Anbefaling til hodetelefon og forsterker.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Høres ut som de utelukkende er ute etter å melke godtroende kunder for penger.

Hadde vært mer interessant dersom de kom med en konkurrent til HD800 og T1.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Anonym skrev:
Høres ut som de utelukkende er ute etter å melke godtroende kunder for penger.

Hadde vært mer interessant dersom de kom med en konkurrent til HD800 og T1.
Det gjør nok AKG. Det går jo rykter om at de arbeider med saken....

Men "melke godtroende kunder for penger"...?? Jeg er fortsatt av den oppfatning at K-701 er den desidert beste hodetelefonen under 5K. Jeg har fortsatt ikke hørt en hodetelefon som låter så åpent og reint som nettopp denne. Jeg har ingen problem med å anbefale denne hodetelfonen til prisforlangende.

Det gjenstår å høre hvordan T 1 er i forhold, men etter det som opplyses her og basert på flere omtaler / tester, er både HD800 og T 1 i en anna divisjon, så dette er riktig så spennende.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Jeg er enig.
Ikke ett eneste headsett under 5000kr kan slå AKG sin K701/k702/Q701 grunnkonstruksjon. IMHO... selvsagt.
Jeg tror derimot att det ER mulig å få tak i ett nytt sett med k701 fremdeles, men som Soundgarden hinter til , da må du leite/ringe/maile, sikkert flere steder, og kanskje det er flere å få kjøpt, kanskje ikke.

Forsterkerkravet til AKG sin Q/K701 og K702 tror jeg med sine 62 ohm er litt over gjennomsnittet for headsets... ikke fullt så ille som for Gradoer (32 ohm), men alikevell, man må ta i litt på hodetelefonforsterker siden for å få dem til å yte sitt aller beste. Så ja, gjerne en kvalitets headsett forsterker, gjerne en Earmax pro... nå gnåler jeg her, men
det er fordi Earmax pro har ett sweetspot på 60 ohms last og AKG 701/702 har 62 ohms last... de passer meget godt sammen!

Edit: jeg så nå att Mteinum nevner CDON som en av de siste mulighetene for k701..

mvh
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Henriksen skrev:
En som tenker utenfor boksen :)
Semantikk. Motsatt. :) Stax er referansen og da pr. def. "boksen". Det er mer utfordrene å finne gode valg utenfor den boksen. ;) Mao. så må man tenke utenfor boksen, når man ikke skal ha Stax.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
Høres ut som de utelukkende er ute etter å melke godtroende kunder for penger.

Hadde vært mer interessant dersom de kom med en konkurrent til HD800 og T1.
Det gjør nok AKG. Det går jo rykter om at de arbeider med saken....

Men "melke godtroende kunder for penger"...?? Jeg er fortsatt av den oppfatning at K-701 er den desidert beste hodetelefonen under 5K. Jeg har fortsatt ikke hørt en hodetelefon som låter så åpent og reint som nettopp denne. Jeg har ingen problem med å anbefale denne hodetelfonen til prisforlangende.
Jeg har problemer med å anbefale kjøp av et produkt til dobbel pris. Jeg er godt fornøyd med mine men så lenge de har blitt solgt for rundt 2k over lang tid synes jeg Q701 til dobbel pris er å "melke kunder for penger".
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hodetelefondiskusjon uten å si fra til meg? :eek:

Innledning
Festus skrev:
trenger anbefalinger , takk.

Burson Audio HA-160 skal brukes.
Men av hodetelefoner står det mellom (tror jeg);
Grado SR-325i
AKG K701
Denon AH-D500

Noen som har prøvd disse tre og kan si i grove trekk hva jeg vil få av lyd?
jazz, klassisk, hørespill og lydbøker skal lyttes til.
Festus skrev:
Akkurat der jeg sliter litt, 701 har jeg hørt, men ingen grado forhandler her i Krsand.
AKG opplevde jeg som oppløste , fin på stemmer men litt slank nederst.
når du sier de er så forskjellige, hva skiller de da?
Mener du Denon AH-D5000 (i motsetning til Denon AH-D500)?

Jeg eier bl.a. AKG K 701 og har bl.a. hørt Denon AH-D5000, men jeg har ikke hørt Grado SR-325i og er ikke godt kjent med Grado generelt. Min musikksmak er (i hvert fall rimelig) allsidig.

AKG K 701
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Jeg er uenig i at følgende beskrivelse (se sitat nedenfor) er en nedsettende omtale av ("disser") AKG K 701. Jeg anser derimot omtalen som objektiv og nøytral. En ren hallelujaomtale er derimot ikke det. Den er tvertimot villedende og uredelig. Jeg burde dog ha inkludert at en del mennesker finner AKG K 701 ukomfortabel, ubehagelig eller endog smertefremkallende, mens andre finner den meget komfortabel.

CDWMcInSpots skrev:
[...]
AKG K 701
AKG K 701 er en god hodetelefon til 2000,- og kanskje også til 4000,- med noen velkjente forbehold. Den må ha god og egnet forsterker og lang innspillingstid (typisk anbefales ca. 500 timer). Den er det motsatte av et bassmonster. K 701 kan spille bass, men bassen er slank og lett, og uten (særlig) trøkk. Den regnes som studiomonitornøytral. Den er antagelig best på mindre akustiske ensembler, gjerne med strenginstrumenter. Jeg tror akustisk gitar er et paradeeksempel.

Sammenlignet med Sennheiser HD 800 (uten blikk på pris) er AKG K 701 en nedtur. Det er mindre av alt. K 701 oppleves som stusselig hvis man først lytter til HD 800 og deretter bytter til K 701. Det opplevde "fallet" varierer med musikk- og ensembletype. Når man justerer for pris, blir ligningen en annen. Enhver må selv vurdere om ytelsesforskjellen er verdt prisforskjellen, generelt og for egen bruk: bruksmengde, musikktype, ...
[...]
[...]
Mer informasjon:

Festus skrev:
Akkurat der jeg sliter litt, 701 har jeg hørt, men ingen grado forhandler her i Krsand.
AKG opplevde jeg som oppløste , fin på stemmer men litt slank nederst.
når du sier de er så forskjellige, hva skiller de da?
Din bassopplevelse for AKG K 701 stemmer med min:
CDWMcInSpots skrev:
[...]
AKG K 701
AKG K 701 [...] er det motsatte av et bassmonster. K 701 kan spille bass, men bassen er slank og lett, og uten (særlig) trøkk.
Denon AH-D5000
Jeg har skrevet litt om mine inntrykk av Denon AH-D5000 tidligere. Dette er noen innlegg, men det finnes flere:

Komfort
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Jeg burde dog ha inkludert at en del mennesker finner AKG K 701 ukomfortabel, ubehagelig eller endog smertefremkallende, mens andre finner den meget komfortabel.
CDWMcInSpots skrev:
Carter skrev:
Jeg fikk skikkelig hodepine av AKG K701, rett og slett. Kunne ikke bruke dem. Med AH-D5000 og særlig GS1000i er 6-8 timer i strekk helt uproblematisk.
AKG K 701 er som oftest ukomfortabel, og ofte får jeg vondt i hodebunnen. Dessuten kan ikke lærbåndet trekkes tilstrekkelig langt opp. Dermed berører putene øreflippene istedenfor å runde på undersiden av øreflippene.

Denon AH-D5000 er meget komfortabel.
[...]
Utdypende (bakgrunns)informasjon fra tråden "beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner":
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Komfort
Jeg tror jeg har et ganske stort hode. I plateskjøten midt oppå hodet er det en forhøyning (jeg antar at Vidar P kan fortelle oss navnet på både plateskjøt og forhøyning(?)). Dette kan medføre at kontaktflaten mellom hodetelefonbøyle og hode blir meget liten.

Jeg er som tidligere nevnt antagelig ganske var på dette området, og spesielt når det gjelder kontaktpunktene mellom hodebunn og hodebøyle. Jeg opplever f.eks. ikke AKG K 701 som komfortabel. Noen ganger får jeg faktisk vondt i hodebunnen. Dessuten har AKG K 701 for "lav takhøyde"/liten bøylelengde. På de fleste hodetelefoner er jeg vel 1-2 hakk fra fullt uttrekt bøyle. Noen få har en god del mer uttrekk enn jeg trenger.

Ørene mine ligger tett langs hodets sider. Bretten midt på, rett bak øreinngangen (hva nå den enn heter) er punktet som står lengst ut. Jeg har aldri blitt ertet for utstående ører, ikke en gang på fleip. Det ville falle på sin egen urimelighet.

Jeg foretrekker hodetelefoner som går utenfor og rundt ytterørene (i motsetning til de som ligger oppå/klemmer mot ytterøret). Dette gjør vel alle dyrere hodetelefoner for hjemmebruk(?)

Denon AH-D5000 er mest sannsynlig den mest komfortable hodetelefonen jeg har prøvd. Jeg merket det aller best da jeg gikk tilbake til beyerdynamic T 1 og Sennheiser HD 800. Jeg håper at Denon AH-D7000 er like bra (eller bedre). Den ligger for øyeblikket til innspilling, runder 10 døgn (= 240 timer) førstkommende lørdag 05.02.2011 og skal etter planen gjennom sine første prøver førstkommende helg.

Jeg skulle ønske at bøylen på beyerdynamic T 1 var mykere eller bedre polstret. Jeg må passe på hvor(dan) jeg plasserer den for å unngå et visst ubehag over tid. Med riktig plassering er den OK (, men ingen Denon AH-D5000).

Putene er rimelig faste. Disse er ikke noe problem (, men igjen ingen Denon AH-D5000).

Sennheiser HD 800 har en utsparring midt i bøylen som passer bra med min hodebunnsforhøyning. Bøylen er derfor mer behagelig enn på T 1(, men heller ikke HD 800 kan matche Denon AH-D5000). Putene er rimelig faste og dessuten er "diameteren" meget stor og bøylen er (i hvert fall) ikke slapp i grepet. Man må derfor passe på hvor klokkene plasseres. Hvis de plasseres galt, kan de klemme på kjevene. Dette er ubehagelig. Jeg tror jeg har lest at dette (særlig) skaper problemer for mennesker med små hoder.
[...]
Hodetelefonforsterker
Du skal benytte Burson Audio HA-160. Kombinasjonen AKG K 702 (og dermed K 701) har mteinum omtalt og anbefalt i svar # 1 (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50162.msg937731.html#msg937731). Han skrev litt mer om denne kombinasjonen og spesielt Burson Audio HA-160 rundt midnatt (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31676.msg1081398.html#msg1081398).

Andre kandidater i tillegg til de som allerede er nevnt av andre (listen er langtfra komplett):
  • NuForce Icon HDP (rimelig, men god)
  • KingRex Headquarters HQ1
  • SPL Auditor
  • SPL Phonitor
  • Grace Design m903
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
Høres ut som de utelukkende er ute etter å melke godtroende kunder for penger.

Hadde vært mer interessant dersom de kom med en konkurrent til HD800 og T1.
Det gjør nok AKG. Det går jo rykter om at de arbeider med saken....

Men "melke godtroende kunder for penger"...?? Jeg er fortsatt av den oppfatning at K-701 er den desidert beste hodetelefonen under 5K. Jeg har fortsatt ikke hørt en hodetelefon som låter så åpent og reint som nettopp denne. Jeg har ingen problem med å anbefale denne hodetelfonen til prisforlangende.
Jeg har problemer med å anbefale kjøp av et produkt til dobbel pris. Jeg er godt fornøyd med mine men så lenge de har blitt solgt for rundt 2k over lang tid synes jeg Q701 til dobbel pris er å "melke kunder for penger".
AKG Q 701 er vel egentlig mest lik AKG K 702 siden de begge har enkelt utskiftbar kabel(?) Har AKG K 702 vært solgt til ca. 2000,- i Norge slik AKG K 701 har? Jeg har bare sett den til rundt 4000,-, men jeg har ikke søkt aktivt.

Et annet spørsmål er selvsagt om enkelt utskiftbar kabel er verdt 2000,-.
 

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Innlegg
1.314
Antall liker
3.433
Torget vurderinger
3
der fikk jeg mye å lese på ja, ( og ja , mente Denon AH-D5000)

Mange gode ord om k701, de har jeg og hørt på selv, dog uten egen hodetelfonforsterker, og med en pris nå
ned mot 1800 kroner er vel det mye god lyd for pengene.

takker
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ja, og med Argon HA1 + Creek OBH2 til kr. 900,- har du godlyd i massevis til under 3K. Og da veit du at potensialet til K-701 er lang fra utnyttet.... ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du får ha meg unnskyldt for å si det, men jeg synes Argon virker å være en svært dårlig forsterkeranbefaling til K701. Det blir jo som å si at "kjøp en 911 Carrera, sett på den 175R15 M+S-dekk og du har en bil med høy ytelse, til tross for billige dekk".
 

dumdumboy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2004
Innlegg
75
Antall liker
2
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
 

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
173
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Hei.
Har fulgt med på hodetelefontrådene en stund da jeg er i modus for å kjøpe nye. Bruker i dag Denon AH-D2000 og er fornøyd med lyden, men har ikke hørt så mye annet. Jeg liker generelt lyden godt i 2000, men kan bli litt upresis bass til tider og mangler vel litt i toppen. Andre ganger så sitter de som et skudd, spørs hva jeg hører på.
Jeg hører på en del ulik musikk, alt fra metal, psytrance, til voice-jazz som Diana Krall, Lisa Ekdahl osv osv. På metal og psytrance, liker jeg AH-D2000 veldig godt, men ikke fult så godt til stemmer osv.

Blir ikke klok på ulikheten mellom spesielt HD800 og T1. Kan dette være headset jeg kan like, eller blir de for tynne i bassen? Jeg liker ikke for mye pågang i diskanten da jeg er litt var for spiss diskant, men liker heller ikke å miste informasjon.
Som forsterker bruker jeg Harmony Design Ear 90 med XLR og ELMA (http://www.harmonydesign.se/index.php?sid=62&katID=9&prodID=11).
Noen som kan hjelpe meg på vei? Bor i Fredrikstad, noen som vet hvor man kan høre de ulike headsettene også?

Ser ut som head-fi er i skuddet om dagen :)

Takk for svar og evt. hjelp.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
551
Antall liker
55
ralex skrev:
...Jeg hører på en del ulik musikk, alt fra metal, psytrance, til voice-jazz som Diana Krall, Lisa Ekdahl osv osv. På metal og psytrance, liker jeg AH-D2000 veldig godt, men ikke fult så godt til stemmer osv.
Prøv ut Denon AH-D7000.
Til metal og psytrance tror jeg HD800 eller T1 blir for avslørende og har for lite trykk og tyngde i bass. Til voice-jazz er AKG K701 (og K601) veldig bra.

Jeg bor og i plankebyen.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
ralex skrev:
Ser ut som head-fi er i skuddet om dagen :)
Jepp, og når man hører hva god head-fi gir av lyd pr. kroner er det ikke rart. :) Har ikke hatt på anlegget i lytterommet på mange uker, men hører mange timer hver dag på musikk via hodetelefonene.

Ikke det, det blir nok godt å kjenne det fysiske "slammet" i kroppen med fullskalaanlegg igjen. Men, først tilbake til godstolen og head-fien noen lange uker til. :)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Vidar P skrev:
Du får ha meg unnskyldt for å si det, men jeg synes Argon virker å være en svært dårlig forsterkeranbefaling til K701. Det blir jo som å si at "kjøp en 911 Carrera, sett på den 175R15 M+S-dekk og du har en bil med høy ytelse, til tross for billige dekk".
Ikke svært dårlig. Jeg har samme stående, og tenkte litt "budsjett" her. Masse ok lyd for pengene! Jeg har tidligere sagt at K-701, HA1 / OBH2 kunne jeg levd lenge sammen med. Og når man leser at noen plugger de til innebygde hodetelfonutganger i cd-spillere eler forsterkere, er sjøl HA1/OBH2 en heilt anna verden,IMO.
 

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
173
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
@Bart
Takk for svar.
Har også tenkt på AH-D7000, men etter hva jeg har lest, så er det fortsatt mye av det samme som AH-D2000 og ikke verd prisen. D.v.s HD800 og T1 er i en klasse over etter hva jeg lest, og det til samme pris.
Tenker også at AH-d2000 funker jo veldig bra på Metal og Psytrance, så ønsker liksom ikke ett sett til som funker bra på denne stilen.
Ønsker da noe som kan spille glimrende på andre stilarter. Voice-jazz, akustisk osv osv. 701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?

@Loevhagen
Ja skjønner det er mye å hente her. Nå er jeg som sagt fersk i head-fi delen så ikke så mye å sammenligne med annet enn det jeg har da. Men jeg skjønner at AH-D2000 antagelig ikke er det ultimate headsettet, så HD800 og T1 er vel det som blir diskutert om dagen. Siden jeg liker bass, så er vel ut i fra det jeg leser T1 bedre, men leser forskjellige ting. Blir litt usikker liksom. Ikke vet jeg hvor jeg kan få hørt dette heller, og har ikke økonomi til å kunne kjøpe begge setta bare for å prøve liksom.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
551
Antall liker
55
ralex skrev:
701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?
Ja, hvis man også skjeler litt til pris. K601 er også en "mellomtonemester". Like bra som K701 til lavere pris, men man går glipp av litt lydscene og bass.
Mellomtonen og lydscene har lenge vært AKGs toppmodeller styrke.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
ralex skrev:
Voice-jazz, akustisk osv osv. 701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?
Har K702 og HD800, og sistnevne er en perle til "voice-jazz, akustisk". Det er K70x også, men litt mindre enn alt.

Sats på AH-D2000, som du har valgt er mitt råd. Tør å satse på det valget du selv har gjort, og benytt inspill fra andre når du får AH-D2000 og mål opp mot hva du selv eventuelt skulle synes er "feil" med ditt valg.

Liker du mye bass er HD800 ikke noe for deg, og for the record; K70x har langt mindre bass enn HD800...
 

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
173
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
@Loevhagen.
Jeg har AH-D2000 per i dag og er fornøyd til Metal og Psytrance som jeg også liker, men de kommer litt til kort på annen type musikk som voice-jazz, akustisk osv og det hører jeg også en del på så er til denne stilen jeg ønsker noe mer enn AH-D2000 har å tilby. Da kan man selvsagt si at jeg ikke trenger bass, men liker generelt en fyldig lydkarakter. Jeg vet bare ikke hva jeg bør velge. Enkleste hadde jo vært om jeg kunne hørt alle sammen, men vet ikke hvor de har slik i butikk i Fredrikstad og omegn. Ikke akkurat flust av hifi-butikker her nede lenger.
Men T1 har etter hva jeg har lest mer bass enn HD800?, men mangler de en del i toppen?

Noen som har hørt Harmony Design EAR90 forsterkeren?
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Ulke personer vil ha ulike inntrykk. Det jeg har lest er at T1 gir et inntrykk av mer bass, men at HD800 går dypere. Jeg vet ikke, da jeg ikke har hørt T1.

Nå har jeg fått lånt en Yulong D100 (DAC/hodetelefonforsterker) av en lokal vennlig sjel. Skal prøve den som DAC til NuForce og deretter som standalone enhet (DAC/hodetelefonforsterker).

Yulong D100 + NuForce HDP + Sennheiser HD800 + Procol Harum:
 

Vedlegg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
dumdumboy skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
Musical Fidelity har hatt ustabil, og tidvis manglende, distribusjon i Norge og (tidvis) hyppige modell- og teknologiskifter inkl. nylig skifte fra rør til transistor.

Det er derfor mulig at få har hørt, enn si kjøpt, Musical Fidelitys hodetelefonforsterkere. Dessuten vil modell- og teknologiskifter problematisere det hele ytterligere.

Den nye importøren ser ut til å ha bedret distribusjonen og forhandlernettverket. Det er dermed mulig at dette vil endre seg.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.730
Antall liker
17.912
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
ralex skrev:
Noen som kan hjelpe meg på vei? Bor i Fredrikstad, noen som vet hvor man kan høre de ulike headsettene også?

Ser ut som head-fi er i skuddet om dagen :)

Takk for svar og evt. hjelp.
Tror at du burde vurdere å lytte til Sennheiser HD650. Alternativt den litt rimeligere, men nesten liktlydende HD598 (som kan være litt "jålete" for noen).
Les litt rundt om omtaler av HD650/HD598. Tror dette kan være i nærheten av hva du søker etter.
Alternativt Beyer Dynamics DT880 Premium.
Alle disse vil "fylle ut" AH-D2000 (som kan være litt tung i rompa), med en annen karakteristikk, og i mine ører være bra alternativer. Og - så er de jo vesentlig rimeligere enn T1/HD800 :)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
CDWMcInSpots skrev:
dumdumboy skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
Musical Fidelity har hatt ustabil, og tidvis manglende, distribusjon i Norge og (tidvis) hyppige modell- og teknologiskifter inkl. nylig skifte fra rør til transistor.

Det er derfor mulig at få har hørt, enn si kjøpt, Musical Fidelitys hodetelefonforsterkere. Dessuten vil modell- og teknologiskifter problematisere det hele ytterligere.

Den nye importøren ser ut til å ha bedret distribusjonen og forhandlernettverket. Det er dermed mulig at dette vil endre seg.
Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro?? Jeg vurderte den nyeste, som ligger på ca. 5.800 eller der i løypa. Men så fikk jeg tilbud om kjøp av LehmannAudio'en, og dermed ble det den.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Dette blir vel som vanlig ganske langt ;)

Jeg eier bl.a. beyerdynamic T 1, Sennheiser HD 800, Denon AH-D7000 og AKG K 701, og har hørt Denon AH-D5000.

Du finner en sammenligning av beyerdynamic T 1 og Sennheiser HD 800 i tråden "beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner" (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.0.html).

Svar #45 i denne tråden inneholder bl.a. lenker til omtaler av AKG K 701 og Denon AH-D5000 inkl. sammenligninger med beyerdynamic T 1 og/eller Sennheiser HD 800.

Denon AH-D7000 fikk jeg først i slutten av januar. Den har stort sett ligget til innspilling, men jeg har hørt noe på den. Foreløbig er jeg ikke blitt klok nok på den til at jeg vil skrive noe særlig om den. Inntrykket mitt er dog at det er en god del forskjell mellom Denon AH-D7000 og Denon AH-D5000, selv om noen påstår noe annet. Jeg antar at forskjellsopplevelsen bl.a. er avhengig av lytter, musikkvalg/-sjanger, opptakskvalitet, kilde og hodetelefonforsterker. (Overdrevne) eksempler:
  • Hvis man kun hører på instrumentalmusikk, legger man ikke merke til forskjeller i stemmegjengivelse
  • Hvis man kun hører på akustisk sologitar eller solopikkolofløyte, legger man ikke merke til forskjeller i bassgjengivelse
Denon AH-D5000 er meget var for rom- og stereoartefakter. Denon AH-D7000 er klart bedre, og andre fabrikanter er enda bedre, selv på rimeligere hodetelefonmodeller. Jeg har skrevet litt her og der om intrykk av Denon AH-D7000. Se f.eks. i tråden "Valg av hodetelefon" (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55400) og "Utdypende oppfølgingssvar ang. Denon AH-D5000" i svar #45.

ralex skrev:
Jeg hører på en del ulik musikk, alt fra metal, psytrance, til voice-jazz som Diana Krall, Lisa Ekdahl osv osv.
Jeg har en allsidig musikksmak og har gjerne sagt at jeg hører på det meste unntagen heavy metal, rap, svensktoppar, gammeldans og elektronika. Utsagnet er ikke helt sant, men det er faktisk ganske presist. Noe opera blir for operatisk, bossanova- og sambajazz går sjelden (helt) bra, noe sigøynermusikk blir for høyspent og masete osv.

