Kommer til å passere kapasiteten til mitt nåværende bass-system med ca 5mm p-p ved 20hz, og det med 30 watt i hvert element. Tror du jeg vil ha problemer med hørbar forvrengning ved så lave frekvenser da?
Det har jeg ikke forutsetning for å si noe om siden jeg ikke kjenner driverne dine. Men generelt så øker forvrengningen eksponentielt etter som man beveger seg nedover i subbassområdet. I tillegg så øker også forvrengningen tilnærmet eksponentielt med konutslaget. Du snakker faktisk mange prosent (ikke uvanlig med titalls prosent) forvrenging ved 20Hz-30Hz, selv med gode drivere når de styres ut mot maks pådrag. PPSL har noen fordeler som IMO iallfall er verdt å ta med i vurderingen:
1. Reduksjon i størrelsesorden 20dB av likeharmoniske forvrengningskomponenter (korrigerer for asymmetri i oppheng og motor)
2. Reduksjon i kabinettvibrasjoner
Dessverre får en si, så vil odde harmoniske ikke dra noen vesentlig fordel av PPSL. Evt. mekanisk støy fra oppheng vil nok heller ikke påvirkes av PSSL.
Det ekstra fine i dette tilfellet er at PPSL prinsippet har sine største fordeler akkurat i det frekvensområdet hvor du skal bruke elementene.