Antonsen bygger dedikert kino/lytterom i ny garasje

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er fortsatt like imponert over arbeidstempoet ditt! Går fremover i ett godt tempo dette!

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takker for det - ikke alltid jeg er like fornøyd med fremdriften selv, men når jeg setter med ned å kikker litt på datoer "bakover" så har det gått gansske radig :)

Kjapp oppdatering - gips FERDIG!! Feires med ett glas rødvin og champions league :) Eneste som gjenstår er å lage hull til dør - den blir der hvor stigen står ca. Kun dårlig mobilbilde i dag.

IMG_1955.jpg

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Artig og følge med her, ikke alle som er så heldige og kan få ett så kompromissløst kinorom :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.082
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg følger også med her! Han får alt for få kommentarer på det flotte arbeidet :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Liten oppdatering, har ikke skjedd så mye...

Tidligere i uka fikk jeg slemmet grunnmuren i "tekniskrom". Planen er nå å snekre dette rommet mer eller mindre ferdig før jeg så setter alt av materialer og verktøy ++ der, så går videre. Slemme en og en vegg og lekte ut disse fortløpende. Prøve å få til å flytte "alt" færrest ganger :)

Har i dag og i går fått lektet ut mesteparten av veggene, så blir å begynne på taket neste uke...

vegg.jpg

Vet ikke hvordan den "riktige" måten å løse dette på, jeg har ihvertfall gjordt det slikt. Går kjapt og virker.

tilpassing.jpg

For å være helt sikker at treverk ikke er i kontakt med mur, har hvertfall lært at den ikke skal være det - har jeg tenkt til å tre en liten strimmel av grunnmurspapp mellom mur og utsparingen

papp.jpg

I tillegg blir det asfaltplater mellom stenderne langsgulvet for litt ekstra isolasjon.

For å slippe å sjonglere med rettholt, hammer, spiker og meterstokk lagde jeg en mal for avstanden, da går det mye raskere og enklere syns jeg.

mal.jpg

Imorgen skal jeg kjøpe 90 lange maskinspiker så jeg slipper å håndspikre i taket også...​

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Liten oppdatering - har nå fått lektet ned taket i teknisk rom

taknedlekt.jpg

Flyttet alt materiell og håndverktøy inn til teknisk rom, samt slemmet langvegg mot garasje og kortveggen. Kan nå lekte ut disse ferdig, før jeg flytter sager etc og slemmer den siste langveggen og lekter ut denne.

ubersikt.jpg

Ellers så blir det antageligvis en forrandring i planene angående spotter. Hadde idag med meg en slik spott hjem for test, syns den var mye finere enn de har jeg har i gangen samtidig som disse er lavtbyggende, noe som gjør at jeg kan ha flere kabelføringer i taket..

jupiter_tek_65w_matt_white.jpg

Ble aldri fornøyd med taket i gangen, så kommer nok til å rive det igjen... bytter spotter samtidig da.​

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har fått lektet litt til, men ikke noe å legge ut bilde av.

Er litt usikker på dette med projektor. Jeg har nå HC3800 fra mitsubishi - har desverre ikke råd til å oppgradere denne når kinoen er ferdig, men må jo plasere denne slik at jeg får en ok løsning nå men samtidig kan putte inn f.eks . hw40 eller lignende nyere pj.

Slenger ut ett skjermbilde av hvordan jeg har tenkt til å plassere. Da vil jeg kunne ha drøye 120" i 2:35:1 med toppen av bildet 70cm under projektor, og bunnen av lerretet blir ca 45 cm over gulvet. Høres dette ok ut?

Skjermbilde 2014-07-02 kl. 21.59.07.png

Her er forøvrig første utkast til oppsett og plassering av utstyr. Teknisk rom bak lerret er ikke bestykket enda, men her blir det selvsagt en haug med strøm, data og utgang til høytallerne som skal legges skjult ut i kinoen.

"gulvet" i tegningen er tak.

På bakveggen er to av uttakene for høyttaler tiltenkt sub. De to andre ved gulvet er hvis jeg får gulvstående bakhøytellere, uttakene høyere på veggen er mao samme kanal. Dette er for å kunne endre plassering uten å måtte ha synlig kabler senere.
    Alt som er merket med HDL er styresystemet, IRsender for pj, bryter panel og gardinmotor for sceneteppet.

Skjermbilde 2014-10-24 kl. 21.17.25.jpg

På denne tegningen er spottene med, samt en indikering på kassene jeg skal ha rundt taket ala Kenti. Den blå streken på tvers indikerer sofa/lytteposisjon. Kaste avstand på pj er ca 4,8. Her er jeg åpen for forslag, men håper å kunne ha pj bak lytteposisjon.

Skjermbilde 2014-10-24 kl. 21.17.51.jpg

Alle tips og råd mottas med takk!

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Forøvrig er dette status på kinoen nå, mangler kun å lekte fra bakvegg til lerret på en vegg så er veggene ferdig, og jeg kan begynne på taket. Handlet en bunke med 2x2" idag.

LEKT.jpg

Og så har jeg byttet spotter i gangen, beholder taket slik det er nå. Mangler bare røykvarsler og en bevegelses sensor.

GANG.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det! :)

Har nå begynt på rammene i taket. Har festet "ytterlekten" på alle kassene nå, slik at jeg bare kan bygge på disse videre og lekte mot veggen. Skal gå ganske radig.

Alt er festet med 90 spiker, så etter litt finregning blir dette kun 16mm inn i spikerslagene under gipsen. Dette er nok litt lite!?

Tenker derfor å skru inn noen lange treskruer i alle spikerslagene i tillegg, så jeg får ikke gjordt noe mer før jeg har vært i byggehandelen mandag. Hvor lange bør disse være, minimun 110?

Legger ut noen enkle bilder av hvordan det ser ut så langt.

Alle tips på tegning i forrige post mottas med takk!

123.jpg

124.jpg

125.jpg

126.jpg

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Alt er festet med 90 spiker, så etter litt finregning blir dette kun 16mm inn i spikerslagene under gipsen. Dette er nok litt lite!?

Tenker derfor å skru inn noen lange treskruer i alle spikerslagene i tillegg, så jeg får ikke gjordt noe mer før jeg har vært i byggehandelen mandag. Hvor lange bør disse være, minimun 110?
    Er det ikke (idéelt sett) 2/3 av skruelengden som skal inn i "festemateriale"? Ville brukt 120mm og "dradd" skruene godt (ca. 1cm) inn i "ytterlekten" – da er du vel sånn ca. innenfor :).

mvh e

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dette er meget mulig! Skal sjekke imorgen hva de har å velge mellom :) Det er vel også slik at det helst ikke skal være helgjenget, men ett glatt parti ytterst? Som på f.eks sponplateskruer?

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennede tråd dette Antonsen. Ser ut som et meget godt stykke arbeid.

Bare en tanke, har du tenkt noe på hvordan du skal løse/lage til akustikk tiltak i rommet. Om du i det hele tatt skal ha det. ( Har ikke lest hele tråden) Hadde jeg kunne bygget et helt eget rom igjen, så hadde jeg bygget dette slik at jeg hadde hatt plass til tiltakene i vegger og tak, Slik at det var i vater/flukt med tak/vegg. Istadenfor så har jeg måttet sette dette utenpå tak og vegger, som stjeler litt plass.

Problemet med å bestemme plassering av tiltakene er jo rett og slett at det blir vanskelig å prøve ut hvor tiltakene skal plasseres. Da dette er avhengig av plassering av høyttalere og sweetspot. Og samtidig av spredningsmønter på høyttalere.

Bare en liten tanke herfra. Igjen meget pent arbeid, det er slike tråder som gjør at jeg ofte tar tak i stikksag og vater selv.

Stå bare på!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Spennende å følge med på denne tråden :) går fort fremover

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.800
    Sted
    Sandefjord

16mm innfestning for spiker hørtes snaut ut ja, det blir tross alt en del kilo disse skal holde til slutt.
    Nå kan det være du har handlet skruer allerede men terrasseskruer med 120mm lengde burde holde, da har du 45mm++ innfestning.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.731
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ved spikring skal 2/3 av spikeren inn i det du fester i.
    Ved bruk av skruer er det ikke så viktig med denne regelen, bedre att du borrer igjenom den som skal festes med dia av skrue.

Steinar.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.731
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har du Biltema hos deg?
    Kjøp skruer der, de er mer en bra nok og har under halv pris.

