|
Du kan ikke drive å snu på trafoene sånn uten videre. Magnetsike komponenter har felt rundt seg og hvordan de plasseres i forhold til hverandre ligger det som oftest noen tanker og tester bak.bjornh skrev:Det Hammond kabinettet har jeg sett på, og det kan være akkurat stort nok, eller akkurat litt snaut..!
Dersom jeg snur to av trafo-dekslene og trafoene 90 grader og beholder det 6 mm store mellomrommet så blir det 12 mm til overs på selve topp-plata (som måler 222,25 mm) -så må man ta hensyn til at 6 mm forsvinner pga. kanten på tre-ramma rundt. Men det bør kunne gå akkurat...
Nå har jeg målt litt. Trafoene lar seg gjøre å få på, men det blir trangt. Og det blir veldig snaut mellom utgangs-trafoer, KT-88 rørene og små-rørene. Faktisk så trangt at det ikke lar seg gjøre med mindre jeg lager mono-blokk av det hele!Stereofix skrev:
Nå "låner" jeg stort sett andres kunnskap og erfaringer, da jeg selv ikke har store peilingen.bjornh skrev:Jeg vil gjerne dele dine erfaringer, så jeg lurer på om du satte Allen Bradley motstander i? 1V? 2V?
Kanskje litt. Kommer an på hva de er laget av.bjornh skrev:Skal ikke de dekslene motvirke dette litt?
Nytt kabinett, og å skifte ut noen komponenter.crimar skrev:Hva er planen din?
Skifte kabinett? Eller går du gjennom alle komponenter og forbedrer de?
Det største problemet er å finne et nytt kabinett som gir mulighet for å opprettholde avstanden mellom trafoene ser jeg.Audiomix skrev:Kanskje litt. Kommer an på hva de er laget av.bjornh skrev:Skal ikke de dekslene motvirke dette litt?
Ha dette som regel:
Lag ikke problemer.
Med det mener jeg at i dette tilfellet blir det ikke noe problem hvis en sørger for at feltene kansellerer hverandre i stedet for å summere seg.
Hva slags plater er det som fungerer som "printkort"?bambadoo skrev:Mulig jeg har gått surr i benevnelsene. Kretsen er rimelig kjent ja.Og selvsagt er et 2 anode koblede trinn. Det benytter srpp i drivertrinnet til bl.a. kit1.
Kretsen er rimelig kjent og det skal være mulig å finne den på INTERNETTET...
Galahad er her. Dvs. derivaten av den.
![]()
Et par litt uklare verdier og slikt. Men har fått bekreftet at den virker.
Regulatoren er ecl82. Tror det er 300v ac inn på likeretteren som i dette tilfellet er 6x5
![]()
bjornh skrev:Hva slags plater er det som fungerer som "printkort"?
bambadoo skrev:Hei det er noe som heter "panzerholz"
Det får man kjøpt hos VT4C.com -ikke er det spesielt dyrt heller. Kvaliteten virker god, og de har litt av hvert også som kan være verdt en titt.Dazed skrev:Pent. Hvor kjøper man dette?
Takk. Har sett nettbutikken tidligere i linker her.bjornh skrev:Det får man kjøpt hos VT4C.com -ikke er det spesielt dyrt heller. Kvaliteten virker god, og de har litt av hvert også som kan være verdt en titt.Dazed skrev:Pent. Hvor kjøper man dette?
Det er vel ikke bare det, men hvis du begrenser deg til de som skal føre signal er det ikke så mye som skal til.bjornh skrev:Spurte litt om internkabling i kabelhjørnet, men må vel legge ut samme spørsmål her: hva egner seg? -er det bare Mundorf som gjelder?