Woo Audio rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jada - det går tog hele tiden. Jeg blir bare litt oppgitt når man henger seg opp i noen enkeltopplevelser som ikke kan kalles spesielt negative.

Det går flere tog, ardilla. F. eks. Tittenteis quote vedrørende "...A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner."

Uansett, jeg ønsker å fokusere på at det er produktet som gjelder. Skal du ha deg en Apex Pinnacle tror jeg også du må smøre deg med tålmodighet. Skal du ha deg en BHSE må du vente til Justin føler for å sette igang med en ny batch.

Sånn er det gjerne med ting som produseres på den måten. At folk som gidder bruke så mye tid på å lese og teste osv ikke gidder å vente et par uker ekstra uten ukentlige trøstetelefonsamtaler med produsen skjønner jeg rett og slett ikke. Decaware har 3-4 måneders ventetid, BTW.Til sammenligning.

Ting som produsers on-demand er no annet enn lagervare. Woo velger ikke å skalere opp produksjonen, sannsynligvis for å slippe en haug med kvalitetssikringsissues (og kostnader selvfølgelig) Audeze har slitt med det samme, men de bygger opp en batch før de slipper ut til underleverandører. Woo selger direkte.

Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.
    Jeg ser. Hvordan man velger å tolke og agere på informasjon er opp til den enkelte. Her inne opptrer jeg på selvstendig initiativ og er ikke agent for noen, det gjør at jeg kan snakke helt fritt og uavhengig, noe jeg akter å gjøre. Informasjonen jeg har kommet med i denne tråden, er informasjon jeg selv kunne tenkt meg å ha forut for et eventuelt kjøp.

På den måten kunne jeg sagt: "Hei, Jack Wu. Du, jeg har hørt at du tidevis bruker lengre tid enn forventet på levering, og lurer på om du kan gi meg en garantert ledetid." Kanskje til og med be om prisreduksjon om ledetiden trekker ut i tid (slik Peppes praktiserer). Om han kan gjøre dette, så er problemet løst. Siden ingen hadde advart meg mot potensielt feilestimerte ledetider, så tenkte jeg ikke over problemstillingen.

Videre står det på Woo Audios FAQ.
    20. Can you expedite my order?

We will try the best we can. The build sequence is the order of purchase date; therefore, the earlier you place an order the sooner you will receive it. A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner.
    Dette er en annen praksis jeg setter svært lite pris på. Køsystem bør fungere ved first paid, first served, ikke highest bidder served first, med mindre man gjør dette uttrykkelig klart. Her gjemmes praksisen bort på en FAQ.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har svart duden i kveld og utdrag er "A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner." I do not need it sooner than 3 weeks, but need a guarantee that 3 weeks is it. :) And, if for what ever reason 3 weeks is not accommodated; what will happen?

T

Tittentei

Gjest
    Vel, jeg synes det er produktet som gjelder. Skal du ha deg en Apex Pinnacle tror jeg også du må smøre deg med tolmodighet. Skal du ha deg en BHSE må du vente til Justin føler for å sette igang med en ny batch.

Sånn er det gjerne med ting som produseres på den måten. At folk som gidder bruke så mye tid på å lese og teste osv ikke gidder å vente et par uker ekstra uten ukentlige trøstetelefonsamtaler med produsen skjønner jeg rett og slett ikke. Decaware har 3-4 måneders ventetid, BTW.Til sammenligning.

Ting som produsers on-demand er no annet enn lagervare. Woo velger ikke å skalere opp produksjonen, sannsynligvis for å slippe en haug med kvalitetssikringsissues (og kostnader selvfølgelig) Audeze har slitt med det samme, men de bygger opp en batch før de slipper ut til underleverandører. Woo selger direkte.
    Ja, absolutt, men man bør være informert om at man kanskje må utvise tålmodighet forut for betaling. Jeg ante selv ingenting om at jeg kanskje ble sittende og vente i over 2 mnd fra betaling.

