ketilb
Hi-Fi entusiast
Skal prøve å eksperimentere litt mer i tiden fremover. Har hadd nSUB stående på freq 40 og gain 60 i lenger tid. Den lave delingen og lydstyrken er sikkert en del av forklaringen på, hvorfor jeg ikke bemerker sub'en så mye i det daglige. Det har i hvert fall overrasket meg hvor lite musikk, som går under de 50 Hz, som er nSATS' nedre grense.
Har innstilt de 6 presets på 40/60 - 45/100 - 50/60 - 50/70 - 60/60 - 45/65. Fandt i sin tid ut at 40/60 passede meg best. Det er nok på tide å prøve igjen, for å se om jeg eventuelt kan finjustere, også i forhold til forskjellige typer musikk. Fjernkontrollen til nSUB gjør heldigvis selve innstillingen til en lek. Det er mer den delen med å lytte og merke etter som tar tid.
Har til nå prøvd sub'en 3 steder. FIkk for lite bass ved bakveggen, og for mye på sideveggen, så nå står den ved siden av venstre høyttaler (på utsiden). Her fungerer den akseptabelt, synes jeg. Vurderer dog å prøve en plassering mellom høyttalerne også. Det krever så en om-organisering af isoblue rack'et (fra to til en søyle) først, noe jeg ikke har hadd så veldig lyst på å gå i gang med. Mest fordi jeg liker rack'ets visuelle fremtoning, som det står i dag.
Har innstilt de 6 presets på 40/60 - 45/100 - 50/60 - 50/70 - 60/60 - 45/65. Fandt i sin tid ut at 40/60 passede meg best. Det er nok på tide å prøve igjen, for å se om jeg eventuelt kan finjustere, også i forhold til forskjellige typer musikk. Fjernkontrollen til nSUB gjør heldigvis selve innstillingen til en lek. Det er mer den delen med å lytte og merke etter som tar tid.
Har til nå prøvd sub'en 3 steder. FIkk for lite bass ved bakveggen, og for mye på sideveggen, så nå står den ved siden av venstre høyttaler (på utsiden). Her fungerer den akseptabelt, synes jeg. Vurderer dog å prøve en plassering mellom høyttalerne også. Det krever så en om-organisering af isoblue rack'et (fra to til en søyle) først, noe jeg ikke har hadd så veldig lyst på å gå i gang med. Mest fordi jeg liker rack'ets visuelle fremtoning, som det står i dag.