Da var årets Vasalopp genomført for min del, kjørde öppet spår på Mandagen. Forutsettningene var på forhånd ikke særligt bra med regn og sterk vind når jeg ankom Sälen på søndag eftm
Efter en kveld med ulike smørings diskusjoner med likasinnade blev klokheten ikke bedre for det
Morgonen etter var det ivartfall slutt med regn men vinden var der og i feil rettning
Vi blev enige om att dette for gå som det går! Stor intensitet blant de 8000 påmeldte tidl på morningen.
Selv tar man det med knusende ro, stoler på byggnads armene her skall det stakes
Vi kom oss ivei og når den første bakken/hårnålen var passert var det ut på de berømde Vasalopps myrene i motvind og løssnø som staver gikk igenom
men det blev bedre ettervært som det blev mindre snø og mer sammenpakket, kan si med en gang att jeg hade utruligt bra ski denne dagen
Noen bilder fra løpet rakk jeg dessverre ikke og knipse, fullt opp med og drikke blåbär soppa og sport drykk underveis. Men har noen bilder som ett foto sellskap tar på utøvere og som jeg skall bestille.
Dette er taget etter ca 55km, fokuset er intakt
Målgang, helt i det siste måtte jeg gjøre en undanmanøver da en annen åkere fallt over streken foran meg
Som sagt så knekkte jeg smørings koden denne dagen med en kombo av Norsk slip og Svensk glid/feste grymt bra skidor
Kom in på nytt pers 6.35h som holdt til plass 260 av 6500 som stillte opp.
Skall ha ett annet fokus fremover nå! Øl og Vinyl bla;D