Suverent!
Hehe
Vet du har proppet med raggisser, men trodde det var en løsning der målet ikke var å tette helt, men tillate litt. Skjønner nå at dette aldri var formålet.
Ser frem til PM med regneark (generelt er regneark pur lykke forressten).
Åpent spørsmål til de som får lyst til å svare: Er delay-funksjon og fasejustering to sider av samme sak, eller er det vesenforskjeller? I miniDSP har vi kun diskret 180-graders invertering og fasejustering via delay, men er delay et fullgodt alternativ til kontinuerlig fasejustering slik vi finner på eksempelvis diverse plateforsterkere?
No shit Sherlock, lol. Tipper det knapt er bevegelse der, her er det knapt antydninger selv om lydnivået er høyt, og jeg må limite mye på 4 kontra 2 faktisk. Har begge FP14000 på laveste gain med 23dB og 4Vrms ut av miniDSP.
30 sekunder inn i filmen "Edge of tomorrow" kommer det noen ville lavnoter, da er det bevegelse. Vær forsiktig med den scenen, den og "Tripod emergence" scene i "War of the Worlds" er woofer cookers.
Gjort deg opp noen mening om litt større kasser enn tidligere?
Lykke til Tittentei, det er så deilig med noen som bare kjører på og deler alt de finner ut av. Dette kommer du til å få til og det blir helt sjukt...
Jeg har brukt håndklær til bassportplugger. I praksis skal du bare stanse luft, så kreativiteten lenge leve.
Jeg ville hørt med noen som har lang erfaring med å integrere flere ulike suber. I mitt hode er jeg ganske sikker på at det blir best hvis det ikke er for mye "overlapp" fra konstruksjon til konstruksjon. At frontene ruller av tidligere vil jo gi de mindre forvrengning og mer dynamisk headroom. Ikke så dumt det hvis de skal klare å henge med bassystemet ditt
Takker!
Håper noen har glede av postene. Det er vel mest repetisjon og lite orginalt som kommer frem, men tror tråden kan funke bra som inspirasjon og se hva det innebærer å begi seg ut på noe sånt som dette som noob, og det er hele formålet. DIY gir for min del mer glede, og gjør at jeg føler meg mer produktiv enn konsumerende, hehe.
Har flyttet litt rundt på midbassene, og selv om det blir bedre, så når det ikke helt opp og det blir bedre med høyttalerne og subbene alene på musikk med vokal, naturlige instrumenter og godt definert stereoperspektiv. På elektronika og slikt er ikke sånt like nøye imo, så da er det artig med kapasiteten i MBM'ene. Du er spot on når du snakker om tilgrøting og svullen lyd i områdene MBM'ene opererer, selv om nivåene matches ved å limite MBM'ene. Problemet er at hvis jeg deler dem høyere så blir det direktivt både fra høyttalere og MBM'er høyere opp i frekvens, og det høres skikkelig forferdelig ut, type HELT FORFERDELIG ;D. Har vært klar over at dette kan bli vanskelig, og det er derfor finishen ikke er gjort heller.
Orso forteller at han deler noen av sine 2226 helt opp mot 600 Hz. Er de som spiller så høyt da alene om det, eller er det annet som overlapper? Hvis det er overlapping, hvordan har du plassert dem så den mer direktive lyden fra basserne kommer fra samme plass som htt?
Her har jeg ikke nok DSP- og forsterkerkanaler til å dele de fire forskjellig enda. Seriekoblede par med MBM'er på hver side.
Det jeg skal prøve nå er plugging av portene, justering av nivå og testing av forskjellige delinger med og uten basseren i 4343B spillende. Det er mulig jeg rydder frem et par JBL 120Ti og bruker midbassmodulene som stativer for å se hvordan det blir. Om ingenting går, så spår glasskulen et høyttalerprosjekt med masse kapasitet over 50-60 Hz.