Er den så enkel da? Jeg har aldri kjørt den, men det er vel bare en vanlig elbil med smale dekk? Selv om jeg liker at de har brukt smale dekk da!Kremt. Bmw i3… Synd den nå er utav produksjon
Er den så enkel da? Jeg har aldri kjørt den, men det er vel bare en vanlig elbil med smale dekk? Selv om jeg liker at de har brukt smale dekk da!Kremt. Bmw i3… Synd den nå er utav produksjon
Tror den har brukt en del resirkulerte materialer. Problemet er at den var for dyr å produsere.Er den så enkel da? Jeg har aldri kjørt den, men det er vel bare en vanlig elbil med smale dekk? Selv om jeg liker at de har brukt smale dekk da!
På grunn av de resirkulerte materialene? Det virker litt bakvendt, gjør det ikke?Tror den har brukt en del resirkulerte materialer. Problemet er at den var for dyr å produsere.
Jeg skal vedde på at nesten ingen hadde kjøpt en slik bil. Hvis bilfabrikantene hadde trodd det var et marked så hadde en slik bil eksistert. De som har peiling får korrigere meg her, men jeg mener å ha lest at produksjonskostnadene for en dyr bil ikke er så forskjellige fra en billig bil som man skulle tro.Enig der! Når vi snakker om miljøfotavtrykk, gjennvinning og miljø generelt, hvorfor ikke lage noen biler som har smale dekk, basic instrumentering og en ekstermt enkel oppbygging både motormessig og understell? Jeg skal vedde på at mange hadde kjøpt en slik bil!
Det er godt mulig du har rett i det. Jeg har ingen data til å backe dette opp. Det var nok mere et hjertesukk og et ønske fra min side, men jeg tror det er mulig å lage en bil som lager langt mindre avtrykk, som forurenser lite under bruk og som er enkel å gjenvinne og å reparere.Jeg skal vedde på at nesten ingen hadde kjøpt en slik bil. Hvis bilfabrikantene hadde trodd det var et marked så hadde en slik bil eksistert. De som har peiling får korrigere meg her, men jeg mener å ha lest at produksjonskostnadene for en dyr bil ikke er så forskjellige fra en billig bil som man skulle tro.
Det tror jeg nok du har rett i, men sål enge bilfabrikantene ikke ser noen økonomisk gevinst i å lage en bil med minimalt avtrykk så skjer det ikke. Eneste mulighet er tvang igjennom regulering, men det er utrolig vanskelig å få til uansett bransje, og spesielt hvis man har med multinasjonale selskap å gjøre. Dessverre.Det er godt mulig du har rett i det. Jeg har ingen data til å backe dette opp. Det var nok mere et hjertesukk og et ønske fra min side, men jeg tror det er mulig å lage en bil som lager langt mindre avtrykk, som forurenser lite under bruk og som er enkel å gjenvinne og å reparere.
Vi har hatt en C1, og bortsett fra at Hun Som Bestemmer ville ha en litt større bil, så var den perfekt til småkjøring i nærområdet.Er bilar som Toyota Aygo og Citroën C1 relevante i den diskusjonen?
Det er jo små, rett nok fossile, bilar med veldig begrensa instrumentering og "så enkelt som du kan få det"? Lånte ein Aygo, og ein ting var mekanisk justering av sidespegl, eit langt meir interessant problem (for meg) var at turtallsdisplay openbert var ekstrautstyr.
Det første elbilane (td. Buddy) var vel i denne gata? Min Leaf, også, om enn ikkje så langt nedover.
Eg tykkjer det er interessant; dei aller fleste av oss vil hevda at, jo,
- rimeleg (altså: låg pris)
- miljøvenleg
- låg teknisk kompleksitet
- lang levetid
- lett/billig å reparera
- produsert av fagarbeidarar på tariff
er kvalitetar vi ser etter når vi skal kjøpa noko, likevel vel kollektivt stort sett løysingar som er lette, nette, har høg pris/yting og er problemfrie i bruk. Anten det gjeld hushaldningsapparat, bærbare datamaskiner, mobiltelefonar eller bilar.
Ingen som overhaler disse lenger for det selges ikke delene som trengs. I USA er det 25 års garanti på denne, sikkert etter at Mercedes har blitt saksøkt, men i Europe nope.Helt uhørt med 90000,- for en ABS sentral ref SBC. Jeg ville ha sjekket diverse forum, og fått den overhalt av tredjepart.
Som andre har nevnt så vil ikke produksjonskostnadene (utvikling medberegnet) skille voldsomt mye.Enig der! Når vi snakker om miljøfotavtrykk, gjennvinning og miljø generelt, hvorfor ikke lage noen biler som har smale dekk, basic instrumentering og en ekstermt enkel oppbygging både motormessig og understell? Jeg skal vedde på at mange hadde kjøpt en slik bil!
Ingen som overhaler disse lenger for det selges ikke delene som trengs. I USA er det 25 års garanti på denne, sikkert etter at Mercedes har blitt saksøkt, men i Europe nope.
Mazda MX-5 hadde som eksplisitt mål å være så liten og lett som den kunne være og fortsatt være lovlig på veien.Som andre har nevnt så vil ikke produksjonskostnadene (utvikling medberegnet) skille voldsomt mye.
Noe lavere vekt ville man kunne få, avhengig av størrelse og batterikapasitet, men den ville måtte tilfredsstille krav til kollisjonssikkerhet osv. Samtidig er en del av «instrumenteringen» påbudt utstyr når den nye sikkerhetsforordningen for fullt trer i kraft neste år.
Takk, har faktisk vært på siden deres før i dag, kommer nok til å ta kontakt med de.Mercedes sbc repair rebuild - service by POST & MOBILE
Mercedes SBC Pump Repair - Refurbish - Recondition Service (with postage or collection from our shop)This is a Mercedes W230 SL 500 - 600 550 and W211 - E Class 2002 - 2006 SBC ABS Pump Repair - Refurbish SERVICEBuying a Second Hand Pump for £300-850 can't guarantee for how long it will work...www.ecu-repair.co.uk
På rett side med god margin, eg då e_-Golfen har gått 175000 sidan februar 19.Dette diskuteres jo i det vide og brede, og man blir aldri enige, men:
Så langt må elbiler gå for å være mest miljøvennlige
En fersk, tysk beregning gir en ny tallfesting av et mye omdiskutert tall.www.motor.no
Buddy var ikke en bil i følge myndighetene. 4 siffer i registreringsnummeret. Think City var en bil. Interessant at i3 går ut av produksjon. Designet er veldig likt Pininfarinas utkast til det som kunne ha blitt Think City generasjon 2.Det første elbilane (td. Buddy)
Uhg. Men den på passasjersida er kanskje vinkla slik at førar ikkje ser (bortsett frå lyset, som sikkert er distraherande nok)?
Med reglene for mobilbruk i mente, what the fuck...?
Ikke egentlig. Fordi autopiloten ikke gjør nok for å hindre at idioter bak rattet misbruker systemet. Eksempelvis figuren som kravlet over seteryggen til baksetet mens bilen var i fart.Tesla tilbakekaller 2 mill biler i USA fordi selvkjøringssystemet deres er farlig å bruke...
Da er det vel pr. definisjon farlig å bruke? Ifølge Tesla er det bare trygt å bruke på motorveier med adskilte kjørebaner. Dermed burde det jo automatisk slås av når du ikke kjører på en slik vei. Bilen vet jo om du gjør det så det er ingen grunn til at det skal være aktivt hvis du ikke gjør det.Ikke egentlig. Fordi autopiloten ikke gjør nok for å hindre at idioter bak rattet misbruker systemet. Eksempelvis figuren som kravlet over seteryggen til baksetet mens bilen var i fart.
Joda, der er fullt mulig å ha fokus på begrenset størrelse og vekt.Mazda MX-5 hadde som eksplisitt mål å være så liten og lett som den kunne være og fortsatt være lovlig på veien.