Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Hvis denne blir like rimelig og spiller bedre enn A-S1000 så selger den nok utrolig bra.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nydelige de Yamahaene!! Akkurat etter min smak!
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ca. pris er det som blir oppgitt i testen?

    Edit: måtte google litt selv - "The A-S1100 is available from Summer 2015 with prices starting at £1,399.95."
     
    Sist redigert:

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ikke sett den hos noen norsk forhandler ennå, men jeg tipper at prisen vil ligne på den som er oppgitt i testen.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Tar vel ikke så alt for lang tid før de blir solgt her til lands. Starten av sommeren blir oppgitt at de skal komme ut for salg.
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg inn som Yamaha venn. Grunnen til denne nyvunne entusiasmen er en integrert forsterker som heter a-s2100. For en forsterker, flott - nei glimrende lyd paret med ett klassisk utseende som jeg virkelig kan like. Veier inn på like under 24kg så dette er solide saker :) Den er langt ifra gratis med en veil pris på fem kroner under 19.000,- men integrerte konkurenter laaangt opp i pris har her en verdig konkurrent. Så er du i markedet for en integrert forsterker anbefaler jeg virkelig en seriøs lytt til denne. Ja selv effektdelen alene er verd prisen vil jeg mene.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.926
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Kunne tenkt meg å testet denne flotte forsterkeren jeg også. Så en hos Stereofil denne uka. Flott finish og tøff design!
    Denne skal vel være enda bedre enn den nye 1100 ifølge hiearkiet:)
    Må få hørt begge to etterhvert..

    Lurer på en sak; finnes det noe mekanisk støy/brum om du legger øret nære topplokk/trafo? Eller har du noen form for støy i høyttalerene når påslått? (Uten musikk)
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Stille stille både i HT (91 db følsomhet trur eg) og fra kabinett.
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Dette er gjennomarbeidet kvalitet fra innerst til ytterst, om den nye a-s1100 holder samme nivå må den være tidenes kupp for dem som vil gi "litt mer" for uslåelig kvalitet;) Sjekket spec på HT nå følsomheten er på 87db, Dali Rubicon 2. Tviler på om det er problem med høyere følsomhet heller..
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.825
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Kommer det en A-S3100 også?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har hørt noe pris på A-S1100?
    Utrolig lekker disse nye Yamaha forsterkerne forresten.
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Dere som sverger til Yamaha - hvilke høyttalere bruker dere?
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    hadde handel på gang og 5 minutter senere da jeg skulle be om kontonummer, da var de forsvunnet lokalt fikk jeg til svar

    %/&()%&() var svaret han fikk

    tor arne
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Kanki; jeg ser at flere bruker Yamaha HT (da Soavo) jeg bruker Dali Rubicon 2 på a-s2100 og kunne ikke vært mer fornøyd, mangler noen oktaver med bass i disse HT, for dem som vil ha det "hele" kanskje en større Rubicon?
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    hadde handel på gang og 5 minutter senere da jeg skulle be om kontonummer, da var de forsvunnet lokalt fikk jeg til svar

    %/&()%&() var svaret han fikk

    tor arne
    Uflaks til tusen da :( hadde paret på radar men slo dem fra meg 4 ganger før jeg treget , da var de borte .

    Mvh
     
    S

    SAH

    Gjest
    Dere som sverger til Yamaha - hvilke høyttalere bruker dere?
    PSB Imagine T2. Bra match med Yamaha-elektronikken, men er overbevist om at det er et større potensiale enn det jeg får ut med disse høyttalerne.
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Jeg varierer mellom Yamaha NS-700X - NS-300X og JVC sx-911

    JVC høytalerene er vel de som blir brukt mest, mere bunndrag
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.936
    Antall liker
    8.242
    Torget vurderinger
    1
    Intet nytt fra Yamaha fronten?
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    melder meg inn her jeg.har altid vert fan av yamaha,og for et par år siden ble jeg eier av C-50 og M-50, og et par med NS 2000 høytalere,ubeskrivelig enorm lyd,kjører nå 2 Rør mono blokker på disse sammen med C-50 og PS audio dac. helt enormt :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Test av Yamaha A-S2100:
    Fine greier fra Yamaha - Stereo+

    Sitter på samme forsterker selv.

    Er gullefornøyd, men har aldri hatt en forsterker i en slik prisklasse selv, så det er litt vanskelig komme med noe negativt. Da hele lydbildet fikk seg en real oppjustering mot det jeg har hatt tidligere. Bromlebassen forsvant, 12" på JBL'ene har blitt temmet

    Det som er litt kjedelig, er at jeg bor i blokk. Har ikke fått dradd på noe nevneverdig på volumknotten, men av det jeg har lest så blir det bare mer "moro" desto mer man drar på. Ikke at jeg liker grisehøy lyd til vanlig, men av og til er det ok vrenge opp lyden pittelitt. Kan ikke klage på utseende heller.

    Beklager elendig bildekvalitet. Kvier meg like mye hver gang man skal ta bilde foruten ok fotoutstyr.

    20150903_130037.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Melder meg inn her jeg også :) akkurat kjøpt en yamaha a-s 1000. Ikke fått prøvd den skikkelig da høytalerne ikke kommer før i morgen. Skal spille den sammen med torens td 170 og dynaudio focus 160. Gleder meg til og få prøvd den skikkelig :) design messig er den hvertfall knall ;) noen som har den samme forsterkern? Og evn erfaringer? :)
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Melder meg inn her jeg også :) akkurat kjøpt en yamaha a-s 1000. Ikke fått prøvd den skikkelig da høytalerne ikke kommer før i morgen. Skal spille den sammen med torens td 170 og dynaudio focus 160. Gleder meg til og få prøvd den skikkelig :) design messig er den hvertfall knall ;) noen som har den samme forsterkern? Og evn erfaringer? :)
    Har A-S1000 som spiller mot Usher S520 og SVS SB-1000 sub. Dette lyder helt utrolig for prisen synes jeg. Den er nok litt i snilleste laget for å sparke skikkelig liv i S520 høyttalerne, men diskant og øvre mellomtone er nydelig. Hjulpet av suben blir dette bra. Eneste som irriterer en smule er volumkontrollen via fjernkontroll, den er litt av/på, grove bevegelser på volumet. Ellers en knall forsterker. Har også tuneren i samme serie (bjørk - sølv), T-S1000. FM har aldri hørt bedre ut, så lenge det varer... :)
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    2015-10-13 00.00.19.jpg


    Vintage Yamaha EQ-1100 fra 1987, 2x10-bånds equalizer med målemikrofon, live spectrum analysator, auto-kalibrering, L+R, minne for lagring av flere profiler, justerbart subsonisk filter og fjernkontroll :)
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    IMG_9853.jpg

    yamaha som preamp,spiller nydelig,hadde nettopp en merkelig opplevelse,skiftet nye lys i vu,og satt på rifa x2 støykondensatorer på strøm inn,og bryter av/på ,og opplevde lydforsjell etterpå,åpnere i lyden,dynamikk osv....hva sjer a?? første gangen jeg har merket noe på lyden med å gjøre sånn.men anyway,kjempe forsterker dette :)
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Nylig kjøpt cd-spiller CD-S2100 og DAB tuner T-D500. Meget fornøyd med begge komponentene. Bruker kun de digitale utgangene siden jeg ikke har analog forforsterker lengere. Spiller mot ECD2 dac/forforsterker og EC AW180 effektforsterkere.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nylig kjøpt cd-spiller CD-S2100 og DAB tuner T-D500. Meget fornøyd med begge komponentene. Bruker kun de digitale utgangene siden jeg ikke har analog forforsterker lengere. Spiller mot ECD2 dac/forforsterker og EC AW180 effektforsterkere.
    Grattis med cd-spiller og ny tuner.

    Hadde ikke fått med meg T-D500. Har den samme bredde som cd-spilleren? Den var ikke så stygg på prisen, så har den samme bredde så er det ikke usannsynlig at man går til anskaffelse av en selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn