Det skal vi helt sikker få til. Kommer til å surre rundt på messen både fredag, lørdag, søndag. Vi tar kontakt når det nærmer segAnonym skrev:Hvordan er muligheten for å lytte til galskapen i løpet av messehelgen?
Alle høyttalerkonstruksjoner er kompromisser i større eller mindre grad, vi prøver bare å minimere dette ;Dbambadoo skrev:Det blir voldsomt og kanskje eksremt gøy
Muligheten for å høre disse bør jo være til stede, kommer vel bare ann på om du gidder komme ;DKW skrev:Dette skal bli interessant å følge med på, samt etterhvert kanskje høre.
Blir det samme type kassekonstruksjoner (dobble lag med sand) som nå?
Mvh.KW
Nei, men etter kjøp av 8 stk mellomtoneelementer fra Morel har jeg helt klart gjort noe med dette ;DSnickers-is skrev:Mer kronasjer i terminaler enn i mellomtoneelementer? Det er ikke lik deg
Skal bli gøy å følge med på ditt nye prosjekt. Du får si ifra vis du trenger noe bra limt til laminering av platene du skal bruke til kassene.8x12_TOM skrev:Nåja, det surrer et eller annet rundt oppe i hodet her, men er litt usikker på hvor langt jeg vil gå i første runde.
Som jeg er inne på over krever jobben mye av meg akkurat nå, dagsbøter og sånt hvis ting ikke blir levert i tide. Første "krise" avverget ;DAnonym skrev:Hvordan går det med byggingen av nye høyttalere nå?
Med ny musikk-pc og lydkort fra TC-elektronik synes jeg det spiller bedre en noen gang, så suget etter nytt toppsystem er tydligvis litt for lite ;D Her går det tregt. Litt kan jeg vel skylde på temperaturen den siste måneden også.ganilsen skrev:Skjer det noe her? Veldig spente på hvordan de nye toppene blir.
Geir Arne
Takker for et hyggelig besøk og smigrende ord.ganilsen skrev:Takker for en fin lytteseanse i går kveld.
Må si jeg ble mektig imponert over oppsettet ditt. Tenkte på hvordan det låt på vei hjemover, og det er det veldig vanskelig å gi et svar på. Kort og enkelt gjorde det veldig mye bra, men dynamikken var vel den store "overaskelsen". Skal bli spennende å høre dette i det nye rommet ditt.
Måten musikken ble fremført på var meget heldig, og jeg tror vi har en ganske likt lytte ideal. Så lite stressende og "dødt" (i positiv forstand) har jeg aldri opplevd musikk tidligere.
Alt i alt ble dette et meget hyggelig bekjentskap for min del. Takker igjen for lytten.
Ha en fortsatt god helg.
Geir Arne
Med 15 min. kjøre er det vel bare bestemme en annen dag - er stort sett hjemme på kveldstid.SteinLarsen skrev:Hei
Spennende!
Jeg var litt treg med påmelding til lytterunde hos deg - som vanlig, men blir det frafall er jeg 15 min unna.
Ut fra det jeg leste i tråden er jeg redd trøkk og dynamikk får en ny betydning etter en runde hos deg
mvh
stein
Er det ikke litt positivt med lav vertikal spredning? For å slippe refleksjoner?Snickers-is skrev:Det er vanskelig å få skikkelig luftig lyd om diskanten er for høy. Da blir rett og slett vertikalspredningen for liten. Jeg ville, med det som utgangspunkt, gått for det fysisk minste alternativet. Mellomtonene dine gjør også en svært god jobb med høy delefrekvens.
terjetroll skrev:Du har hørt mitt anlegg også! ;D
Mvh Trollet
[/quote
Her bekrefter du det som jeg ofte har tenkt. Personer på lyttebesøk søker ofte først og fremst bekreftelse for kvaliteten i sitt eget oppsett.8x12_TOM skrev:......Etter utallige besøk rundt omkring (LMC, pedal, kw, Eik, Stig E.Tangen,Terjetroll, Roald, EHED, 65finge/Oblivion+++)på leiten etter godlyden har jeg innsett at oppsettet jeg nå spiller på er helt på høyde med de beste oppsetta rundt omkring.
........
Mvh-
Tor
det er på høydeLMC skrev:forøvrig kjekt med feedback etter besøk
mvh
Leif
Ja da, noe av meninge med besøk hos andre er vel å få en bekreftelse på at en er sånn noenlunde på vei. Blir jo nysgjerrig på hva andre har fått til når en får høre at valg av tungdrevne basser med store kraftverk er en sikker måte å tryne ordentlig ;D Når det er sagt så vil jeg også påstå at alle oppsettene jeg nevnte over har enkelte ting jeg godt kunne tenke meg mer av her hjemme.Karma skrev:Her bekrefter du det som jeg ofte har tenkt. Personer på lyttebesøk søker ofte først og fremst bekreftelse for kvaliteten i sitt eget oppsett.8x12_TOM skrev:......Etter utallige besøk rundt omkring (LMC, pedal, kw, Eik, Stig E.Tangen,Terjetroll, Roald, EHED, 65finge/Oblivion+++)på leiten etter godlyden har jeg innsett at oppsettet jeg nå spiller på er helt på høyde med de beste oppsetta rundt omkring.
........
Mvh-
Tor