Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Henger meg på nest siste taler her, fulgte sirkuset i mange år. Men det er blitt helt uinteressant i senere år. Skal bli spennende å se hvordan endringene blir denne gangen, kanskje kan det ta seg opp litt
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Synd at kanalpakken inneholdende F1 er så dyr. Gidder ikke å betale over 4000.- I året for kun å se F1. Fotballen, som resten av sendingene består av, er av null interesse.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har canal digital og får viasport inkludert for 5-6000 i året. Skal bytte til Altibox og i kanalpakken der kan jeg enten velge å ha viasport hele tiden eller til enhver tid bytte kanaler i pakken på kort varsel.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Jeg har parabol og er prisgitt CD sine kanalpakker. Nytter ikke å bytte til Viasat heller, samme regimet der.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Uansett. USA F1 i helgen. Ferrari raskest i kvalifisering igjen? Mercedes med best strategi og race pace eller? Hva med Red Bull? Skal Max vinne et løp igjen? Og hvem blir best of the rest? Selv om sesongen er avgjort så er hvert enkelt løp spennende uansett. Det sier noe om styrkeforholdet før vinterdvalen og vinterens videreutvikling av bilen. Det gir håp om en tettere sesongstart i -20. 2021 er uansett helt i det blå siden det skal innføres nye regler og da kan det bli litt mer uforutsigbart igjen. Spennende for fansen, de som foretrekker malingstørking håper jeg virkelig ikke skrur på TVen for å se F1. Dere trenger ikke formidle hva dere mener om F1 da det ikke tilfører denne tråden noe av verdi.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er mulig å abbonere på "F1 Live TV" nå via nettet. 110 Euro pr år og da får man alt, inkl å se replay + mer racinginfo enn selv teamene har tilgang på. Tror det er SKYSPORT*som kommenterer med et stort team bla bestående av en gd del X-F1 førere som har en utrolig innsikt i hva som foregår ute på banen. I tillegg har de tilgang til teamene og nøkkelpersoner så de har alltid noen der det skjer ikke minst ute på banens avgjørende punkter slik at de kan vurdere bilen/førerens styrke og svakhet akkurat det ting avgjøres.https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#en-NO

    Autosport.com er og helt råe på ¨"lese" det meste ut av alt fom treningene og frem mot løpet.


    Skykommentatorer for f1.com
    Mexico sammendrag:

    Autosport om de nye reglene:

    Autosport innsikt:



    Autosport analyser.​
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    ^ Hvorfor må du kringkaste at du ikke liker Formel 1? Det er en opplysning av null interesse for noen.
    tja sie det, bare forunderlig at eventen fortsatt har interesse kjedelig som det har blitt å se på, en gang i tiden så var jeg ganske så interessert og fulgte me...nå er det bare første og siste runde man trenger å bruke tid på og knapt nok det.. Mne for de som liker det er det vel som 10 000 meter skøyter på 70 tallet, ingenting skjer men spennende for det :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Ja, Autosport-abonnement er obligatorisk. Litt engelske briller har de noe, men det spiller liten rolle når man ser det.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Blir nok bra. De går i retning 80-tallet, med større hjul, mer mekanisk grep og mindre aerodynamisk grep, turbo osv. Synes også 2021-bilen ser lekker ut, med lav nese og uten winglets som stikker ut over alt.

    Takker for herlig video!
    Senna var og er min favoritt, trist dag når han gikk bort! Til og med fruen gråt.....

