I tilfelle noen ønsker å ødelegge god lyd
Er det full bypass av buffer trinnet ved 14db gain med Hypex, slik som Purifi sine?Ja,Std 26 og kan reduseres til 14...
Mener det... Har ikke studert det så nøye...Er det full bypass av buffer trinnet ved 14db gain med Hypex, slik som Purifi sine?
Hvor mange amper har du i systemet?
Vurderer xtz a-300 til bass i 3 veis. Har du vært tilfreds i ditt oppsett?Det et akkurat det som et skremmende. Jeg kan spille grisehøyt. Lydbildet er «rock stable». Jeg har ytret det tidligere og sier det igjen, at det hadde vært gøy å ha en enebolig med dertil bra rom. Å bo i blokk er sterkt reduserende.
xtz a-300 når nok ikke helt opp når det gjelder åpenhet eller dynamikk, men spiller såpass ballansert og gøy at innspillingene får avgjøre mesteparten av kvalitetsvurderingen. Samtidlig syns jeg at ampene avanserer på å ikke utpeke seg lydmessig i noen spesiell retning. Dvs ikke typisk "hifi"-signatur...
Høres veldig bra og fornuftig ut.Tenkte jeg skulle teste ut andre amper i systemet.
Gikk til innkjøp av en Audiophonics HPA-S400ET. Denne er basset på Purifi moduler.
Vis vedlegget 891070
Har et aktivt delt hornsystem. Deler på 800hz og 5khz. Tenkte å bruke denne klasse D opp til 800 og et par andre klasse A/B til horn og diskant. Vurderer da Topping LA90.
Vis vedlegget 891076
Foran ampene bruker jeg en RME UCX.
Noen som hadde vurdert dette annerledes?
Kjøpte du med Sparkos op amps, eller uten?Gikk til innkjøp av en Audiophonics HPA-S400ET.
Uten. Ønsker å bruke den direkte uten buffer. Er usikker på disse «eksklusive» utgavene.Kjøpte du med Sparkos op amps, eller uten?
Jeg ser prisforskjellen er ca 4000 NOK Vis vedlegget 891104
Med tiden mistenker jeg Bruno for å si slike ting bare for å gjøre alle underleverandører som Nord, Audiophonics etc happy.Bruno anbefalte å prøve med forskjellige Op-amp'er i et intervju for ennå bedre kontroll og lyd.
Men jeg tror ikke han mente noe fancy discreet op'amps, kun et godt designet buffer med en kvalitets Op'amp.
Kommer ikke dette litt an på hvor en deler? Jeg deler på 800Hz mot hornet. Syns dette avlaster hornet nedover og JBL 145 henger med oppover. Definitivt ikke uklart.Purifi skal etter min mening på mellomtone
Hvis en har "gass" nok i preampen trengs vel ikke en opamp eller buffer. Ikke vet jeg enda...Jeg også deler på 800.
Derfor tenker jeg meg muligens to stk Audiophonics Purifi.
En, med sparkos op amp fra 800 til 10k.
Og en uten, fra 100 til 800.... kanskje.
Det vet jeg ingenting om.Hva mener du er argumentet får å bruke Sparkos oppover?