Folk venter på alt mulig; møbler, malerier, overtakelse av bolig. Poenget med informasjonen er at man bør være oppmerksom på potensielt lang ventetid.

T

Tittentei

Gjest
    Har svart duden i kveld og utdrag er "A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner." I do not need it sooner than 3 weeks, but need a guarantee that 3 weeks is it.
    And, if for what ever reason 3 weeks is not accommodated; what will happen?
    Fett, post gjerne responsen.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Svaret kom kjapt og er av generisk art. Det vil si at de prøver etter beste evne å etterleve selvpålagt estimert leveringstid. Betalingsinformasjonen jeg fikk var dessverre også av generisk art. Dessverre, fordi jeg spurte konkret hva en WA22 med gitte tilpasninger koster og hvordan så bestille den WA-en. Alle kan misforstå en bestilling. Jeg er tror jeg fortsetter å være spent på en WA22 (aka; jeg bestiller ikke).

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hmm synd. Da må du leve i uutholdelig uvisshet en stund til. Jeg kan ta opp hvordan LCD-3 låter på WA22 og sende deg en mp3, hvis det hjelper?

Svaret kom kjapt og er av generisk art. Det vil si at de prøver etter beste evne å etterleve selvpålagt estimert leveringstid. Betalingsinformasjonen jeg fikk var dessverre også av generisk art. Dessverre, fordi jeg spurte konkret hva en WA22 med gitte tilpasninger koster og hvordan så bestille den WA-en. Alle kan misforstå en bestilling. Jeg er tror jeg fortsetter å være spent på en WA22 (aka; jeg bestiller ikke).

T

Tittentei

Gjest
    Jepp, det er sånn jeg opplever ting også, og jeg tror det er fordi de ikke har tid til å levere den tette servicen de kunne før pga presset kapasitet. Det er det som er farlig med å vokse seg stor fort. Reklamasjoner, servicespørsmål, nye kunder, potensielle kunder som spør om alt mulig, skreddersøm, returer, rørspørsmål, bygging av amper, bestilling av deler, sending av ferdigvarer, representasjon på messer, markedsføring, ... Videre har Woo introdusert veldig mange noobs (som undertegnede) for rør, og derfor vil jeg tro innboksen deres er full av spørsmål om matching etc.

Da de var små, så kunne de nok levere en langt bedre service, men nå blir det sikkert for mye å takle. Det gjør at forventningen vår overgår hva de kan levere. Noen (kanskje ardilla?) bør kjøpe denne boken til Jack Wu. Fikk den selv i gave for over 5 år siden og leste den cover til cover i løpet av en kveld, og den ligger stadig i underbevisstheten, siden den er så absurd god (573 anmeldelser og 4,5 stjerner på Amazon sier litt).

Skal nok ha meg en WA22 en eller annen gang i fremtiden selv. Er som sagt kjempefornøyd med WA6-SE, men det blir jo sagt at balansert så er WA22 "a whole new ballgame" ref. MachedonianHero på head-fi. Delene i en wooamp er dessuten standard og ganske ukomplisert, så man kan få gjort service på den her til lands på lang sikt.

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    WA7

Glæder mig til at høre indtryk fra den lille ny WA7:

Jeg kunne godt se det for mig, at have den stående på skrivebordet ... ;)

S

sorgenfri

Gjest
    Liiiiit OT, men ikke verre enn at jeg drister meg ut i det.

Hvor lenge lever ett rør? Slår sjelden av ampen - med rør.. dumt?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvor lenge lever en bil?

Det kommer ofte an på:
    Hvilket rør
    Hvilken produsent
    Hvilke arbeidsbetingelser (spenning, strøm, glød, varme mm)
    Ytre påvirkninger? (risting, slag etc)
    Av og påslag...
    Produsent skriver også normal "arbeidstid" for rør.. (eks: 10000t?)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Lenger enn et rør, får man håpe. ;)

@ sorgenfri: Typisk levetid på rør (svært forenklet) er 3000-4000 timer. Noen lenger og noen mindre. Avhengig av en del parametre.

