Det var da svært da. Jeg må innrømme at etter at DAB+ ble innført kan jeg endelig høre radio hele veien fra Trondheim til Oslo, det kunne jeg ikke med FM. Selv etter gudene vet hvor mange år med FM-sendinger hadde man ikke et sendenett som lot meg høre radio mellom Støren og Oppdal eller på Dovre. Eller mellom Innset og Kvikne. Det kan jo være at radioene som BMW monterte i sine biler var dårlige.
Og når nesten 50% av all radiolytting i England skjer med DAB kan det jo ikke være helt dødt som du sier. Og I Holland: "Currently there is DAB+ with reception in most of the country. Both public and commercial stations are available with a wider choice of stations than regular FM radio. Many stations also offer a second music-only station.[44] By 2015, the network will be further extended with an additional 24 transmitter sites, enabling good indoor reception across virtually all of the Netherlands". Ut fra teksten "By 2015..." tyder jo dette på at dette er skrevet for noen år siden.
Man jo selvfølgelig diskutere hvor lurt det er å stenge FM-nettet, men å vedlikeholde 2 nettverk vil jo bli unødvendig dyrt.
For mitt tilfelle, som i denne sammenhengen er mer opptatt av dekning, er DAB en fordel, da jeg faktisk kan høre radio steder jeg ikke kunne det før. Det er jo egentlig fantastisk at det var mulig å kjøre Trondheim - Oslo langs E6 uten å ha radiodekning hele veien da man brukte FM.
Og når nesten 50% av all radiolytting i England skjer med DAB kan det jo ikke være helt dødt som du sier. Og I Holland: "Currently there is DAB+ with reception in most of the country. Both public and commercial stations are available with a wider choice of stations than regular FM radio. Many stations also offer a second music-only station.[44] By 2015, the network will be further extended with an additional 24 transmitter sites, enabling good indoor reception across virtually all of the Netherlands". Ut fra teksten "By 2015..." tyder jo dette på at dette er skrevet for noen år siden.
Man jo selvfølgelig diskutere hvor lurt det er å stenge FM-nettet, men å vedlikeholde 2 nettverk vil jo bli unødvendig dyrt.
For mitt tilfelle, som i denne sammenhengen er mer opptatt av dekning, er DAB en fordel, da jeg faktisk kan høre radio steder jeg ikke kunne det før. Det er jo egentlig fantastisk at det var mulig å kjøre Trondheim - Oslo langs E6 uten å ha radiodekning hele veien da man brukte FM.