Distinctive
Æresmedlem
Tviler på dette. Det er bare å se på dagens ordrereserve.e-Golf, altså ren e-bil, kommer også i mai. Personlig tror jeg da at BMW skal slite å selge noe særlig med i3.
Tviler på dette. Det er bare å se på dagens ordrereserve.e-Golf, altså ren e-bil, kommer også i mai. Personlig tror jeg da at BMW skal slite å selge noe særlig med i3.
Kan ikke helt se at det er forskjell på å levere 2000stk. i3 i Juni eller i Desember, dette påvirker uansett ikke dagens ordrereserve mhp. totalt antall biler som skal leveres. Noen som har tallene for Tesla - er det ikke rundt 600 på vent?Ikke rart de har ordrereserve når de ikke klarer å levere og har lang leveringstid. 10 mnd var leveringstiden da jeg prøvekjørte i3 for noen måneder siden. Nå er den visstnok nede i nærmere 5 mnd. i3 er en helt ok bybil med veldig god akselerasjon, men den er relativ kostbar når man skal ha litt utstyr og med høy bakkehøyde taper den seg på kjøreegenskaper. Selv billige VW e-UP! har bedre kjøreegenskaper på noen områder. e-Golf vil i tillegg til å være noe større også være mye bedre utstyrt fra bunnen av.
Sikkert riktig, men liker ikke den Apple'ske måte å legge lokk på informasjonen. Og, det er vel vanlig å kjøpe deler av hverandre og hva med å gi karen en lånebil, skal jo ikke ta 6 uker - var det ikke Tesla som hadde super service? Men så lenge Apple ee Tesla ikke vil kommentere saken så har vi jo bare den ene parts utsagn å støtte oss til. Reagerte og litt på at det var kona som hadde kontakt med verkstedet, men han var jo legeDet er nok en eller annen plastdings som må erstattes fra leverandør, ja. I utgangspunktet skal hvert servicecenter ha minst ett eksemplar på lager av alle deler som skal til for å montere en bil, men det kan ha vært mer enn en kunde som knakk den samme plastdingsen på glatta, og da blir det ventetid. Ikke bra, men voksesmerter er en god beskrivelse.
Av ren nysgjerrighet - hva mener du med den "Apple'ske måte å legge lokk på informasjonen." Apple har da ingen ting med Tesla å gjøre, p.t.Sikkert riktig, men liker ikke den Apple'ske måte å legge lokk på informasjonen. Og, det er vel vanlig å kjøpe deler av hverandre og hva med å gi karen en lånebil, skal jo ikke ta 6 uker - var det ikke Tesla som hadde super service? Men så lenge Apple ee Tesla ikke vil kommentere saken så har vi jo bare den ene parts utsagn å støtte oss til. Reagerte og litt på at det var kona som hadde kontakt med verkstedet, men han var jo legeDet er nok en eller annen plastdings som må erstattes fra leverandør, ja. I utgangspunktet skal hvert servicecenter ha minst ett eksemplar på lager av alle deler som skal til for å montere en bil, men det kan ha vært mer enn en kunde som knakk den samme plastdingsen på glatta, og da blir det ventetid. Ikke bra, men voksesmerter er en god beskrivelse.
[OT_off]The bug has been present for months, according to researchers who tested earlier versions of Apple's software. No one had publicly reported it before, which means that any knowledge of it was tightly held and that there is a chance it hadn't been used.But documents leaked by former U.S. intelligence contractor Edward Snowden showed agents boasting that they could break into any iPhone, and that hadn't been public knowledge either.
Apple did not say when or how it learned about the flaw in the way iOS and Mac OS handle sessions in what are known as secure sockets layer or transport layer security. Those are shown to users by the website prefix "https" and the symbol of a padlock.
The issue is a "fundamental bug in Apple's SSL implementation," said Dmitri Alperovitch, chief technology officer at security firm CrowdStrike Inc.
det er påfallende mye dritt om Tesla. her inne elsker diversse figurer å disse tesla. De forandrer bilindustrien og ligger milevis foran konkurrentene[OT_on]Kanskje pga. dagsaktuelle saker som ios oppgradering for å fikse ssl problematikk
Apple Decides That Dead Silence Is The Best Way To Address Major Encryption Flaw On OS X | Techdirt
Apple promises fix 'very soon' for Macs with failed encryption | Reuters
[OT_off]The bug has been present for months, according to researchers who tested earlier versions of Apple's software. No one had publicly reported it before, which means that any knowledge of it was tightly held and that there is a chance it hadn't been used.But documents leaked by former U.S. intelligence contractor Edward Snowden showed agents boasting that they could break into any iPhone, and that hadn't been public knowledge either.
Apple did not say when or how it learned about the flaw in the way iOS and Mac OS handle sessions in what are known as secure sockets layer or transport layer security. Those are shown to users by the website prefix "https" and the symbol of a padlock.
The issue is a "fundamental bug in Apple's SSL implementation," said Dmitri Alperovitch, chief technology officer at security firm CrowdStrike Inc.
Tror forøvrig at tilbakehold av informasjon gjelder hele bransjen enten det er bil/data/hifi/flyselskap er vanlig så lenge det gagner firmaet selv.
Men nei, apple har ingenting med Tesla å gjøre i denne saken.
Virker som om media elsker "å klå" Tesla for alt det er verdt for tiden.
