ganilsen
Bransjeaktør
Greit å få det bekreftet.VilhelmW skrev:Jeg tror dette inntrykket ditt av K701 skyldes a)for lite innspillingstid, og b) for dårlig hodetelefonforsterker. Mitt inntrykk av K701, er temmelig annerledes. De er ganske like mine hulvstående høyttalere i lyden, men med Lehmannaudio BCL er de enda meir detaljerte og oppløste. De mangler ikke bass, men bassen er ikke "boom-bass", men tørr, kontant og naturlig bass.ganilsen skrev:701, riktignok uinnspillt, likte jeg egentlig ganske godt. Jeg drev de med hodetelefonampen i den integrerte jeg hadde da. Bassen var passe, men kunne gjerne hatt mer. Den var derimot nydelig tight og definert. Mellomtoneområdet var nydelig og åpent, mens den var litt dempet fra 3-5khz og oppover. Det siste kan ha vært Perreaux sin skyld da ampen(på høytalere) har nogenlunde lik karakter. Alt i alt var 701 som nevnt veldig gode, og til prisen den gang(2k) mest sannsynlig uslålige. Men uansett hva pris/ytelse forholdet er bråker disse for mye. Hvis jeg kunne forandret noe med AKG kunne jeg ønsket noe mer pass og litt drive i musikken.
Om noen har en annen oppfatning av 701 så hyl ut. Jeg testet kun med 1, ukjent, forsterker. Så min konklusjon bør tas med en stor klype salt.
Geir Arne
Det gjør ikke meg noe med litt meir trøkk i bunn, så om CDWMc's inntrykk ang. Beyerdynamic T1 viser seg å slå til her i heimen også, gjør det ikke meg noe. Men du må fore K701 med signaler fra en skikkelig god hodetelefon-forsterker.
Vanskelig å sammenligne noe når man har feil utgangspunkt mtp referansen.
Edit: Ble litt usikker da det viste seg at noen var ganske enige i min opplevelse av 701. Man har alltid forskjellig referanse, og da blir svarene deretter. 701 syntes jeg var overaskende snill med dårlige innspillinger. Er dette "korrekt" eller var det ampen min som rullet av i toppen tro?
Geir Arne