    Mvh.
    SAL
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    ^ Hvorfor må du kringkaste at du ikke liker Formel 1? Det er en opplysning av null interesse for noen.
    tja sie det, bare forunderlig at eventen fortsatt har interesse kjedelig som det har blitt å se på, en gang i tiden så var jeg ganske så interessert og fulgte me...nå er det bare første og siste runde man trenger å bruke tid på og knapt nok det.. Mne for de som liker det er det vel som 10 000 meter skøyter på 70 tallet, ingenting skjer men spennende for det :)
    Har du egentlig sett F1 de siste årene. Det har vært mange spennende løp i år. Og jeg har fulgt med siden 80-tallet.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    I årets sessong er unnerholdningen best blandt etter dem tre i toppen. Merc og Max ruler circuset, mens fighten foregår lenger bak. Vetell kjørte bra i går og grattis nokk en gang til Lewis
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    "F1 Live TV" nå via nettet på nettbrett og mobil funker som bare det

    også slipper man de norske kommentarene på tv sendingen ,bonus bare det....
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Syns da både Gullbransen å Isdahl er dyktig som komentatorer.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja hvis du liker de teamene de snakker om hele tiden så........:) eller att du ikke leser deg selv opp selv på hva som som er siste fra paddock før start
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Utrolig morsom sesong i 2020. Jeg håper også 2021 kan by på god underholdning.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Håper denne sesongen kan bli like innholdsrik og underholdende som fjorårets - selv om det skal godt gjøres. 2020 hadde alt, drama, mesterlig kjøring, coole baner som vanligvis ikke brukes - pluss utrolig bra TV dekning med gode norske kommentatorer. Stadig bedre (og fler) onboard kameraer er grisetøft når du sitter foran en 75" skjerm i kjellermørket :cool: :cool: Bahrain og Russland - to baner som er direkte kjedelige og som kunne erstattes med noe av det vi så i fjor, i Italia bl.a. Men det er nok kr. som rår her også.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Håper denne sesongen kan bli like innholdsrik og underholdende som fjorårets - selv om det skal godt gjøres. 2020 hadde alt, drama, mesterlig kjøring, coole baner som vanligvis ikke brukes - pluss utrolig bra TV dekning med gode norske kommentatorer. Stadig bedre (og fler) onboard kameraer er grisetøft når du sitter foran en 75" skjerm i kjellermørket :cool: :cool: Bahrain og Russland - to baner som er direkte kjedelige og som kunne erstattes med noe av det vi så i fjor, i Italia bl.a. Men det er nok kr. som rår her også.
    Har akkurat pløyd gjennom den nye sesongen av "Drive to Survive" på Netflix. Er veldig klar for oppstart nå i helga. Basert på testingen så kan det jo se ut som om vi kan få et litt jevnere år i toppen, men det er jo umulig å si om det vi så der er representativt, spesielt med tanke på Mercedes.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Forøvrig også helt enig i at hi-fi anlegget kombinert med fett bilde løfter Formel 1 opplevelsen mange hakk! F1 sendes i 4K på en av kanalene med markant bedre bilde også, men dessverre uten de norske kommentatorene som jeg finner så dyktige at jeg mer enn gjerne ofrer litt bildekvalitet for å få dem med. Med tanke på investeringen hi-fi anlegget utgjør er det deilig at det kan by på mer enn bare store musikkopplevelser!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det gledes.
    Det er kun èn eneste TV-aktivitet som er spikret og "hellig" her hos meg, og det er F1-sendingene.

    Drev i flere år å kjørte simulator (kvalifisering og mulig...løp) forran hver F1-runde, men de siste ti årene har det ikke blitt noe av. Har ikke prioritert tiden det tok å gjennomføre slikt i hverdagen. :D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig også helt enig i at hi-fi anlegget kombinert med fett bilde løfter Formel 1 opplevelsen mange hakk! F1 sendes i 4K på en av kanalene med markant bedre bilde også, men dessverre uten de norske kommentatorene som jeg finner så dyktige at jeg mer enn gjerne ofrer litt bildekvalitet for å få dem med. Med tanke på investeringen hi-fi anlegget utgjør er det deilig at det kan by på mer enn bare store musikkopplevelser!
    Det skal sjekkes ut forskjellen på bildekvalitet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kost meg med alle tre sesongene av Drive to Survive på Netflix. Kult lyddesign på den og.
    Håper de røde bilene går litt fortere i år enn i fjor, og at både stjerne- og oksebilene går litt langsommere. Meeen. 21 blir en ventesesong, tror 22 blir kulere med mindre skitten luft bak de nye bilene. Kunne tenkt meg god gammeldags slipstreamkamp på Monza. :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig også helt enig i at hi-fi anlegget kombinert med fett bilde løfter Formel 1 opplevelsen mange hakk! F1 sendes i 4K på en av kanalene med markant bedre bilde også, men dessverre uten de norske kommentatorene som jeg finner så dyktige at jeg mer enn gjerne ofrer litt bildekvalitet for å få dem med. Med tanke på investeringen hi-fi anlegget utgjør er det deilig at det kan by på mer enn bare store musikkopplevelser!
    Jeg ser F1 på Viasat UHD kanalen i 4K,og der er de norske kommentatorene.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg ser F1 på Viasat UHD kanalen i 4K,og der er de norske kommentatorene.
    Jeg har sjekka nesten hver eneste sending og aldri fått med kommentatorene, men oftest på slutten av løpene og ikke under selve løpet. Jeg må jo ha hatt episk uflaks med timingen! Ingenting hadde vært bedre enn at dette bare er tidenes brainfart for min del. Jeg er superfan av pose og sekk!
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sjekka nesten hver eneste sending og aldri fått med kommentatorene, men oftest på slutten av løpene og ikke under selve løpet. Jeg må jo ha hatt episk uflaks med timingen! Ingenting hadde vært bedre enn at dette bare er tidenes brainfart for min del. Jeg er superfan av pose og sekk!
    Av og til har det vært svenske kommentatorer i starten av løpet,og så skifter det etter en stund.Har også muligens vært noen få løp med svenske kommentatorer hele løpet.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.386
    Antall liker
    3.108
    Jeg har kost meg med alle tre sesongene av Drive to Survive på Netflix. Kult lyddesign på den og.
    Håper de røde bilene går litt fortere i år enn i fjor, og at både stjerne- og oksebilene går litt langsommere. Meeen. 21 blir en ventesesong, tror 22 blir kulere med mindre skitten luft bak de nye bilene. Kunne tenkt meg god gammeldags slipstreamkamp på Monza. :)
    Jeg husker fremdeles sendingene på svensk tv fra 1971 fra Monza uten chicaner. Monza har ikke vært det samme siden. Ronnie Peterson kjørte uten frontvinge på bilen for å få opp hastigheten på langsidene.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser F1 hvis det ikke kolliderer med serie A (pun intended). Imola og Montecarlo er favorittene og de røde bilene skal vinne.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    De røde bilene må ganske enkelt bli bedre, samme gjelder bilenes førere. Juksemaker Pipelort har tydeligvis sluttet å jobbe for Ferrari...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Av en eller annen grunn har jeg også heiet på Ferrari, men hvorfor det egentlig? Ferrari er en av de store og har i praksis vetorett i en del saker i F1, så hvorfor skal vi heie på dem? Så hvorfor ikke Alpine (Renault), McLaren, Alfa Romeo eller Aston Martin?
    Jeg håper Williams får til en bedre bil slik at George Russell får vist hva han kan.

     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg håper Williams får til en bedre bil slik at George Russell får vist hva han kan.
    Russel i Hamiltons Mercedes rivende gjennom feltet med ferten av gull mens stakkars Bottas ikke kom seg noe sted var ett av mange høydepunkter i fjorårets sesong. Skuffelsen var enorm når han fikk beskjed om å gi seg med punktering på slutten. Men når vinneren het Pérez, en fører som leverte hele sesongen og likevel fikk sparken, som snurret og lå sist i begynnelsen av løpet og likevel greide å kjøre seg opp til toppen av podiet, var det likevel umulig å ikke sette pris på den festen formel 1 sesongen 2020 var.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor Ferrari? Som én sa det i Netflix-serien: Be en unge tegne en racerbil så farger hen den rød.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn