Muligens inne på noe, der. Skjønnsang i vakker forening med tekster som glir rett inn i KKVs katalog.Spørs om ikke Kari Bremnes møter konkurranse på vokal der i gården.
ECM har jeg litt av selv, men det finnes ingenting ECM på strømmetjenester. De boikotter denslags, jeg vet ikke om det er så klokt i lengden. Strømming utgjør allerede majoriteten. Zappa står det bedre til med, for det finnes både i samling og på strømming.Baluba: Finner du mer gull i arkivene? Det er tydelig at du må få mer stock å jobbe med...masse normal her..hehe.. Og tre HD8 til..Works, ECM og Zappa er passende til dem..
Jorwed: Så fint, da..Livet skal ha utfordringer..
Tiltredes!Jeg skriver skjeldent mye. Men jeg er detsto bedre på å lese
Nå har jeg vimsa innom the twilight zone endel ganger. Og like koselig å kunnskapsrikt er det hver gang.
Hyggelig tråd du har skapt her baluba.
Takker så mye, Nikko og skranglefant. Dere er velkomne til å fortsette med å skrangle og whatever i denne tråden. I kveld har jeg falt helt på house og technokjøret. Nå har jeg satt igang det jeg antar er finalen for kalaset, Leftfields klassiske Leftism. Det har vært en fornøyelig aften i elektrodiskoens verden. O0Tiltredes!Jeg skriver skjeldent mye. Men jeg er detsto bedre på å lese
Nå har jeg vimsa innom the twilight zone endel ganger. Og like koselig å kunnskapsrikt er det hver gang.
Hyggelig tråd du har skapt her baluba.
Der går nok grensa for min del, men selv takk!....Dere er velkomne til å fortsette med å skrangle og whatever i denne tråden. I kveld har jeg falt helt på house og technokjøret.
Den frodige og myke lyden av den store profeten (Les: Prophet 5). Det er lyden av åttitallets LA like mye som lyden av DX7.
Min favoritt låt fra Hall & Oates (og ja, jeg har både LP og CD)
Også min bror like Tel Aviv Sessions bedre enn Paris Sessions. Kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg liker begge to. Det var Paris Sessions som i sin tid førte meg til Tel Aviv Sessions, så...Der går nok grensa for min del, men selv takk!....Dere er velkomne til å fortsette med å skrangle og whatever i denne tråden. I kveld har jeg falt helt på house og technokjøret.
Jeg hørte gjennom han Toure Jr duden (?? Husker i forbifarta ikke navnet) sine Paris og Jerusalem skiver og likte Jerusalem om enn ikke den frankofile
Åh nei,kutt ut da..!Den frodige og myke lyden av den store profeten (Les: Prophet 5). Det er lyden av åttitallets LA like mye som lyden av DX7.
Min favoritt låt fra Hall & Oates (og ja, jeg har både LP og CD)
Også min bror like Tel Aviv Sessions bedre enn Paris Sessions. Kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg liker begge to. Det var Paris Sessions som i sin tid førte meg til Tel Aviv Sessions, så...Der går nok grensa for min del, men selv takk!....Dere er velkomne til å fortsette med å skrangle og whatever i denne tråden. I kveld har jeg falt helt på house og technokjøret.
Jeg hørte gjennom han Toure Jr duden (?? Husker i forbifarta ikke navnet) sine Paris og Jerusalem skiver og likte Jerusalem om enn ikke den frankofile
Selv har jeg rundet litt av med norsk kvalitets-synthpop fra åttitallet, Fra Lippo Lippis Songs.
Wilson re-mix?Det var stas å få Wilson re-mix´n på vinyl inn i samlingen. Endelig mulig å høre denne skiva med et snev av toner under 300hz
Den tok du ganske fint inn (ang Hall & Oats og "muzak/flinkismusikk") Du må være smertelig klar over at de har millioner av tilhengere "worldwide".Starter dagen musikalsk med uvante takter i krypten. I mange år tilhørte jeg dem som forbannet Hall & Oates som substansløs muzak, men med årene har jeg fått en faglig forankring som har gjort min respekt for det gode håndverk sterkere. Og jeg må si meg enig i en kronikk av en kjent musikkjournalist som stod på trykk for en liten tid tilbake om at Hall & Oates er syretesten for om du faktisk har snøring eller ikke. Selv er jeg fortsatt av den typen som ikke hører musikken til duoen fra åttitallet uten at noen andre setter det på, og det skjer aldri i mitt miljø. Så det blir deres andreskive Abandoned Luncheonette som er det eneste jeg hører på eget initiativ.
Det er nok en litt overdreven og spissformulert mening at holdningen til duoens musikk er det som skiller mellom å ha skikkelig snøring eller ikke, men jeg mener absolutt at å avvise slik flinkismusikk på rent ideologisk grunnlag er å overse åpenbare kvaliteter. Men over til en annen person som også kan beskyldes for å være flinkis innen sin genre, r'n'b. Hans reise fra neosoul til retrosoul fra Ray Ray via Instant Vintage til hans siste to soloalbum The Way I See It og Stone Rollin' har jeg fulgt med interesse.
Saadiq er en artist som jeg har likt på tross av produksjonene. Jeg har forstått hans dyrking av sekstitallslyd med mikrofonvreng og en sterk fokus på stortromme og beat på The Way I See It, men på mine oppsett fram til jeg fikk MonoPulse i hus har de framstått som for ekstreme og stilmessig overstyrte. Det låter rett og slett redselsfullt på enkelte avslørende anlegg med småhøyttalere, som min brors Xindak/Audio Innovations/Quad II/Sequerra Met 7 mkII-rigg. Småhøyttalere beregnet på monitorbruk fra den perioden kler av slike produksjoner på feil måte, og rør hjelper lite på situasjonen da. I tillegg har de ikke ytelser i bunn som frigjør den delen av produksjonen som gjør den fornøyelig i tillegg til overdrevet low fi vintage.
Det første av hans soloalbum, Ray Ray, er en form for hyllest til blaxploitation-kulturen på syttitallet. Det er høy pimpfaktor, men på en cineastisk måte istedenfor den sosialrealistiske gangsta-rapen. Den er ikke like ekstrem i produksjonen som to album senere, og låter bedre på anlegg som ellers sliter med å få fram funfaktoren i hans musikk. Jeg synes rett og slett det er et vellykket dykk ned i en del av syttitallet som det virkelig groover av. Generelt krever Saadiqs produksjoner litt av systemet for å låte virkelig bra, men dette albumet synes jeg låter ganske fun på de fleste anlegg av en viss klasse. Tror jeg skal spille mer Saadiq i dag enn dette ene albumet.
Ps: Tror virkelig Saadiq ville våknet til fullt liv i Slukoteket. Vel vel, en dag får jeg kanskje oppleve det også.
Nesten blitt en sviske dette - men denne utgaven var forførerisk vakker og ettertenksom, går noe saktere enn de fleste andre innspillinger jeg har. Cellisten "henger" nesten som en jazzmusiker på bakfot! Klassisk begravelsesmusikk også. Hvis jeg dør skal jeg vurdere denne jeg og.Sanne ord fra besøkende i krypten. Blir lett slikt når man omgir seg med nattens skapninger, det er nemlig av fulle barn man skal høre sannheten. I am truly blessed as a The Cryptkeeper. Natten er tid for litt melankolsk og vakker cellomusikk. Som oftest velger jeg, som sikkert mange andre, de store klassikerinnspillingene fra tiårene etter krigen når jeg skal høre slik musikk. Egentlig altfor sjelden musikk spilt inn etter sytti eller syttitallet.
Det finnes jo høyst levende cellister som også er flotte utøvere. Her i Norge er vi veldig glad i vår egen Truls Mørk, og det med god grunn. Av de fra den øvrige del av verden som får spilletid hos meg er Mischa Maisky. Det er vel ikke mange sidene siden jeg spilte hans Songs Without Words, og nå spiller jeg den som er volum 33 i DGG 111-boksen, som starter med Svanen fra Dyrenes Karneval av Camille Saint-Saëns - her på Tidal.
Maisky kan vel beskyldes for å være litt sviskete som jeg var innom forrige gang jeg spilte en av hans innspillinger, men han er da også en svært virtuos utøver. Han har valgt et passende tempo her, synes jeg. Det er mye jeg synes spilles for fort til tider, som Brandenburgkonsertene. Men så finnes alltid de versjonene som er i et mer passende tempo for sitt eget lynne, det gjelder bare å finne dem.Nesten blitt en sviske dette - men denne utgaven var forførerisk vakker og ettertenksom, går noe saktere enn de fleste andre innspillinger jeg har. Cellisten "henger" nesten som en jazzmusiker på bakfot! Klassisk begravelsesmusikk også. Hvis jeg dør skal jeg vurdere denne jeg og.Sanne ord fra besøkende i krypten. Blir lett slikt når man omgir seg med nattens skapninger, det er nemlig av fulle barn man skal høre sannheten. I am truly blessed as The Cryptkeeper. Natten er tid for litt melankolsk og vakker cellomusikk. Som oftest velger jeg, som sikkert mange andre, de store klassikerinnspillingene fra tiårene etter krigen når jeg skal høre slik musikk. Egentlig altfor sjelden musikk spilt inn etter sytti eller syttitallet.
Det finnes jo høyst levende cellister som også er flotte utøvere. Her i Norge er vi veldig glad i vår egen Truls Mørk, og det med god grunn. Av de fra den øvrige del av verden som får spilletid hos meg er Mischa Maisky. Det er vel ikke mange sidene siden jeg spilte hans Songs Without Words, og nå spiller jeg den som er volum 33 i DGG 111-boksen, som starter med Svanen fra Dyrenes Karneval av Camille Saint-Saëns - her på Tidal.