid (som standardsvar) "Current lead time is about 3 weeks.". Ser man dette i sammenheng med dine postede fakta / erfaringer -> jeg dropper Woo Audio. Takk for advarselen. :)
    Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Seriøst (høres ut som dattera på 13 år, he, he). Jepp, men også pga. linken over til WA22 vs. Mjolnir. Summen er at det da ikke er verdt det. :)

T

Tittentei

Gjest
    Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.
    Jeg ser. Hvordan man velger å tolke og agere på informasjon er opp til den enkelte. Her inne opptrer jeg på selvstendig initiativ og er ikke agent for noen, det gjør at jeg kan snakke helt fritt og uavhengig, noe jeg akter å gjøre. Informasjonen jeg har kommet med i denne tråden, er informasjon jeg selv kunne tenkt meg å ha forut for et eventuelt kjøp.

På den måten kunne jeg sagt: "Hei, Jack Wu. Du, jeg har hørt at du tidevis bruker lengre tid enn forventet på levering, og lurer på om du kan gi meg en garantert ledetid." Kanskje til og med be om prisreduksjon om ledetiden trekker ut i tid (slik Peppes praktiserer). Om han kan gjøre dette, så er problemet løst. Siden ingen hadde advart meg mot potensielt feilestimerte ledetider, så tenkte jeg ikke over problemstillingen.

Videre står det på Woo Audios FAQ.
    20. Can you expedite my order?

We will try the best we can. The build sequence is the order of purchase date; therefore, the earlier you place an order the sooner you will receive it. A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner.
    Dette er en annen praksis jeg setter svært lite pris på. Køsystem bør fungere ved first paid, first served, ikke highest bidder served first, med mindre man gjør dette uttrykkelig klart. Her gjemmes praksisen bort på en FAQ.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det kommer nok flere sammenligninger med WA22 og Mjolnr etterhvert. WA22 er ganske følsom for rørbytte, så det er rimelig smalt grunnlag å kun ha den ene rimelig hastige betraktningen. Jeg har ikke hørt Mjolnir, men jeg er helt sikker på at WA22 høres annerledes ut, og at hvordan den kan sammenlignes med Mjolnir vil variere sterkt med hvilke rør du putter i.

Synd du ombestemte deg - Skulle gjerne hatt en WA22-eier til med her, vettu. Seriøst.

Seriøst (høres ut som dattera på 13 år, he, he). Jepp, men også pga. linken over til WA22 vs. Mjolnir. Summen er at det da ikke er verdt det. :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.083
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vel, jeg synes det er produktet som gjelder. Skal du ha deg en Apex Pinnacle tror jeg også du må smøre deg med tolmodighet. Skal du ha deg en BHSE må du vente til Justin føler for å sette igang med en ny batch.

Sånn er det gjerne med ting som produseres på den måten. At folk som gidder bruke så mye tid på å lese og teste osv ikke gidder å vente et par uker ekstra uten ukentlige trøstetelefonsamtaler med produsen skjønner jeg rett og slett ikke.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det går flere tog, ardilla. F. eks. Tittenteis quote vedrørende "...A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner."

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn