budda
Hi-Fi entusiast
Egr kan kobles bort.Bil er ikke billig! Jeg hater egr å den slags drit men har det på Skoda familiebilen. GMC’n er fri for sånn drit!
Egr kan kobles bort.Bil er ikke billig! Jeg hater egr å den slags drit men har det på Skoda familiebilen. GMC’n er fri for sånn drit!
Kunne ikke det på min iallefall. Elektronisk sensor gjorde det umulig iflg. merke mekaniker.Egr kan kobles bort.
Du får ikke en merkemekanikker til å gjøre sånt,men du kan gå til et tuningsverksted.Kunne ikke det på min iallefall. Elektronisk sensor gjorde det umulig iflg. merke mekaniker.
Om det ikke rykker litt i pungen når man hører lyden av en V8, gjerne flankert av hviningen fra kompressor-reima - eller en HD med halvdempet anlegg, så må man jo være en "kastrert hannkatt" - og da hjelper det jo lite om det blir mus .Savner ikke Chevrolet V8 med headers i det hele tatt. Stillheten, ren luft, enkelheten er supert, og det blir mus likevel
Jo, jeg innrømmer at det rykker litt i pungen av en V8, men da snakker vi bensin og størrelsen må være nærmere en liter pr. sylinder.Om det ikke rykker litt i pungen når man hører lyden av en V8, gjerne flankert av hviningen fra kompressor-reima - eller en HD med halvdempet anlegg, så må man jo være en "kastrert hannkatt" - og da hjelper det jo lite om det blir mus .
Joda, el-drift fungerer i de fleste sammenhenger, men...
Det er ikke sterkt modifiserte biler vi like som har drevet m. Fosille biler. Det er heller ikke miljøvennlig Det blir heller ikke ikke el-biler hvis de skal vare bare 3-4 år, å samtidig bli for dyre å reparere. Alt alu-materiale som ikke skulle ha vært brukt I biler.40 prosent i distriktene går for diesel ved neste bilkjøp
I distriktene blir dieselbilen stadig mer populær. I en fersk undersøkelse svarer 40 prosent på landsbygda at diesel er førstevalget ved neste bilhandel.motor.no
Blir vel enda verre å få solgt de gammeldagse skranglekassene om 5-6 år når man skal bytte til noe bedre. Diesel er litt som seveivetelefoner, svarthvittfjernsyn og sosialisme. Det har gått ut på dato.
Som jeg kommenterte i en annen tråd om denne grafen. Jeg er litt forundret over at antallet ikke er nevneverdig endret siden 2013. Men, det gjenspeiler vel ar det ikke er drivstoff som er hovedinntektskilde til de fleste stasjoner i dag.(Også en grunn til at oljeselskap selger sine bensinstasjonkjeder og at disse setter opp ladestasjoner. De tjener mer på ladefolket).
Vis vedlegget 686407
Ganske naturlig. Elbil er fortsatt et by-fenomen, der incentivene og bruksfordelene er langt større enn de er utenfor storbyregionene. Så har selvfølgelig dette med gjennomsnittlige daglige kjøredistanser og infrastruktur for lading en del å si.I følge bruktbilselgerne er diesel de mest populære bruktbilene.
Elbilrevolusjonen har ikke kommet til hele Norge ennå.
Diesel er langt ifra gått ut på dato, bensin derimot. Hadde vi slutta å selge bensin i morra så hadde verden fremdeles gått rundt det hadde den ikke om vi hadde slutta å selge Diesel
Blir vel enda verre å få solgt de gammeldagse skranglekassene om 5-6 år når man skal bytte til noe bedre. Diesel er litt som seveivetelefoner, svarthvittfjernsyn og sosialisme. Det har gått ut på dato.
Joda, diesel brukes mye til industrimaskiner, skip, veivalser og gravemaskiner og alt slik noe. Men det er håpløst utdatert når det kommer til persontransport, selv busser byttes nå ut i et hyppig tempo og om noen år er det neppe mange dieselbusser å oppdrive utenfor distrikter som Finnmark og Namibia.Diesel er langt ifra gått ut på dato, bensin derimot. Hadde vi slutta å selge bensin i morra så hadde verden fremdeles gått rundt det hadde den ikke om vi hadde slutta å selge Diesel
Diesel er jo noe av det mest effektive drivstoffet til forbrennings motorer vi har. Men i byer og by busser så er det nok bedre med ett annet alternativ ja. Men er vel bedre å begynne der problemet er verst nemlig i shipping og cruise bransjenJoda, diesel brukes mye til industrimaskiner, skip, veivalser og gravemaskiner og alt slik noe. Men det er håpløst utdatert når det kommer til persontransport, selv busser byttes nå ut i et hyppig tempo og om noen år er det neppe mange dieselbusser å oppdrive utenfor distrikter som Finnmark og Namibia.
Nå begynner vel breiflabb-bilen din å dra på årene. Hva tror du den er verd om et par-tre år nå batteribytte er nær forestående?
Blir vel enda verre å få solgt de gammeldagse skranglekassene om 5-6 år når man skal bytte til noe bedre. Diesel er litt som seveivetelefoner, svarthvittfjernsyn og sosialisme. Det har gått ut på dato.
For å være helt ærlig så begynner jeg å få litt kalde føtter. Den er over 5-års garantitiden og jeg fikk litt bakoversveis når noe plunder med air condition kom på over 30.000 kroner. .. så om noe alvorlig skjer er jeg fucket så det rekker .. hva om luftfjæringen ryker og jeg må ut med 200 tusen eller noe. Den har så langt vært en drøm å eie og kjøre men jeg tror jeg skal gi meg mens leken er god.Nå begynner vel breiflabb-bilen din å dra på årene. Hva tror du den er verd om et par-tre år nå batteribytte er nær forestående?
På ingen måte. Sliten ved 400 000 - 500 000km......En fossilbil er sliten ved 200k kilometer.
Lukter mystisk av min bensinbil som har gått 200k etter at den trekker båten min eller tilsvarende lass.På ingen måte. Sliten ved 400 000 - 500 000km......