Steinar.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Spennede tråd dette Antonsen. Ser ut som et meget godt stykke arbeid.

Bare en tanke, har du tenkt noe på hvordan du skal løse/lage til akustikk tiltak i rommet. Om du i det hele tatt skal ha det. ( Har ikke lest hele tråden) Hadde jeg kunne bygget et helt eget rom igjen, så hadde jeg bygget dette slik at jeg hadde hatt plass til tiltakene i vegger og tak, Slik at det var i vater/flukt med tak/vegg. Istadenfor så har jeg måttet sette dette utenpå tak og vegger, som stjeler litt plass.

Problemet med å bestemme plassering av tiltakene er jo rett og slett at det blir vanskelig å prøve ut hvor tiltakene skal plasseres. Da dette er avhengig av plassering av høyttalere og sweetspot. Og samtidig av spredningsmønter på høyttalere.

Bare en liten tanke herfra. Igjen meget pent arbeid, det er slike tråder som gjør at jeg ofte tar tak i stikksag og vater selv.

Stå bare på!
    Takk for tilbakemelding! I taket har jeg satt av to "lommer" i midten, som jeg kan plasere akustikktiltak i . Her blir det nok kanskje både noe demping og hvertfall noe diffusorløsning. Her kan jeg prøve meg litt frem, og der hvor jeg ikke plaserer noe utstyr trekker jeg kun med stoff. Har er ett tak jeg har som stor inspiriasjon:

02_IMG_5875.jpg

Bare at jeg da gjør eventuelte tiltak mellom spottkassene slik at det flukter kassene. Bildet er kopiert fra Kenti sin tråd på avforum. På sideveggene blir det nok først og fremst demping av førsterefleksjon, og da blir det utenpåliggende.

Spennende å følge med på denne tråden :) går fort fremover
    Ikke fort nok :) hehe, men målet er å bli fornøyd så det får heller ta den tiden det tar :)

16mm innfestning for spiker hørtes snaut ut ja, det blir tross alt en del kilo disse skal holde til slutt.
    Nå kan det være du har handlet skruer allerede men terrasseskruer med 120mm lengde burde holde, da har du 45mm++ innfestning.
    Ved spikring skal 2/3 av spikeren inn i det du fester i.
    Ved bruk av skruer er det ikke så viktig med denne regelen, bedre att du borrer igjenom den som skal festes med dia av skrue.

Steinar.
    Har du Biltema hos deg?
    Kjøp skruer der, de er mer en bra nok og har under halv pris.

Steinar.
    Jeg har handlet 100 selvborrende skruer som er 120 lange. Handlet Essve på min lokale byggevarehandel - har god rabbat ordning, ellers så er biltema ofte den billigste og beste løsningingen. Kom på 199 så var greit.

Takker for alle tilbakemeldinger :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke skjedd allverdens i kinoen den siste tiden - har hatt mye å gjøre ellers, blant annet vært en tur til Island :) og neste helg skal jeg til London på Morrissey konsert - men har hatt ei lita økt i dag. Kommet godt i gang med kassene i taket. Eneste som gjenstår nå er kassen over hodet og kassen mot garasjen - så kan jeg begynne på det elektriske - etter en seriøs ryddeøkt!

Har i tillegg tatt ei runde å festet alt godt i taket med langeskruer. Gjorde det samme med lektene på veggen også, bare for å være sikker. Så nå sitter det ihvertfall godt.

Slenger ut ett par mobilbilder.

IMG_0009_2.jpg

IMG_0010_2.jpg

IMG_0011_2.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det ble en liten økt i dag. Så nå er taket ferdig lektet ned og det er klart for skjult anlegg og spottkasser. Satser på å få en real ryddesjau på onsdag, så får vi se om jeg får begynt på det elektriske om ett par uker
    Tiden går fort.

Har hatt ett par timer med kaffe og vinylpater nå mens jeg har diskutert meg med selv og forhørt meg med interiørdesigneren hvordan bakveggen skal bli. Har tenkt til å ha en platehylle her, samtidig som jeg har lyst på noe "ekstra" mtp lys. Løsningen vi har "landet" på nå er å bruke min 5x5 expedit hylle, som må males da den er hvit... Den midterste rekken vertikalt vil da få bakbelyst rgb ledstriper, tenker å bruke slike skråstilteprofiler bakerst nede i hver hylle. Dette vil selvsagt kunne styres av bussystemet jeg har i kinoen.

33113_QL-Light_Profil_til_stripe__1_m._2.jpg

Tenker å bruke de to øverste "rutene" som barskap. Nummer to som ipad docking evt noen figurer o.l.Den fjerde til å ha macbooken når den er "tilkoblet" kinoen mens den nederste blir ladehylle for harmony, ps3 kontrollere etc.

Noen synspunkter?

Og hva trenger jeg av kabling her, tenker 230V stikk - digitalkabel for lyd (macbook air har vel ikke sdpif utgang så antageligvis kjøpe en usb converter - for så lange usb kabler anbefales vel ikke?) - eventuelt usb kontakt for lading - eventuel component for bilde slik at jeg eventuelt kan ha en monitor i en av hyllene for justering av reciever etc uten å måtte ha på projektor.

Har jeg glemt noe?

For ordensskyld, slik ser en ikea expedit ut

matty_records-final-1600.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da hadde jeg litt tid på morgenen i dag, og fikk endelig begynt på skjultanlegget.

Nå er spottkassene oppe både i kinoen og i tekniskrom.

vegg.jpg

vegg2.jpg

I tillegg har jeg fått hengt opp svakstrømskapet. Ser lite ut, men skal kun ha ett patchepanel og en switch der inne. Skulle passe. Manlger noen braketer slik at jeg får festet dette som i ett rack.

svaks.jpg

Forøvrig var det fin himmel i går :)

hillem.jpg

God jul og godt nytt år til alle som følger med! Håper jeg får lagt ut noen ferdigbilder i løpet av det neste året... :cool:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det

Nesten alle bokser er montert nå, gjenstår noen i platehylla samt opplegget til projektoren. Burde rekke å montere de i kveld. Da gjenstår det bare noen kilometer med rør... hehe

Ellers er jeg litt i tenkeboksen når det kommer til forsterkvalg. Per i dag har jeg en Marantz av7001 prossessor jeg er godt fornøyd med. Den er vel også kompatibel med 7.1 oppsett (tror jeg). Dog for å få alt oppe å gå trenger jeg 5+2 effekttrinn. Har en gammel to kanals jeg kan bruke provisorisk til bakhøytallere, men da mangler jeg fortsatt fem kanaler. Siden jeg i tillegg er mest opptatt av stereolyd har(hadde) jeg tenkt til å kjøpe en god 2 kanalers og en billig med fem.

Ingen dum løsning - men blir ingen atmos av dette
    Leker derfor litt med tanken på å kjøpe en topmodell reciever, fortrinnsvis Yamaha rx-a3040. Denne har 9 innebyggede effektrinn, samt støtte for 7.1.4 atmos. Da kan jeg bruke min gamle stereoeffekt til bakhøytallere for så å kjøpe ett godt effekttrinn for frontene etterhvert. Prismessig er kanskje ikke dette så mye dyrere enn min opprinelige ide, så lenge jeg får litt for min gamle marantz. Marantz SR7009 kan også være aktuel da den er litt billigere en rx-a3040.

Yamahaen er nok god på stereo også, slik som marantzen. Ett tredje alternativ, hvis jeg ikke er fornøyd med musikkgjengivelsen i rx-a3040 er å kjøpe en god integrert stereoforsteker med ht-bypass.

Langsiktige tanker dette altså, men greit å ha noe å gå etter.

edit: forøvrig er alt av integrerte løsninger i en reciever veldig lite interessant (tenker på spotify, netflix, airplay osv) da dette ikke er noe jeg kommer til å bruke uansett. Eksternt riaa trinn kommer jeg også til å bruke.

Noen synspunkter?

