Nå som mange selskaper gir unge høy bonus i oppstart, samt "gratis krasj" så er det ikke rart kostnadene går opp for de som ikke bruker forsikringen også.Gikk fra 8 til 10k nå. Ser jeg kan få den ned til 8.5k ved å endre kilometerstand fra 25 til 20k.
Mye å betale synes jeg når man er på 75% 4. år på begge bilene.
På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Jeg kjører også ganske rimelige biler, men ønsker å ha "relativt" ny bil med godt utstyr på sikkerhetsfronten. Gidder ikke å miste noen i trafikken fordi jeg skulle kjipe meg 100 tusen kroner.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
Litt avhengig av selskap og hva man betaler men man har gjerne begrensninger på leiebil med både beløp og varighet.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
En familiefar tar neppe en eUp eller 1.0 bensin 50hk i erstatning i 6 mnd mens TMSen står på verksted heheLitt avhengig av selskap og hva man betaler men man har gjerne begrensninger på leiebil med både beløp og varighet.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
Leiebil i et halvt år i småbilklassen er <100k NOK.
Hva sikkerhetsutstyr sikter du til?Jeg kjører også ganske rimelige biler, men ønsker å ha "relativt" ny bil med godt utstyr på sikkerhetsfronten. Gidder ikke å miste noen i trafikken fordi jeg skulle kjipe meg 100 tusen kroner.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
Det er ofte det som er realiteten dersom man ikke betaler ekstra premie. Det er noe med å lese det med liten tekst i avtalen.En familiefar tar neppe en eUp eller 1.0 bensin 50hk i erstatning i 6 mnd mens TMSen står på verksted heheLitt avhengig av selskap og hva man betaler men man har gjerne begrensninger på leiebil med både beløp og varighet.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
Leiebil i et halvt år i småbilklassen er <100k NOK.
Airbags foran, sider, kne, langs sidene bakover. Større bil som tåler mer. Nyere biler har også stadig forbedrede derformasjonssoner.Hva sikkerhetsutstyr sikter du til?Jeg kjører også ganske rimelige biler, men ønsker å ha "relativt" ny bil med godt utstyr på sikkerhetsfronten. Gidder ikke å miste noen i trafikken fordi jeg skulle kjipe meg 100 tusen kroner.På Rich Rebuilds kom det frem at småskader medførte kondemnering, ikke nødvendigvis pga skaden på bilen, men at det tok så lang tid å få fatt i reservedeler at leiebilkostnadene var det som satte spikeren i kista.Ang prisøkningen på å forsikre Tesla Model S de siste årene mener jeg også ha lest at det skulle mindre til enn man trodde før bilene kondemneres, altså blir skader som ellers ikke vært SÅ dyre veldig kostbare for forsikringsselskapene.
Selv kjører jeg billigbiler og kan være «selvassurandør» (dvs kun lovpålagt ansvar til 1500,- i året)
Jeg har har eid bil i ca 10 år og kun ett av de har vært utenfor garanti (Skoda Octavia). Eneste utgifter utover rutineservice er følgende:Det at det er forutsigbart å eie en gammel bil er en sannhet med modifikasjoner. Det mest forutsigbare er å være innenfor garantiperioden men det betaler man mye for.
Har hatt min andel gamle biler og gjort en god del arbeid selv av typen bremser, dempere, bærearmer, spjeldhus, EVAP feilsøking og enveisventilbytte, veivhusventilasjon osv.
Dette gjelder vel uansett fremsdriftssystem...............Alt blir slitt, støtdempere, bremser og forstillingsdeler holder ikke 200 000 kilometer så på et eller annet tidspunkt må man utføre reparasjoner.
Jepp men nå var det vel gammel vs ny som var avsporingen.Dette gjelder vel uansett fremsdriftssystem...............Alt blir slitt, støtdempere, bremser og forstillingsdeler holder ikke 200 000 kilometer så på et eller annet tidspunkt må man utføre reparasjoner.
Alt blir slitt, støtdempere, bremser og forstillingsdeler holder ikke 200 000 kilometer så på et eller annet tidspunkt må man utføre reparasjoner.
Omtrent som dagens instruksjonsbøker altså. Husk at du kan klemme deg hvis du bruker den elektriske seteinnstillingen og ikke sjekker om noe er i veien.....Jeg har reparasjonshåndbøkene for min gamle Citroën DS23. De er veldig franske.
"L'assemblage est l'inverse du démontage"
Merci, et merde.
Haha - bra!Ellers må jo forstillinger, ramme og hjuloppheng være ekstremt solid på amerikanske biler. Vi ser jo i bilscener på film at biler hopper 30 meter, faller ned fra bruer og alt mulig rart, men de kjører bare videre som om ingen ting har hendt. Selvreparerende er de også - du kan se at når de lander knekker forstillinger og ramme og det meste, men de kjører bare videre.
Til og med hengerfeste. Jeg ville dog heller hatt en annen elbil og solcellene på taket koplet mot et bufferbatteri. Evt. solgt strømmen til nettet. Man kan ikke stole på at den lader tilstrekkelig på egenhånd, men uansett er artig konsept.Stygg som faen, men artig om det virker som det skal.
The Sion is the first mass-produced electric car that can charge its battery using solar power.
https://sonomotors.com/en/sion/