X-Cell rører med Nico og Canor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Haha, nei det er større sjangs for at jeg selger alt å kjøper et høytalertårn på clas ohlson før noe hegel havner i hus... ødelegge god lyd med rottereir forsterkere... fysj..

Pm11s3 låter betraktelig bedre og har krefter nok, og DA brukes mye med rørforsterkere så den værste DA og hegel rykteflommen tror jeg lite på :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Haha, nei det er større sjangs for at jeg selger alt å kjøper et høytalertårn på clas ohlson før noe hegel havner i hus... ødelegge god lyd med rottereir forsterkere... fysj..

Pm11s3 låter betraktelig bedre og har krefter nok, og DA brukes mye med rørforsterkere så den værste DA og hegel rykteflommen tror jeg lite på :)
    Nei er ingen fornuftige mennesker selger en slik forsterker!
    Da er det kun noen rapp med balltre og et lite besøk på mentalsykehus som hjelper for å våkne opp ;)

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Dynaudio er tungdrevne og seige, så det trengs nok mer effekt enn du har i den Marantz-en, tipper jeg.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Dynaudio er tungdrevne og seige, så det trengs nok mer effekt enn du har i den Marantz-en, tipper jeg.
    Ingen større problem sa den nesten måler det dobbelte av oppgitte specs.. pluss at den innehar samme trafo størrelse som h360 og ikke langt unna like stor lytebank.. ;)

Det som også forundrer meg litt er hvorfor man ikke finner noen målinger av verken h300 eller h360... har prøvd å finne men uten hell... wonder why.. ;)

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Ja, jeg mener absolutt ikke at du skal gå for Hegel. Det er jo bare å prøve og se, men ser altså for meg at det kan bli nødvendig med mer kraft for å få dem til å våkne.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja, jeg mener absolutt ikke at du skal gå for Hegel. Det er jo bare å prøve og se, men ser altså for meg at det kan bli nødvendig med mer kraft for å få dem til å våkne.
    Neida, det er et litt særnorsk fenomen at det må så mye krefter til på DA.. ellers i verden er det rør det går i.. gjerne 2x40w og 2x80w.. også mye rør det går i på store messer i usa osv på DA..
    Blir litt klipsch.. spiller fodt med lite power, mens mange mener du helst må ha 2x800w for å få det til å løsne ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da var den testkjørt litt.. meget bra.. kom noen cm lengere nedkontra tidligere.. nå er høyden på diskanten kansje en cm eller 2 over ørehøyde kontra at den har vært under.. lovende.. skal teste med vienna også for å høre.. ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Pent! Fått tester noe mer?
    Blir vel litt i kveld kansje når fruen er i stallen.. men det var serdeles behagelig å få en god stol.. har brukt en kontorstol en stund så :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vienna er virkelig noen magikere :) fortryllende lyd av dem. Gjor seg også å komme noen cm lavere :)
    Og endelig får jeg med føttern på bilder også ;)

20160130_201321.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hmm.. lurer på om jeg klarer å klemme inn et par rf7 mk2 og bytte ut subene med xtz cinema 3x12... hadde blitt en fin vegg med lyd...

Huff.. farlig å sitte her og kose seg med nettbrettet på fanget og noe rødt i et glass samt en boks med humlebrygg.. :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har du solgt dem andre nye du nettopp fikk inn, siden du spiller på Vienna ?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Greia med tær? Flere som driver tar bilder av tærne sine foran stereoen.

Finnes nesten ikke noe som er mer hæsli enn tær... hører ikke helt sammen.
    Tror ho het "Komponenten" ho dama som var veldig frekvent med å vise tærne sine her inne.
    Det var populært nok det 8)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ærlig sak det da, om Vienna låter best. Skal jo være veldig gode høyttalere det. Viktigste er jo at du holder på dem du selv liker best. At pappesker krymper tar vi nok med en klype salt. Eller to ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei 3 timer med nordnorske gloser og alle kunstens pakkeregler.. ikke an om de ville ned.. mangler 5 cm uansett hva man gjør.. husker jo også godt hvordan de var pakket så man kan si jeg ble mildt sagt sjokkert.. :)

Va som låter best er vanskelig og si.. de låter ganske så forskjellige. Vienna er lysere i toppen, mer tilbakelent mellomtone og edruelig bass.. er også et markant mindre lydbilde..

Scansonic har en mellomtone som man kan dø for.. diskanten blir av og til litt lav så jeg bruker litt tonekontroll for å få den opp til nivå jeg liker.. bassen er det ingenting jeg har hørt som kan ta.. de små 4,5" elementene gruser selv klipsch rp280f..

Så jeg liker begge godt.. kan fint leve med dem.

Er kun nysgjerrighet som gjør at jeg vil prøve andre ting.. marten miles.. dynaudio.. kansje noen større vienna.. skulle gjerne hatt the kiss so ligger på torget, men prisen er ikke vennlig nok for meg :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Av andre høytalere som frister å teste er også ProAc d30r.. xtz master m2.. sonus faber olympica kansje..

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.492
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hmm.. lurer på om jeg klarer å klemme inn et par rf7 mk2 og bytte ut subene med xtz cinema 3x12... hadde blitt en fin vegg med lyd...

Huff.. farlig å sitte her og kose seg med nettbrettet på fanget og noe rødt i et glass samt en boks med humlebrygg.. :)
    Kjør på!!!! ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.047
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    At du ikke får Haydn Grand SE tilbake i eskene må du bare ta som et tegn på at de skal beholdes :)
    For å følge opp tåbildet ditt har jeg funnet et finfint et på interweben til alles forlystelse ;)
    Fortsatt god helg :D
    07096861e07ef17bf8499100aba29517.jpg

• Liker
    Reaksjoner: TT.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    At du ikke får Haydn Grand SE tilbake i eskene må du bare ta som et tegn på at de skal beholdes :)
    For å følge opp tåbildet ditt har jeg funnet et finfint et på interweben til alles forlystelse ;)
    Fortsatt god helg :D
    Vis vedlegget 363052
    Etter 3 timer med bannskap var det den konklusjonen jeg falt på.. litt synd da jeg hadde fått en god pris for dem.. men men.. de spiler virkelig flott så ville nok angret på sqlget..

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da var man i godstolen igjen.. må si det klinger godt.. :)

Så på foo fighters saken som gikk på nrk her om dagen.. da ramlet et spennende band inn i skjermen. Jeg liker normalt sett ikke country noe voldsomt, men det finnes hederlige unntak, dette bandet er absolutt et av dem..

Zac Brown Band. Siste platen som heter jekyll + hyde låter bra. God innspilling og noen sanger som virkelig flytter på elementene i bunn :)

hz1fyYhJ.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn