Ingeniøren
Hi-Fi freak
Tydelig at smaken er som baken, men her kan man diskutere slikt - ikke på Tesla Forum
Sist redigert:
I-Pace er helt klart den peneste av de tre førstnevnte. E-Tron er flott!Ja alternativene var Tesla 3, Kona og Kia E-Niro så da kommer I-Pace bra ut i mine øyne Audi E-Tron er mye finere men for dyr i denne omgang. Det viktigste er at den er herlig å kjøre frem og tilbake til Tønsberg/Stavanger.
Snart innenfor budsjettet?Blir jo veldig spennende å følge med hos bilopphuggeriene de neste ti år. Regner med at Teslaer og iMIEVs snart kan begynne å stille seg i kø der. Samt de Peugeot 106 Electriques som er igjen..
Jeg synes faktisk e-tronen er veldig fin - og spesielt til å være en Audi (etter min smak). EQCen føles uvant - den er både stygg men også original - den vokser på deg - så er det en fordel at det er mindre av den på veiene (man blir ikke lei å se på den).Audien er penere enn Mercedesen i mine øyne. Jeg synes ingen av dem er spesielt pene, men jeg liker ikke SUVer i utgangspunktet.
Så klart at en bil med masse komfort og en konservativ merkevare appelerer til "gamle gubber" som er opptatt av kvalitet. Det er vel litt av meningen med Mercedes - og lett å avsløre når man tar en titt på S-klassen. Når det er sagt har EQC solgt mest til yngre generasjoner - hvis da kvantitative observasjoner er av interesse fra forhandlerne. E-tron selger mest till mitt segment - 40+ menn med over snittet inntekt innenfor Ring2 - ikke spesielt sexy det heller...EQC vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse men jeg ser at den er midt i blinken for gamle gubber.
Super bil og mitt første valg mht design og kjøreegenskaper, men så hurtiglader jeg og skjelden. Jaguar jobber med saken så den skal opp, bare de får ut f... I mellomtiden kan du prøve å sette på nødblinken - da skal du få 100 kW glatt sies detEr enig i det - jeg har I-Pace som firmabil/pendeler bil og fruen skal bytte XC-90 med E-Tron over jul. Hos møller hadde de kun E-Modeller inne til utstilling og de solgte vel nestenbare Elbiler om dagen. Ladinga imponerer mest på E-Tron, 150KW 0-80%. Håper min 2021 I-Pace er noe bedre enn den leibilen jeg har som max klarer 85kW
EQC er IKKE en bil med masse komfort, den er faktisk en av de mest skuffende bilene jeg har kjørt i nyere tid.Så klart at en bil med masse komfort og en konservativ merkevare appelerer til "gamle gubber" som er opptatt av kvalitet. Det er vel litt av meningen med Mercedes - og lett å avsløre når man tar en titt på S-klassen. Når det er sagt har EQC solgt mest til yngre generasjoner - hvis da kvantitative observasjoner er av interesse fra forhandlerne. E-tron selger mest till mitt segment - 40+ menn med over snittet inntekt innenfor Ring2 - ikke spesielt sexy det heller...
Da er du på kollisjonskurs med nesten utelukkende alle reviews på EQCen - men dette er jo smak og behag. Det er derimot vanskelig å snakke seg bort fra faktiske målinger - der EQC er overlegen på støydemping. Det er ikke uvestentlig - spesielt med tanke på at vi er på et hifi-forum.EQC er IKKE en bil med masse komfort, den er faktisk en av de mest skuffende bilene jeg har kjørt i nyere tid.
Den er hverken komfortabel eller sportslig, den er noe passe ubrukelig midt i mellom.
I-pace er meget god å kjøre, men på den sportslige siden.
El-suv kanskjeI pace er nok den beste el bilen på kjøreopplevelse per idag - det tror jeg det er liten tvil om.
Er nok å dra den langt å mene det hvis det skal være elbil.El-suv kanskje
Hvorfor det? Tenker du på at de kan komme til å senke prisen for å få opp salget?Bak mur på NA men, VW og Daimler greier ikke CO2 grensemålene EU har fastsatt for totalen av produserte biler.
Enorm elbil-offensiv: Volkswagen risikerer kjempebøter
Daimler und VW könnten CO2-Flottenziele verfehlen
Trotz steigender Verkaufszahlen bei Elektroautos sind Daimler und Volkswagen einer Studie zufolge noch nicht auf Kurs, die gültigen CO2-Grenzwerte einzuhalten und hohe Strafen zu vermeiden. Der Marktanteil von Elektroautos wird 2020 insgesamt aber deutlich steigen.boerse.ard.de
Lurt å vente litt med å kjøpe elbil kanskje