Da spiller F5 Turbo omsider. Vil gjerne takke liliya (som har bygget og solgt ampen) for fenomenal service. Posten må ha kasta pakken veggimellom for en solid forankret trafo hadde forskjøvet seg og var skadd. Når jeg fikk sendt avgårde ampen til ham, kastet han seg over jobben og jobbet hele natta for å få den klar til returtransport dagen derpå.
Var veldig spent på lyden da jeg syntes at standard F5 ble litt tynn i mellomtonen. Denne Turbo utgaven har overhodet ikke dette "problemet". I tillegg er alle de kvaliteter som jeg likte så godt med standard utgaven intakte. Om dette skyldes andre komponenter eller mer krefter vet jeg ikke. Mistenker at begge deler kanskje spiller inn.Dette er vel rimelig i tråd med hva H.R opplevde med standard F5 kontra Turbo? Eller husker jeg feil?
En åpenbar problemstilling med et custom laget system er at man tuner lyden til å passe akkurat det man har i signalveien og at andre komponenter får problemer med å passe inn. All tuning av mitt system har foregått med en forsterker på ølmagene. Heldigvis tyder alt på at jeg ikke har bommet her så ingenting annet enn 300b funker lydmessig. Tror jeg skal la en direkte sammenligning mellom F5 Turbo og Border Patrol ligge da noen av forskjellene sannsynligvis ligger i et satelittsystem som er i grenseland for hva Border Patrol'en er komfortabel med å drive. Det som er åpenbart er at F5 Turbo er en latterlig god forsterker til latterlig lite penger!
Jeg kommer ikke til å kvitte meg med Border Patrol, den er den overlegent beste røramp jeg har hørt og jeg mistenker at den vil komme enda bedre til sin rett med et mer lettdrevet satelitt system. Noe som jeg tidligere har annonsert at jeg sannsynligvis kommer til å leke meg med etterhvert. Jeg gjør som Ole Brum og sier; ja takk, begge deler