S

sorgenfri

Gjest
    Takk for svar, jeg slår den aldri av, og det er altså dumt..
    Når jeg først er så godt igang med å drite meg ut..Hvordan dør
    røret? Som ei lyspære som bare slutter å virke?

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    944
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    Takk for svar, jeg slår den aldri av, og det er altså dumt..
    Når jeg først er så godt igang med å drite meg ut..Hvordan dør
    røret? Som ei lyspære som bare slutter å virke?

veldig dumt å ha dem på hele tiden..ikke bare rørene som ryker etterhvert

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir som regel dårligere lydmessig etterhvert som de "brukes opp", men det er ikke noe du merker da hjernen tilpasser seg. Men det er viktig å tenke på at andre ting kan skjer dersom rør slutter å virke.. Tar med seg "kondiser, motstander, HT elementer "etc... I tillegg så har du alltids brannfaren ved å la ting stå på ubevoktet. (det siste gjelder selvsagt også transistortrinn). Der har jeg dårlige erfaringer...

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Woo WA7
    Introduksjonspris 777 USD

900x900px-LL-6617c144_DSC_0296.jpeg

Veldig liten!! Separat strømforsyning, selvfølgelig....

HeadphoneAddict's inntrykk:
    One big surprise is the new Woo WA7 headphone amp. It's like, "wow :-o " It's warm and vibrant but not dark, and open with great detail and soundstage, transparent, and POWERFUL. Not Schitt or EF5/6 powerful, but at least 3x more power than my WA6 (maybe as much as the WA6 SE?). I have a maxed WA6 at home, full of Vcaps and Blackgates upgrades, plus the Pseudo Dual Power Supply Mod, with $220 worth of tubes, that cost about $1200 with the upgrades and tubes. This $777 amp could possibly be better. I may end up getting one just to compare to the WA6. I find that my maxed WA6 is great with ALL of my IEM, plus my LA7000, Ultrasone, Grados, HD600 and HD800. However, although the timbre and tone is great with my HE-500 and LCD-2 it could use a little more power with these orthodynamics which lack a little PRAT with the WA6. Jack says the cheap volume pot on the pre-pro model will be replaced with the same nice volume pot that I have on my WA6.

My DACmini has been sounding a lot like my WA6 but with extra power, so it drives the LCD-2 and HE-500 a bit better, although the WA6 still edges ahead slightly with the HD800 and Grados. With everything else they are fairly equivalent. I suspect I might like the WA7 even more than both of those amps - not by a huge amount, but the smile and toe tapping factor are definitely a little higher. It's got more PRAT than my WA6 and hits a bit harder with the HE-500 and HD800, and with those two headphones I suspect that the WA7 may pass up both my DACmini and WA6. I wont know for sure until I hear them side by side, and I still don't think the WA7 could ever replace my DACmini, but would rather be an addition to it. Overall, I think if I was trying to decide on a mid-price amp to buy these days, I'd be considering the WA7 and DACmini over my WA6. (stupid thing to say if I decide to sell it later). Don't get me wrong, the maxed WA6 is a fantastic sub $1000 amp, but it's got a lot of competition now. I wouldn't rule out the Schitt Audio amps in the mid-range price category either, but I need to spend more time with them Sunday. I'll take a lot of photos tomorrow, sorry for listening to gear more than snapping photos.
    REF: Rocky Mountain Audiofest - Denver CO - Oct 12-14th 2012

T

Tittentei

Gjest
    ^ Built for feminine Apple fanboy fanatics. Big boys like it bold. :D

Er det noen specs på utgangsimpedanse, krefter ved forskjellig load o.l. på saken? Finner ikke produktprospekt hos Woo.

