Alek264
Hi-Fi freak
Emperior eller Emperor?KUlt ,da forstår jeg kjenner du Trym fra emperior ? en kompis av meg^gammel trommis (og elkraft). Timing er jo viktig ser du
Emperior eller Emperor?KUlt ,da forstår jeg kjenner du Trym fra emperior ? en kompis av meg^gammel trommis (og elkraft). Timing er jo viktig ser du
Håkon har ikke bruk for den nederste. Bare å bruke den øverste haha...Vi får designe en DSP som emulerer ulik forvrengning og hvor man har følgende knapper:
- Distortion free sound
- Audio Note sound
- Spec sound
- McIntosh sound
- Just shitty sound
Den der visste jeg ikke om. Takk for link. En tankevekker for mange av de "troende" det der og utrolig imponerende av Bob Carver!!I lys av de siste innleggene kan denne artikkelen være av interesse:
https://www.stereophile.com/content/carver-challenge
Ja sorry mente EmperorEmperior eller Emperor?KUlt ,da forstår jeg kjenner du Trym fra emperior ? en kompis av meg^gammel trommis (og elkraft). Timing er jo viktig ser du
Om jeg så har gjort - ikke meningen - i så fall beklages det herfra en pub i London. OK, kan dedikere neste øl til deg, dog ikke det mørke ølet de pumper opp manuelt her, ser jo ut som godt brukt gir-olje, spør du megDet med forkjøla er greit, det var vel mer det at du tilla meg en del meninger jeg aldri har hevdet, som jeg reagerte i mot.Well well, sier som Marve Fleksnes sa til noen i en av episodene: - Har du ikke humor da mann?Hun låter ikke forkjøla på noen av høyttalerne jeg har nevnt, det blir rimelig far out. I min verden tar enkle toveis konstruksjoner meg nærmere artisten enn flerveis.
Jeg skrev forkjøla for at det skule forstås med litt glimt i øyet, men kunne kanskje lagt til en... ...siden det er hi-fi vi debatterer om ;D
Jess. Vil gjerne at du dedikerer neste øl til meg. Helst en IPA.Om jeg så har gjort - ikke meningen - i så fall beklages det herfra en pub i London. OK, kan dedikere neste øl til deg, dog ikke det mørke ølet de pumper opp manuelt her, ser jo ut som godt brukt gir-olje, spør du megDet med forkjøla er greit, det var vel mer det at du tilla meg en del meninger jeg aldri har hevdet, som jeg reagerte i mot.Well well, sier som Marve Fleksnes sa til noen i en av episodene: - Har du ikke humor da mann?Hun låter ikke forkjøla på noen av høyttalerne jeg har nevnt, det blir rimelig far out. I min verden tar enkle toveis konstruksjoner meg nærmere artisten enn flerveis.
Jeg skrev forkjøla for at det skule forstås med litt glimt i øyet, men kunne kanskje lagt til en... ...siden det er hi-fi vi debatterer om ;D
Klassisk Bob den der fra 1984/85...om det hadde vært plausibelt hadde det vært produsert lenge siden. I dag lager Bob rørforsterkere så det suser https://www.bobcarvercorp.com/silver-seven så da havner nok dere på samme linje etter hvert!Håkon har ikke bruk for den nederste. Bare å bruke den øverste haha...Vi får designe en DSP som emulerer ulik forvrengning og hvor man har følgende knapper:
- Distortion free sound
- Audio Note sound
- Spec sound
- McIntosh sound
- Just shitty sound
Den der visste jeg ikke om. Takk for link. En tankevekker for mange av de "troende" det der og utrolig imponerende av Bob Carver!!I lys av de siste innleggene kan denne artikkelen være av interesse:
https://www.stereophile.com/content/carver-challenge
Jeg tenker jo selvfølgelig tanken.... en Vera med AN lyd. Det hadde vært tøft å fått til det! Men jeg har ikke baller til ta på meg skoa til Bob Carver...
Fornøyelig lesning, tusen takk for den linken der Jeg legger også merke til at Carver i sin duplisering av state-of-the-art uttalte: Bob's test hookup would show much more than frequency response differences. In fact, one of his most interesting statements, for those of the "every amplifier is the same except for frequency response" school, was that varying frequency response between the 1.0 and the reference amp made up only about 25% of the significant differences. Relative phase shift, source impedances (damping factors)....I lys av de siste innleggene kan denne artikkelen være av interesse:
https://www.stereophile.com/content/carver-challenge
Asbjørn, om jeg kan tillate meg ett mulig sidespor til i denne tråden. I en tidligere tråd om partikkelhastighet skrev jeg litt om ITD persepsjonen. Jeg viste til lydeksempel hvor to nokså like toner skaper ett "beat" som roterer med differansen. En 7 hz rotasjon mellom en 250 og en 257 hz tone som ett eksempel.Selvfølgelig ikke. Men kun subjektiv seende lytting uten forankring i hverken objektive måledata eller i teknisk kunnskap kan skjene rett ut i krattskogen. Da ender man bare opp med å bekrefte egne favoritteorier, hvor sære de enn måtte være.
Et godt eksempel på når det er enklere å lytte enn å måle er med forvrengningskomponenter som ligger 60-90 dB ned fra signalet, spesielt mht intermodulasjon. Det er ikke så vanskelig å måle det, men små nyanseforskjeller i forvrengningsspektrum kan gjøre stor forskjell for både hørbarhet (maskert/ikke maskert) og preferanse. Psykoakustikken i det er ikke godt nok forstått til å kunne gi en fasit med to streker under ut fra måledata. Det er enklere og bedre å høre etter. (Det er nok slikt Troels Gravesen refererer til.)
Derimot kan vi også si med stor sikkerhet at forvrengningskomponenter som ligger mer enn f eks 120 dB under signalet ikke vil være hørbare, uansett. Det tilsvarer å høre lyden av en mygg på en meters avstand (ca 0 dB SPL) samtidig med at anlegget spiller ved smertegrensen på 120 dB SPL. I et rom med kanskje 30-35 dB bakgrunnsstøy. Tror ikke det, nei.
Legg også merke til at Gravesens måneder med lytting og fintuning handler om voicing og forming av frekvensresponsen. En halv dB mer her, en kvart mindre der. Det gjøres ved finjustering av komponentverdier i analoge delefiltre. Noen ganger kan det også handle om forvrengning, f eks å optimalisere for å klippe bort oppbrytningen i et magnesiummembran, men stort sett er det eq det handler om. Sammen med en bestemt eller flere bestemte effektforsterker, naturligvis.
Da snakker vi tromming.Ja sorry mente EmperorEmperior eller Emperor?KUlt ,da forstår jeg kjenner du Trym fra emperior ? en kompis av meg^gammel trommis (og elkraft). Timing er jo viktig ser du
Nå er den testet av noe få personer og allerede spriker det veldig mye, og alle kjemper på liv og død for å forsvare testguruen, som lever etter sitt eget verdensbilde.Det hviler tunge bør på skulderen til Arve som skal avgjøre skjebnen til Vera Audio P400/1000.
Men fra spøk til alvor. Forsterkeren kommer forhåpentligvis til å bli testet av mange etterhvert. Det er også noen som har kjøpt den og tilbakemeldingene har utelukket vært svært positive hittil.
Mein gott! Alt dette målepreiket gjør meg helt svimmel.Asbjørn, om jeg kan tillate meg ett mulig sidespor til i denne tråden. I en tidligere tråd om partikkelhastighet skrev jeg litt om ITD persepsjonen. Jeg viste til lydeksempel hvor to nokså like toner skaper ett "beat" som roterer med differansen. En 7 hz rotasjon mellom en 250 og en 257 hz tone som ett eksempel.Selvfølgelig ikke. Men kun subjektiv seende lytting uten forankring i hverken objektive måledata eller i teknisk kunnskap kan skjene rett ut i krattskogen. Da ender man bare opp med å bekrefte egne favoritteorier, hvor sære de enn måtte være.
Et godt eksempel på når det er enklere å lytte enn å måle er med forvrengningskomponenter som ligger 60-90 dB ned fra signalet, spesielt mht intermodulasjon. Det er ikke så vanskelig å måle det, men små nyanseforskjeller i forvrengningsspektrum kan gjøre stor forskjell for både hørbarhet (maskert/ikke maskert) og preferanse. Psykoakustikken i det er ikke godt nok forstått til å kunne gi en fasit med to streker under ut fra måledata. Det er enklere og bedre å høre etter. (Det er nok slikt Troels Gravesen refererer til.)
Derimot kan vi også si med stor sikkerhet at forvrengningskomponenter som ligger mer enn f eks 120 dB under signalet ikke vil være hørbare, uansett. Det tilsvarer å høre lyden av en mygg på en meters avstand (ca 0 dB SPL) samtidig med at anlegget spiller ved smertegrensen på 120 dB SPL. I et rom med kanskje 30-35 dB bakgrunnsstøy. Tror ikke det, nei.
Legg også merke til at Gravesens måneder med lytting og fintuning handler om voicing og forming av frekvensresponsen. En halv dB mer her, en kvart mindre der. Det gjøres ved finjustering av komponentverdier i analoge delefiltre. Noen ganger kan det også handle om forvrengning, f eks å optimalisere for å klippe bort oppbrytningen i et magnesiummembran, men stort sett er det eq det handler om. Sammen med en bestemt eller flere bestemte effektforsterker, naturligvis.
250Hz in one channel and 250.5Hz in the other
http://acousticslab.org/psychoacoustics/PMFiles/PMDownloads/250-250-5.wav
For very small frequency differences (<~4-5Hz) between ears, the resulting IPD modulations give rise to a "rotating" sensation inside the head that can be easily identified as such.
250Hz in one ear and 257Hz in the other
http://acousticslab.org/psychoacoustics/PMFiles/PMDownloads/250-257.wav
For larger frequency differences, (>~4-5Hz), the sensation does resemble loudness fluctuations (beating) that would result if the tones in each ear were allowed to interfere.
https://www.hifisentralen.no/forume...kelhastighet-en-teoritra-d-8.html#post2829766
Nå er slik modulasjon mellom 250 og 257 hz IKKE målbar med målemikrofon. Men den er absolutt hørbar i stereo mellom to høyttalere via ITD.
Om man tenker seg to toner 19,5kz og 21kz blir "beaten" på 1500 hz. Men om dette kommer fra 16/44 CD via DAC, Hvordan vil ulike filtre påvirke dette? Vil dette fjerne eller redusere noe 1500 hz modulasjon? En loudness som skal være der som blir borte på grunn av filtrering?
Jeg mener jo at den intermodulasjonen vil være høyst målbar.Nå er slik modulasjon mellom 250 og 257 hz IKKE målbar med målemikrofon. Men den er absolutt hørbar i stereo mellom to høyttalere via ITD.
Om man tenker seg to toner 19,5kz og 21kz blir "beaten" på 1500 hz. Men om dette kommer fra 16/44 CD via DAC, Hvordan vil ulike filtre påvirke dette? Vil dette fjerne eller redusere noe 1500 hz modulasjon? En loudness som skal være der som blir borte på grunn av filtrering?
Godt valg, og er det ting du ikke synes er helt som du vil i anlegget er det lurt å lete blant de andre komponentene. Denne belyser resten av oppsettet.Jeg er kanskje en av de først som kjøpte Vera og har hatt den i stua en 2 ukers tid. Nå skal de sies at jeg er helt amatør i forhold til de fleste her. Kan null niks om målinger og slikt. Jeg har allikevel vært gjennom ganske mange forsterkere den siste tiden. Blant annen Hegel 360/390, Nad M22.2, Naim Nap200/250Dr/Nac272. Som ihuga Naim tilhenger må jeg si Vera er svært tett opptil det jeg er ute etter i en forsterker. Som Naim kaller det: PRAT (Pace, Rhythm and Timing). Jeg er ihvertfall svært fornøyd med min Vera så langt. Spilles på Focal Kanta 2
Men vil det å emulere en forsterker med «Bob Carver» metoden gi samme resultat som hvis man emulerer samme forsterker med DSP?Den der visste jeg ikke om. Takk for link. En tankevekker for mange av de "troende" det der og utrolig imponerende av Bob Carver!!I lys av de siste innleggene kan denne artikkelen være av interesse:
https://www.stereophile.com/content/carver-challenge
Jeg tenker jo selvfølgelig tanken.... en Vera med AN lyd. Det hadde vært tøft å fått til det! Men jeg har ikke baller til ta på meg skoa til Bob Carver...
Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente med "lurt å lete andre steder. Denne belyser resten av oppsettet."?Godt valg, og er det ting du ikke synes er helt som du vil er det lurt å lete andre steder. Denne belyser resten av oppsettet.Jeg er kanskje en av de først som kjøpte Vera og har hatt den i stua en 2 ukers tid. Nå skal de sies at jeg er helt amatør i forhold til de fleste her. Kan null niks om målinger og slikt. Jeg har allikevel vært gjennom ganske mange forsterkere den siste tiden. Blant annen Hegel 360/390, Nad M22.2, Naim Nap200/250Dr/Nac272. Som ihuga Naim tilhenger må jeg si Vera er svært tett opptil det jeg er ute etter i en forsterker. Som Naim kaller det: PRAT (Pace, Rhythm and Timing). Jeg er ihvertfall svært fornøyd med min Vera så langt. Spilles på Focal Kanta 2
Om det er undertegnede du kaller "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde", vil jeg bare si at akkurat det er en rolle jeg overhodet ikke føler meg vel i, håper du ikke legger noe alvor i det der. Jeg er en skrivekyndig musikkentusiast, la det bli med det. Kjenner at det oppleves ganske drøyt å hevde at jeg lever etter mitt eget verdensbilde, bare fordi jeg våger å velge elektroniske dupeditter i mørket, med kun en hodelykt til disposisjon.Nå er den testet av noe få personer og allerede spriker det veldig mye, og alle kjemper på liv og død for å forsvare testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde.Det hviler tunge bør på skulderen til Arve som skal avgjøre skjebnen til Vera Audio P400/1000.
Men fra spøk til alvor. Forsterkeren kommer forhåpentligvis til å bli testet av mange etterhvert. Det er også noen som har kjøpt den og tilbakemeldingene har utelukket vært svært positive hittil.
Snart er den testet av flere og forvirringen er total.
Skulle lett tort å kjøpe denne uten videre testing. Lave tall og rette linjer er jo det som fenger her i gården
Legg til støy og «målt i reell last» på alle fire punktene så nærmer vi oss. Ting kan se fint ut på testbenken og oppføre seg rart «ute i virkeligheten».Hvis de måler likt vil de låte likt. Men da må de altså ha:Vil en rørforsterker og en klasse D forsterker som måler helt likt ha nøyaktig samme lydsignatur, eller vil en forsterkerens inneboende lydklang skinne igjennom?
1. Samme frekvensrespons. Kanskje til langt over 20kHz, men dette vet ikke jeg.
2. Samme utgangsimpedans. Også som funksjon av frekvens.
3. Samme forvrengningsspektrum. Ikke bare ved 5W og 1kHz som mange målinger blir gjort ved, men ved alle frekvenser og ved alle nivåer
4. Samme fasedreining i toppen
Jeg kan med sikkerhet si at en hvilken som helst rørforsterker og en hvilken som helst klasse D forsterker ikke måler likt på noen av punktene over bortsett fra at muligens frekvensresponsen kan være ganske lik.
Takk for utfyllende svar (klippet litt for oversiktens skyld). Men dette blir ikke det samme som når man har en tone i en høyttaler og en annen tone i den andre. Da blir "beat" modulasjonen hørbar i form av modulering av tonene mellom høyre og venstre kanal. Modulasjonen er i samme størrelsesorden som signalet men jeg kan ikke se hvordan dette enkelt kan måles med en mikrofon. Hør eksemplene i innlegg #1528 hvor man hører "beat" modulasjonen SVÆRT tydelig i headset. (link lagt inn nedenfor)Jeg mener jo at den intermodulasjonen vil være høyst målbar.Nå er slik modulasjon mellom 250 og 257 hz IKKE målbar med målemikrofon. Men den er absolutt hørbar i stereo mellom to høyttalere via ITD.
Om man tenker seg to toner 19,5kz og 21kz blir "beaten" på 1500 hz. Men om dette kommer fra 16/44 CD via DAC, Hvordan vil ulike filtre påvirke dette? Vil dette fjerne eller redusere noe 1500 hz modulasjon? En loudness som skal være der som blir borte på grunn av filtrering?
Nei, den var til alleOm det er undertegnede du kaller "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde", vil jeg bare si at akkurat det er en rolle jeg overhodet ikke føler meg vel i, håper du ikke legger noe alvor i det der. Jeg er en skrivekyndig musikkentusiast, la det bli med det. Kjenner at det oppleves ganske drøyt å hevde at jeg lever etter mitt eget verdensbilde, bare fordi jeg våger å velge elektroniske dupeditter i mørket, med kun en hodelykt til disposisjon.Nå er den testet av noe få personer og allerede spriker det veldig mye, og alle kjemper på liv og død for å forsvare testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde.Det hviler tunge bør på skulderen til Arve som skal avgjøre skjebnen til Vera Audio P400/1000.
Men fra spøk til alvor. Forsterkeren kommer forhåpentligvis til å bli testet av mange etterhvert. Det er også noen som har kjøpt den og tilbakemeldingene har utelukket vært svært positive hittil.
Snart er den testet av flere og forvirringen er total.
Skulle lett tort å kjøpe denne uten videre testing. Lave tall og rette linjer er jo det som fenger her i gården
Da forstår jeg ikke. Hvem er "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde"?Nei, den var til alleOm det er undertegnede du kaller "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde", vil jeg bare si at akkurat det er en rolle jeg overhodet ikke føler meg vel i, håper du ikke legger noe alvor i det der. Jeg er en skrivekyndig musikkentusiast, la det bli med det. Kjenner at det oppleves ganske drøyt å hevde at jeg lever etter mitt eget verdensbilde, bare fordi jeg våger å velge elektroniske dupeditter i mørket, med kun en hodelykt til disposisjon.Nå er den testet av noe få personer og allerede spriker det veldig mye, og alle kjemper på liv og død for å forsvare testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde.Det hviler tunge bør på skulderen til Arve som skal avgjøre skjebnen til Vera Audio P400/1000.
Men fra spøk til alvor. Forsterkeren kommer forhåpentligvis til å bli testet av mange etterhvert. Det er også noen som har kjøpt den og tilbakemeldingene har utelukket vært svært positive hittil.
Snart er den testet av flere og forvirringen er total.
Skulle lett tort å kjøpe denne uten videre testing. Lave tall og rette linjer er jo det som fenger her i gården
Gratulerer Orso og Armand og i dette prosjektet garantert «snikk-snakk-prat» med folk som Snickers-is og andre - kjenner jeg dere rett... Og man trenger trolig ikke være født med måleapparat eller elefantører for å ta til seg hva du sier og hvilket grunnlag du sier det på, alexanderlarsen.Jeg er kanskje en av de først som kjøpte Vera og har hatt den i stua en 2 ukers tid. Nå skal de sies at jeg er helt amatør i forhold til de fleste her. Kan null niks om målinger og slikt. Jeg har allikevel vært gjennom ganske mange forsterkere den siste tiden. Blant annen Hegel 360/390, Nad M22.2, Naim Nap200/250Dr/Nac272. Som ihuga Naim tilhenger må jeg si Vera er svært tett opptil det jeg er ute etter i en forsterker. Som Naim kaller det: PRAT (Pace, Rhythm and Timing). Jeg er ihvertfall svært fornøyd med min Vera så langt. Spilles på Focal Kanta 2
Satte på et komma. Det handler om den store iveren enkelte har for å forsvare testeren som mener det sammen som en selv. Det kan være hvem som hels, meg også - hvis jeg får teste den daDa forstår jeg ikke. Hvem er "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde"?Nei, den var til alleOm det er undertegnede du kaller "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde", vil jeg bare si at akkurat det er en rolle jeg overhodet ikke føler meg vel i, håper du ikke legger noe alvor i det der. Jeg er en skrivekyndig musikkentusiast, la det bli med det. Kjenner at det oppleves ganske drøyt å hevde at jeg lever etter mitt eget verdensbilde, bare fordi jeg våger å velge elektroniske dupeditter i mørket, med kun en hodelykt til disposisjon.
OK; da misforsto jeg tydeligvis de 19,5+21 kHz. En DAC med slakke filtre (f eks NOS) vil rulle av så tidlig at effekten ved 19,5 og 21 kHz blir nokså lik. Nivået reduseres. Med litt brattere filtre kan du muligens få en situasjon hvor den høyeste frekvensen reduseres en god del mer enn den andre. Jeg vet ikke hvordan det vil låte, men tipper (som du) at "beating" først reduseres i nivå og til slutt forsvinner helt.Eksemplene dine tar utgangspunkt i ett signal uavhengig av om det er en del av ett stereosignal som varierer i stereo. Og så ser man på intermodulasjon, altså hvordan den ene tonen påvirker den andre når det gjengis. En helt annen ting.
Spørsmålet mitt blir hvordan "beat" modulasjonen blir påvirket dersom den ene tonen utsettes for filtervirkning mens den andre ikke. Jeg tenker at dette i ytterste konsekvens medfører at bare den laveste tonen høres. Den øverste tonen samt selve "beat" modulasjonen forsvinner selv om "beat" modulasjonen ligger godt innenfor hørbart område.
Klang og modulasjon i kirkeorgel går fint når de viktige tonene alle ligger innenfor. Klang og modulasjon i cymbaler er noe helt annet.
Dette går til kjernen av spørsmålet. Blir alt målt?
250Hz in one ear and 257Hz in the other
http://acousticslab.org/psychoacoustics/PMFiles/PMDownloads/250-257.wav
For larger frequency differences, (>~4-5Hz), the sensation does resemble loudness fluctuations (beating) that would result if the tones in each ear were allowed to interfere.
I så fall mener jeg du kan spare deg den typen nedsettende karakteristikker. Jeg finner det uakseptabelt og fullstendig unødvendig.Satte på et komma. Det handler om den store iveren enkelte har for å forsvare testeren som mener det sammen som en selv.Da forstår jeg ikke. Hvem er "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde"?Nei, den var til alleOm det er undertegnede du kaller "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde", vil jeg bare si at akkurat det er en rolle jeg overhodet ikke føler meg vel i, håper du ikke legger noe alvor i det der. Jeg er en skrivekyndig musikkentusiast, la det bli med det. Kjenner at det oppleves ganske drøyt å hevde at jeg lever etter mitt eget verdensbilde, bare fordi jeg våger å velge elektroniske dupeditter i mørket, med kun en hodelykt til disposisjon.
Du fikk jo nok en gang trukket inn ditt eget anlegg i diskusjonen (#1311) så da burde du vel være fornøyd?Tror det er bedre jeg slutter å skrive her
Tyder vel på at Vera spiller ganske forskjellig på Doxa vs. Focal Kanta 2. Er det mulig å si hvorfor ut fra hvordan disse høyttalerne måler? Selv har jeg hørt de større Focal modellene på en annen klasse-D forsterker, Devaliet, og det var ingenting å utsette på lyden der.Jeg er kanskje en av de først som kjøpte Vera og har hatt den i stua en 2 ukers tid. Nå skal de sies at jeg er helt amatør i forhold til de fleste her. Kan null niks om målinger og slikt. Jeg har allikevel vært gjennom ganske mange forsterkere den siste tiden. Blant annen Hegel 360/390, Nad M22.2, Naim Nap200/250Dr/Nac272. Som ihuga Naim tilhenger må jeg si Vera er svært tett opptil det jeg er ute etter i en forsterker. Som Naim kaller det: PRAT (Pace, Rhythm and Timing). Jeg er ihvertfall svært fornøyd med min Vera så langt. Spilles på Focal Kanta 2
Bør absolutt være med for å vise forskjellige vinklinger på hobbyen.Du fikk jo nok en gang trukket inn ditt eget anlegg i diskusjonen (#1311) så da burde du vel være fornøyd?Tror det er bedre jeg slutter å skrive her
Tror tom mener: en hvilken som helst testguru som har samme verdensbilde som en selv. Ikke at du personlig skal leve i ditt eget verdensbilde.I så fall mener jeg du kan spare deg den typen nedsettende karakteristikker. Jeg finner det uakseptabelt og fullstendig unødvendig.Satte på et komma. Det handler om den store iveren enkelte har for å forsvare testeren som mener det sammen som en selv.Da forstår jeg ikke. Hvem er "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde"?
Anser med dette at mitt bidrag ikke behøves mer i denne tråden.
Ja du fikk urettmessig mye pes Håkon . D ampen testen "satte opp temperaturen godt her , og jeg ser det slik for du var så forbannet ærlig ,,, men en fantastisk involverende tråd allikevel Med racer fart og og mange fine konstruktive " innlegg også selv om enkelte ikke helt hadde dagen " i noen av innleggene er så men bør ikke vektlegges ,I så fall mener jeg du kan spare deg den typen nedsettende karakteristikker. Jeg finner det uakseptabelt og fullstendig unødvendig.Satte på et komma. Det handler om den store iveren enkelte har for å forsvare testeren som mener det sammen som en selv.Da forstår jeg ikke. Hvem er "testguruen som lever etter sitt eget verdensbilde"?
Anser med dette at mitt bidrag ikke behøves mer i denne tråden.
Tenkte mer generelt og kanskje noe fram i tid ja. Skriver til tider utydelig, men du fikk med deg det jeg mente. "Testguruen" kan kanskje bli Amir fra ASR. Det kommer jo hel an på hvem som på død og liv skal fram til at det bare er en sannhet. Jeg er faktisk helt åpen for at denne hobbyen dyrkes på alle plan og vinklinger.Tror tom mener: en hvilken som helst testguru som har samme verdensbilde som en selv. Ikke at du personlig skal leve i ditt eget verdensbilde.
Da beklager jeg; misforsto din intensjon, og graver stridsøksa djupt ned i bakken.Tenkte mer generelt og kanskje noe fram i tid ja. Skriver til tider utydelig, men du fikk med deg det jeg mente. "Testguruen" kan kanskje bli Amir fra ASR. Det kommer jo hel an på hvem som på død og liv skal fram til at det bare er en sannhet. Jeg er faktisk helt åpen for at denne hobbyen dyrkes på alle plan og vinklinger.Tror tom mener: en hvilken som helst testguru som har samme verdensbilde som en selv. Ikke at du personlig skal leve i ditt eget verdensbilde.