Diverse The Loudness war

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larkus

    Gjest
    Fikk John Fogerty's "Wrote a song For Everyone" på vinyl på døra idag.
    Etter det jeg kan høre er denne også ihjelkomprimert. Det låter som om pickupen er skadet eller utslitt.

    Jeg vurderer å slutte å kjøpe både LP og CD, iallefall nye eller remastrde utgivelser.
    Går heller for blu-ray konserter. Lyde der er atskillig bedre.

    mvh
    larkuz
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Her snurrer Avslutningen med Ole Paus. Klinte til og svidde av noen hundringser på trippel 180 grams vinylboks. Helt flatt og uten liv. Gud bedre. Lydmessig er dette noe av det mest bedritne jeg har hørt. Litt enig med Larkuz sin beskrivelse at man nesten skulle tro det er noe galt med pickupen.
    mvh
    Tore
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.671
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Fikk John Fogerty's "Wrote a song For Everyone" på vinyl på døra idag.
    Etter det jeg kan høre er denne også ihjelkomprimert. Det låter som om pickupen er skadet eller utslitt.

    Jeg vurderer å slutte å kjøpe både LP og CD, iallefall nye eller remastrde utgivelser.
    Går heller for blu-ray konserter. Lyde der er atskillig bedre.

    mvh
    larkuz
    Larkuz, jeg sjekker nesten alt jeg kjøper på dynamic range database først. Da ser jeg hvilken utgave som er minst komprimert. Oversikten i databasen begynner å bli ganske bra.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    I de fleste bransjer er det framskritt og utvikling, ting blir bedre og bedre. Biler blir bedre, bildet blir bedre, lyden blir bedre osv., men i platebransjen blir lyden stort sett dårligere og dårligere mens bransjen syter over synkende salg. Er de helt blåst? :mad:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.090
    Antall liker
    36.505
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja.

    Den lille intellektuelle kapasiteten som finnes bruker platebransjen på å finne nye måter å saksøke kundene sine på og på lobby-virksomhet for enda strengere lover mot nedlasting. Det neste blir vel forbud mot salg av brukte CD'er også, sånn at kundene ikke har annet valg enn å sitte pent og svelge unna den produktkvaliteten platebransjen finner det for godt å selge til enhver tid.

    Dette er dessverre ikke tatt helt ut av luften, Microsoft prøvde seg med en slik variant med forbud mot utlån og videresalg for spill til XBox. Måtte heldigvis gi opp etter massive protester, men jeg er sikker på tanken er tenkt i plateselskapene også. Digital Rights Management, vettu.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    ZZ Top Fandango orginal cd vs remaster
    zz top.gif
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Litt off topic, men; all musikk jeg har i min samling er MP3 320 kb/s enten rippet av mine CD plater eller lastet ned fra CDON.com. Jeg opplever svært ofte lyttetretthet på mange innspillinger. Dette fenomenet oppstår svært sjelden når jeg hører på radio via parabol som i følge Viasat skal ha en bitrate i overkant av 200 kb/s. Hva skyldes dette? Er musikk spillt av på radio basert på en annen mastering enn CD plater? Kildene (PS3 og dekoder) er koblet med henholdsvis toslink og coax digitalt til min Lyngdorf TDA 2200.

    Mvh

    PKG
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.090
    Antall liker
    36.505
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Loudness war og mp3 er en mix fra lydhelvetet. Jeg kan ikke vite sikkert hva som skjer hos deg, men rent umiddelbart tipper jeg at mp3-kodingen skjedde med veldig lite digitalt headroom. I den prosessen blir en del informasjon fjernet, fordi den antas å ikke være hørbar. Men det betyr at enkelte bølgeformer blir høyere enn de var på CD'en hvis de småtingene som ble fjernet tilfeldigvis gikk motsatt vei av de største utsvingene. Hvis den bølgeformen allerede var ved full utstyring får du nå en bølgeform som prøver å gå over max. Det går ikke. Resultatet blir en eller annen form for klipping eller forvrengning.

    Ulike mp3-enkodere låter også forskjellig. De har litt ulike psykoakustiske modeller for hva som er hørbart og hva som kan fjernes, og de har ulike algoritmer for å håndtere klipping. Generelt har enkoderne blitt bedre og bedre, sånn at du får bedre resultat ved lave datarater. Jeg vet ikke hvilken enkoder du har brukt, men det kan også ha noe å si.

