Husker du Tomte?stemmer. Blå m hvitt hengerfesteJeg også! Kult å se den igjen. Min var blå, husker jeg. Tror faktisk jeg har den fremdeles.
Vis vedlegget 364344
Husker du Tomte?stemmer. Blå m hvitt hengerfesteJeg også! Kult å se den igjen. Min var blå, husker jeg. Tror faktisk jeg har den fremdeles.
Vis vedlegget 364344
Jepp, har en eske med slike fra 60 tallet. Er visst verdt ca 200 pr stkHusker du Tomte?stemmer. Blå m hvitt hengerfesteJeg også! Kult å se den igjen. Min var blå, husker jeg. Tror faktisk jeg har den fremdeles.
Vis vedlegget 364344
Vis vedlegget 364398 Vis vedlegget 364399 Vis vedlegget 364400 Vis vedlegget 364401
Det finnes en egen tråd for Drømmebiler/Lekre biler. Denne hører ikke hjemme i en tråd om merkelige biler!Her er BMW's første M-bil, 1980.
Husker testen i Vi Menn: "går som på skinner i 277 km/t"
Floride. Florida på fransk. Herlig!Renault Floride
pussig nok het den Caravelle i USAFloride. Florida på fransk. Herlig!Renault Floride
Jaques Anquetil må absolutt ha eid en slik.
En gang i forrige årtusen jobbet jeg sammen med en amerikaner i Norge. En annen kollega hadde skaffet seg en godt trimmet R8 Gordini. Det var ikke helt enkelt å overbevise amerikaneren om at den lille firkantede boksen som lagde hissige symaskinlyder var "a famous racing car". "Is that a racing car??" Han var vel vant til å se sånt med blodtørstige Hemi-motorer:Renault har jo noen styggfine
Vis vedlegget 364510
Det var vel loven som var rar. Det sies mye rart i TopGear, men de hadde rett når det påpekte at denne lovgivningen medførte at britisk industri brukte alt for mye ressurser på å konstruere ubrukelige kjøretøy (frem til mini ble lansert) mens franskmennene og japsene utviklet en småbilindistri med en fremtid.Det finnes en egen tråd for Drømmebiler/Lekre biler. Denne hører ikke hjemme i en tråd om merkelige biler!Her er BMW's første M-bil, 1980.
Husker testen i Vi Menn: "går som på skinner i 277 km/t"
Når det gjelder Reliant Robin var jo tanken bak å spare avgifter, da en 3-hjuler visstnok ble definert som en motorsykkel og ikke bil. Så tanken bak var jo ikke meningsløs, det var bare gjennomføringen som var håpløs.
Jeg hadde en slik 80-modell. Ingen dårlig bil ut fra den tids målestokk. Dog likte ikke fordeler og forgasser for mye fukt, og jeg flyttet med den til Bergen..En kompis hadde en tidlig 80-talls Talbot Horizon som jeg lærte å sette STOR pris på. .
Jeg byttet Horizon med en slik i 1983 eller 84 (blå),Jeg ble født inn i en Ford famile, i 82/83, da første Sierra ble lansert var det store elsk/hat diskusjoner.
Vis vedlegget 364526
Nåvel. Jeg siterer:Det finnes en egen tråd for Drømmebiler/Lekre biler. Denne hører ikke hjemme i en tråd om merkelige biler!
Trådstarter skrev:Vi har "Drømmebiltråden" og "Vakkert designtråden", men vi må ha en tråd om merkelige biler. Det kan være ombygde biler, rare biler, stygge biler, sjeldne biler, uvanlige biler og prototyper som aldri ble lagd.
Tøffe biler VintageDa vi var på perm fra rekrutten utenfor Trondheim var det en Capri 2.8 vi kjørte den gikk også noe jævligVar i militæret i Brigaden i Nordnorge for ca 100 år siden. En romkompis hadde en orange BMW 2002 tii. Den var faktisk ganske ny den gangen. Populært kalt 2-2 dobbel "i". Fy faen, vi hadde noen skikkelig heisaturer i den bilen. Gikk som en kule.
Vis vedlegget 364605
Nei, det eneste den trengte var en motor. F eks en 700 kubikktommers race-V8 med et par turboer som ser ut til å komme fra Scania-busser. Og så lystgass-anlegg i tillegg for å være sikker. Headroom, vet dere.Granada var jo ikke helt ille
ikke mange Sierraer å se i dag. Ikke Granadaer for den sakens skyldHmmm hadde to Sierraer... en -83 og en -87.......
Man kunne høre dem ruste på flere meters avstand.ikke mange Sierraer å se i dag. Ikke Granadaer for den sakens skyld