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    WA7

WA7 prototype, estimated introductory price $777
    Tube headphone amplifier with USB DAC

• Single-ended Triode pure Class-A, direct coupling
    • 1 super tube 6C45 per channel, no semiconductors in the signal path
    • Handmade output transformer with Nickel Alloy core
    • 32 bit/192k Asynchronous USB DAC
    • 1 USB and 1 RCA switchable inputs
    • High and low output impedance switch
    • Approximate max 1.5 watt/ch output
    • No visible screws in production unit
    • Separated power supply
    • Less than 5 cubic inches (amp)
    • Weights 7.5 lbs. with glass shield (amp)

Taget herfra: New Woo Audio Product at CanJam RMAF 2012

T

Tittentei

Gjest
    LOL @ tskjortene.

Se kona gliser, og se på omgivelsene. Her er det mange head-fidollars omløp.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Er det skruer jeg ser på venstre side av boksen ovenfor?, gud hvor malplassert de ser ut. Jeg er redd jeg syntes denne boksen er noe av det mindre pene i deres ellers så lekre produksjon. Vel smaken er jo kjent som baken så..

T

Tittentei

Gjest
    Enig, det ser jalla ut. Synes CDspilleren og DACen ser jalla ut også. Egentlig så tviler jeg på at det er Woo som har konstruert dem, de har jo erfaring med rør, og fra rør til teknologien som inngår i en DAC, tror jeg er stor. Det er sikkert bare OEM og så smacker de på navnet og prøver å tjene gode dollars på spinoff fra godt rennomé.

Mvh
    Kynisk treskalle

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Er det skruer jeg ser på venstre side av boksen ovenfor?, gud hvor malplassert de ser ut. Jeg er redd jeg syntes denne boksen er noe av det mindre pene i deres ellers så lekre produksjon. Vel smaken er jo kjent som baken så..
    - No visible screws in production unit

Dette er vel en prototype. Uansett ser den ganske snodig ut...

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes den ikke er så verst, men cd-spilleren og dac-en liker jeg ikke.

Den nye prototypmonoblokkene har spensig design. Men den gode Woo-designen tilhører WA2,22,5 og WES synes nå jeg - trist hvis de legger om stilen permanent....

Hedligvis er det andre som følger opp i gode designtradisjoner, da, dog til en høy pris, ser det ut til. Pen er den i hvertfall...
    Studio Six by ALO Audio

T

Tittentei

Gjest
    Hvis de legger om stilen permanent, så tror jeg salgstallene kommer til å få dem på andre tanker ganske fort. De tradisjonelle designene er enkle, ser utekniske og retro ut, samtidig som de ikke ser ut som samlebåndsproduksjon. I all sin enkelhet, tror jeg det er vanskelig å ikke like dem.

Blir det for spenstig, så tiltaler det en mindre gruppe.

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Er det skruer jeg ser på venstre side av boksen ovenfor?, gud hvor malplassert de ser ut.
    Jeg er enig, men heldigvis lader det til, at der ikke vil være skruer i den endelige versjon. Jeg håber (men tror det ikke) at de lader fronten være helt fri for labels og symboler, og så bare indgraverer "WOO AUDIO" ovenpå forstærkeren, i plexiglasset. Dét ville være stilrent og lækkert :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er nok glass. En kjempeheatsink ,)

Er det skruer jeg ser på venstre side av boksen ovenfor?, gud hvor malplassert de ser ut.
    Jeg er enig, men heldigvis lader det til, at der ikke vil være skruer i den endelige versjon. Jeg håber (men tror det ikke) at de lader fronten være helt fri for labels og symboler, og så bare indgraverer "WOO AUDIO" ovenpå forstærkeren, i plexiglasset. Dét ville være stilrent og lækkert :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Veldig bra Woo design

Bra Woo design

Dårlig Woo design

IMO...

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Ej, ja det kan være. Men vil rigtig glass ikke blive endog meget varmt, med et par rør inde midt i?

Det er nok glass. En kjempeheatsink ,)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, men glass leder varme. Plexiglass smelter.........

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

Litt rart at de skal annonsere med "prototypen" med bilder av deres nye produkt på nettsiden deres ?

wa7-hd800-mac.jpg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er nok fordi de ikke har kommet i gang med produksjonen, da vettu....

Litt rart at de skal annonsere med "prototypen" med bilder av deres nye produkt på nettsiden deres ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn