Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    18.886
    Torget vurderinger
    2
    Løftebrudd av de rødgrønne i Oslo
    Her skulle det satses på kollektivtrafikk, og hva får vi. Masse snikksnakk og bortforklaringer. Denne gjengen er Ikke til å stole på.

    https://www.nettavisen.no/nyheter/a...dvendig-loftebrudd-av-raymond/3423899898.html
    Men du leste altså ikke til slutten av artikkelen? Der det står at byrådet har klare ønsker og nå innleder forhandlinger med Viken om billettsatsene?

    - Vi skal forhandle med Viken
    Nettavisen har vært i kontakt med byråden for miljø og samferdsel (MOS) for en kommentar til prisøkningen over hele fjøla.

    - Byrådet ønsker å kutte prisen på enkeltbilletter med 20 prosent og å innføre familierabatt til alle dager utenom rushtid. Nå skal vi forhandle med Viken om hvordan vi kan få til en god løsning for et bedre og billigere kollektivtilbud, sier byrådssekretær Morten Nordskag i byrådsavdeling for miljø og samferdsel (MOS) til Nettavisen.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.138
    Antall liker
    325
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Løftebrudd av de rødgrønne i Oslo
    Her skulle det satses på kollektivtrafikk, og hva får vi. Masse snikksnakk og bortforklaringer. Denne gjengen er Ikke til å stole på.

    https://www.nettavisen.no/nyheter/a...dvendig-loftebrudd-av-raymond/3423899898.html
    Men du leste altså ikke til slutten av artikkelen? Der det står at byrådet har klare ønsker og nå innleder forhandlinger med Viken om billettsatsene?

    - Vi skal forhandle med Viken
    Nettavisen har vært i kontakt med byråden for miljø og samferdsel (MOS) for en kommentar til prisøkningen over hele fjøla.

    - Byrådet ønsker å kutte prisen på enkeltbilletter med 20 prosent og å innføre familierabatt til alle dager utenom rushtid. Nå skal vi forhandle med Viken om hvordan vi kan få til en god løsning for et bedre og billigere kollektivtilbud, sier byrådssekretær Morten Nordskag i byrådsavdeling for miljø og samferdsel (MOS) til Nettavisen.
    Dette kom i ettertid. Å være høy og mørk i valgkamp blir straffet med karma.
    Når det er sagt, hva hjelper det med at enkeltbilletter går ned i pris, når det er jobbreiser som står for den aller største delen av reiser i Oslo
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    18.886
    Torget vurderinger
    2
    Løftebrudd av de rødgrønne i Oslo
    Her skulle det satses på kollektivtrafikk, og hva får vi. Masse snikksnakk og bortforklaringer. Denne gjengen er Ikke til å stole på.

    https://www.nettavisen.no/nyheter/a...dvendig-loftebrudd-av-raymond/3423899898.html
    Men du leste altså ikke til slutten av artikkelen? Der det står at byrådet har klare ønsker og nå innleder forhandlinger med Viken om billettsatsene?

    - Vi skal forhandle med Viken
    Nettavisen har vært i kontakt med byråden for miljø og samferdsel (MOS) for en kommentar til prisøkningen over hele fjøla.

    - Byrådet ønsker å kutte prisen på enkeltbilletter med 20 prosent og å innføre familierabatt til alle dager utenom rushtid. Nå skal vi forhandle med Viken om hvordan vi kan få til en god løsning for et bedre og billigere kollektivtilbud, sier byrådssekretær Morten Nordskag i byrådsavdeling for miljø og samferdsel (MOS) til Nettavisen.
    Dette kom i ettertid. Å være høy og mørk i valgkamp blir straffet med karma.
    Når det er sagt, hva hjelper det med at enkeltbilletter går ned i pris, når det er jobbreiser som står for den aller største delen av reiser i Oslo
    Er langt fra dypt inne i saken, men som jeg kan se i artikkelen må man forhandle med Viken og eventuell prisnedsettelse kan først skje tre måneder etter at forhandlingene er over. Det nye byrådet var klart 23. oktober ... man kan selvsagt forlange at ting skal skje øyeblikkelig.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.138
    Antall liker
    325
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det kalles visst overbudspolitikk??????
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ruter har et samarbeid mellom Oslo og Akershus, nå tullefylket Viken. Oslo kan ikke ensidig sette ned prisene. Asker og Bærum må også være med. Alternativet ville vært at Oslo fylke sponser reiser i Akershus, noe som ville vært uhørt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.240
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ...må man forhandle med Viken og eventuell prisnedsettelse kan først skje tre måneder etter at forhandlingene er over.
    Et utrolig langt tidsvindu for en så "enkel" sak å forholde seg til.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.138
    Antall liker
    325
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor love noe som ikke kan oppfylles, på lang tid. Dette smaker av valgflesk ++++
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De rødgrønne drittsekkene i hovedstaden vet å være gledesdrepere.

    ---

    Kjetil Rolness

    Og nå polariserer vi litt til, dere. Oslo kommune sier nei til den årlige, tradisjonsrike amcar-utstillingen i Frognerparken fordi den bryter med byens "grønne profil" og sender "feil signaler". Jeg er fullstendig for å begrense bilismen i bykjernen. Men jeg er også imot gledesdrepende, kulturløs symbolpolitikk som sender signaler om at noen har "feil" hobby, selv om den ikke går ut over noen. Veteranbiler blir mekket og pusset ti ganger mer enn enn de blir kjørt. Tror bymiljøetaten at de forurenser mer enn kommunens egne kjøretøy? Tror de at dette treffet i parken kan forlede byens ungdom til å ønske seg store amerikanske bensinslukere fra 50- og 60-tallet?

    amcar.jpg

    Raceworz Norway

    En tradisjon har kommet til en ende.

    I en årrekke har SC Event og nå i det siste, Raceworz, arrangert amcarutstilling i Frognerparken i forbindelse med 4.juli feiringen. I dag kom nyheten vi dessverre har gått å ventet på - Oslo Bymiljøetat og ordfører Marianne Borgen, ønsker ikke lenger at feiringen skal inkludere bilutstilling.

    Begrunnelsen er Oslo kommunes grønne profil og kommunen mener dette sender feil signaler å tillate en bilutstilling i parken.

    Basert på de siste års «utfordringer» med kommunen i forbindelse med utstillingen, har vi sett denne dagen komme.

    Det er svært trist at noe som er en sunn hobby, skal møte så mye motstand fra forskjellige hold. Vi forsøker å skape positive aktiviteter som gleder liten som stor, men det blir vanskeligere og vanskeligere. Dessverre må vi nok innse at for vår del som arrangør, er dette vår nye hverdag. En kamp mot «en grønn profil».

    Slaget om Frognerparken er tapt, men vi gir oss ikke. Vi skal fortsette å arrangere biltreff og dyrke en sunn hobby. Vi skal sørge for at det i fremtiden vil være plasser for oss som har en motorisert hobby - og i så måte kunne ikke vår inntreden i organisasjonen Amcar vært mer passende.

    Som slagordet sier; FOR NORSK BILHOBBY.

    Thomas Følling
    Raceworz Norway // SC Event
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.240
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Trist å lese, men langt fra overraskende.
    I Oslo blir det nok å nøye seg med treff og samlinger for veteran- og customized tråsykler og barnevogner.

    Kjøretøy som hobby:confused: - nei den får du dra lengre ut på landet med.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Du mener kanskje de blå?

    Her har du Oslo Høyres klimaprogram.

    www.oslohoyre.no/politikk/resolusjoner/norge-som-et-klimaprogressivt-land/?
    Jeg synes det der stort sett virker som et fornuftig program. Jeg synes de er litt for forsiktige når det kommer til å se på kjernekraft, men de har nå døren på gløtt gjennom å åpne for satsing på thorium som energikilde.

    Det har nok ingen klimaeffekt å verne Lofoten etc. men det gir mening når det kommer til turisme og markedsføring av områdene for besøk og for utnyttelse av andre naturressurser, så jeg ser ikke noen store problemer med et slikt standpunkt. Skulle det bli krise en eller annen gang kan man jo alltid utvinne eventuell olje senere, den går jo ingen vei i mellomtiden. "Varig" betyr jo egentlig ingen verdens ting all den tid andre politikere kan omgjøre beslutninger senere ved eventuelt behov.

    Landstrøm til båter er en god idé om ikke annet enn for å begrense lokal forurensing. De spyr ut mye røyk de store skipene, og det er ingen grunn til at de skal få lov til å holde på med det når man kan finne bedre løsninger. Det har nok ingen betydning for klima om båtene går på tomgang noen timer ekstra havn, men det har som sagt andre fordeler.

    Jeg er også tilhenger av å bruke bistandsmidlene på energitiltak og elektrifisering. Da kommer pengene tross alt til nytte. "Iskanten" og hvor langt nord det er forsvarlig å drive utvinning skal jeg ikke mene så mye om, og det er nok best å overlate til kyndige i næringen og ikke til ideologer. Jeg har i alle fall ingen sterke meninger om hva som er riktig.

    Alt i alt et ganske positivt og ikke minst gjennomførbart program som satser på tiltak som faktisk virker, om ikke på klima så på andre viktige ting.

    Jeg har forøvrig stor sans for Oslo Høyre, og har allerede Lunde som topp på min ønskeliste over Solbergs etterfølger. Hun er en fornuftig og pragmatisk leder, og slike liker jeg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    14.690
    ^^ Trist å lese, men langt fra overraskende.
    I Oslo blir det nok å nøye seg med treff og samlinger for veteran- og customized tråsykler og barnevogner.

    Kjøretøy som hobby:confused: - nei den får du dra lengre ut på landet med.
    Når de ikke står på låven eller i garasjen og mekker/pusser på AmCaren sin så er som kjent AmCar-miljøet de ivrigste brukerene av hovedstadens gang- og sykkelveier samt kollektivtilbud og tilhører en gruppe som ikke kunne finne på å være av den oppfatning at privatbil er noe av det viktigste man har. Denne AmCaren (eller AmCarene om de har flere av sorten) som nesten aldri brukes er selvsagt eneste kjøredoning i husholdningen til en AmCar-person - det er faktisk knapt noen i Norges land som kjører så lite bil som en AmCar - entusiast. AmCaren(e) luftes kun noen veldig få ganger om året i forbindelse med treff, 17. maiparade eller andre høytider. Utover slike spesielle anledninger er den jevne AmCar-entusiast å se på trikken, T-banen eller sykkelsetet. Den typiske AmCar-entusiasten er egentlig ikke spesielt interessert i bil eller i å kjøre bil. Kun i å - noen ytterst få ganger pr. år - vise frem AmCaren sin. De er også blant Oslos største forkjemepere for økte bompengesatser inn og ut av byen - de kjører uansett så sjelden bil at det ikke spiller noen rolle hva det koster og de få gangene de faktisk kjører AmCaren sin til en utstilling så er det fint om det er så få andre biler på veiene som mulig.

    Helt fair å synest det er tåpelig av byrådet, men det er i det minste konsekvent når det er et uttalt mål å få ned biltrafikken i sentrum og også endre på oppfatningen av hva privatbil faktisk er for noe (et transportmiddel som brukes innimellom og ikke en menneskrett).
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.240
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Holdt på med Amcars i mange år. Den første kjøpte jeg når jeg var 17, den siste solgte jeg på 90-tallet og gikk over til 2hjul. Kjenner fortsatt mange som holder på, men kjenner ikke igjen din (lett generaliserende) beskrivelse av disse.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    14.690
    Vel, om man ikke ønsker bil som bruksgjenstand så ønsker man det neppe som underholdning heller. Gitt rådende signaler fra byrådet ville det strengt tatt vært merkeligere om de la til rette for amcar-treff. Og det er uansett liten grunn for det offentlige Norge å feire den amerikanske nasjonaldagen, og om de så skal så neppe i form av en bilutstilling.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    er det rette stedet å ha en bilutstilling også? frognerparken som jo er midt i smørøyet? Kan de ikke bare ta IKEA parkeringsplass på en søndag? jada, jada. 4. juli... men det finnes andre dager også.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    14.690
    De kunne jo risikere at ingen gadd å se på bilene utover de selv og det ville jo vært verdens undergang.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Saken vitner aller mest om den smålighet og kvalmende arroganse man finner hos byrådet. For dem er det mye viktigere å posere som "grønne" og kysse ræven til sleske hipstere i kondomdress og nevrotiske unge som neppe ville bestått en teorieksamen uten at de ble innkvotert og fikk bonuspoeng for alle tårene som har visket ut de viktige spørsmålene på arket.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Et annet promlem her er jo at feiringen skulle foregå den 4. Juli og det er jo fullstendig tabu og politisk ukorrekt blant de venstrevridde å feire nasjonaldagen til vår viktigste venn og allierte. Hadde det ennå vært snakk om Venezuelas eller Somalias nasjonaldag så ville de neppe våget å ødelegge folkefesten.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.240
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    er det rette stedet å ha en bilutstilling også?
    Det er ikke Amcar-miljøet, eller en dato/feiring/markering eller et konkret sted som er greia her.

    Dette er et tydelig signal fra Oslo kommune til de som har motorkjøretøy som hobby - at slik aktivitet ikke er ønsket i Oslo i fremtiden.

    Det er jo noe de som har motorkjøretøy som hobby får ta til etterretning - også som et element den dagen stemmeseddelen skal i boksen.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Det har nok ingen klimaeffekt å verne Lofoten etc. men det gir mening når det kommer til turisme og markedsføring av områdene for besøk og for utnyttelse av andre naturressurser, så jeg ser ikke noen store problemer med et slikt standpunkt.
    Nå er det ganske bortkastet å gjøre dette hvis det er av hensyn til turister, da flere av "klorofyllkomunistene" ( som du sikkert vil kalle dem ) har gått ut og sagt at turisme må komme til opphør da det er "unødvendig og en stor kilde til CO2 utslipp! Målet er at mennesker skal oppholde seg i et område begrenset av det som er mulig å bevege seg med sykkel!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Ser det er flere her som harsellerer over AmCar miljøet og ønsker dem dit peppern gror.

    Jeg tror vi som frekventerer dette nettforumet burde gå jævlig stille i dørene! Vi driver med en hobby som svært få forstår. Vi bruker en helvetes masse penger på "leketøy" som koster vanvittig mye penger. Penger som sikker kunne blitt brukt til sosialt arbeid eller hjulpet flyktninger! ( Som kunne sendt pengene hjem til Somalia! )

    Den oppvoksende generasjon av nye politikere er mer enn happy med "smalsporet" mp3 musikk og DAB+ kvalitet. De forstår ikke noe som helst hvis vi forsøker å forklare om "oppløsning" "frekvensgang", "dynamikk" og slikt. De hører det så likevel ikke fordi de har ødelagt hørselen med ørepropper når de hører på musikk!

    Og våre anlegg, spesiellt de som rusler og går med rør, drar endel strøm, ganske mye mere enn disse små mobiltelfonene som "de fleste" benytter for å høre på musikk! Denne strømmen kunne mye heller sendes til Tyskland eller UK slik at de kan legge ned et par kullkraftverk!

    Argumentene våre vil falle på stengrunn om noen begynner å se på vår "sløsing" med ren elektrisk energi. OG i det øyeblikket det er "akseptabelt" å nekte noen å drive med en ganske så uskyldig hobby er det flere som ligger an til å følge med i dragsuget!

