rama
biskopen av holmlia
Bacalao er best dagene etterpå, bare å fyre opp gryta med andre ord. .
indeed.
som det meste annet av gryterett og supper.
Må være endeløse gaphøl østafor hvis det er standarden Mesut
Vis vedlegget 252384
2.5kg på 15 porsjoner?
det kalles tomatsuppe med klippfisksmak, ikke bacalao.
indeed.
som det meste annet av gryterett og supper.
Har sendt link på mail!Akrolink støpsel, hvor kjøper du dem?
Trur eg.Har i dag satt inn Blue Jeans (Belden) ten white høyttalerkabel på satelittene. Opplever mye større forskjell i lyden med å bytte høyttalerkabler enn signalkabler. Om endringene var til det bedre er jeg jammen ikke helt sikker på, men nå skal de få stå i litt så jeg får spilt inn ørene. Hvis noen har en formening om hvorfor forskjellen er såpass stor, setter jeg pris på en forklaring (det var flatsølv i bomull som stod i før BJC).
Dette er en riaa konstruksjon som Consen har pønsket og flikket på i 20 år. Den er ganske unik i og med at det ikke står noen kondensatorer i signalveien og har en ekstrem støyfiltrering i psu. Har oppfattet at dette er en konstruksjon tatt ut av Consens hode ja. Last velges trinnløst på et potmeter montert på bakplaten og måles med multimeter på inngangen for nøyaktig last. Har også fått med skjema for hurtiginnstillinger som viser hvilken last med angivelser og "klokkeslett". Potmeter på klokka 10 gir 550ohms last eksempelvis.Så det høres forskjell på kabler.
Ser morsom ut den riaaen, er den tatt ut av hodet til Consen eller er den basert på noe? og er det snakk om en trafostepup? Valgbar last?
Skal nok komme og inspisere
veldig interessantDet er ut av mitt hode ja, ofte mens jeg har sovet har løsningene komt.
Det mest unike i forhold til det som er laget tidligere, er denne strømforsyningen som er helt unik, og ikke ligner på noe som er laget før.
En kunne sendt firkantpulser inn i denne strømforsyningen uten at støy forplantet seg gjennom.
Har prøvd. Sendte 35 volt firkant inn, og ut kom 5mv støy fra første ledd. Neste ledd knekker støyen videre like mye og 3.ledd knekker like mye støy.
Så høyfrekvensen dempes med faktor 7000 ganger i hvert ledd. 343 milliarder ganger demping av støy i høyfrekvensen blir dette. Og i lavere frekvenser er undertrykkelsen enda mer. 300 dB støyundertrykkelse ved 100 Hz (nettbrum).
Så sendes spenningen videre i et passivt 17.ordens filter. Først inn i et 14.ordens filter, deretter inn i en kondensator på 100.000 mikrofarad for pluss-delen, og 100.000 mikrofarad for minus-delen. Og deretter inn i enda ett par ledd, før det kommer fram til forsterkerdelen.
Derfor er det ikke noe hjelp i å ha støyfilter på utsiden av RIAA.
Mvh Consen
Tok det bort for jeg kom plutselig på at jeg skrev på gut-man sin side, og tenkte at det var respektløst å ligge på denne siden og diskutere denne konstruksjonen.Hmm, her forsvant det plutselig en del innlegg. Legg gjerne ut forklaringen på hvorfor du ikke bruker choker her Consen. Det var både en interessant forklaring og erfaring du kom med.
Skikkelig kul sak! Har du bestilt fra USA eller har du funnet den i en norsk butikk?Har forhåpentligvis lagt bak meg tiden der jeg til stadighet ikke hører dørklokken fordi jeg spiller musikk! Løsningen på problemet ble doorbot. Montert i går og ser ut å virke etter hensikten om ikke fullt så smooth som på reklamen;