Takk for det folkens
Gleder meg å få Heliconen i ett større rom ja, har jo hørt de endel ganger hos tidligere eier - liten tvil om at de låt bedre der enn på kottet de står i nå.
Kan forvørig nevne kilder også, glemte det i mitt innlegg i går - er jo kjekt å ha det også, hehe.
Hovedtyngden er lagt på en VPI scout bestykket med Ortofon 2M Black, via en ASR riaa. Dette kommer jeg definitivt til å beholde en god stund til, og håper å gjennoppta tweakingen av spilleren når byggeprosjektet har landet. Neste er nye føtter til spilleren. Biu-ray blir streamet fra nas til en Dune mediaspiller, som jeg er strålende fornøyd med. Mulig denne må oppgraderes til en 3D versjon hvis neste PJ har denne muligheten.
Ellers har jeg både squeezebox og en Cambridge BD751 til CD/SACD. Antar at jeg kommer til å bytte ut squeezebox til en macmini etterhvert for avspilling av flac (har lagret hele samlingen på nas). Har planer om ett kartotekløsning på CD-ene, tidvis frister det mer å legge en disc i spilleren enn å trykkeplay på en iPad. Har bestilt noen lommer etter tips fra @Steinar_Lund i en annen tråd. Streamer noe fra wimp hifi, men er primært på sofa med headsett eller på tur. Bor på landet så er ingen store planer om fiber e.l. her, så noe utstrakt bruk av streaming blir det neppe noe av.
Hele garasjebygget samt alt av oppussing på huset er ett ledd i konvertere ett 50 år gammelt hus til en smart-hus løsning basert på HDL. Etterhvert blir ALT styrt av samme app på iPad via iRidium - lys/varme/AV/alarm/motorvarmer/tv/squeezebox/maskering lerret +++