A
ANM
Gjest
Men jeg føler at arbeidet mitt med å innføre Yello - Stay som audiofilt testspor går veien. Bare vent til Horten messen...
Men var det ikke etter Trentemøller (https://tidal.com/track/65749640) at du lurte på om unbrakonøkkelen måtte frem for å etterskru på høyttalerne.SH målte vel ca 100dB her med den låta og fortsatt var vi ikke på nivået jeg var i pornovideoen min.
Hvis en "dårlig" produksjon høres bra ut på et anlegg, skyldes det at anlegget spiller med sangen, gir den farge. Sånn sett er det en fin test om en produksjon låter nøytralt på et anlegg, selv om produksjonen ikke faller i smak.Det er mulig du har rett i det, eldre musikk hører jeg stort sett bare liveopptak av på grunn av kjip mastering. Springsteen er døden på cd/tidal, men helt suverent å høre på gode liveopptak.
Synes ikke det gir noe mening å bruke elendige lydspor som en kvalitetssjekk på anlegg som er designet for å avsløre hvor dårlig det er. Sier jo seg selv
Får 12-tommerane til å bevege seg bra vil eg tru ;DMen jeg føler at arbeidet mitt med å innføre Yello - Stay som audiofilt testspor går veien. Bare vent til Horten messen...
Får en se 12 "tommeren " din i aksjon da ANM ? Var det slik å forstå ?Trykker du på pornolinken i signaturen min kan du se selv.
Ingen hindringer eller høye skuldrer hos ANM.Kred for å spille variert musikk , også frk Houston... Har vært hos folk som gir deg en ferdig spilleliste . Ikke bare fordi de kun vil høre sitt eget vrøl av "studio-grade" musikk, noe de har hørt 40000 ganger før, men fordi de søker å fremheve det de tror er best med ruklet stående i stua..Dette skjer gjerne hos de som har hivd mest penger ut på tweaks, kabler , stangselleri og stjernestøv...
Nå ser jeg det ofte som en passende anledning til å høre musikk som det ikke faller meg inn å høre på vanligvis, muligheten for å sniffe frem svakheter jeg har oversett er til stede.Kred for å spille variert musikk , også frk Houston... Har vært hos folk som gir deg en ferdig spilleliste . Ikke bare fordi de kun vil høre sitt eget vrøl av "studio-grade" musikk, noe de har hørt 40000 ganger før, men fordi de søker å fremheve det de tror er best med ruklet stående i stua..Dette skjer gjerne hos de som har hivd mest penger ut på tweaks, kabler , stangselleri og stjernestøv...
Bare for å presisere: Har du ikke troen på det transparente anlegg fordi:Nå ser jeg det ofte som en passende anledning til å høre musikk som det ikke faller meg inn å høre på vanligvis, muligheten for å sniffe frem svakheter jeg har oversett er til stede.Kred for å spille variert musikk , også frk Houston... Har vært hos folk som gir deg en ferdig spilleliste . Ikke bare fordi de kun vil høre sitt eget vrøl av "studio-grade" musikk, noe de har hørt 40000 ganger før, men fordi de søker å fremheve det de tror er best med ruklet stående i stua..Dette skjer gjerne hos de som har hivd mest penger ut på tweaks, kabler , stangselleri og stjernestøv...
Jeg har forøvrig overhodet ikke troen på det transparente anlegget, hva nå enn folk legger i det. Jeg justerer anlegget,(i den grad det kan justeres), etter musikken jeg nyter. Har en forestilling i hodet om hvordan jeg vil det skal låte og etterstreber den visjonen. Om andre liker det blir jeg glad, om ikke har de forhåpentligvis et eget anlegg som tilfredsstiller deres behov.
Fortell mer! Thorens igjen? Garrard med fancy plinth?Du begynner å bli en satt gammel mann ANM . Selv tester jeg ut nye ting, for meg, hele tiden. Henter en vinyl-single-lp-snurre-grammafon i dag. Vintage. Er vel så langt jeg strekker meg ifht peiskos, nevroser og fanatikere som påstår at vinyl låter best, uansett. Forøvrig er jeg blid og koser meg med en kaffe
Nei, du har rett. Du er ved veis ende.. Evig eies kun det tapte.. På tide med flere lyttebesøk da..Vet ikke hva mer som kan kreves av meg jeg HC?
Har multidiskavspiller med dsp, streamer, PC for ripping, film og spill, grammofon, subwoofer med elektronisk delefilter, 3 dacer, 1 ADC, 2 RIAAer, 1 NAB, 1 AES osv. 1300W RMS til hver kanal, projektor og lerret. Jeg har rør, klasse A, klasse A/B, båndspiller, kassettspiller, aktive høyttalere, stativhøyttalere osv osv.
Første hint står i tråden min, men det er visst vanskelig..Fortell mer! Thorens igjen? Garrard med fancy plinth?Du begynner å bli en satt gammel mann ANM . Selv tester jeg ut nye ting, for meg, hele tiden. Henter en vinyl-single-lp-snurre-grammafon i dag. Vintage. Er vel så langt jeg strekker meg ifht peiskos, nevroser og fanatikere som påstår at vinyl låter best, uansett. Forøvrig er jeg blid og koser meg med en kaffe
Jeg omtalte anlegget ditt som et i "high end-klassen". Det sier sitt, for jeg liker ikke å bruke ord uten å mene det jeg sier. Du har et meget vellykket oppsett som er transparent, men jeg tror det heller litt mer i retning av brukerorientert enn et nøytralt arbeidsredskap for en som sitter ved miksebordet eller i masterrommet med tidspress for å bli ferdig med en musikkproduksjon. Imidlertid burde eventuelle profesjonelle lydfolk ta notis: Ta dere en tur til ANMs anlegg så får dere høre hvordan miksen/masteren din høres ut på et fullverdig, full range-anlegg. Det er slik det kan (skal!?) høres ut.Jeg har nevnt det før.
Ønsker ikke at lydingeniøren skal ha siste ord i saken om hvordan artisten skal presenteres. Ønsker heller ikke et analyseapparat for innspillingene. For meg skal anlegget formidle kunsten på en måte som gir meg gåsehud. Kunstneren får bestemme motivet, jeg bestemmer rammen.
Nå er jo transparens en av dine kjepphester SH, vel synes du lydbildet hos meg nærmet seg det idealet? Kledde anlegget mitt av innspillingen eller sukret den det litt?
Nå er det jo faktisk få av de på HFS som bare lenger pengene på bordet og kjøper ordentlige greier med en gang. Det er noe med det at til syvende og sist låter ordentlig utstyr best selv om det kanskje koster noen lapper mer enn det ideelt sett kunne ha gjort?Takk, mr Trumpetman.
Ja, det er på mange måter en "no brainer" og egentlig ikke veldig spennende i våre kretser, faktisk ganske ordinært. Javisst, har jeg kastet litt mer penger i det enn den javne man i gata, men det gjør det ikke eksotisk.
Jeg beundrer de som, med mer eller mindre vellykkede utfall, prøver å stake opp nye veier, men har forlengst innsett at det ikke interesserer meg. Føler derfor at jeg er ved veis ende og går nok nå over til å utforske mer permanente lydmøbelløsninger, slik at boksene får en verdig plassering og rommets mange halvferdige prosjekter blir sluttført.