Disse spillerne er i hvertfall en "kjøremaskin", driftsmessig funksjonell. I svak belysning er spilleren konstruert slik at betjening er uproblematisk. Du slipper å bruke lommelykt for å treffe plata. Om det betjening ikke har noen betydning, kan sikkert mange spillere være konkurransedyktige.Filulerer litt om å skaffe en vinylsnurre og det ligger en Technics 1210 mk 2 til salgs i nærområdet. Er denne noe tess til husbruk? Har lest at den opprinnelig var tenkt til bruk for DJ og at det finnes bedre alternativ til ca. samme pris for "normal" lytting?
Takk for svar. Den ligger ute for 5k, som vel ikke er en upris, men man betaler vel kun litt mer for en Reloop Turn 5, hvis man skal ha direkte drift, derfor litt usikker.Disse spillerne er i hvertfall en "kjøremaskin", driftsmessig funksjonell. I svak belysning er spilleren konstruert slik at betjening er uproblematisk. Du slipper å bruke lommelykt for å treffe plata. Om det betjening ikke har noen betydning, kan sikkert mange spillere være konkurransedyktige.
Har selv en technics ( 1200 g), og avspilling av plater er" tut og kjør". Men smak og behag ; og så videre, endelig må man ta valget selv.
Om Technic spilleren er i nærheten kanskje en prøvelytt eller hjemlån kan gjennomføres. Spiller, pickup, lydutstyr for øvrig, alt dette bør helst være i noenlunde "harmoni" kvalitetsmessig. Ellers lykke til!Takk for svar. Den ligger ute for 5k, som vel ikke er en upris, men man betaler vel kun litt mer for en Reloop Turn 5, hvis man skal ha direkte drift, derfor litt usikker.
Enig, firkanten er i stål mens alt det andre er alu.Definitivt en visuell oppgradering. Om firkanten hadde vært i samme material som basen hadde den sklidd greit inn, men i sølv, når alt annet i sølv er rundt......
Det er den ac motoren som fulgte med spilleren til Sperrling. Dreide nytt hus i massiv alu og putta den inn , funker godt.Ble penere med rundt ja, hvilken motor har du der?
TakkerJa det ble mye penere med den runde basen lykke til med prosjektet
mvh
Kanskje vanskelig å droppe de 100 første.Det kan ta lang tid før ting er optimale, men Tosken har rett i det at også rett ut av boksen som oftast er speletimar det er verd å få med seg. Ein pickup varer gjerne i 1500 timar, så dropp ikkje dei 100 første fordi dei ikkje er helt på middagshøga. Våren er også ei fin årstid, vi treng ikkje alltid at det er sommar......
Tja, nå er det jo slik at forvitringen av disse materialene startet/starter fra dag 1. Dvs kontinuerlig negativ utvikling.Dempegummiet (før i tiden).
De vil også endres over tid, men trolig ikke like raskt.De syntetiske gummityper der bruges i dag, er lavet med henblik på IKKE at ændre sig over tid.
Hel enig i dette. Mange tenker kanskje ikke på, eller vet, hvor stor endring 5 grader i omgivelsestemperatur utgjør på opphenget/demperen.Væsentlig større indflydelse har den omgivende temperatur.
Jeg er enig med deg i dette og dine betraktninger, selv om...De syntetiske gummityper, man laver/bruger i dag, er milevidt fra de som blev brugt for 20-30-40 år siden.
Har haft Sumiko Pearwood & Palo Santos. De ændrede sig overhovedet ikke.
Bedste indlæg i denne trådenBlir vel opp til øra, sannsynligvis.
Kan det henge sammen med at din EAT bruker trafoer på linja?Likevel ikkje i same grad som det å skru på belastningane av pickupen på riaaen sine
Opphenget. Eller "360 radial damping"-en på tegningen din da. Samme som at gummiopphenget på høyttalere går seg til littegrann i starten.Kan noe helt konkret forklare hvilke bestanddel av en PU det er som bedres/endres ved innspilling?
Vis vedlegget 659578
Da hadde jeg reklamert...men lyden fra min DV-20x2L gikk i alle retninger de første ukene, og det var ikke alltid gøy.
Innspillingstid på PU = 0 sekunder. Bare en myte noen har funnet på.Hvor lang innspillingstid kan en regne med på PU?