He he, jeg forsøkte å ta deg på ordet.TrompeteN, skal et voksent anlegg til for at det kuttet skal oppleves helt troverdig Ingen mulighet her i hvert fall.
YouTubeversjonen eller en orginalen?Enig med det siste.
Den Verdi-Requiem-videoen var ikke spesielt levende hos meg. Jeg synes den låt både komprimert og dempet i toppen.
Men jeg har opplevd å komme hjem fra klassisk konsert i gamle konserthuset i Stavanger (hvor jeg satt helt i front og fikk lyden akustisk), sette på liknende musikk hjemme og tenke: Ja det var omtrent sånn det låt...
Ikke dermed sagt at du ville delt min illusjon, Tor.
Det har jeg tenkt på noen ganger også når jeg ser folk bygge flotte hjemmekinoer. For hvorfor prøver så mange å kopiere layouten til et offentlig lokale med alle de ulempene det medfører? Vil en sitte rett opp og ned og få filmen ødelagt av fnisende tenåringer og skravlende kjerringer er det bare å trekke på seg buksa å dra ut.Synes det bare er positivt at det er en del som ikke kan oppnås hjemme. De store konsertopplevelsene bør jo være noe eget.
Ja der findes stadig en del der helt alvorligt mener de kan gengive en koncert helt korrekt som i koncertsalen i stuen ??Ikke så lett å få det til å låte som du har et helt orkester inne i stua. Når det er sagt så er min erfaring med både kirker og konsertsaler at det visuelle er med på å skape inntrykket av et stort lydbilde. Det hender at jeg lukker øynene og kun lytter til musikken når jeg er på konsert. Da forsvinner faktisk også mye av storheten man opplever ved å se et helt kor eller orkester foran seg og samtidig innser man noen ganger at lydnivået faktisk ikke er særlig høyt. Dermed, hvis jeg sammenligner det jeg hører hjemme og på konsert er faktisk ikke sååå forskjellig hvis øynene er lukket i begge situasjoner.
Mer irriterende på en konsert.Har en problemer med slikt har man passert en milepel i livet. Har sikkert vært heldig men har aldri irritert meg over noe i den offentlige kinosal
Tror du bommet på poenget...Har en problemer med slikt har man passert en milepel i livet. Har sikkert vært heldig men har aldri irritert meg over noe i den offentlige kinosal
Er du sikker på detTror du bommet på poenget...Har en problemer med slikt har man passert en milepel i livet. Har sikkert vært heldig men har aldri irritert meg over noe i den offentlige kinosal
Ja!Er du sikker på detTror du bommet på poenget...Har en problemer med slikt har man passert en milepel i livet. Har sikkert vært heldig men har aldri irritert meg over noe i den offentlige kinosal
Bra, da er vi enigJa!Er du sikker på detTror du bommet på poenget...Har en problemer med slikt har man passert en milepel i livet. Har sikkert vært heldig men har aldri irritert meg over noe i den offentlige kinosal
Jeg er fanden meg ikke sint, bare litt skuffet:=)Ja det er det jeg alltid har visst - du er en hissigpropp
Bedre en 8x Tomskalle:=)Breial treskalle passer vel her, ikke helt ulikt trådeier
Vis vedlegget 638820
- Og det viser at audiolense ikke kalibrerer for små og lokale avvik i diskanten. Bare de lange avvikene som oppstår i lytteposisjonen.Dette viser vel også hvor lite refleksjoner du hører på
Bliesma T34B i waveguide. Nivåkalibrert med Audiolensehvilken diskant er dette da, så meget pent ut...
Refleksjoner er ikke lette å se på en frekvensmåling.Dette viser vel også hvor lite refleksjoner du hører på
Tror han ser på mengden kamfilter på målingen og konkluderer ut i fra det. I et livlig rom er det ikke uvanlig at det strekker seg over 30-40 db i diskantområdet. Hos meg holder det seg nesten innenfor 10 dbRefleksjoner er ikke lette å se på en frekvensmåling.