    Jeg har rippet til tapsfri flac-filer, men lager aac-kopier for å bruke på portable enheter. Da normaliserer jeg først nivået på sporene med ReplayGain (Apply), slik at de får samme gjennomsnittsnivå. Det betyr gjerne en nivåreduksjon med 6-12 dB, helt avhengig av hvor høyt mastret tingen er. Da blir det også masse headroom for enkoderen. Deretter konverterer jeg den normaliserte wav-filen til aac med nyeste versjon av Nero. Resultatet er at selv 128 kb/s avspilt på en iPhone låter overraskende bra, uten annen hardhet enn hva som var på innspillingen til å begynne med.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Dristet meg til å kjøpe noen nye cd'er her for litt siden, deriblant den nyeste til Alice In Chans. Lyden var tung og ugjennomtrengelig som sirup, med noe jeg oppfatter som totalt fravær av dynamikk, luft og separasjon av instrumenter i lydbildet. Setter så på en cd utgave av Led Zeppelin I innspilt i 1969 eller noe sånt, og det rocker! Denne gamle utgivelsen feier fullstendig gulvet med AIC sin nyeste, og illustrerer for meg hvorfor rock var så mye bedre før. Kommer nok til å prioritere musikk fra 60 og 70 tallet mer framover, framfor de kjønnsløse drittinnspillingene som gies ut i dag. Eventuellt kjøpe nyutgivelser på vinyl isteden, hvis de er mikset bedre enn cd.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Til info så er lyden på den nye til Alice in Chains bedre på vinyl. Dette er nevt før i denne tråden, men det kan være en ide å sjekke Dynamic Range databasen om vinylen har en annen master. Når det gjelder Led Zeppelin er f.eks. samle platen som heter Mothership fra 2007 like komprimert som mye annet ny musikk.
     
    Sist redigert:

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    PÅ vinyl er det umulig å oppnå de nivåene man kan digitalt. Derfor trenger de ikke være med på noen LW, og kan mastre uten press om at alt skal nå 0dbfs pluss, uansett frekvens.
    Med andre ord, mastre normalt, kun for lydens skyld.

    Mastering Vinyl
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Kjøpte inn denne i dag.

    Joda, sjekket utgivelsesår, og 2009 er ikke akkurat noen lydmessig gullalder. Men man håpet og krysset fingre.

    Inn i spilleren, og åneida. Dette svinger ikke skikkelig. Masse bass og hele den pakka der, men flatt, kjedelig og HØYT.

    Wendelboe.gif


    Jeg blir bare så oppgitt. Dette er en musikkform/instrumentering som låter dynamisk og fortjener å låte dynamisk. Dette blir bare for tamt. Jeg kan leve med slik dynamikk på elektronika og annen enklere catchy musikk, men akustisk storband? Nope. Jeg mener dette er dårlig håndtverk.
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Kjøpte inn denne i dag.

    Joda, sjekket utgivelsesår, og 2009 er ikke akkurat noen lydmessig gullalder. Men man håpet og krysset fingre.

    Inn i spilleren, og åneida. Dette svinger ikke skikkelig. Masse bass og hele den pakka der, men flatt, kjedelig og HØYT.

    Vis vedlegget 210322

    Jeg blir bare så oppgitt. Dette er en musikkform/instrumentering som låter dynamisk og fortjener å låte dynamisk. Dette blir bare for tamt. Jeg kan leve med slik dynamikk på elektronika og annen enklere catchy musikk, men akustisk storband? Nope. Jeg mener dette er dårlig håndtverk.
    Utrolig trist.

    Her et eksempel på det motsatte, kanskje du har den i samlinga så du kan trøste deg med :)

    DR Database
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Har søkt høyt og lavt for å finne gode opptak som ikke er påvirket av loudnesswar, men det er vanskeligere enn man skulle tro å finne skikkelige opptak som ikke er påvirket i liten, mellom eller i stor grad og dermed ødelagt.

    Har funnet et final master album av Cat Stevens fra 1970 i 320kbps som er helt absurd bra lydkvalitet på, og hvor man må skru volumknappen langt opp for å virkelig høre dynamikken. I tillegg til et Supertramp album som har lignende dynamikk, men dette er håpløst. Sikkert gått igjennom 10 album for hver gang man kommer over et som er i grei kvalitet.

