Nja, jeg følger deg - ut garantitiden. Etter det er du eksponert mot det mest spennende fra begge verdener; eksosanlegg, registerreim/-kjede skift (og kanskje havari), høytrykksdrivstoffpumper, høyt oljeforbruk, og også ombordlader, høyspentnettverk som må gjøres spenningsløst for selv latterlige filleoppgaver, kanskje en håpløs app (jeg har el-VW ja..) og ikke minst en batteripakke som er såpass liten at ladesyklusene fort oppnår maksimal levetid. Er man ekstra uheldig ryker en bensingreie som enten drar med seg noe el-elektronikk eller ligger sånn til at batteripakka må gjøres spenningsløs, eller noe annet gøy..Et luftfilter, et oljefilter og en skvett olje (som verkstedene tar seg relativt godt betalt for - jeg kjenner kostprisene på olje) med jevne intervaller - og en skvett gearolje m/tilhørende filter ved vesentlig lenger intervall. Kjølevæske er det også normalt å skifte etter x år, da bl.a korrosjonsinhibitorene avtar i effekt etterhvert.
Bortsett fra det - ikke så mye mer enn på en el-bil.
Ikke noe problem for første eier, men det er nærliggende å tenke at det vil påvirke den totale levetiden fordi summen av utgiftene fortere vil overstige bilens totale verdi og derved skrotes.