Ser ingen som helst grunn til å gå på dass for å drite, bor man landlig til så bor man landlig til.Nei, fanden spare! Erru på dass så får du drite eller komme deg ut!
Husk å tisse da!Fra masse bass-rør til dass-rør - tror jeg går og legger meg
Takk skal du ha, ville bare gjøre 8x12 oppmerksom på dette i tilfellet det var noe han hadde oversett, men så var det tydeligvis bare meg som ikke har nok kontroll.De generelle anbefalingene for Qts og fs ift lukket kasse og OB-system er gitt ift. at du har et system hvor du ikke kan kompensere for avtagende respons nedover. Lav fs i kombinasjon med høy qts (og store kasser) gir flat respons lengre nedover enn motsatt. DSP-en fikser normalt greit den biffen.
Da er jo saken grei. Resten av bassområdet, 60 og opp, haha. Hva har du tenkt til nå? ;DPå papiret er nok ikke dette et ideelt element i lukket kasse hvis det skal brukes i hele frekvensområdet i bassen. Jeg skal kun bruke de i de to laveste og minst viktige oktavene, og sammenligning med det bass-systemet jeg har nå, som virker sinnsykt bra i rommet mitt, så har det lik avrulling ved estimering, Har alltid hatt lyst å prøve store elementer, og når prisen ikke blir mye over 6k pr. element synes jeg det er vært å prøve. De 4 elementene flytter faktisk 10 liter luft lineært med ganske moderat effekt - og det er jo det dypbass handler om. Synes ikke dette er mindre rasjonell bruk av elementer en å putte x-antall 21" i OB for å få litt bass.
Det er mye som kan rettes opp med DSP vet du.
Har også snakket en del med BEF på av-forum, som har prøvd seg på litt forskjellige elementer.Han mener det er mye lettere å integrere store pa elementer en disse såkaldt superbass-elementene til tc-sound og aurasond. De har en tendens til å rope på oppmerksomhet hele tiden samme hvor lavt han la dem inn. Men det er sikkert morro for de som liker bas på anabole steroider.
Det er forresten i resten av bassområdet (60-og opp)jeg kommer til å koste på meg litt ekstra
Det er desverre fryktelig mange overforenklinger og generelle anbefalinger der ute som er direkte destruktive for helhetstenkingen. Ikke at de er nødvendigvis feil i seg seg selv, men de er heftet ved en rekke betingelser som ikke blir nevnt med et ord.Takk skal du ha, ville bare gjøre 8x12 oppmerksom på dette i tilfellet det var noe han hadde oversett, men så var det tydeligvis bare meg som ikke har nok kontroll.
Ja det gikk greit, men det var ikke så mye å hente. Fikk et tilbud og godtok det - er jævlig dårlig på å prute.Hehe, litt flere, og man kunne fått OEM-specs. Fikk du virkelig bestille direkte?
En gang 8x12, alltid 8x12 Det som er helt sikker er at ikke alle havner i kjelleren min.Hva blir ditt nye nick???
En gang 8x12, alltid 8x12 Det som er helt sikker er at ikke alle havner i kjelleren min.Hva blir ditt nye nick???
Det høres fornuftig ut. Det er ikke samme shvung i feks 8x12+4x18
Akkurat det etternavnet er jo opptatt, men kanskje jeg finner på noe annet.Navneloven er jo endret Tor, så da kan du jo kalle deg hva du vil Tor-Hversågodogtakkskalduha....;D
Den jobben med å stoppe stoppeklokka di har jeg overlatt til dere inne her.Jeg har startet stoppeklokka for salget. Kan du si når jeg skal stoppe den Tor?
Jeg har startet stoppeklokka for salget. Kan du si når jeg skal stoppe den Tor?
Hva må en regne med av å bruke på forsterkerkraft for å mette tårnene som ligger på brukten ?
Si det til min kone.Det var billig med tanke på byggekvalitet, elementene og de rosende omtalene fra de fleste som har opplevd de. Jeg tror at de basstårnene vil være den beste oppgraderingen de fleste på Hifisentralen kan gjøre.
Bare å sende henne hjem til meg på Sørumsand, så skal jeg fortelle henne detSi det til min kone.Det var billig med tanke på byggekvalitet, elementene og de rosende omtalene fra de fleste som har opplevd de. Jeg tror at de basstårnene vil være den beste oppgraderingen de fleste på Hifisentralen kan gjøre.
Du får supre bassamper f.eks fra Crown nesten gratis på finn. Bruker selv Crown xti 2002 som leverer 800 watt i 4 ohm. DVS at du havner totalt sett på ca 40K40K med amper hadde vært mer i min gate, har jo vært hor tralltrall og fått en rimelig heftig demo der av dine tidligere kreasjoner.