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen innspill med tanke på valg av elektronikk i denne omgang, men jeg lurer på om du kommer til å klargjøre taket for integrerte Atmos-høyttalere (eller ihvertfall strekker kabler) i tilfelle du skal finne på å kjøre den retningen i fremtiden. Ser jo ut som et godt tidspunkt for å tenke på slikt.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har plassert 4 bokser i taket merket atmos så dette har jeg tatt høyde for :) Litt usikker på hva slags høytallere det blir, men har kikkett litt på xtz 95.22 som er relativt billige og ikke så dype. Vurderer å bruke de som som surround ht også.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ang elektronikk kan jeg tilføye at jeg selv er veldig spent på hva den nye X7200W fra Denon kan levere. Vet ikke når den dukker opp i Norge, men på det o' store internett nevnes det at det forventes europeisk slipp av denne modellen i januar en gang.
    Dette blir den første enheten jeg kommer til å teste ut når jeg skal vurdere endringer på mitt system.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja - det er ingen grunn til å stresse med noen kjøp her. Innen jeg kommer sålangt at jeg klar for kjøp har det nok kommet en bunke nye modeller uansett :)

Ellers - Har i dag fått montert de siste boksene, og satser på å begynne litt på rørarbeidet i morgen. Ble dog litt usikker her når det kommer til projektor. I utgangspunktet har jeg regnet ut med min nåværende pj, Mitsubishi hc3800. Siden bildet kommer såpass langt ned fra selve pj blir dette helt rart med lerretet. Toppen på lerret blir på ca 150-140 over gulvet. Blir rart.

Skjermbilde 2014-12-29 kl. 13.06.44.png

Spørs om jeg kommer til å kjøpe en budsjett modell etterhvert, har kikket på f.eks benqw1300 - når jeg legger inn den i pj-kalkulatoren så får jeg ikke opp noe mål fra pj til toppen av lerret - antar det betyr at det ikke har noen betydning og kan da få hengt lerretet høyere enn jeg kan med min?

Kommer nok til å montere lerretet riktig med en gang, så får heller min nåværende pj fylle bare litt av skjermen.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mange projektorer av litt nyere evt mer påkostede modeller har såkalt lens shift, som gjør at du kan justere bildets plassering i høyden (evt også i bredden) slik du selv skulle ønske, innenfor visse rammer.
    I nøytral posisjon sender slike projektorer bildet rett frem, slik at du får senter av bildet i samme høyde som linsa. Med andre ord skal det ikke være noe problem å få bildet høyt nok på veggen. ;-)

Anders

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nei, tror det skal gå greit. Løsningen blir nok i dette tilfellet å plassere lerretet der jeg vil ha det, så får jeg heller kun kjøre med "halv-skjerm" frem til pengene strekker til for en ny pj.

Gjorde forøvrig ett kjapt overslag av hva det resterende innen strøm & byggematerialer vil koste, og det gjør ingenting om jeg bruker god tid på å legge rør for å si det slik :) Har så langt lagt opp rør til to hdmi uttak og to høyttallere, så da er det bare resten igjen...

Godt nytt år til alle som sveiver innom tråden!

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    419
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt år ja! :)

Blir spennende å se når du blir ferdig, da kommer jeg en tur for å se hvordan det har blitt, hvis jeg får lov.
    Tenker å bygge meg en garasje til sommeren selv, og da blir 2. etasje kinorom, så får heller kinoen min i dag bli kjellerstue.

Med hu lille i hus så kan jeg ikke spille så høyt jeg vil lenger, så greit å få flyttet kinoen utomhus :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Absolutt - bare å komme - men ville ikke holdt pusten, er mye jobb igjen :)

Helt greit å ha kinoen utomhus - enten må man lære seg til å ta hensyn eller man må flytte det ut, hehe.

Håper du deler litt bilder av byggingen, artig å følge med!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg også flyttet kinoen ut av huset men vi for se hva framtiden bringer ...

Godt Nyttår og lykke til videre med byggingen :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk det samme :)

Eneste bakdelen med å måtte gå ut, er er når det er skikkelig kaldt eller ruskevær. Ikke alltid de få meterne frister da, kan jeg tenke meg - men neppe noe stort problem :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.422
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke skjedd mye her, men det er hvertfall noen meter ht rør som er montert.

Hadde storeplaner om å gjøre masse i helgen, men mye skisport på tv kombinert med at jeg endelig fikk skaffet meg Wimp hifi har gjordt at det ble mest sofa. Mange progklassikere jeg har på handlelista mi som jeg desverre ikke har funnet på vinyl til overkommelig pris som jeg har kost meg med i helgen. Ange og Banco f. eks. Nå spiller jeg denne fra Le Orme, har noen plater av de men ikke denne enda desverre.

Skjermbilde 2015-01-11 kl. 20.32.34.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn