Som jeg har forstått det er MP-40 nettop en rimelig versjon for dem som ikke trenger full Atmos. Dette bør vel egentlig være ett enkelt spørsmål for selger å besvarer.Spørsmål : Får en Lyngdorf MP-40 prosessor til uka og nå ser jeg at jeg antagelig ikke kan kjøre 2 subber individuelt i et 7.2.4 Atmos oppsett... MP-40 har 12 kanaler prosessering, men 16 outputs der 4 er assignable. Betyr det da at Room Perfect dspn vil summere subbene som en i mitt oppsett med 11 høytalerkanaler og 2 subber? Da må jeg evt ofre 2 høydekanaler da for å få de justert individuellt..? Er skeptisk til å ikke kunne kjøre subbene i stereo med muligheter for at dspn skal kunne kalibrere de individuellt.. Eller er d slik at man kan gjøre dette likevel?
Jeg har samme forsterker og 4 stk Bw-2 sub og B&W 805 d3. Deler på 200 hz og det funker fjell. Helt nydelig integrert bass og ingen hører at det er subber med bortsett fra at bassen er mye dypere enn høyttalerne klarer alene. Har en kjenning som hadde Pandion 2. De ble også delt på 200 hz. Filter som ble, blir benyttet er LR 4 orden. Da kan jeg spille svært høyt uten noen problemer. Lyden blir aldri anstrengt eller hard.Sitter med en nyervervet tdai-3400 og lurer på om noen har eksperimentert med forskjellige innstillinger for sub her?
Tenker spesielt på erfaring med hvilken filter type som fungerer best og delefrekvens.
Er jo ganske mye å sette seg inn i her, så greit med litt guiding i startfasen. Bruker pandion 30 som høyttalere sammen med to BW-2 subber. Høyttalerne går ned til 30hz, men det er bare to små 5´´mellomtone/bass elementer per høyttaler så tenker de vil ha mange likhetstrekk med stativhøyttaler.
Kan dere som har erfaring med forskjellige innstillinger dele hva som har funket av filter type (bw eller lr 1-8), crossover - og eventuelt level og eq (lyngdorf setter høyttalerne med -2 som standard for meg, men vet ikke om dette er pga rp eller annet). Skjønner at dette blir veldig avhengig av oppsett, men håpet å kunne dra nytte av deres tanker for å ikke gå meg helt vill i starten
Takker så mye - LR 4th funket vesentlig bedre enn BW 2nd filter som jeg testet først. Sjekker ut 200hz og 80hz nå, så får vi se. Ser forøvrig tdai-en for meg la inn som ´preset´ med level -2 på main speaker, er dette grunnet sensitivitet høyttaler for matching med BW-2 eller er dette standard? Tenkte BW-2 automatisk ville bli matchet på nivå ved å bruke bypass-inngangen og at man ikke trengte å legge inn gain/negativ gain på crossover filteret; men får teste ut litt med REW senere.Jeg har samme forsterker og 4 stk Bw-2 sub og B&W 805 d3. Deler på 200 hz og det funker fjell. Helt nydelig integrert bass og ingen hører at det er subber med bortsett fra at bassen er mye dypere enn høyttalerne klarer alene. Har en kjenning som hadde Pandion 2. De ble også delt på 200 hz. Filter som ble, blir benyttet er LR 4 orden. Da kan jeg spille svært høyt uten noen problemer. Lyden blir aldri anstrengt eller hard.
Eller er jeg høvelig nøye med å måle opp avstand mellom topp og bunn. Ikke kjør perfect mer når forsterker sier det er nok. Fikk dårligere lyd når tok flere målinger etter det. Uansett er det en fantastisk forsterker som låter svært godt. Mange muligheter til å lage egne voicing kurver etter smak og behag. Selv bruker jeg nøytral til musikk og action når jeg ser tv og film.
Bare test ut. Det er vel ingen fasit på delefrekvensen. Da jeg hadde gulvstående høyttalere delte jeg litt lavere. Funket godt det også, men selv føler jeg at rundt 200 hzfunker svært bra slik oppsettet er nå. Du får nok -2 pga følsomheten til høyttalerne. Uansett er det ting du kan forandre på etter Roomperfect er kjørt. Slik at du kan ha litt mer eller mindre bass etter smak og behag.Takker så mye - LR 4th funket vesentlig bedre enn BW 2nd filter som jeg testet først. Sjekker ut 200hz og 80hz nå, så får vi se. Ser forøvrig tdai-en for meg la inn som ´preset´ med level -2 på main speaker, er dette grunnet sensitivitet høyttaler for matching med BW-2 eller er dette standard? Tenkte BW-2 automatisk ville bli matchet på nivå ved å bruke bypass-inngangen og at man ikke trengte å legge inn gain/negativ gain på crossover filteret; men får teste ut litt med REW senere.
Har hørt 1120 ett par gange og blitt overrasket hver gang hvor mye kraft/power den yter. Også hørt den i ett 2.2 oppsett og der var der naturligvis absolutt ingen tegn til mangel på power.Hei, vurderer å gå over fra 3.0 oppsett til kun stereo (2.0) i stua. Vurderer derfor å anskaffe enten en brukt 2170 eller ny 1120. Har noen fæle topper i bassen så romkorreksjon er absolutt nødvendig her. Har i dag en noen år gammel Anthem receiver med ARC romkorreksjon som jeg kjører pre-out til en Doxa 61 light effektforsterker for L+R høyttalerne (AP Virgo 2). Har ingen sub. Spørsmålet er om jeg klarer meg med enten 1120 eller 2170 uten å benytte Doxaen. Er effektforsterkerne i disse Lyngdorfene såpass bra? Kan nevne at jeg også har en annen effektsak basert på Icepower 300 moduler og denne låter vesentlig dårligere enn Doxaen. Dersom Lyngdorfene ikke er på høyde med Doxaen, så må jeg eventuelt kjøre de som preamp. Har da funnet info på Lyngdorf sine sider at 2170 har et bedre analogtrinn på pre-out enn 1120. Har noen erfaring med dette? En fordel jeg ser med 1120 er en del innebyggede streamingmuligheter, noe jeg forsåvidt enkelt kan kompensere for med Chromecasten min på en 2170 (bruker Chromecasten i dag for streaming på Anthem forsterkeren).
Ja, blir vel løsningen det. Får ordne med noe hjemmetesting.Hvorfor skulle du måtte bruke Doxaen?
Synes du skal prøve å få en 1120 på hjemlån og se hvordan det funker. Du kan bli overraska, spesielt med RoomPerfect i sving.
Da er en 1120 i hus for litt testing. Fikk kobla opp og kjørt en RoomPerfect kalibrering i dag. Har bare fått testa litt og det virker ikke være svært stor forskjell fra mitt andre oppsett. Forsterkermessig er det krefter nok så ikke noe behov for ekstra effektforsterker. Skal få testa mer de neste dagene og prøve litt forskjellige innstillinger før jeg konkluderer. Virker ihvertfall som RoomPerfect fikk bedre kontroll i bassen enn ARC genesis systemet til Anthem.Ja, blir vel løsningen det. Får ordne med noe hjemmetesting.
Om du trenger hjelp med RoomPerfect eller har spørsmål er det bare å ta kontakt. Jeg kan Lyngdorf!Da er en 1120 i hus for litt testing. Fikk kobla opp og kjørt en RoomPerfect kalibrering i dag. Har bare fått testa litt og det virker ikke være svært stor forskjell fra mitt andre oppsett. Forsterkermessig er det krefter nok så ikke noe behov for ekstra effektforsterker. Skal få testa mer de neste dagene og prøve litt forskjellige innstillinger før jeg konkluderer. Virker ihvertfall som RoomPerfect fikk bedre kontroll i bassen enn ARC genesis systemet til Anthem.
Takk for tilbudet. Tror jeg ha kontroll på systemet nå. Måtte korrigere litt opp på 70Hz med PEQ’en siden RP la det området for lavt (som ARC genesis). Perfekt at man kan korrigere med PEQ på Lyngdorfen. RP la også 50Hz litt høyt så jeg la inn en korrigering der også. Kurven ser veldig mye bedre ut med REW nå i forhold til ARC genesis korreksjonen. Lyden er totalt mye bedre på Lyngdorfen enn på koboen med Anthem reveiveren med pre ut til Doxa effekten.Om du trenger hjelp med RoomPerfect eller har spørsmål er det bare å ta kontakt. Jeg kan Lyngdorf!
Er det plasseringen ut fra frontveggen som skaper den dype dalen mellom 200hz og 400hz?Takk for tilbudet. Tror jeg ha kontroll på systemet nå. Måtte korrigere litt opp på 70Hz med PEQ’en siden RP la det området for lavt (som ARC genesis). Perfekt at man kan korrigere med PEQ på Lyngdorfen. RP la også 50Hz litt høyt så jeg la inn en korrigering der også. Kurven ser veldig mye bedre ut med REW nå i forhold til ARC genesis korreksjonen. Lyden er totalt mye bedre på Lyngdorfen enn på koboen med Anthem reveiveren med pre ut til Doxa effekten.
Her er utdrag fra REW, blå kurve er uten korreksjon og rød er med tilpasset RP. Vis vedlegget 916458
Så Lyngdorfen blir nok permanent i anlegget nå. Som en ekstra bonus er film/TV lyden i ren stereo også mye bedre enn med Anthem+Doxa oppsettet.
Ja, og litt stuebordet virker det som. Vurderer å prøve plassere HTene helt inntil veggen slik so Lyngdorf sier er mulig med RP kalibrering. Frykter 3 dimensjonaliteten i lydbildet da blir borte. Men det blir nok neste test her.Er det plasseringen ut fra frontveggen som skaper den dype dalen mellom 200hz og 400hz?
Det er bare å prøve seg fram. Du kan slå av RP og måle basert på endring i plassering.Ja, og litt stuebordet virker det som. Vurderer å prøve plassere HTene helt inntil veggen slik so Lyngdorf sier er mulig med RP kalibrering. Frykter 3 dimensjonaliteten i lydbildet da blir borte. Men det blir nok neste test her.
Noen diffusorer på veggene, får ikke satt inn noe mer da det er familiens TV stue/oppholdsrom.Har du akustiske tiltak i lytterommet?
Hvordan er disse i forhold til Lyngdorf FR-1? Er vel en god prisforskjell men FR-1 får jo gode kritikker og går dypere i bassen.Dedikerte On/in wall ville nokk gi ett noe andet resultat. Har hørt mye på b.l.a. Steinway S15 modellen som virkelig låter optimalt rett på vegg.
Jeg har ikke lyttet kritisk på FR-1 så det kan jeg ikke svare presist på. Er jo egentlig to ganske forskjellige produkter bort sett fra det med rett på vegg. Satellitt kontra full range. Og så koster S15 vel ca. 5- gange FR-1. Jeg holder på med å sette opp ett komplett Lyngdorf system med 3400/2400, LS1000 og BW20 sub. Håper å få det på plass senere i Mai.Hvordan er disse i forhold til Lyngdorf FR-1? Er vel en god prisforskjell men FR-1 får jo gode kritikker og går dypere i bassen.
Helt etter Lyngdorf-boken! 2.2 hvor 1120 driver Altec Vott fra 120 hz og SDA2400 driver sub-horn. Room Perfect naturligvis.Hvordan er alt kobla?
Falt det i smak?Hørte dette oppsett i München, S15 med 210 og P100/A2 Vis vedlegget 924194
Absolutt ! Fatter fortsatt ikke hvordan der kan komme så mye lyd ut av dette relativ kompakte system.Falt det i smak?