Jeg vet ikke hva psytrance er og "voice-jazz" er vel jeg gammel nok til å kalle vokaljazz. For min del inkluderer vokaljazz også eldre tider inkl. f.eks. Billie Holiday, Ella Fitzgerald, Dinah Washington, Anita O'Day, Peggy Lee, Radka Toneff, Frank Sinatra og Bing Crosby.

ralex skrev:
[...]
Bruker i dag Denon AH-D2000 og er fornøyd med lyden, men har ikke hørt så mye annet. Jeg liker generelt lyden godt i 2000, men kan bli litt upresis bass til tider og mangler vel litt i toppen. Andre ganger så sitter de som et skudd, spørs hva jeg hører på.
Jeg hører på en del ulik musikk, alt fra metal, psytrance, til voice-jazz som Diana Krall, Lisa Ekdahl osv osv. På metal og psytrance, liker jeg AH-D2000 veldig godt, men ikke fult så godt til stemmer osv.
Dette stemmer vel ganske bra med mitt inntrykk av Denon AH-D5000 (se lenker ovenfor). Denon AH-D5000 kan være fin på stemmer, men de blir som allerede skrevet, gjerne ganske mørke. Den er dessuten morsom.

ralex skrev:
Blir ikke klok på ulikheten mellom spesielt HD800 og T1. Kan dette være headset jeg kan like, eller blir de for tynne i bassen?
Du finner en sammenligning av beyerdynamic T 1 og Sennheiser HD 800 i tråden "beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner" (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.0.html). Begge er meget gode, og forskjellene er ikke større enn at det tar tid å få et klart bilde av styrker og svakheter i forhold til både musikksjangre, egen smak, opptak m.m. Jeg er fremdeles ikke ferdig med den biten.

En del anser T 1 som den beste allroundhodetelefonen på markedet, og det tror jeg det er en del i. Den er lydmessig noe tyngre/har mere bunn og er morsommere enn HD 800. Se sammenligningen i Tesla-tråden.

ralex skrev:
Jeg liker ikke for mye pågang i diskanten da jeg er litt var for spiss diskant, men liker heller ikke å miste informasjon.
Jeg tror ikke jeg har hatt diskantproblemer med noen av de gode hodetelefonene jeg har forsøkt ordentlig. Kanskje jeg ikke er var for dette, eller kanskje det bare er et problem med visse kombinasjoner av hodetelefoner og hodetelefonforsterkere?

ralex skrev:
Som forsterker bruker jeg Harmony Design Ear 90 med XLR og ELMA (http://www.harmonydesign.se/index.php?sid=62&katID=9&prodID=11).
Den kjenner jeg ikke. Jeg eier NuForce Icon HDP og SPL Phonitor og har forsøkt KingRex Headquarters HQ1.

ralex skrev:
Noen som kan hjelpe meg på vei? Bor i Fredrikstad, noen som vet hvor man kan høre de ulike headsettene også?
Du må kanskje forberede deg på en oslotur eller to? Finnes det ikke noen hififorhandlere også i andre østfoldbyer? Jeg mener å huske noen i Moss og Halden, men kan ta feil.

Bart skrev:
[...]
Prøv ut Denon AH-D7000.
Til metal og psytrance tror jeg HD800 eller T1 blir for avslørende og har for lite trykk og tyngde i bass. Til voice-jazz er AKG K701 (og K601) veldig bra.
[...]
Denon AH-D7000 er mer sofistikert enn Denon AH-D5000.

beyerdynamic T 1 er som allerede skrevet en god allroundhodetelefon, og den har god bunn/bass. Sennheiser HD 800 er noe slankere/lettere. Jeg foretrekker f.eks. T 1 for bl.a. rock, reggae og (tung) elektrisk blues.

ralex skrev:
@Bart
Takk for svar.
Har også tenkt på AH-D7000, men etter hva jeg har lest, så er det fortsatt mye av det samme som AH-D2000 og ikke verd prisen. D.v.s HD800 og T1 er i en klasse over etter hva jeg lest, og det til samme pris.
Som skrevet ovenfor: Jeg synes det er betydelig forskjell mellom Denon AH-D7000 og Denon AH-D5000. De er forskjellige. Det er ikke "kun" et spørsmål om mer/mindre av alt. De er rett og slett (noe) forskjellige (av natur). Se oppgitte lenker ovenfor for utdypning.

beyerdynamic T 1 og Sennheiser HD 800 er teknisk bedre hodetelefoner enn Denon AH-D7000, men Denon AH-D7000 m.fl. har som tidligere skrevet, allikevel "noe" som gjør dem attraktive og konkurransedyktige for en del lyttere. Bare du kan avgjøre om du er en av dem.

Hi-Fi klubben har for høy pris på Denon AH-D7000 og sannsynligvis Denon AH-D5000. Denon AH-D7000 burde antagelig ha kostet 7000-8000,-. Denon AH-D7000 kostet 8000,- i perioden februar-august 2010. Grado er (vel) enda verre priset i Norge, mens beyerdynamic og Sennheiser er priset ganske bra i forhold til andre land, spesielt når man inkl. norsk moms og kostnadsnivå.

ralex skrev:
Tenker også at AH-d2000 funker jo veldig bra på Metal og Psytrance, så ønsker liksom ikke ett sett til som funker bra på denne stilen.
Dette er sammenfallende med min grunn for å kjøpe Denon AH-D7000 etter HD 800 og T 1. Variasjon kan være bra, og er noe av det som er fint med gode hodetelefoner. De koster ikke mer og tar ikke mer plass enn at det er fullt overkommelig med flere.

ralex skrev:
Ønsker da noe som kan spille glimrende på andre stilarter. Voice-jazz, akustisk osv osv. 701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?
Jeg siterer meg selv:
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Jeg er uenig i at følgende beskrivelse (se sitat nedenfor) er en nedsettende omtale av ("disser") AKG K 701. Jeg anser derimot omtalen som objektiv og nøytral. En ren hallelujaomtale er derimot ikke det. Den er tvertimot villedende og uredelig. Jeg burde dog ha inkludert at en del mennesker finner AKG K 701 ukomfortabel, ubehagelig eller endog smertefremkallende, mens andre finner den meget komfortabel.

CDWMcInSpots skrev:
[...]
AKG K 701
AKG K 701 er en god hodetelefon til 2000,- og kanskje også til 4000,- med noen velkjente forbehold. Den må ha god og egnet forsterker og lang innspillingstid (typisk anbefales ca. 500 timer). Den er det motsatte av et bassmonster. K 701 kan spille bass, men bassen er slank og lett, og uten (særlig) trøkk. Den regnes som studiomonitornøytral. Den er antagelig best på mindre akustiske ensembler, gjerne med strenginstrumenter. Jeg tror akustisk gitar er et paradeeksempel.

Sammenlignet med Sennheiser HD 800 (uten blikk på pris) er AKG K 701 en nedtur. Det er mindre av alt. K 701 oppleves som stusselig hvis man først lytter til HD 800 og deretter bytter til K 701. Det opplevde "fallet" varierer med musikk- og ensembletype. Når man justerer for pris, blir ligningen en annen. Enhver må selv vurdere om ytelsesforskjellen er verdt prisforskjellen, generelt og for egen bruk: bruksmengde, musikktype, ...
[...]
[...]
K 701 er altså ikke bedre enn HD 800 eller T 1, men til 2000,- koster den ca. 1/4 av de andre. Du må selv vurdere din prissensivitet.

ralex skrev:
@Loevhagen
Ja skjønner det er mye å hente her. Nå er jeg som sagt fersk i head-fi delen så ikke så mye å sammenligne med annet enn det jeg har da. Men jeg skjønner at AH-D2000 antagelig ikke er det ultimate headsettet, så HD800 og T1 er vel det som blir diskutert om dagen. Siden jeg liker bass, så er vel ut i fra det jeg leser T1 bedre, men leser forskjellige ting. Blir litt usikker liksom. Ikke vet jeg hvor jeg kan få hørt dette heller, og har ikke økonomi til å kunne kjøpe begge setta bare for å prøve liksom.
T 1 høres ut som en bedre match for deg enn HD 800. Jeg siterer meg selv:

CDWMcInSpots skrev:
[...]
Så langt holder jeg fast ved at jeg antagelig vil velge mellom T 1 og HD 800 avhengig av musikksjanger, ensembletype og -størrelse, sinnsstemning, formål med lytting osv. og kanskje hodetelefonforsterker. I tillegg kommer valget mellom disse to kontra de andre gode hodetelefonene mine (luksusproblemer, men allikevel ... ;) ).

T 1 er morsom og engasjerende. Den har en høyere gåsehudfaktor enn HD 800, og gir både oftere og mere gåsehud og fuktige øyne. Den har mere bunn og trøkk, og er noe mørkere/tyngre stemt.

HD 800 er mer akademisk observerende. Den disponerer kanskje ekstra for å studere musikken mens man med T 1 bare nyter den(?)

Jeg har vanskeligere for å se for meg HD 800 "down and dirty" i en mørk klubbkjeller enn T 1. HD 800 er kanskje litt mer Kalfaret (Bergen)/Øvre Singsaker (Trondheim)? T 1 er derimot allround. Den kan gå i kjole og hvitt i operaen, i kirken på søndag, løs jakke på jazzkonsert og T-skjorte og dongeri på rockefestival eller bluesklubb.

(Noe overdrevet) spisseksempel:
  • Med HD 800 ankommer man Grieghallen, setter seg godt til rette på en god plass, og tenker: La oss nå høre hva Harmonien kan by oss i dag, hvordan og hvor godt de spiller osv.
  • Med T 1 går man på en konsert for å ha en trivelig og morsom helaften
[...]
Bart skrev:
ralex skrev:
701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?
Ja, hvis man også skjeler litt til pris. K601 er også en "mellomtonemester". Like bra som K701 til lavere pris, men man går glipp av litt lydscene og bass.
Mellomtonen og lydscene har lenge vært AKGs toppmodeller styrke.
K 701 er ikke bedre enn HD 800 eller T 1, men til 2000,- koster den ca. 1/4 av de andre. Du må selv vurdere din prissensivitet.

Loevhagen skrev:
ralex skrev:
Voice-jazz, akustisk osv osv. 701 er vel tynn i lyden etter hva jeg har skjønt, men mener du 701 er bedre på stemmer enn HD800 og T1?
Har K702 og HD800, og sistnevne er en perle til "voice-jazz, akustisk". Det er K70x også, men litt mindre enn alt.
Loevhagen og jeg er enige. K 701 har (noe) mindre av alt enn HD 800.

Jeg vil dessuten si at HD 800 er mer allsidig og dermed et godt valg for flere musikksjangre enn K 701. Eksempel: Tung blues blir vel ikke tung med K 701(?)

Loevhagen skrev:
[...]
Liker du mye bass er HD800 ikke noe for deg, og for the record; K70x har langt mindre bass enn HD800...
Loevhagen og jeg er atter enige. HD 800 går (rimelig) dypt, men er ikke spesielt (bunn)tung. T 1 er klart bedre. Denon AH-D5000 og Denon AH-D7000 går enda/klart dypere (prøv kirkeorgel) og er tyngre. Denon AH-D5000 er såpass preget av dette at den mister allsidighet.

ralex skrev:
@Loevhagen.
Jeg har AH-D2000 per i dag og er fornøyd til Metal og Psytrance som jeg også liker, men de kommer litt til kort på annen type musikk som voice-jazz, akustisk osv og det hører jeg også en del på så er til denne stilen jeg ønsker noe mer enn AH-D2000 har å tilby. Da kan man selvsagt si at jeg ikke trenger bass, men liker generelt en fyldig lydkarakter. Jeg vet bare ikke hva jeg bør velge.
[...]
Du bør prøve beyerdynamic T 1 og Denon AH-D7000.

ralex skrev:
Men T1 har etter hva jeg har lest mer bass enn HD800?, men mangler de en del i toppen?
T 1 mangler ikke topp eller detaljer. Den er generelt noe tyngre/mørkere enn HD 800. HD 800 flombelyser dessuten hele scenen i motsetning til de fleste/alle(?) andre hodetelefoner (se nærmere beskrivelse av dette fenomenet i lenkene ovenfor, bl.a. "T 1 vs. HD 800 og HD 800s flombelysning" (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.msg1058718.html#msg1058718)

Loevhagen skrev:
Ulke personer vil ha ulike inntrykk. Det jeg har lest er at T1 gir et inntrykk av mer bass, men at HD800 går dypere. Jeg vet ikke, da jeg ikke har hørt T1.
[...]
Loevhagen har rett i at ulike mennesker hører forskjellig, og dette skyldes mange ulike årsaker, både fysiske og psykiske (inkl. barndomsopplevelser). Hvorfor liker du og jeg noe mat og misliker annen? Du bør altså prøve aktuelle kandidater selv.

