One point five litre inline four med turbotrykk på 5.5 bar på kvalifiseringsmotorene ga opp mot 1350 hk. Løpsmotorene var mer moderate med effekt på mellom 850 og 1000 hk.De hadde 1500 turbo på 80-tallet også og det var lite klager da.
Igjen, foppal har ikke noe med motorsport å gjøre. På noen som helst måte.Nå ser ikke jeg på fotball, men tror ikke det blir morsommere av å øke størrelsen på målet slik at det blir mange scoringer . Men at sjikaner burde vært redusert, det er jeg enig i.
De rev'et så høyt fordi det var sugemotorer. Turbomotorene fra 80-tallet maxet på ca 12.000rpm. Nå har de 1.6L V6 med turbo som går opp til 15k, men det er vel endel mindre turboer enn på 80-tallet. Årets F1-biler er også raskere enn noen gang tidligere, med mulig unntak av Williams FW14B fra 1992 som hadde aktiv fjæring, antispinn, ABS og alt mulig rart som i dag er forbudt. Men den gikk i høyeste grad som på skinner, FW14 var nesten ute av stand til å sladde.Formel 1 er jo blitt så tamt at det grenser til kjedsomhet. V12 ble til V10 ble til V8 ble til V6. Turtallet er redusert fra 20000 omdr, til sånn slapp, sent 1978 Granada nivå.
Vil du gifte deg med meg?Personlig driter jeg i føreren så lenge Ferrari vinner
Well, det gjorde den absolutt ikke men det er bredt dokumentert at alt bilen var "illegal" og at denne teknologien (det behøvdes 3 separate datamaskiner for å sette den opp) ble totalforbudt nokså snart etter. Som Ron Dennis sa for en tid tilbake: "It was black and white illegal"....Williams FW14 som Mansell kjører i den videoen var vel den mest lettkjørte F1-bilen noensinne. ABS, traction control, automatgir og aktivt hjuloppheng...den kjørte nesten av seg selv.
Joda. Jeg fant et klipp med det første F1-løpet i England 1950 (Silverstone?), men det var ikke like stilig som dette klippet fra 1934Rent bortsett fra at Formel 1 startet i 1950 selv om det ble kjørt grand prix løp langt tidligere.
Så la være. Jeg har min oppfatning om fotball og den logiske løsningen var å la være å se på eller kommentere i fotballtråder. F1 er faktisk veldig spennende, men det forutsetter at man er engasjert, at man forstår at forbikjøringer skal være vanskelig og at man forstår strategiens betydning i løpene. Hvis man setter seg ned for å la seg passivt underholde vil jeg anbefale «kongen befaler» eller en eller annen fotballkamp.BrrrrrrrrrzzzzdddnngggggrrrrZNORK.......
F1 er like spennende som å se på en rulletrapp ...