    Når alle kun skal drive med "fornuftige" aktiviteter, og en statlig kommisjon bestemmer hva som er "fornuftig" blir det en jævlig kjedelig verden å leve i!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det har nok ingen klimaeffekt å verne Lofoten etc. men det gir mening når det kommer til turisme og markedsføring av områdene for besøk og for utnyttelse av andre naturressurser, så jeg ser ikke noen store problemer med et slikt standpunkt.
    Nå er det ganske bortkastet å gjøre dette hvis det er av hensyn til turister, da flere av "klorofyllkomunistene" ( som du sikkert vil kalle dem ) har gått ut og sagt at turisme må komme til opphør da det er "unødvendig og en stor kilde til CO2 utslipp! Målet er at mennesker skal oppholde seg i et område begrenset av det som er mulig å bevege seg med sykkel!
    En enkel løsning på det problemet er å ignorer slike folk. Men selv om man skulle begrense turismen til Lofoten så vil det jo bare gjøre den mer eksklusiv og attraktiv. Området kan godt få fungere som et naturmuseum og reklameplakat for norske produkter og landet generelt.

    Masseturisme er ikke noe moro uansett. Bergen blir f.eks. oversvømmet at slike på sommeren når det ligger 5-6 skip til kai til enhver tid. Unyttige er de også for de legger igjen svært lite penger på land. Da har alt de trenger om bord, og utover noen telt som selger souvenirmat på Torget og fløybanen så er det vel ingen som tjener noe på å ha dem rekende her. De er godt lei masseturismen i sognefjordene også. Det er jo stort sett bare støy, køer og forurensning med dem uansett. Ikke er det norske båter en gang, og proviantere gjør de stort sett i land med lavere matpriser.

    For min del kunne de gjerne begrenset det hele til ett turistskip om uken.

    Eksport av norsk sjømat derimot er viktig for landet, og et satsningsfelt, og i en slik sammenheng gir det mening med noen pene "reservater" man kan bruke i markedsføringsøyemed. Lofoten og Vesterålen er godt egnet til dette.

    .. og om isen trekker seg lenger nord så er det ingenting i veien for at petroleumsindustrien kan følge etter om behovene er der. Disse "kantene" er jo uansett bare tomme ord og propaganda, og står ikke lenger enn til neste gang noen politikere flytter dem i en eller annen retning etter behov.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ser det er flere her som harsellerer over AmCar miljøet og ønsker dem dit peppern gror.

    Jeg tror vi som frekventerer dette nettforumet burde gå jævlig stille i dørene! Vi driver med en hobby som svært få forstår. Vi bruker en helvetes masse penger på "leketøy" som koster vanvittig mye penger. Penger som sikker kunne blitt brukt til sosialt arbeid eller hjulpet flyktninger! ( Som kunne sendt pengene hjem til Somalia! )

    Den oppvoksende generasjon av nye politikere er mer enn happy med "smalsporet" mp3 musikk og DAB+ kvalitet. De forstår ikke noe som helst hvis vi forsøker å forklare om "oppløsning" "frekvensgang", "dynamikk" og slikt. De hører det så likevel ikke fordi de har ødelagt hørselen med ørepropper når de hører på musikk!

    Og våre anlegg, spesiellt de som rusler og går med rør, drar endel strøm, ganske mye mere enn disse små mobiltelfonene som "de fleste" benytter for å høre på musikk! Denne strømmen kunne mye heller sendes til Tyskland eller UK slik at de kan legge ned et par kullkraftverk!

    Argumentene våre vil falle på stengrunn om noen begynner å se på vår "sløsing" med ren elektrisk energi. OG i det øyeblikket det er "akseptabelt" å nekte noen å drive med en ganske så uskyldig hobby er det flere som ligger an til å følge med i dragsuget!

    Når alle kun skal drive med "fornuftige" aktiviteter, og en statlig kommisjon bestemmer hva som er "fornuftig" blir det en jævlig kjedelig verden å leve i!
    Det er jo mange her inne også som er interessert i motor og biler. Det er mange tråder som omhandler tema. Spesielt klassikere og veteranbiler står høyt i kurs og de fleste som ikke er helt partipolitisk hjernevasket vil nok sympatisere med amcargjengen som får ødelagt festen sin av snørrhovne "grønne" dydsposerende drittsekker som ikke synes at biler passer inn i "imaget" deres.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    10.716
    Kanskje like greit å slippe sørstats-flagg og MAGA-caps I Oslo sentrum på Dronningens fødselsdag. Forøvrig så har Amcar-miljøet en evne til å sluke andre bilmiljøer de samarbeider med, litt som fotballmiljøet.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    MAGA caps er nå bare et forbigående fenomen, selv om enkelte lar seg irritere av dem.

    Kan forsåvidt holde med deg i at AmCars kan være både "brautende" ( digre!) og vulgære. Det er dog ikke alle som har den utsøkte gode smak som vi anglofile.

    Men jeg kan da ikke tenke meg å diskriminere eller utelukke dem likevel. Det er ikke nødvendigvis deres egen feil at de er svake for disse bilene fra denne Britiske kolonien i vest!

    Sørstatsflagg på 4th of July er da bare søtt. Har alltid hatt et ømt punkt for folk som ikke er "helt med"! Det vitner bare om en generell historieløshet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Hvorfor skal det kjøres og oppstilles biler i frognerparken? Er det ikke mer egnete plasser?

    ref antydningen til hifi-hobbyen. Jeg ser ikke folk slepe med seg tungt hifi rundt for å vise frem til fremmede i parker.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor skal det kjøres og oppstilles biler i frognerparken? Er det ikke mer egnete plasser?

    ref antydningen til hifi-hobbyen. Jeg ser ikke folk slepe med seg tungt hifi rundt for å vise frem til fremmede i parker.
    Frognerparken, fordi det har blitt en tradisjon. De har holdt på i over 20 år! Og det skader ingen, det er kun snakk om symboler og føleri!

    Når det gjelder HiFi så er det faktisk( i alle fall i følge Husvaranen ) totalt bortkaste, tar plass og SAMLER STØV! - som hun ikke får tørke bort!

    Det plager selvsagt ingen ut over nærmeste familie, men vi forbruker strøm helt unødvendig! Strøm som kunne blitt sendt til Tyskland for å avlaste kullkraftverk!

    DET ER ET SPØRSMÅL OM AT NOEN VIL FORBY TING SOM IKKE INTERESSERER DEM!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    det er vel ikke det, Spiralis? Ingen som snakker om forbud mot noe som helst. De får bare ikke møtes i frognerparken med bilene sine.

    Analogien med forbud mot rør-forsterkere... utrolig søkt.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    14.690
    I utgangspunktet er det innkjøring verboten til Frognerparken, så det eneste som skjer er strengt tatt at de ikke får dispensasjon lengre. Det er ingen som har forbydd noesomhelst i denne saken. Det er fortsatt fritt frem å samle sine amerikanske biler i gruppe når man så måtte ønsker, men altså ikke inne i Frognerparken.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.827
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Rørforsterker er da ikke feil, jeg betaler ikke en krone mer i strøm selv om jeg bruker rør....:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.240
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg tror vi som frekventerer dette nettforumet burde gå jævlig stille i dørene! Vi driver med en hobby som svært få forstår... osv
    Vi kan egentlig legge til følgende relatert til HiFi og musikk som hobby - om man skal være så miljøbevisst at "alt unødig" kan elimineres.

    Så for å "spisse" dette litt:
    I dag er all musikk tilgjengelig gjennom nedlasting eller streaming - og det får greie seg.
    All produksjon av fysiske musikkformater kan legges ned. Myndighetene kan jo evt vurdere importforbud og/eller avgiftsbelegge dette høøøyt for å bidra til å komme dette til livs.
    Samtidig utgår da også behovet for avspillere til formatene (CD, Tape og ikke minst vinyl).
    Vi har kun behov for en laveffekt energieffektiv kl D amp m/streamer og et par høyttalere (små, må vite) for å lytte til den musikken vi ønsker. For å spisse det ytterligere - har du TV, så har du egentlig alt du trenger der. Alternativt kan jo en smarttelefon erstatte alt sammen -inkludert 65" du har på veggen.

    Hvorfor skal vi som en sær liten gruppe påføre miljøet så mye unødvendig kun for å tilfredsstille vårt ønske om noen korte periodiske lytteopplevelser?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    det er vel ikke det, Spiralis? Ingen som snakker om forbud mot noe som helst. De får bare ikke møtes i frognerparken med bilene sine.

    Analogien med forbud mot rør-forsterkere... utrolig søkt.
    OK, du skal få det med teskje.

    Jeg "ser framover". I all praksis vil det selvfølgelig ikke bety noe som helst, men da stadig flere er opptatt av symboler og ikke fornuftige saker skal du slett ikke se bort fra at noe slikt kan skje!

    Spurte du noen i 1960 om de trodde at det ville bli forbudt å røyke på utesteder ville du bli møtt med den samme hånlatteren som du stiller opp nå.

    De er generelt "farlig" å være skråsikker når det gjelder framtiden.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    8.412
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    det er vel ikke det, Spiralis? Ingen som snakker om forbud mot noe som helst. De får bare ikke møtes i frognerparken med bilene sine.

    Analogien med forbud mot rør-forsterkere... utrolig søkt.
    Skal eg ikkje få lov til å fare til Horten no då? Eller få tilsendt tungt utstyr via posten?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    det er vel ikke det, Spiralis? Ingen som snakker om forbud mot noe som helst. De får bare ikke møtes i frognerparken med bilene sine.

    Analogien med forbud mot rør-forsterkere... utrolig søkt.
    Skal eg ikkje få lov til å fare til Horten no då? Eller få tilsendt tungt utstyr via posten?
    Hva framtiden bringer vet vi lite om Arve.

    Hadde du spurt din bestefar i 38 om han trodde at han ville måtte levere fra seg sin radio eller gå i fengsel om 4 år. Hva tror du han ville ha svart?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    det er vel ikke det, Spiralis? Ingen som snakker om forbud mot noe som helst. De får bare ikke møtes i frognerparken med bilene sine.

    Analogien med forbud mot rør-forsterkere... utrolig søkt.
    OK, du skal få det med teskje.

    Jeg "ser framover". I all praksis vil det selvfølgelig ikke bety noe som helst, men da stadig flere er opptatt av symboler og ikke fornuftige saker skal du slett ikke se bort fra at noe slikt kan skje!

    Spurte du noen i 1960 om de trodde at det ville bli forbudt å røyke på utesteder ville du bli møtt med den samme hånlatteren som du stiller opp nå.

    De er generelt "farlig" å være skråsikker når det gjelder framtiden.
    Vekk meg når det det blir helseskadelig med HiFi.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    https://www.nrk.no/osloogviken/lan-m...ing-1.14880013

    Denne gikk dere tydeligvis forbi ?????? Jeg poster den også her. Oslopolitikken er på ville veier og viser at AP og MDG ikke er styringsdyktig.

    Miljøbyråd Lan Marie Berg må stille på høring og gi svært gode svar for å beholde tilliten i Oslo bystyre,

    – Jeg vil karakterisere dette som en av de mest alvorlige sakene som har vært i Oslo kommune min tid, sier gruppeleder i Fremskrittspartiet, Camilla Wilhelmsen

    Kravet kommer etter en omfattende rapport som ble lagt frem av Kommunerevisjonen i Oslo tirsdag, som viser at både miljøbyråden og helsebyråden har hatt manglende kontroll over sine etater. Rapporten ble bestilt etter NRKs avsløringer om omfattende brudd på arbeidsmiljøloven i Oslo kommune.

    Vedrørende "det grønne skiftet": Byrådet har ikke klart å få opp kollektivsatsingen på et anstendig nivå ennå. Det ene er prisene som øker, men tilbudet er ikke godt nok - spesielt sett i lys av at det er blitt vanskeligere å bruke bil i sentrum. De rødgrønne er glad i pisk framfor å bruke gulrot, det er velkjent, men her snakker vi om en satsing som skal være et utstillingsvindu for resten av verden og de øvrige byene i Norge. Som flittig kollektivbruker så kan jeg bekrefte at man sliter med forsinkelser, trangt om plassen, høyere priser og ikke minst er holdeplassene ikke tilrettelagt for norske forhold/vær - slik at folk står ute i regnet og venter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn