Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Enig. Virkelig dyptgående journalistikk og hvor man 100% står på forbrukernes side vil kreve en mer eller fullstendig løsrivning fra annonser og reklame. Det innebærer også langt høyere abonnentpris.Det å skulle drive med gravende og avslørende journalistikk høres i ut.pkt positivt ut. Men - og et stort men - dette er en liten bransje i vårt land - er annonsørene som skal betale for driften av et gratis nettmagasinet i form av annonsekjøp villige til å gjøre dette og samtidig risikere "ris til egen bak" - "Kjøp annonser hos oss men du risiker likevel å bli avslørt"! Dette tror jeg ingenting på - overlevelsesdriften til disse selvoppnevnte ekspertene/journalistene vil sansynligvis være sterkere enn etikken når det kommer til stykket.
Nei, det blir nok de små som blir utsatt for noe slikt. De små, som tross alt er med på å skape et meget positivt mangfold innenfor bransjen. Maxwell ligger allerede klar til hogst, hvem blir offeret i neste nummer?
Dette kan vi sikkert likegodt få opplyst med en gang!
Og som du er inne på, det er derfor veldig sansynlig at man utelukkende plukker noen mindre aktører. Det hele virker av den grunn ikke spesielt gjennomtenkt foruten at man skaper litt blest.