Scrooge skrev:
Selv med et anlegg i "fleremillionersklassen", kommer man aldri unna rommet som en avgjørende faktor, og samtidig en akustisk behandling av dette.
Beklageligvis må noen avfinne seg med kompromisser, medmindre man er så heldig å ha et dedikert rom.
Det som samtidig slår meg, er at en og annen her inne ser ut til å tro at man kan kjøpe seg forbi problemet med å investere i svindyrt utstyr.
Tenk hva de egentlig går glipp av! :'(
Det viser seg at det er flere måte å dyrke denne hobbyen på, og jeg skal ikke påstå jeg har valgt den eneste riktig veien.
Jeg kan heller ikke på noen måte si at jeg har referanseutstyr, men har gjort en del gode bruktkjøp oppgjennom, så utstyret holder god klasse
Det som slår meg er at det alltid er gutta med anlegg i millionklassen som har mest å utsette på lyden, gjerne ting som manglene homogenitet, mangel på synergi, ut av balanse, mangel på oppløsning, mens jeg synes det høres ganske så riktig ut. (ikke perfekt)
Jeg har også vært så heldig å høre noen av disse millionanleggene. Og der går ord som, perfekt synergi, helt homogent, fin balanse, ekstrem oppløsning, igjen, mens jeg for alt i verden ikke klarer unngå høre forstyrrende refleksjoner og en frekvensrespons som minner om jotunheimen.
For og være helt ærlig tror jeg en del også mister evnen til kontuktiv kritikk omvendt med stigene pris.