weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 21.764
- Antall liker
- 14.386
Husk at ikke alle har like stor blære.Not again..
Husk at ikke alle har like stor blære.Not again..
Nei, det er frodi elbileiere må pisse for ofte. Folk som ikke må pisse så ofte har et helt annet syn på det.De fleste spørsmål knyttet til elbil er rundt lading fordi folk ikke forstår seg på det.
Gøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse, og det blir for harry og krampeaktig for meg. Er nok blitt for gammel og snusfornuftigikke gjør det så jævlig snusfornuftig. for mange er det gøyEr fokuset på bilenes akselerasjon i tråden utløst av kjerreveier på Vestlandet og viktigheten av å smette forbi på færrest mulig sekunder eller er det en annen greie?
For min del handler forbikjøring så godt som aldri om å komme fortere frem - det utgjør i de fleste tilfeller omtrent ingen forskjell på en tur. Det er stort sett kun for å slippe å ligge bak noen som enten ligger systematisk under fartsgrensen eller holder ujevnt tempo. Altså å redusere irritasjon.Og en liten bibemerkning; siden det er så viktig å kunne kjøre forbi straks og spare 15 sekunder (det var elbileierne som brakte temaet på bane, ikke meg), så er det snodig at ingen snakker om elefanten i rommet, behovet for å pisse i 30 minutter i stedet for i 3. Snodig hvordan perspektiver påvirkes av det man har valgt å tro på, ref også Trumptråden.
jeg kjører Citroen C1, det er ingen rakett, tro meg. Den er snusfornuftig om ikke annetGøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse, og det blir for harry og krampeaktig for meg. Er nok blitt for gammel og snusfornuftigikke gjør det så jævlig snusfornuftig. for mange er det gøyEr fokuset på bilenes akselerasjon i tråden utløst av kjerreveier på Vestlandet og viktigheten av å smette forbi på færrest mulig sekunder eller er det en annen greie?
Det er da virkelig ikke noe stort problem? Ja, det er irriterende å ligge bak disse som konsekvent ligger under fartsgrensen, men forbikjøringsmulighetene er da ikke så dårlige? Selv min bil med 0-100 tid på ca 7 sekunder har aldri noen problemer. Jeg må vel ha noe lenger strekning enn en Tesla, men det utgjør ikke mye, hverken i strekning, tid eller irritasjon.For min del handler forbikjøring så godt som aldri om å komme fortere frem - det utgjør i de fleste tilfeller omtrent ingen forskjell på en tur. Det er stort sett kun for å slippe å ligge bak noen som enten ligger systematisk under fartsgrensen eller holder ujevnt tempo. Altså å redusere irritasjon.Og en liten bibemerkning; siden det er så viktig å kunne kjøre forbi straks og spare 15 sekunder (det var elbileierne som brakte temaet på bane, ikke meg), så er det snodig at ingen snakker om elefanten i rommet, behovet for å pisse i 30 minutter i stedet for i 3. Snodig hvordan perspektiver påvirkes av det man har valgt å tro på, ref også Trumptråden.
Det er ikke det at de må pisse så ofte, det er heller det at de må pisse så lenge. Jeg gjør meg ferdig på et par minutter, men elbileierne trenger minimum 20 minutter hver 3. time!Nei, det er frodi elbileiere må pisse for ofte. Folk som ikke må pisse så ofte har et helt annet syn på det.De fleste spørsmål knyttet til elbil er rundt lading fordi folk ikke forstår seg på det.
Folk med prostataproblemer kjører Tesla.Det er ikke det at de må pisse så ofte, det er heller det at de må pisse så lenge. Jeg gjør meg ferdig på et par minutter, men elbileierne trenger minimum 20 minutter hver 3. time!Nei, det er frodi elbileiere må pisse for ofte. Folk som ikke må pisse så ofte har et helt annet syn på det.De fleste spørsmål knyttet til elbil er rundt lading fordi folk ikke forstår seg på det.
Problem? Ytterst sjelden. Det er derimot mye morsommere med en Tesla. Med unntak av å kjøre forbi vogntog og lignende opp bratte fjelloverganger så går det som regel fint med en hvilkensomhelst bil.Det er da virkelig ikke noe stort problem? Ja, det er irriterende å ligge bak disse som konsekvent ligger under fartsgrensen, men forbikjøringsmulighetene er da ikke så dårlige? Selv min bil med 0-100 tid på ca 7 sekunder har aldri noen problemer. Jeg må vel ha noe lenger strekning enn en Tesla, men det utgjør ikke mye, hverken i strekning, tid eller irritasjon.
Problem? Ytterst sjelden. Det er derimot mye morsommere med en Tesla. Med unntak av å kjøre forbi vogntog og lignende opp bratte fjelloverganger så går det som regel fint med en hvilkensomhelst bil.Det er da virkelig ikke noe stort problem? Ja, det er irriterende å ligge bak disse som konsekvent ligger under fartsgrensen, men forbikjøringsmulighetene er da ikke så dårlige? Selv min bil med 0-100 tid på ca 7 sekunder har aldri noen problemer. Jeg må vel ha noe lenger strekning enn en Tesla, men det utgjør ikke mye, hverken i strekning, tid eller irritasjon.
En av de merkeligere påstandene jeg har sett på elbilforum.no er folk som snakker om å "aksellerere ut av farlige situasjoner" - da er det muligens på tide å gå i seg selv...
Du slipper i det minste å ligge i skje og diskutere nye gardiner etterpå.....Gøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse
Å diskutere gardiner er da mye mer fornuftig enn å diskutere audiofile nettverkskabler.....Du slipper i det minste å ligge i skje og diskutere nye gardiner etterpå.....Gøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse
Enig. Der akselerasjon virkelig er en trygghetsfaktor, er ved innkjøring og fletting på veier med tett og hurtig trafikk.Den store fordelen med litt akselerasjon i vanlig trafikk er når man skal gjennom rundkjøringer eller skal krysse veien for å kjøre av. Da trenger man mye kortere luker enn med mere sedate biler. Ikke at man på noen måte trenger teslaakselerasjon for dette og det er sikkert et par år siden jeg har tråkket pedalen helt i bunn, men er noe som jeg tror de fleste med en noenlunde oppegående elbil erfarer.
Ja, men jeg ville diskutere hvilke frekvenser gardinene dempet og Molton teppe kunne jeg bare glemme.....Å diskutere gardiner er da mye mer fornuftig enn å diskutere audiofile nettverkskabler.....Du slipper i det minste å ligge i skje og diskutere nye gardiner etterpå.....Gøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse
Sikkerhetsnåler i gardinene gjør susen her.Ja, men jeg ville diskutere hvilke frekvenser gardinene dempet og Molton teppe kunne jeg bare glemme.....Å diskutere gardiner er da mye mer fornuftig enn å diskutere audiofile nettverkskabler.....Du slipper i det minste å ligge i skje og diskutere nye gardiner etterpå.....Gøy ? Jo, i et par sekunder er det deilig. Men det er er bokstavelig talt en kortvarig fornøyelse
Kule begge to.Synes det er omvendt...Bortsett fra at i3 er litt kul og a2 er helt jævlig stygg
Vel, vi får vel se når folk får og begynner å bruke 3'erne sine....Det har han jo vært tydelig på lenge. Er produktet bra nok selger det seg selv uten butikker og annonser.
Hadde kjøpt Polestar foran Tesla any given day.Vel, vi får vel se når folk får og begynner å bruke 3'erne sine....Det har han jo vært tydelig på lenge. Er produktet bra nok selger det seg selv uten butikker og annonser.
Polestar 2 kommer i tilsvarende rimeligere versjon litt etterhvert.425 000 NOK for TM3 long range vs 63 000 USD for Polestar 2.
Møtt flere TM3 i trafikken, ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder IMO.
Pris på Polestar 2
Polestar har annonsert at startprisen på Polestar 2 blir 39.900 euro. Det tilsvarer om lag 390.000 kroner etter dagens kurs.
Det første året er det imidlertid kun den toppspekkede lanseringsmodellen som blir tilgjengelig, og denne koster en god del mer: 59.900 euro -rundt 580.000 kroner.
Dette er samtidig priser for det tyske markedet. Her i Norge slipper vi foreløpig unna merverdiavgift på elbil, og dermed kan norsk pris på Polestar 2 bli lavere.
Det skal også være mulig å abonnere på bilen og få én regning for hele bilholdet i måneden. Prisen for et slikt abonnement er ikke klart.
https://www.ta.no/nyheter/volvo/elbil/her-er-pris-og-rekkevidde-pa-volvos-nye-elbil/s/5-50-702763
Det begynner å likne på noe. Jeg gleder meg til bilprodusenter leverer bilene man egentlig har lyst på.Denne var jo ganske stilig.
Vis vedlegget 532096
https://www.tu.no/artikler/seat-viser-elbilkonsept-med-lang-rekkevidde/459361
Tesla 3 koster foreløbig fra 465000 i Norge.425 000 NOK for TM3 long range vs 63 000 USD for Polestar 2.
Møtt flere TM3 i trafikken, ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder IMO.
Har blitt redusert nå med mindre utstyr. Strippet med to sett hjul uten metallic kommer den på 455 tusen.Tesla 3 koster foreløbig fra 465000 i Norge.425 000 NOK for TM3 long range vs 63 000 USD for Polestar 2.
Møtt flere TM3 i trafikken, ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder IMO.
Ok, jeg hadde et av de laveste kønummerne i Norge og fikk tilbudet rett før jul på 455000 i tillegg til de 10000 jeg hadde betalt i plassreservasjon. Synes den ble for dyr og ga bort plassen til en god kollega.Har blitt redusert nå med mindre utstyr. Strippet med to sett hjul uten metallic kommer den på 455 tusen.Tesla 3 koster foreløbig fra 465000 i Norge.425 000 NOK for TM3 long range vs 63 000 USD for Polestar 2.
Møtt flere TM3 i trafikken, ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder IMO.
Skjønner. Var jo unødvendig hele køsystemet. Da det først ble åpnet kunne jo hvem som helst få levering ca. samme måned som de som hadde ventet i flere år.Ok, jeg hadde et av de laveste kønummerne i Norge og fikk tilbudet rett før jul på 455000 i tillegg til de 10000 jeg hadde betalt i plassreservasjon. Synes den ble for dyr og ga bort plassen til en god kollega.Har blitt redusert nå med mindre utstyr. Strippet med to sett hjul uten metallic kommer den på 455 tusen.Tesla 3 koster foreløbig fra 465000 i Norge.425 000 NOK for TM3 long range vs 63 000 USD for Polestar 2.
Møtt flere TM3 i trafikken, ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder IMO.
Det er tydelig at VAG er "all in" på elbiler nå. De lanserer modeller på MEB-plattformen fra alle volummerker samtidig. Seat, Skoda, VW, Audi. Kort etter kommer PPE plattformen for premium-modeller fra Audi, Porsche og Bentley, og så SPE-plattformen for sport-modeller fra Porsche og Lamborghini. Det burde dekke det aller meste. Når vi nærmer oss 2025 vil fossilbiler allerede være retro-teknologi for salg i u-land, på samme måte som Bobla ble produsert i Mexico og Brasil lenge etter at den hadde forsvunnet fra Europa og USA.Denne var jo ganske stilig.
https://www.tu.no/artikler/seat-viser-elbilkonsept-med-lang-rekkevidde/459361
Det er Dieselgate som har fremtvunget dette ellers hadde de knapt "lea ræva". Slik er det med alt tysk i smmenlignbare situasjoner.Det er tydelig at VAG er "all in" på elbiler nå. De lanserer modeller på MEB-plattformen fra alle volummerker samtidig. Seat, Skoda, VW, Audi. Kort etter kommer PPE plattformen for premium-modeller fra Audi, Porsche og Bentley, og så SPE-plattformen for sport-modeller fra Porsche og Lamborghini. Det burde dekke det aller meste. Når vi nærmer oss 2025 vil fossilbiler allerede være retro-teknologi for salg i u-land, på samme måte som Bobla ble produsert i Mexico og Brasil lenge etter at den hadde forsvunnet fra Europa og USA.Denne var jo ganske stilig.
https://www.tu.no/artikler/seat-viser-elbilkonsept-med-lang-rekkevidde/459361
https://www.motorauthority.com/news/1106151_production-vw-id-hatchback-to-look-like-concept
https://www.motorauthority.com/news...audi-and-porsches-ppe-platform-coming-in-2021
https://www.motorauthority.com/news...atform-for-future-vw-group-electric-supercars