Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En liten tur inom Platebaren idag og fikk med ett lite stykke Svensk musikk historie!:) Nr560 av 1000ex. Løp og kjøp! dere som ikke er så heldige og ev har ett org ex.
    Ett fint håndverk vinyl er det også.
    DSC_0270.jpg

Med på lasset blev også Pulp different class

DSC_0271.jpg

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Då så har jeg fått lyttet en del på begge drivverken side om side, og første intrykk jeg fikk står sig fortsatt som største forskjell dem i mellom.

VPI'n med XX2 førøvrigt en gammel kjenning sen tidl her passer utmerket i 10.5 I armen. Lyd signaturen er en klar ren lyd oppløst og luftig med en mellanton som er mer neutral sammenlignet NAS kombon's mer analoga fremtoning.
    Bassen er kjapp med godt driv og smekk, NAS fremstår som betydligt tyngre kraftfullere i bassen. Overlag så er VPI,n mer digital i lyden verses NAS.

Brukte noen plater som test matrial

Disse jazz platene viser att VPI,n gjør det veldigt godt i den sjangern! klangen og renheten i lyden passer godt til Jazz/blues klart bedre her enn NAS. Spiller utmerket på rock også men her når den ikke opp til NAS storhet:)
    DSC_0481.jpg

L.Reed og Morrisey fikk ta sig av ansvaret på allround siden. Her viser NAS sin storhet og hantere analog avspilling, Den har en evne og presentere ett enormt stort fyldigt lydbilde med bekksvart bakgrunn, og bas og dynamikk i tungvikt klassen:eek: samt god oppløsning/detlj men med en mer analog følelse. La det bli sagt en gang for alle att Zyx 4D ikke låter som nån Benz her!!!
    Stemmen til Morrisey på det fantastistk gode sporet "Paint a Vulgar picture" står frem som en bauta!!! Og skulle få vilken Mozhead som helst,att begynne grine av lykke:D

DSC_0478.jpg

VPI'n blir helt sikkert stående her og brukt til det den er best på! dem kompleterer varandra meget bra:)

La oss høre Moz harselere med plate brasjen som avsluttning

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.915
    Spennende lesning cash! Three Quartets kjenner jeg jo som min egen bukselomme, og vet at den er en meget god referanse/testplate. Etter min mening kan Chick Corea sitt piano ha godt av litt tilførsel av kropp, samtidig som Eddie Gomez sin bass får mer kasseklang. Skjer dette i mindre grad på VPI enn Nas hvis jeg har forstått deg riktig?

Petter.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jo det er helt riktig Petter mer av det du nevner på Nas, men likevel har ikke Nas nerven som Vpi får frem her.
    /Og du er anledningen til att jeg lytter på Three Quartets plata:)

Sist redigert:
    B

BTS

Gjest
    En liten tur inom Platebaren idag og fikk med ett lite stykke Svensk musikk historie!:) Nr560 av 1000ex. Løp og kjøp! dere som ikke er så heldige og ev har ett org ex.
    Vis vedlegget 226330
    Hallå Cash, skeppades de högre serienumren västerut? Här blev det 47/1000 nu idag.;D

IMG-2903-1-2.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir best pannkaker når man gjort ett antal:eek: En superb press er det iallafall:)

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 226330
    Hallå Cash, skeppades de högre serienumren västerut? Här blev det 47/1000 nu idag.;D

Vis vedlegget 227037
    Svenskene er som kjent noen sleipe jævler (ikke Cash da..:rolleyes:) De er akkurat som slakteren, beholder det beste kjøttet sjæl!!!

Her er beviset.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Igang med ett DIY projekt, toveis basløp i fjell som ender opp med trumpet formet brem mynning for beste spredning! går med en 500m3 betong og noen og hundre ton armering. Satser og bli ferdig i løpet av februar.

IMG_9794.JPG

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Jeg VISSTE du hadde en hornmann i deg, Cash - innerst inne! Du er en helstøpt kar ;):rolleyes: Lenge siden du har vært innom.. kastet ut hjemme?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.915
    Igang med ett DIY projekt, toveis basløp i fjell som ender opp med trumpet formet brem mynning for beste spredning! går med en 500m3 betong og noen og hundre ton armering. Satser og bli ferdig i løpet av februar.

Vis vedlegget 229665
    Blir like fasinert hver gang jeg ser tunnelkonstruksjoner! Dette må jo være litt gøy og være med på Cash?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Den er bankers!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir like fasinert hver gang jeg ser tunnelkonstruksjoner! Dette må jo være litt gøy og være med på Cash?[/QUOTE]Helt klart, Veldigt utfodrende forskalings arbeid dette! kromninger ,hellninger og svinger kan man nog få til! men det skall overrensstemme med stikknings data også:rolleyes:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 226330

Med på lasset blev også Pulp different class

Vis vedlegget 226331
    Fabelaktiv skive den Monica Zetterlund; hvor kjøper jeg den?

