Nå begynner moroa og katta slippes ut av sekken
DETTE ER TROLIG IKKE RIKTIG!! LEGGES KUN UT FOR AT DERE KAN FØLGE PROSESSEN.
Filteret er et meget bra utgangspunkt og er det jeg har fått fra grelv*. Det måler svært bra i lytteposisjon og låter kanon. Vi skal imidlertid finpusse og voice det til de svarte standard Dali 104 kassene.
Det er utfordringer ifbm måling, diffraksjon, og jeg har muligens gjort noe feil ifbm FRD måling og gating.
Anyway, det er dette som er komplisert og tar tid.
Det man imidlertid kan merke seg er:
* DXT er en diskant med waveguide. Da trenger den en kondensator som sees oppå L-Padens seriemotstand for å lage en ekstra høypass langt oppe. Da dempes kulen midt på og det låter ikke nasalt.
* DXT mister mye følsomhet da den dempes og to C17 er veldig lettdrevne i paralell. Da legges det en seriemotstand på bassene, det er ganske uvanlig. Den får flere watt for å tåle litt. Resultatet er høyere q verdi og feitere bass. Når bassrefleksporten tettes så blir det mindre membranutslag og mer presis lyd samtidig som at det blir like mye bass som med bassrefleks, hvertfall etter det jeg kan høre. Så legger vi inn litt ekstra dempemateriale for å øke det virtuelle volumet litt.
* grelvs filter er laget til en annnen kasse med annet volum, baffelbredde og horisontal plassering av diskant derfor er dette å anse som et innspill fra grelv og OBBB og ikke en oppskrift, anyway 1000 takk for et supert utgangspunkt og en smart tenkt topologi som jeg synes er bedre enn det mange andre bruker på DXT og DXT+MTM variasjoner