Dette blir vel som vanlig ganske langt ;)
... og det ble det ;)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
VilhelmW skrev:
CDWMcInSpots skrev:
dumdumboy skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
Musical Fidelity har hatt ustabil, og tidvis manglende, distribusjon i Norge og (tidvis) hyppige modell- og teknologiskifter inkl. nylig skifte fra rør til transistor.

Det er derfor mulig at få har hørt, enn si kjøpt, Musical Fidelitys hodetelefonforsterkere. Dessuten vil modell- og teknologiskifter problematisere det hele ytterligere.

Den nye importøren ser ut til å ha bedret distribusjonen og forhandlernettverket. Det er dermed mulig at dette vil endre seg.
Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
VilhelmW: Du er stadig både glemsk ang. allerede beskrevne temaer, og glemmer dessuten enkle hjemmelekser:

Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
Nei, og det har vært skrevet før. Et raskt googlesøk gir atter svar:
Audiocompaniet er norsk importør av Musical Fidelity (http://www.audiocompaniet.no/).

Jeg har som tidligere skrevet også sett den hos Stereofil (http://stereofil.no/), og jeg har sett annet fra Musical Fidelity hos Musik Magazinet (http://mus-mag.no/). Jeg tror som allerede skrevet, at Audiocompaniet har ganske god distribusjon.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen

Vedlegg

M

Morpheus

Gjest
Etter lang natts ferd mot dag mottok jeg endelig M-stage hodetelefonforsterker i dag. Grunnet den kinesiske nyttårsfeiringen samt grinete norske tollere tok det tid... Men la oss ikke dvele ved det. Kort fortalt må denne forsterkeren være et, om kansje ikke mitt beste hifikjøp sett i forhold til lyd pr krone, og det sier jeg etter å bare hørt den spille i 3 timer! M-stage spiller sammen med Denon Ah-d 2000 og HRT music streamer 2. De som ikke kan leve med denne kombinasjonen kan selv ikke sterke psykofarmaka redde... Et lite hint som er nevnt på sentralen her tidligere er at denne er meeeget lik Lehman black cube... Den skal jeg i sannhetens navn si at jeg ikke har lyttet til, men M-stage kan anbefales på det sterkeste, like så mine andre komponenter dersom du er da ikke er på et "price no issue" prosjekt.

M-stage var en oppgradering fra hifiklubbens hodetelefonforsterker Argon HA1. Den kommer til å havne langt bak i en skuff fra nå!

Som et PS må jeg si at det kun er lukkede klokker som er alternativet mitt da jeg lytter til musikk i samme rom som madammen ser på såpeserier. Meget mulig jeg hadde hatt åpen løsning dersom omgivelsene hadde tillatt det! Men som sagt, jeg lever svært godt med min allerede nevnte kombinasjon. Men tror nok det er forsterkeren som vil leve lengst hos meg.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
CDWMcInSpots skrev:
VilhelmW skrev:
CDWMcInSpots skrev:
dumdumboy skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
Musical Fidelity har hatt ustabil, og tidvis manglende, distribusjon i Norge og (tidvis) hyppige modell- og teknologiskifter inkl. nylig skifte fra rør til transistor.

Det er derfor mulig at få har hørt, enn si kjøpt, Musical Fidelitys hodetelefonforsterkere. Dessuten vil modell- og teknologiskifter problematisere det hele ytterligere.

Den nye importøren ser ut til å ha bedret distribusjonen og forhandlernettverket. Det er dermed mulig at dette vil endre seg.
Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
VilhelmW: Du er stadig både glemsk ang. allerede beskrevne temaer, og glemmer dessuten enkle hjemmelekser:

Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
Nei, og det har vært skrevet før. Et raskt googlesøk gir atter svar:
Audiocompaniet er norsk importør av Musical Fidelity (http://www.audiocompaniet.no/).

Jeg har som tidligere skrevet også sett den hos Stereofil (http://stereofil.no/), og jeg har sett annet fra Musical Fidelity hos Musik Magazinet (http://mus-mag.no/). Jeg tror som allerede skrevet, at Audiocompaniet har ganske god distribusjon.
Det var nå veldig....http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=919&category_id=95

Mulig at jeg er glemsk ( kan være mye jobbfokus, kan være alder..?), mulig at det har vært sagt før ang. importør, men OHFC forhandler da vitterlig M.F. Jeg fikk et ok tilbud på M1 HPA før jeg bestemte meg for LehmannAudio'en.

Nå er jeg meir spent på hva dere finner ut ang. Grace, ikke hvem som har glemt eller oversett hva i enkelte av disse laaange innleggene. ;D I mellomtida storkoser jeg meg med cd'n "A Dorian Portrait". Via Lehmannaudio'n og K-701'erne.Mye vakker musikk der!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Det er jo ganske ny, up and coming som de sier, men den er visstnok ganske bra, så jeg tenkte jeg kunne hinte om den:
Lake People heter produsenten, Violectric heter hodetelefonforsterkeren...
Den kan forsterke både plugg og xlr... :D
Slik ser den ut... Lake People - "Violectric HPA 181"

Tysk opphav.
Denne knuser visstnok grunnfjell med basskreftene sine, og er ellers helt nøytral... Så om den klarer å konkurrere
med Earmax Pro, som er helt abnorm i bassen (iallefall med tanke på at den bruker rør!!!), så er jeg fristet for å si det slik... :-*
Jeg er også nemlig på jakt etter en transistor headamp mot sommeren i år, og denne syntes jeg virket interessant!


mvh
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Imperial skrev:
Det er noen AKG K701 nye fremdeles tilsalgs i norge, men det blir vel tomt iløpet av året for å si det slik.
Men muligheten er tilstede fremdeles enda en iallfall 5-6 mnd skulle jeg tro. (Ren tipping..)
Akg har lansert en slags "signatur versjon" av K701 nå på tampen av dens "karriere".
Det er Q701. Quicy Jones Edition K701 med andre ord.. Denne går for ca 4 - 5 lapper ser jeg.

mvh
Soundgarden selger Q701 til kr. 3995,-. Jeg fikk opplyst på samme forretning at K-701 ikk er mulig å få fatt i. Dermed er "klassiker"-status et faktum.. ;D

Du må nok vente litt med "klassiker" statusen da den enda er til salgs i US . ;)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
VilhelmW skrev:
CDWMcInSpots skrev:
VilhelmW skrev:
CDWMcInSpots skrev:
dumdumboy skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt Musical Fidelity i denne tråden.
de har to meget gode hodetelefon forsterkere og solid track record med å lage gode hodetelefon forsterkere ?
Musical Fidelity har hatt ustabil, og tidvis manglende, distribusjon i Norge og (tidvis) hyppige modell- og teknologiskifter inkl. nylig skifte fra rør til transistor.

Det er derfor mulig at få har hørt, enn si kjøpt, Musical Fidelitys hodetelefonforsterkere. Dessuten vil modell- og teknologiskifter problematisere det hele ytterligere.

Den nye importøren ser ut til å ha bedret distribusjonen og forhandlernettverket. Det er dermed mulig at dette vil endre seg.
Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
VilhelmW: Du er stadig både glemsk ang. allerede beskrevne temaer, og glemmer dessuten enkle hjemmelekser:

Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
Nei, og det har vært skrevet før. Et raskt googlesøk gir atter svar:
Audiocompaniet er norsk importør av Musical Fidelity (http://www.audiocompaniet.no/).

Jeg har som tidligere skrevet også sett den hos Stereofil (http://stereofil.no/), og jeg har sett annet fra Musical Fidelity hos Musik Magazinet (http://mus-mag.no/). Jeg tror som allerede skrevet, at Audiocompaniet har ganske god distribusjon.
Det var nå veldig....http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=919&category_id=95

Mulig at jeg er glemsk ( kan være mye jobbfokus, kan være alder..?), mulig at det har vært sagt før ang. importør, men OHFC forhandler da vitterlig M.F. Jeg fikk et ok tilbud på M1 HPA før jeg bestemte meg for LehmannAudio'en.

Nå er jeg meir spent på hva dere finner ut ang. Grace, ikke hvem som har glemt eller oversett hva i enkelte av disse laaange innleggene. ;D I mellomtida storkoser jeg meg med cd'n "A Dorian Portrait". Via Lehmannaudio'n og K-701'erne.Mye vakker musikk der!
Mitt nei gjaldt (kun) importørstatus fordi det var det du spurte om. Det følger dessuten av følgende avsnitt lest i sammenheng:
Oslo HiFi Center forhandler disse. Er det de samme som importerer, tro??
Nei, og det har vært skrevet før. Et raskt googlesøk gir atter svar:
Audiocompaniet er norsk importør av Musical Fidelity (http://www.audiocompaniet.no/).
Jeg visste at Oslo Hi-Fi Center forhandler Musical Fidelity M1 HPA. Det har vi også skrevet om før, og var grunnen til mitt også i følgende formulering.

Jeg har som tidligere skrevet også sett den hos Stereofil (http://stereofil.no/),
Om du er glemsk, så husk allikevel følgende:
Jeg har laaangt over middels hukommelse. Mange har måttet innse nettopp det, og motvillig bite i gresset. Andre er bare forbløffet eller imponert.

Er vi ferdige med dette nå?
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Imperial skrev:
Det er jo ganske ny, up and coming som de sier, men den er visstnok ganske bra, så jeg tenkte jeg kunne hinte om den:
Lake People heter produsenten, Violectric heter hodetelefonforsterkeren...
Den kan forsterke både plugg og xlr... :D
Slik ser den ut... Lake People - "Violectric HPA 181"

Tysk opphav.
Denne knuser visstnok grunnfjell med basskreftene sine, og er ellers helt nøytral... Så om den klarer å konkurrere
med Earmax Pro, som er helt abnorm i bassen (iallefall med tanke på at den bruker rør!!!), så er jeg fristet for å si det slik... :-*
Jeg er også nemlig på jakt etter en transistor headamp mot sommeren i år, og denne syntes jeg virket interessant!
Hvis jeg husker rett, har tyske Stereoplay (http://www.stereoplay.de/) nylig omtalt denne positivt. Antagelig samtidig som de bl.a. testet Ultrasone Edition 10 og beyerdynamic T 5 p.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
CDWMcInSpots skrev:
Om du er glemsk, så husk allikevel følgende:
Jeg har laaangt over middels hukommelse. Mange har måttet innse nettopp det, og motvillig bite i gresset. Andre er bare forbløffet eller imponert.

Er vi ferdige med dette nå?
Jeg gjentar det jeg har sagt før; jeg bøyer meg i støvet - og er fortsatt glad for at du finnes blandt oss her på "Sentralen".. ;D

PS: Og du skal ha kred for at du er MYE flinkere enn meg til å kopiere inn tidligere sitater osv. i nye innlegg. Den kunsten behersker ikke jeg!
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
VilhelmW skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Om du er glemsk, så husk allikevel følgende:
Jeg har laaangt over middels hukommelse. Mange har måttet innse nettopp det, og motvillig bite i gresset. Andre er bare forbløffet eller imponert.

Er vi ferdige med dette nå?
Jeg gjentar det jeg har sagt før; jeg bøyer meg i støvet - og er fortsatt glad for at du finnes blandt oss her på "Sentralen".. ;D

PS: Og du skal ha kred for at du er MYE flinkere enn meg til å kopiere inn tidligere sitater osv. i nye innlegg. Den kunsten behersker ikke jeg!
Takk. Venner inn i helgen(?)

Kunst og kunst, fru Blom. Sitering er faktisk meget enkelt. Det er mere et vilje-/giddespørsmål.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ikke for meg! Hvordan får man inn flere sitater etter hverandre i et og samme innlegg? Litt godt-voksen-opplæring er påkrevd i mitt tilfelle.. ;D

Og ja, jeg liker best å ha ryddige forhold til alle, særlig når det nærmer seg helg. Inkl. fruen i huset...
 
Topp Bunn