Mvh
    lassemann

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.705
    Sted
    Hus
    Kjøpte min på Big Dipper. Meget god lyd i tillegg til det gode låtmaterialet :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ferdig med min del av DIY julemat. Julskinkan og farsan's special sill! Så nu kan svigemor komme med den hard smelte kosten:eek:
    God jul allesammen:)
    DSC_0639.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Med sommerfesten klart i minne, vet jeg jo hvor god maten hos deg er! God jul Cash !!

Petter.[/QUOTE]Takk så mye for det Petter, men att det smakte bra i sommer har ingenting med mine matkunnskaper og gjøre!!!
    /Janne, man får holde på trad:)
    /lasseman, skulle ønsket jeg hade fler av dine øl igen:)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    /lasseman, skulle ønsket jeg hade fler av dine øl igen:)
    Og det minner meg om at nå skal glasset fylles opp med en Black IPA.. ;) Godt å vite at kjeller er velfyldt med slikt. Blir en råd med mere øl til deg etterhvert vet du ;)

God Jul!

lassemann

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gikk igang med lite Søndags pyssel. Armløftern på Scoutmastern har blitt knekkt etter ett uhell! Scrooge'n såg på saken her tidl og mente han nog kunne reparere den.
    Gjør ett forsøk selv, ellers er det vel bare og hive den.
    DSC_0713.jpg

Til denne jobben er det bare og få på brillene!
    DSC_0714-001.jpg

Og der var den genom borret:)
    DSC_0718.jpg

Tilbake på spillern med ny lakkert hobbykule som grep:)
    DSC_0723.jpg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Kjempe! Bra jobba, ikke enkelt med slik mikromekanikk.. Vært mer enn morsomt å hørt anlegge ditt en dag.. Tar med litt øl jeg vet du ;-)

mvh
    lassemann

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da var årets Vasalopp genomført for min del, kjørde öppet spår på Mandagen. Forutsettningene var på forhånd ikke særligt bra med regn og sterk vind når jeg ankom Sälen på søndag eftm:p

P2230795.jpg

Efter en kveld med ulike smørings diskusjoner med likasinnade blev klokheten ikke bedre for det:rolleyes: Morgonen etter var det ivartfall slutt med regn men vinden var der og i feil rettning:p

Vi blev enige om att dette for gå som det går! Stor intensitet blant de 8000 påmeldte tidl på morningen.

P2240800.jpg

Selv tar man det med knusende ro, stoler på byggnads armene her skall det stakes:D

P2240801.jpg

Vi kom oss ivei og når den første bakken/hårnålen var passert var det ut på de berømde Vasalopps myrene i motvind og løssnø som staver gikk igenom:p men det blev bedre ettervært som det blev mindre snø og mer sammenpakket, kan si med en gang att jeg hade utruligt bra ski denne dagen:)

Noen bilder fra løpet rakk jeg dessverre ikke og knipse, fullt opp med og drikke blåbär soppa og sport drykk underveis. Men har noen bilder som ett foto sellskap tar på utøvere og som jeg skall bestille.
    Dette er taget etter ca 55km, fokuset er intakt
    57238om14 2014-02-24 10-41-07.JPG

Målgang, helt i det siste måtte jeg gjøre en undanmanøver da en annen åkere fallt over streken foran meg:rolleyes:

30018om14 2014-02-24 13-42-02.JPG

Som sagt så knekkte jeg smørings koden denne dagen med en kombo av Norsk slip og Svensk glid/feste grymt bra skidor:) Kom in på nytt pers 6.35h som holdt til plass 260 av 6500 som stillte opp.

Skall ha ett annet fokus fremover nå! Øl og Vinyl bla;D

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer Roger!

Dette er prestasjone det virkelig står virkelig respekt av!!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Intet mindre enn imponerende. Du er vår plankeløpende "HERO" swidisj!
    -Håper indelig at du nå ikke blir dopingtatt ;-)

PS! La du merke til han som gikk litt fort forbi deg? :p

jp.jpg

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk så mye Eik og Griff:)
    Grumps/ Er dette en av de 8 damene som slank føre meg i mål? Hade los på to stykken det hjalp:D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skruva på en MC 20 Super som jag hitta i lådan bland div prylar jeg fått. Drit i hifi parametrar!!! Kjempemorro match med 1200/Luxman kropp og sjel over musikken! Liker mellantonen, Thåström virkelig tilstede i hans raspiga stemme i Surabaya Johnny.
    DSC_1096.jpg

Klart man smiler som Iggy:)
    DSC_1097.jpg

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Hehe, skitbra.....fin den plata til iggy, passende musikk fra voksne menns glansperiode. Blir lissom ikke lei.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn