Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Disse ble solgt på avforum for en stund siden;
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/40047
    Står her hos meg nå.
    Blir brukt som stativer til ett par Kef RDM-1.....
    Er full historikk på dem, og har også fått tak i service manual til dem med element betegnelser og spec på delefilterkomponenter.
    Prøvde å selge dem her på bruktbørsen for en liten tid siden, men det var liten respons.
    Hvis noen er intr. så er det bare å ta kontakt.

    Edit; NS-500Ma har ikke skumoppheng på bass/mellomtone. Ser ut som en slags "vevd tøygreie". Ser ikke ut som om oppsmuldring er noe problem på disse opphengene.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Har også en RX-V3800. Kraftig sak.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har sett noe til de nye "S" produktene til Yamaha i det siste?
     

    Drake-Audio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    201
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn her jeg.

    Har en Gammel DSP-A1000.

    Har hatt en del Yamaha produkter.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Noen her som fikk kloa i M-80'n som nettopp gikk på finn.no ?

    Mvh

    Lars
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Hei

    Hva synes dere disse her er verd??
    Det er NS-500Ma høyttalere i utrolig god stand. Største skavank er ett hull i stoffet i det ene dekselet.
    Har full historikk og det følger med servicemanual med elementbetegnelser og delefilter spec.
    Nye på midten av 80- tallet.
    Har hatt dem annonsert, men får bud på rundt 1000kr, og det er helt uaktuelt og selge dem for det...
    Så derfor spør jeg her hva dere synes er en grei pris.....
     

    Vedlegg

    • 189.6 KB Visninger: 1.107
    • 435.3 KB Visninger: 1.193

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i at tusen kroner er litt for lite, men det er vel heller ikke riktig å gå ut fra prisen på NS-1000. Den reflekterer nok legendestatusen til NS-1000. Har du ingen tanker om hva du ser for deg som smertegrensen for en fair pris? Jeg har ikke råd til nye ht akkurat nå, men dette er en modell som står på min short list. Og nye ht er neste steg på veien mot mitt personlige nirvana.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    baluba skrev:
    Jeg er enig i at tusen kroner er litt for lite, men det er vel heller ikke riktig å gå ut fra prisen på NS-1000. Den reflekterer nok legendestatusen til NS-1000. Har du ingen tanker om hva du ser for deg som smertegrensen for en fair pris? Jeg har ikke råd til nye ht akkurat nå, men dette er en modell som står på min short list. Og nye ht er neste steg på veien mot mitt personlige nirvana.
    Joda, hadde nok håpt å få rundt 3500 for dem. Vet jo at de er gamle, men de har vel passert stadiet der de er noe "gammel dritt", og heller blitt klenodier eller samleobjekter :)
    Oppsmuldring av skumoppheng på membranene er ikke noe problem på dem da det er brukt en form for tøyoppheng på dem.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    janghell skrev:
    baluba skrev:
    Jeg er enig i at tusen kroner er litt for lite, men det er vel heller ikke riktig å gå ut fra prisen på NS-1000. Den reflekterer nok legendestatusen til NS-1000. Har du ingen tanker om hva du ser for deg som smertegrensen for en fair pris? Jeg har ikke råd til nye ht akkurat nå, men dette er en modell som står på min short list. Og nye ht er neste steg på veien mot mitt personlige nirvana.
    Joda, hadde nok håpt å få rundt 3500 for dem. Vet jo at de er gamle, men de har vel passert stadiet der de er noe "gammel dritt", og heller blitt klenodier eller samleobjekter :)
    Oppsmuldring av skumoppheng på membranene er ikke noe problem på dem da det er brukt en form for tøyoppheng på dem.
    Jeg mener å ha sett NS-1000 til den prisen, men det kan ha vært en stund siden.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.018
    Antall liker
    2.108
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Her i huset står nå en Yamaha cd-s1000 cdspiller.
    Gedigen byggekvalitet. Bruker den bare som drivverk nå, men skal sjekke ut analogdelen etterhvert.
    En spiller det er godt å eie og en fryd for øyet.

    Håvard
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    janghell skrev:
    Hei

    Hva synes dere disse her er verd??
    Det er NS-500Ma høyttalere i utrolig god stand. Største skavank er ett hull i stoffet i det ene dekselet.
    Har full historikk og det følger med servicemanual med elementbetegnelser og delefilter spec.
    Nye på midten av 80- tallet.
    Har hatt dem annonsert, men får bud på rundt 1000kr, og det er helt uaktuelt og selge dem for det...
    Så derfor spør jeg her hva dere synes er en grei pris.....
    Jeg hadde slike i mange år.Tror de kom i 1984 og kostet da 11000 kr.Etter 10-12 år solgte jeg dem for 5000 kr.De spiller meget godt,men hva de er verd idag er ikke lett å si.Jeg tror kanskje at et fint eksemplar som dette er verd 3000,- ?Er kanskje helt på jodet,men der er ikke mye av det nye til den prisen som er bedre.Jeg likte denne på mange måter bedre enn NS-1000M
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    lakki_luke skrev:
    janghell skrev:
    Hei

    Hva synes dere disse her er verd??
    Det er NS-500Ma høyttalere i utrolig god stand. Største skavank er ett hull i stoffet i det ene dekselet.
    Har full historikk og det følger med servicemanual med elementbetegnelser og delefilter spec.
    Nye på midten av 80- tallet.
    Har hatt dem annonsert, men får bud på rundt 1000kr, og det er helt uaktuelt og selge dem for det...
    Så derfor spør jeg her hva dere synes er en grei pris.....
    Jeg hadde slike i mange år.Tror de kom i 1984 og kostet da 11000 kr.Etter 10-12 år solgte jeg dem for 5000 kr.De spiller meget godt,men hva de er verd idag er ikke lett å si.Jeg tror kanskje at et fint eksemplar som dette er verd 3000,- ?Er kanskje helt på jodet,men der er ikke mye av det nye til den prisen som er bedre.Jeg likte denne på mange måter bedre enn NS-1000M
    Da er vi to som er på jordet. Har satt absolutt minstepris til 3000kr :)
    Det er ett MEGET fint eksemplar. Eneste skavank er ett hull i det ene frontstoffet på dekselet.
    Elementene er strøkne.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Som du sier så er der nok en viss samleverdi på disse.Der er ikke solgt så mange av denne modellen.Etter en stund kom der en annen modell som jeg tror heter NS-700.Den er veldig lik å se til men har to skruer på hvert hjørne av basselementet.Finner ikke bilder av de desverre.
    Jeg laget stativer til til disse Yamaha modellene.De spiller enda bedre når du får dem opp ifra gulvet.
     
    T

    tceteam

    Gjest
    får melde meg inn her jeg og da , har ein yamaha rx-v 767 , og jeg som har allerede lagt ut ein offesiell tråd , for yamaha rx-v 567-667-767-1067 etc ups :p
     
    T

    tceteam

    Gjest
    men det er noe jeg har lurt på , jeg har klipsch syngery f20 surround sett og di skal ha 8ohm , også kan du biampe front som du sier , eller center , surround , men vist jeg da setter yamahaen min på 6 ohm så må jeg jo få , bedre kontroll på alle høytalerene , før til meir ohm du har til lettere er det og drive , og til lavere ohm du har til tyngere blir det og drive , er det noen som har tenkt på dette ???
     
    T

    tceteam

    Gjest
    tceteam skrev:
    men det er noe jeg har lurt på , jeg har klipsch syngery f20 surround sett og di skal ha 8ohm , også kan du biampe front som du sier , eller center , surround , men vist jeg da setter yamahaen min på 6 ohm så må jeg jo få , bedre kontroll på alle høytalerene , før til meir ohm du har til lettere er det og drive , og til lavere ohm du har til tyngere blir det og drive , er det noen som har tenkt på dette ???
    noen som har mening om dette?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ser frem til dine inntrykk av den der. Har selv smugkikket på A-Sxxx(x).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    tceteam skrev:
    men det er noe jeg har lurt på , jeg har klipsch syngery f20 surround sett og di skal ha 8ohm , også kan du biampe front som du sier , eller center , surround , men vist jeg da setter yamahaen min på 6 ohm så må jeg jo få , bedre kontroll på alle høytalerene , før til meir ohm du har til lettere er det og drive , og til lavere ohm du har til tyngere blir det og drive , er det noen som har tenkt på dette ???
    Du har nok misforstått litt.

    Det er ikke slik at høyttalerne sine "skal ha" 8 Ohm, men de har en nominell impedans på 8 Ohm. Det betyr at forsterkeren ser dem som en 8 ohms last. Hvis forsterkeren har en innstilling for høyttalerimpedans, er den sikkert for å sette forsterkeren til å jobbe best mulig med den faktiske lasten den tilkoblede høyttaleren representerer, og du bør velge "riktig" setting på forsterkeren. Du får ikke noe ekstra ved å velge feil innstilling på forsterkeren. om noe vil det fungere dårligere.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Min erfaring er at lyden endres (noe) ved å velge ulike ohm-innstillinger på Yamahareceiverne. Bruk det du synes låter best.
     

    Drake-Audio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    201
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg på her...

    Etter mye prøving av forsterkere,så måtte jeg ha yamaha DSP-A1000 igjen.
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Jeg melder meg også på. Skal snart koble opp nyinnkjøpte:
    Yamaha M85 effektforsterker
    Yamaha CX-2 forforsterker
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    From the top: Yamaha PF-800, Yamaha C-80, Yamaha CDX-1110, Yamaha M-80, Yamaha T-80 og helt nederst enda en Yamaha M-80.
    2012-07-14-113.jpg

    Disse serverer strøm til et par Yamaha NS-1000M
    2012-07-14-114.jpg


    og Mirage OM-8.
    I hjemmekinoen så har jeg en Yamaha DSP Z9, Yamaha DVD-S1700 og en Yamaha BD-S1065. Har også et par andre produkter fra Yamaha liggende i en reol.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Får vel melde meg inn her jeg og, har en Px2 som har snurra og gått hos meg siden 84, har aldri vært inne på tanken om å bytte den ut.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Yamaha ax 900 har vandret videre til ny eier for en stund siden håper han ble fornøyd .

    Nå står 2 stk Subwoofere her å durer i vei :) Yamaha YST SW 1500 (en sub blir bare feil men det vet du ikke før du har testet to :cool: )

    Mvh

    Lars
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Har gjort en handel på en A-S1000, venter enda på at den skal komme fram via posten... Denne skal servere strøm til ett par Usher S-520. Vurderer også T-S1000 når hytte anlegget skal kompletteres.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    From the top: Yamaha PF-800, Yamaha C-80, Yamaha CDX-1110, Yamaha M-80, Yamaha T-80 og helt nederst enda en Yamaha M-80.

    Disse serverer strøm til et par Yamaha NS-1000M

    og Mirage OM-8.
    I hjemmekinoen så har jeg en Yamaha DSP Z9, Yamaha DVD-S1700 og en Yamaha BD-S1065. Har også et par andre produkter fra Yamaha liggende i en reol.
    Sjelden å se et komplett oppsett! Men, du kan vinne litt lydkvalitet med å bytte pre til f.ex C-50 eller C-70

    Arne K
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Får anmäla mig hit.

    Kör DSP-A3090
    NS-200 fram
    NS-300 center
    NA-100 bak
    samt en Yamaha cd spelare som jag glömt namnet på :)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.528
    Antall liker
    1.043
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Jeg kjøper de!

    Hei

    Hva synes dere disse her er verd??
    Det er NS-500Ma høyttalere i utrolig god stand. Største skavank er ett hull i stoffet i det ene dekselet.
    Har full historikk og det følger med servicemanual med elementbetegnelser og delefilter spec.
    Nye på midten av 80- tallet.
    Har hatt dem annonsert, men får bud på rundt 1000kr, og det er helt uaktuelt og selge dem for det...
    Så derfor spør jeg her hva dere synes er en grei pris.....
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    ...Hei!

    Jeg hadde på 1984tallet et par NS-1000m, og de kverner rundt i hodet fremdeles. 8)

    Sysler litt med tanken på og skaffe meg et mint par eller kanskje X ,eller 2000 versionen.

    Morro og fått tak i NSX-10000, men de er nok ikke oppdrivende! :eek:

    Vh

    S
    For litt over ett år siden kom det inn i bopel et par nesten mint NS-1000m, og det angrer jeg ikke på :)

    2013-07-31 15.35.24.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn