Godt vi har anmeldere.
Når to forsterkere som måler temmelig likt låter så forskjellig,og hvorav den ene må vel sies får totalslakt,
ja sågar så mye slakt at ordene ikke kunne gjengis.Da blir det å velge bort lett.
Det sier vel også mye om lydfilosofi og evne til å vurdere eget produkt og/eller lyd generelt,
spesielt tatt i betraktning at opplevelsen beskrives så totalt forskjellig.
Igjen må jeg poengtere at hadde det ikke vært for at både denne diskusjonen og topptesten fra Stereo+ kom i forkant av min omtale, så hadde jeg aldri publisert min tekst i den formen jg gjorde. Jeg tror det har vært en aldri så liten wake-up-call for noen og en hver (meg selv inkludert), og det har skapt masse interessante spin-off debatter i både denne og andre tåder.
Dersom ikke Stereo+ hadde publisert, samt at Audiophile også skal omtale Vera, hadde jeg (til tross for rygghælvetet) skaffet til veie en skikkelig høyttaler for å få Vera til å levere som forutsatt.
Noe erfaring har jeg tross alt fått med meg på veien.
Vel,når opplevd lyd spriker så mye mellom tre lyttere,
og den 4 (Stereo+)..er i mine øyne..jeg leser det i hvert fall ikke..
Så elendige er ikke de to høyttaler parene du har til rådighet ikke at en trenger å legge hoved skylden der.
Hvordan ville testen sett ut sånn nå i etterkant?
Hadde hele beskrivelsen(den ærligste,rett fra levra) til den tredje lytteren kommet med,
eller hadde hele uttalelsen blitt sensurert?
Er en her som har disse ordene signaturen sin.
I don't believe in system matching. If something is good, it's good. If it only sounds good under certain conditions, it is not good - it is incorrect. - Charles Hansen
Du er jo ikke lite frekk. Tolker det som denne var myntet på meg: "evne til å vurdere eget produkt og/eller lyd generelt".
Gørra du lirer av deg stemmer jo ikke engang.
For det første:
Håkon demonstrerte to musikkstykker for meg da jeg ankom. Musikkstykker jeg forøvrig ikke har hørt før. På begge kunne
jeg også høre forskjellen.
Syntbassen på Elton John låta hadde en helt klart annen lyd på AN enn på Vera. Mer fremtredende og mer aggressiv på Vera. Ja, det kunne faktisk høre ut som den forvrengte signalet. På AN hadde det samme instrumentet rett og slett en penere fremtoning. Jeg foretrakk helt klart lyden fra AN der.
På det andre musikkstykket fra Vamp handlet det mer om utklinging i pianoet. Jeg hørte forskjell, men klarte altså ikke å bestemme meg for hva jeg likte best. Med en lyttetest på 2 minutter. I en fremmed stue. På et anlegg jeg ikke er kjent med. Det blir bare så useriøst av deg Ymir.
For det andre så måler AN og Vera langtfra likt. Spec er nærmere Vera.
For det tredje ble ikke Spec lydmessig sammenlignet mot Vera imens jeg var der. Såvidt jeg vet var heller ikke kona med på Spec sammenligningen.
Beleilig nok velger du å fullstendig
ignorere en erfaren lytter i Stereo+. Han er sikkert like tonedøv som meg...