yngvejos
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.09.2010
- Antall liker
- 1.320
Fikk byggesett fra kina igår.
Hva er dette? Det med blå lys du har bygd? Hva gjør det?Fikk byggesett fra kina igår.
Vis vedlegget 428761
Er vel ikke mer å hente med tanke på spenningen på trafo,men 380w bør vel holde en stund så lenge du ikke spiller usansynlig høyt og bruker mye eq..Virker ikke som jeg kan kan regne med så mye. Her uten cap mulipliers:
Vis vedlegget 436988 .
Ser av forige bilde at jeg målte 45.74v, men i teksten har jeg skrevet og regnet med 47.7v.
Med høyere spenning greier jeg ivertfall ikke mer enn 47.78v (380w rms) før den klipper, så jeg er usikker på om det ble noen forskjell.
Hard klipping gir nå 62v mot 60 før, så noe har skjedd.
Sitter og prøver å finne litt info om spooky ips, mener å ha lest at den dropper en del spenning, så kanskje det kan være litt å hente på å bytte til Sansui IPS i denne ampen.
Ellers fungerer beskyttelsesystemet utmerket. Kom til skade for å kortslutte høyttalerterminalene under klipping, det eneste som skjedde var at ampen slo seg av og måtte restartes.
Edit:
Fant noen simuleringer fra Ostripper, ifølge han skal 100v rails gi 184v p-p, 80v skal gi 146v p-p. Deler man det på to, får man 92 og 73v. Dette er 7-8v under rail spenning.
Jeg måler noe over 120v p-p, tipper rundt 124v, deler vi det på to sitter vi igjen med 62v (som jeg også måler ved hard klipping) 8v under rail spenning.
Tror ikke det er så mye mer å gjøre for å få mer effekt enn å bytte til trafo med høyere spenning, men til prisen av to nye trafoer på 800va, kan man vurdere å kjøpe to ekstra lab12 og parallelkoble istedet.
Jeg tviler sterkt på at kondensatorene har den verdien som står skrevet på dem lenger.Stemmer nok det. Er overrasket over hva ICene tålte, flere loddebroer, gjentatte loddeforsøk og så direkte mishandling med varmluftpistol.
Orker ikke å begynne å bytte kondensatorer, så ett nytt kit er på vei.
Sitter og lytter til den nå og den høres veldig bra ut til tross for at 50% av komponentene er deformert av varme.
Neutrik har ei bøtte med forskjellige phonoplugger... hvilke tenker du på?Jeg har veldig sansen for Profi-pluggene til Neutrik til RCA-kabler.
Johan-Kr