8
8x12_TOM
Gjest
Et dårlig bilde fra mobilen og som alltid blir det helt kjipt i forhold til å se den i virkligheten
Den er enorm!!!!!
Den er enorm!!!!!
Ja, takk for det. Er nok den beste julegaven jeg kan huske jeg har gitt meg selv noen gang. Gleder meg sykt til å komme i gang med byggingen.Hahaha! er det mulig! dette var rått
For ikke å nevne 24"Ser du ikke har dempet galskapen den stunden jeg har vert borte fra forumet.
Du liker og flytte grenser og de kan man vel trykt si 21" også gjør
He-he, det er fint å se du har trua på meg, eller skal jeg si trua på elementene. Har selv ingen aning hvor dette havner. Ett og annet vil det jo bli.Dette blir garantert Norges råeste bass-system!
For ikke å nevne 24"Ser du ikke har dempet galskapen den stunden jeg har vert borte fra forumet.
Du liker og flytte grenser og de kan man vel trykt si 21" også gjør
He-he, det er fint å se du har trua på meg, eller skal jeg si trua på elementene. Har selv ingen aning hvor dette havner. Ett og annet vil det jo bli.Dette blir garantert Norges råeste bass-system!
Kanskje det blir så rått at det må horn til, for å følge på oppover
Har jo tatt en utfordring i forhold til han anders1234, så jeg klemmer i vei på torsdag. Hvis alt går som smurt bør scenen, med 8 nedfelte PD2450, stå ferdig på mandag en gang.Ser massivt ut på bildet! Når regner du med at bassene spiller, blir det lyd til jul?
Var borte hos en i Grendland som har et knippe 21" fra Beyma. Det er stygt å si det men de så nesten litt pinglete ut. De veier nesten 20kg og mangler da 17 kg på PD'enJøsses! Trodde mine 21" var store, men disse tar kaka! Eller så lurer du oss med en Hobbit-tommestokk...
Fine drivere 8x24_Tom, skjønner at vi har med en mann av tålmodighet å gjøre her, at du ikke har begynt enda er et under, haha.Er snart i gang med å bygge scenen i rommet og lurer på om noen har en formening om hvilken av de to plasseringsmulighetene (høyre eller venstre)jeg har lagt ut her som er best. Har hørt at random plassering av subber skal være en bra ting, men er dette for liten avstand for at det har noen positiv virkning på en jevnere trykksetting av rommet.
I begge tilfellene er det en avstandsforskjell på 1,4 meter på elementene som ligger lengst fra hverandre, sånn i forhold til lengde og bredde av rommet.
Vis vedlegget 294005
Det var den jeg falt mest for også. Gjør det også litt lettere å plassere andre tingVenstre side. Lik avstand fra ALLE elementene til vegger.
Lik drahjelp for alle - et godt og sosilat prinsipp!
Mvh
SymmetriNazi Zluk
He-he ja du sier noe, jeg er i hvert fall veldig spendt på hva dette vil yte.Dette kommer til å gå så murpussen spruter.
Helt sykt hvor store de er.
Steinar.
Hehe, mine Maelstrom's veier inn på rett over 24 kg, men blir alikevel smårusk i forhold til alle monstrene dine...Var borte hos en i Grendland som har et knippe 21" fra Beyma. Det er stygt å si det men de så nesten litt pinglete ut. De veier nesten 20kg og mangler da 17 kg på PD'enJøsses! Trodde mine 21" var store, men disse tar kaka! Eller så lurer du oss med en Hobbit-tommestokk...
Spurte Prescision devices om dette, og de sa det ikke var noe problem. De er jo beregnet for hornkonstruksjoner, og der står gjerne elementene alt annet en i loddrett stillingRegner jo med at du har tenkt på det - men er det bra for så store elementer å monteres vannrett...?
Mvh
OMF
Ja det hadde vært moro og visst hvor stor forskjell det er på elementenes lineære vandring fra element vannrett mot loddrett. En klippel måling kunne sikkert avslørt dette.Hei!
Dette blir moro!
Angående "vannrett" montering vil uansett kreftene som kreves for start og stopp og bevelgelse ikke bli lik pga. massen som gjerne vil nedover. Om det kan høres er noe annet!
Mvh.
SAL
Aner ikke. Litt spent på å se hvordan begge disse slår ut må jeg innrømme, men kjenner deg jo godt nok til å vite at du har en plan bak dette. 60hz er så dypt at det nærmest kun er lengderetningen som blir trigget så jeg heller mot den høyre skissen så utfasningene fra bakvegg blir jevnest mulig pga størst variasjon på avstanden mellom elementene til front og bakvegg, men tror vel egentlig at det går for det samme.Er snart i gang med å bygge scenen i rommet og lurer på om noen har en formening om hvilken av de to plasseringsmulighetene (høyre eller venstre)jeg har lagt ut her som er best. Har hørt at random plassering av subber skal være en bra ting, men er dette for liten avstand for at det har noen positiv virkning på en jevnere trykksetting av rommet.
I begge tilfellene er det en avstandsforskjell på 1,4 meter på elementene som ligger lengst fra hverandre, sånn i forhold til lengde og bredde av rommet.
Vis vedlegget 294005
Er vel ganske sikker på at jeg ikke gidder bygge scenen to ganger, så det faller helt sikkert ned på ett av forslagene før byggestart.Aner ikke. Litt spent på å se hvordan begge disse slår ut må jeg innrømme, men kjenner deg jo godt nok til å vite at du har en plan bak dette. 60hz er så dypt at det nærmest kun er lengderetningen som blir trigget så jeg heller mot den høyre skissen så utfasningene fra bakvegg blir jevnest mulig pga størst variasjon på avstanden mellom elementene til front og bakvegg, men tror vel egentlig at det går for det samme.Er snart i gang med å bygge scenen i rommet og lurer på om noen har en formening om hvilken av de to plasseringsmulighetene (høyre eller venstre)jeg har lagt ut her som er best. Har hørt at random plassering av subber skal være en bra ting, men er dette for liten avstand for at det har noen positiv virkning på en jevnere trykksetting av rommet.
Vis vedlegget 294005
Gleder meg til å se utslaget av planen.
Blir nok 4 stk Hypex - 700watt fordelt på to og to elementer i parallel. Akkurat nok effekt til å nå x-max ved 10Hz. Skal da teoretisk gi en dobbling x2 av kapasiteten jeg har nå - 12 db opp.Dette havner på listen jeg venter sykt i spenning på å få lytte til... trenger kanskje ikke gjøre stort annet enn å åpne vinduet i loftsstua???
Skal du ha noe nytt forsterkeri for å trekke disse? en stabel Emittere kanskje
Er ikke helt med her nå? Dette er jo en lukket basskontruksjon men som jo også trenger gode avstivninger. Den diagonale skilleveggen mellom bassene vil jo ha nøyaktig samme påvirkning fra begge sider, siden dette blir symetrisk oppbygget, så den er vel den minst kritisk delen når det kommer til styrke. Hvis jeg begynner å leke litt med DSP stiller det seg litt anderledes.hva med å legge inn 2-3mm tykk valset alu i diagonalen mot hjørnene
Rune Skramstad var veldig hissig på at kurven og exiten i mine subhorn MÅTTE ha aluforsterkning, da jeg spurte om de ikke kunne lages i kurvet kryssfiner
det hadde han prøvd og lyden ble ikke like tight pga at det ga etter..
så fylle opp bak med expanderende skum
bare en ide.....
mvh
Leif