    Hvis noen vet om flere slike låter, eller hvor man kan finne lignende låter i ypperste kvalitet (-0.20 dB -23.85 dB) området, som er tilgjengelig nå i bukta, så tar jeg mer enn gjerne imot forslag og linker til albumene på PM.
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Ok, takker for svar på min forrige post!

    Nine Inch Nails siste album Hesitation Marks lanseres 3 september i flere utgaver, fra blant annet to forskjellige mastere. En audiofil utgave kan kjøpes på nin.com.

    nine inch nails

    Standard utgaven er ikke akkurat imponerende...

    DR Database
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    675
    Antall liker
    191
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Lagde meg en stereodownmix av surroundsporet (AC3) på Metallicas Cunning Stunts-DVD og ser at det bodde litt mere dynamikk her enn i stereo PCM-sporet.

    Kanskje dette er noe for de med Blu-Ray-brenner. Da kan man rippe et ukomprimert lydspor fra en Blu-Ray-konsert, mikse 5.1 ned til stereo og unngå det, som oftest komprimerte, stereosporet.

    Det ligger annenhver med stereo og downmix i nevnte rekkefølge.

    Multich downmix vs Stereo.gif
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ok, takker for svar på min forrige post!

    Nine Inch Nails siste album Hesitation Marks lanseres 3 september i flere utgaver, fra blant annet to forskjellige mastere. En audiofil utgave kan kjøpes på nin.com.

    nine inch nails

    Standard utgaven er ikke akkurat imponerende...

    DR Database
    Audiophile versjonen låter fantastisk! :rolleyes:

    foobar2000 1.2.8 / Dynamic Range Meter 1.1.1
    log date: 2013-09-03 10:00:24


    --------------------------------------------------------------------------------
    Analyzed: Nine Inch Nails / Hesitation Marks (Audiophile Mastered Version)
    --------------------------------------------------------------------------------


    DR Peak RMS Duration Track
    --------------------------------------------------------------------------------
    DR9 -1.51 dB -18.62 dB 0:52 01-The Eater Of Dreams
    DR5 -0.05 dB -7.97 dB 5:23 02-Copy Of A
    DR5 -0.05 dB -6.65 dB 5:17 03-Came Back Haunted
    DR5 -0.05 dB -8.34 dB 5:16 04-Find My Way
    DR7 -0.05 dB -9.55 dB 6:18 05-All Time Low
    DR6 -0.05 dB -8.83 dB 5:44 06-Disappointed
    DR5 -0.05 dB -6.82 dB 3:20 07-Everything
    DR7 -0.05 dB -9.35 dB 5:03 08-Satellite
    DR5 -0.05 dB -8.34 dB 5:01 09-Various Methods Of Escape
    DR6 -0.05 dB -7.21 dB 4:08 10-Running
    DR6 -0.05 dB -7.79 dB 4:33 11-I Would For You
    DR7 -0.05 dB -10.89 dB 5:32 12-In Two
    DR7 0.00 dB -9.10 dB 4:03 13-While I'm Still Here
    DR5 0.00 dB -7.73 dB 1:29 14-Black Noise
    --------------------------------------------------------------------------------


    Number of tracks: 14
    Official DR value: DR6


    Samplerate: 48000 Hz
    Channels: 2
    Bits per sample: 24
    Bitrate: 1607 kbps
    Codec: FLAC
    ================================================================================
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Som nevnt tidligere kan man laste ned en audiofil utgave som hevdes å ikke konkurrere i "loudness segmentet". Javel, uttrykket "audiophile" er vel relativt, hadde forventet et tosifret tall, men dengang ei. En skarve desibel er forskjellen. Fortsatt vinyl som gjelder for de som orker det
    Skjermbilde 2013-09-03 kl. 17.02.01.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «Nine Inch Nails have released an "audiophile" version of their new album "Hesitation Marks" - but does it sound any better?»

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Svært interessant, Doktor !
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Audiofil versjon med 1 høyere DR.... Ok, noen forbedringer på andre områder, men alt i alt en elendig utgivelse. Slikt er slitsom å lytte til i lengden.
    Snur ikke dette snart, så blir man tvunget til å kjøpe en vinly spiller. Det ville være nedtur for min del.

    Jeg vil ha musikken min med denne dynamikken:
    DR Database
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Tja... men det virker på meg som at noe av filosofien til Trent Reznor er at musikken hans liksom SKAL være slitsom. Da må det vel låte harskt også?