Utfordringen Tesla representerer - og elbiler representerer - er langt større, Asbjørn. Dersom dette blir foretrukket energiform for transport, så blir en enorm infrastruktur for transport og salg av fossile brensler irrelevant. Og det er en trussel mot verdier som kan telles i mangfoldige billioner av dollar, etter vår tellemåte.Tesla utfordrer ganske sterke krefter med sin forretningsmodell og blotte eksistens. Den forrige som lyktes med å starte et bilfirma i USA var vel Walther P Chrysler. Selv GM mislyktes med Saturn. Lovende outsidere som Tucker ble kjørt i senk med bakvaskingskampanjer i media og rettssaker som drev selskapet konkurs før det rakk å bli frikjent. Nå utfordrer man jo alle fra etablerte bilprodusenter (hva er GM's mediebudsjett, tro?), oljeselskaper og bensinstasjoner, bilforhandlere og postordrefirmaer med trimmingsutstyr, til eiere av snart verdiløse bruktbiler. Klart det blir bråk.
Historien om Tucker er interessant bakgrunnslektyre. Jeg regner med at Elon Musk kan den utenat.
Tucker 48 - Wikipedia, the free encyclopedia
Preston Tucker - Wikipedia, the free encyclopedia
Samme med Stelzer motoren: Stelzer engine - Wikipedia, the free encyclopediaTesla utfordrer ganske sterke krefter med sin forretningsmodell og blotte eksistens. Den forrige som lyktes med å starte et bilfirma i USA var vel Walther P Chrysler. Selv GM mislyktes med Saturn. Lovende outsidere som Tucker ble kjørt i senk med bakvaskingskampanjer i media og rettssaker som drev selskapet konkurs før det rakk å bli frikjent. Nå utfordrer man jo alle fra etablerte bilprodusenter (hva er GM's mediebudsjett, tro?), oljeselskaper og bensinstasjoner, bilforhandlere og postordrefirmaer med trimmingsutstyr, til eiere av snart verdiløse bruktbiler. Klart det blir bråk.
Historien om Tucker er interessant bakgrunnslektyre. Jeg regner med at Elon Musk kan den utenat.
Tucker 48 - Wikipedia, the free encyclopedia
Preston Tucker - Wikipedia, the free encyclopedia
Nja, det fantes (og finnes fortsatt) mange merkelige varianter av forbrenningsmotorer med mer eller mindre frittløpende stempler. Commer Knocker er et eksempel, forskjellige Junkers Jumo, og ikke minst Napier Deltic. To-takters diesel med 18 sylindre, 36 stempler og tre veivaksler, hvor en veivaksel roterer motsatt vei av de andre to. Til gjengjeld er det ingen ventiler. Man får hodepine av å prøve å forstå hvordan den virker, men du har muligens hørt lyden av den. Gamle Tjeld-klasse MTB'er hadde slike motorer.Samme med Stelzer motoren: Stelzer engine - Wikipedia, the free encyclopedia
Møtte mektig motstand fra dem som hadde investert stort i Otto motoren.
Det "bassenget" har jeg badet i! Vokste opp rett nedenforPescara prosessen studerte jeg endel på 90 tallet da jeg gikk marint maskineri på NTH (Tyholt).. Snasent sak det der.
Free-piston engine - Wikipedia, the free encyclopedia
Hadde ditt og hadde dattHadde USAs bilpark hatt samme drivstoffeffektivitet som den tyske hadde USA spart 2 millioner fat olje om dagen om jeg ikke husker helt feil.
- Jeg gjorde noen regnestykker. Vi har et mål i Norge om å ha 50. 000 elbiler i Norge. Det vil redusere utslippene med kun 1000 fat. Fra 125. 000 fat til 124.000 fat. Det er ett sekund av verdens daglige oljekonsum som i dag er på 90 millioner fat, sier Spetalen.Hadde USAs bilpark hatt samme drivstoffeffektivitet som den tyske hadde USA spart 2 millioner fat olje om dagen om jeg ikke husker helt feil.
Det er jo et relativt enkelt regnestykke, og man kan si mye om Spetalen, men å regne, det kan han nok.Spetalen har jo vist seg som en objektiv og analytisk figur i denne debatten, så hans ord kan man ta som god fisk....
Jeg er veldig usikker. Står på venteliste for en i3, men vil egentlig heller ha en plug-in hybrid. Skal primært ha en bybil, men kunne godt tenke meg å ha en bil som jeg kan kjøre til f.eks. Bergen (og ikke måtte ta den på togetg/hurtigruta) hvis jeg skulle finne på å flytte dit.
Det er jo dette som er miljø vennlig - en bil som kan erstatte den man har og ikke en El-bil som er bil nummer 2 eller 3. Totalt sett er trolig og en hybrid mindre miljøbelastende enn en ren El-bil, og noe som kanskje vill monne i regnskapet - men får du politikerne med på det ??Jeg er veldig usikker. Står på venteliste for en i3, men vil egentlig heller ha en plug-in hybrid. Skal primært ha en bybil, men kunne godt tenke meg å ha en bil som jeg kan kjøre til f.eks. Bergen (og ikke måtte ta den på togetg/hurtigruta) hvis jeg skulle finne på å flytte dit.
Det er vel egentlig motsatt, du får fordelene ved begge. Lite/ingen forurensing ved småkjøring og rekkevidde ved langkjøring. Det forutsetter plug-in hybrid.Hvorfor er hybrid bedre enn El? Du får ulempene til både bensin og el-drift, men ingen av fordelene med noen av dem?
Jeg har sett et par i3 i svart/hvit Snoopy-farge på veien. Definitivt ikke noe for meg.Bilder sier mer en 1000 ord. Litt lakkering og felger på thinken så...
Er dette seriøst ment?Bilder sier mer en 1000 ord. Litt lakkering og felger på thinken så...