TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ja han burde vel lese seg opp litt på det meste.
Jeg tror nok gutten har blitt mykere i kantene siden han dukket opp, så han er midt i en utvikling som kan gå i alle retninger. Det vet vi jo av erfaring, bare til å sjekke første og siste post i mange av anleggstrådene. Akkurat nå er han der han har funnet et lydideal han liker, nå trenger han mer erfaring for å finne ut hvordan han kan ta det videre. Og å kvitte seg med litt dogmer og slikt, noe som er helt vanlig når man er tidlig i utviklingen.Ja han burde vel lese seg opp litt på det meste.
Jeg eide faktisk NHT 2.9 en gang. Flotte saker, men diskanten var det svakeste ved hele konstruksjonen. Eltek hadde en løsning på det.Er vell mye han burde merke seg, men så lenge han ikke leser det som skrives så er det fånyttes. No pun intended.Samme tenker faktisk jeg om slik ståa er i krypten nå. Med integrering så mener jeg at de rett og slett er for dype, slik at det vil bli vanskelig å komme til der jeg sitter og lytter. Det er rett og slett fysisk størrelse som er problemet, spesielt med NHT 3.3.De ble en åpenbaring for meg. Veldig lette å integrere i rommet og jeg hører musikken i stedet for høyttalerne. Disse skal få stå lenge.Jeg hadde NHT 3.3 frem til desember i fjor. Masse trøkk i dem selv med beskjeden rørforsterker
Btw, dette er noe Joey bør merke seg. Disse høyttalerne fra NHT er ikke akkurat siste skrik, men det er en årsak til at de har et så godt omdømme. Det er fordi de fortsatt holder mål, den dag i dag.
Nå har ikke jeg hørt 2.9 så vet ikke hvilke problemer du opplevde med diskanten. Men på 2.5 så opplever jeg faktisk intet negativt. Veldig herlig balanse i lydenJeg eide faktisk NHT 2.9 en gang. Flotte saker, men diskanten var det svakeste ved hele konstruksjonen. Eltek hadde en løsning på det.Er vell mye han burde merke seg, men så lenge han ikke leser det som skrives så er det fånyttes. No pun intended.Samme tenker faktisk jeg om slik ståa er i krypten nå. Med integrering så mener jeg at de rett og slett er for dype, slik at det vil bli vanskelig å komme til der jeg sitter og lytter. Det er rett og slett fysisk størrelse som er problemet, spesielt med NHT 3.3.
Btw, dette er noe Joey bør merke seg. Disse høyttalerne fra NHT er ikke akkurat siste skrik, men det er en årsak til at de har et så godt omdømme. Det er fordi de fortsatt holder mål, den dag i dag.
Har såvidt begynt å søke litt på discogs og jeg fant Dr. Dopo Jam til min store glede. Riktig nok en remaster men skal bli morro å få denne så jeg får hørt på den på noe annet enn YouTubeJa, jeg bruker nesten bare Discogs. Men akkurat denne pakken kjøpte jeg på eBay, boksen var opprinnelig forseglet men tollerne har sniktittet inni slik at plasten var halvveis av da den ankom. Ikke at det betyr noe som helst. Her blir det ettermiddagskaffe med Dino nå.
Alle (som pusset opp tidlig på 2000-tallet) vet jo at det ene er en Jotun-farge og det andre er en Butinox-farge.Men eg har ein mistanke om at det er tilsvarande då beigefargen "vanilje" forsvann frå fargekartet og erstatta med "kaffe latte". Akkurat same fargen....
Tja, jeg tror det har litt med å gjøre at kundene bor i Europa eller USA, og de er vant med å betale i dyre dommer for japanske pressinger. Da kan nok japanerne fortsette å gi oss en illusjon om at japanske pressinger er verdt mye mer penger. Men de er jo i mange tilfeller bedre enn andre pressinger. Var inne og kikket på Valerie Carters Just A Stone's Throw Away fra 1977. På vinyl er den selvsagt gitt ut i så mange eksemplarer at det er lett å finne et rimelig, på CD er det betydelig vanskeligere. En standard CD koster € 15, men det som slo meg var at det kun var gitt ut noen få ganger på CD, to av utgivelsene (tror det er samme som bør slåes sammen) er gitt ut på bluespec-CD. Og den/de er selvfølgelig endel dyrere enn de to ordinære utgivelsene. Såpass dyr at jeg tror at med frakt blir det like billig å bestille fra cdon.no isteden. De har bluespec-versjonen inne i tillegg til standard.Ganske grei pris på det meste bortsett fra Japanske utgivelser.. stiv pris på det meste med japansk cover ser jeg. Er det for at det er gitt ut mye mindre musikk i Japan?
Joda, trakk meg når jeg hadde blåst fra meg. Så ikke bare litt rødt når den personen kalte meg ignorant fordi jeg ikke kommenterte hver eneste detalj i hans innlegg, når jeg egentlig bare ønsket å komme med en tørr saksopplysning. Da plukker man fighter, husker det godt fra ungdomstiden på Karmøy. Og jeg lot meg invitere til en runddans utenfor lokalet. Men på et forum fullt av nordlendinger så tror jeg ikke gnom som skjellsord imponerer så fryktelig mye.Du begynte bra før testosteronet steg til uante høyder i kronerulling-tråden Du bør ha blåst av litt velbegrunnet steam nå, så kvelden blir sikkert avslappet og fin
De står på langveggen. Den venstre høyttaleren er plassert omtrent midt på veggen, den høyre ved et hjørne. Det fungerer veldig fint med MonoPulse, en egenskap Allan Hendry har tatt høyde for. Medium toe in, bakerste hjørne på begge høyttalerne er 55 cm fra bakvegg. Høyre høyttaler kan flyttes enda litt nærmere sidevegg ifølge MonoPulse, men nå står den plassert en meter fra veggen. Det fungerer veldig bra, med passe nivå i bassen. Følger jeg anvisningen som tilsier rundt 85 cm eller noe slik er jeg redd det blir for mye forsterkning fra hjørnet. Føles balansert nå, og jeg vil ikke forrykke en balanse. Jeg må si at jeg opplever dem ganske lettplassert, jeg traff på første forsøk. Testet litt forskjellige vinklinger og et par cm fra eller til innimellom, men ender der jeg er nå. Neste test er litt nærmere hjørnet, uten at jeg har tro på at det skal være saliggjørende. Det er vanskelig å skjønne hvor gode disse er til prisen. 12.500 er spesialprisen til norske kunder inkludert norsk mva.Herlige musikalske perler du tipser om innimellom.
Kronerulletråden trenger mer utblåsning. Makan!! (Har greid å holde meg unne frem til nå)
Ellers så er jeg nysgjerrig på hvordan du plasserer Monopulse i krypten din.
I all verden...Men på et forum fullt av nordlendinger så tror jeg ikke gnom som skjellsord imponerer så fryktelig mye.
Som ekte nordlending; må smake litt på ordet...I all verden...Men på et forum fullt av nordlendinger så tror jeg ikke gnom som skjellsord imponerer så fryktelig mye.
Han kommer seg helt sikkert med tiden,er andre medlemer her inne som har mye lengere fartstid enn han som er mye værreJeg tror nok gutten har blitt mykere i kantene siden han dukket opp, så han er midt i en utvikling som kan gå i alle retninger. Det vet vi jo av erfaring, bare til å sjekke første og siste post i mange av anleggstrådene. Akkurat nå er han der han har funnet et lydideal han liker, nå trenger han mer erfaring for å finne ut hvordan han kan ta det videre. Og å kvitte seg med litt dogmer og slikt, noe som er helt vanlig når man er tidlig i utviklingen.Ja han burde vel lese seg opp litt på det meste.
Det oppleves nesten som om "alle" er her, men noen holder standen hjemme. Det du skriver er i og for seg sant, men hadde det ikke vært fint med en verden der det ikke var behov for slike som oss? Et rettferdig og trygt samfunn? Men dessverre en illusjon, menneskets natur sørger for det.Hadde vært artig å være i Arendal disse dagene, men må være på jobb og drive foreningsarbeid istedet.
Godt ikke alle tillitsvalgte har tid til å være i Arendal, da hadde det neppe vært behov for oss.
Isungset må jeg skaffe meg noen skiver av.. Vanskelig å få tak i hvorsomhelst, men ligger jo endel på Spotify og youtube.Fikk plass i et bittelite partytelt like foran scenen, så konserten ble den nytelsen jeg hadde håpet på likevel. Isungset har et varmt blikk for sitt publikum, og flere ganger møttes våre øyne og jeg ble belønnet for mitt nærvær i uværet av et godt smil hver gang.
Vis vedlegget 453343