    Men generelt ja ... det blir idiotisk når også soft musikk låter harskt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.090
    Antall liker
    36.505
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ian Shaw, "Drawn to All Things: The Songs of Joni Mitchell", Linn Records 2005. Nedlastet som 24/48 FLAC og konvertert til 16/44.1 for analysens del. Ikke så hakkandes gæli, men et par av sporene går i limiteren så det suser.

    Ian Shaw overview.gif


    Ian Shaw Talk to Me details.gif
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.090
    Antall liker
    36.505
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Med det samme jeg kjøpte den der, tok jeg også med Gregory Porter "Liquid Spirit". Det er den første utgivelsen hans på Blue Note. Enslags jazzsyngemann, omtrent som alle jazzsyngedamene, men baryton. 24/96 Studio Master quality lossless flac, kjøpt via Linn Records. Ord blir fattige:

    Gregory Porter Overview.gif


    Gregory Porter Liquid Spirit details.gif


    Jeg har svartmetallinnspillinger som er mindre "loud" enn den tingen der. Urk.

    Edit: Har hørt på den noen ganger nå, og den låter ikke så ille som grafene tyder på. Mannen kan synge, men det er tydelig at limiteren klasker på lokket hver gang han tar i litt. Det vrenger likevel ikke så hardt som "djevlehornene" på histogrammet skulle tilsi. Den lille spredningen over limiter-verdien har tydeligvis stor betydning.
     
    Sist redigert:

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    «Nine Inch Nails have released an "audiophile" version of their new album "Hesitation Marks" - but does it sound any better?»
    ...
    Denne har fått mye oppmerksomhet omkring, og dommen er nokså entydig.
    Den låter også ganske grusomt.
    Jeg gjorde et forsøk med å trunkere et utsnitt til 8 bit, for å abx teste dette mot 24-bit originalen.
    Det var ikke mulig å høre forskjell på 8-bit og 24-bit.
    (Vanligvis er det ikke noe problem å høre forskell på opp mot 12 bits oppløsning.)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Min erfaring er at "audiophile" utgaver er svindel. Jeg har kjøpt et par plater på DVD-audio fordi det ble lovet "bedre lyd". I praksis var forskjellene omtrent som det eksemplet med Nine Inch Nails over, altså en ytterst moderat forskjell. Her er ett eksempel - B.B. King & Eric Clapton / Riding with the king. En god plate forresten. DVD-audio nederst.

    Overview.gif
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Har merket meg at youtube-klipp ofte har vesentlig bedre lyd, tydeligvis brukes det da forskjellig master på youtube filmen og annen utgivelse.

    Eks Robin Thicke - hitlåt fra i sommer (? - jeg følger ikke så mye med på hitlister, så vet ikke når denne kom ut) - flott dynamikk og punch, kan spilles så høyt at punch og dynamikk får en solid fysisk størrelse, uten at det blir travelt eller ubehagelig. Det er uvanlig å finne nå i dag, i denne sjangeren.

    Fra DR-database, antar den beste er den samme som youtube filmen, mens 'Deluxe' versjone neppe låter veldig fysisk før ørene takker for seg:

    [h=1]DR Scale[/h]
    bad
    transitiongood
    123
    4567891011121314151617181920

    Upload Form [h=1]Album List (46655)[/h] Artist Album

    << · >>
     
    L

    larkus

    Gjest
    Kom over denne her. Musikalsk og lydmessig til å få hakeslepp av. En "må ha" plate.
    ellington.jpg
    Overview.gif
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Filmlyd kan ofte være mer dynamisk, fordi for å få plass til de store og dramatiske øyeblikkene, som man gjerne vil på film, og også kraftigere bass som regel, så MÅ man ha plass til de peakene, ellers blir det ikke mye dramatikk. Da må det nødvendigvis være stillere i mellom slagene...

    Når det er sagt, kanskje vi i det minste ser en trend til å gi ut to versjoner.
    Så forstår de etterhvert at den "audiophile" versjonen må komme rett fra miksebordet, slik artist og tekniker ønsket det i utgangspunktet. DA er vi kommet et stykke.
    Er den versjonen også for udynamisk, så er det ihvertfall det mest dynamiske som eksisterer av opptaket.
    Og kanskje det riktigste ut fra artistens ståsted.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kan sjekke ut Thomas Dybdahls siste?
    Hørte noen kutt hos en hifikamerat... ble skeptisk...
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Filmlyd kan ofte være mer dynamisk, fordi for å få plass til de store og dramatiske øyeblikkene, som man gjerne vil på film, og også kraftigere bass som regel, så MÅ man ha plass til de peakene, ellers blir det ikke mye dramatikk. Da må det nødvendigvis være stillere i mellom slagene...
    Synes selv at mangel på dynamikk er et vel så stort – om ikke større – plage innenfor filmmediet. Er langtfra noen actionfrik, men blir ofte skuffet de gangene jeg ser en film i den sjangerretningen… Har riktignok ikke noe dedikert hjemmekinooppsett, men likevel; hører jo at limiterne jobber overtid når bombene går av.

    Når det er sagt, kanskje vi i det minste ser en trend til å gi ut to versjoner.
    Så forstår de etterhvert at den "audiophile" versjonen må komme rett fra miksebordet, slik artist og tekniker ønsket det i utgangspunktet. DA er vi kommet et stykke.
    Er den versjonen også for udynamisk, så er det ihvertfall det mest dynamiske som eksisterer av opptaket.
    Og kanskje det riktigste ut fra artistens ståsted.
    Her er det jo viktig at det som kommer fra miksebordet er noenlunde nøkternt behandlet (ref. komprimering)… Sjelden det er slik. Som oftest ikke så mange db igjen å jobbe med lenger, dessverre.

    mvh e
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Utviklingen på film går i feil retning.

    På noen av de siste utgivelsene har de fått problemer med å få det 'høyere' når det virkelig skal smelle til, fordi de stille partiene allerede er i taket. Dette ser ut til å bli løst ved å kjøre mere kompresjon, så dra opp til det klipper saftig, forvrengningen gjør at det oppfattes som høyere, og så filtrerer man vekk alle lave frekvenser - det gir mere headroom for resten, og litt eq slik at det blir mere energi ved høyere frekvenser.

    Dette fører selvsagt til en grusom lyd, og det er ikke mulig å dra opp volumet nok til å få rett punch før ørene sier stopp.
    så snakker de om 24-bit og lossless og det siste er vel Dolby Atmos nå, denne bransjen burde ta en realitetssjekk og ordne opp i det som virkelig betyr noe for lyden før de begynner å røle om nye teknologier.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.332
    Antall liker
    11.062
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen som kan sjekke ut Thomas Dybdahls siste?
    Hørte noen kutt hos en hifikamerat... ble skeptisk...
    Ja ikke så voldsomt bra nei. Synes heller ikke plata er så god jeg.

    foobar2000 1.2.9 / Dynamic Range Meter 1.1.1log date: 2013-09-23 20:39:10


    --------------------------------------------------------------------------------
    Analyzed: Thomas Dybdahl / What's Left Is Forever
    --------------------------------------------------------------------------------


    DR Peak RMS Duration Track
    --------------------------------------------------------------------------------
    DR7 -0.10 dB -9.14 dB 3:20 01-This Love Is Here To Stay
    DR8 -0.10 dB -11.36 dB 4:09 02-Easy Tiger
    DR6 -0.10 dB -8.59 dB 4:52 03-Running On Fumes
    DR5 -0.10 dB -9.88 dB 3:45 04-Shine
    DR7 -0.10 dB -8.56 dB 3:51 05-Soulsister
    DR5 -0.10 dB -7.98 dB 3:20 06-Man On A Wire
    DR7 -0.10 dB -11.57 dB 4:43 07-I Never Knew That What I Didn't Know Could Kill Me
    DR9 -0.45 dB -13.27 dB 1:47 08-Interlude
    DR7 -0.10 dB -9.51 dB 3:13 09-City Lights
    DR7 -0.10 dB -9.75 dB 3:43 10-So Long
    DR7 -0.10 dB -9.27 dB 3:57 11-The Sculptor
    DR7 -0.10 dB -10.66 dB 4:50 12-But We Did
    DR8 -0.10 dB -12.62 dB 5:02 13-This Next Wave Is A Big One
    --------------------------------------------------------------------------------


    Number of tracks: 13
    Official DR value: DR7


    Samplerate: 44100 Hz
    Channels: 2
    Bits per sample: 16
    Bitrate: 781 kbps
    Codec: FLAC
    ================================================================================
    Om kun kort tid kommer en masvis analyse også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn