R
Roysen
Gjest
Okay da ;Dslowmotion skrev:Jeg tviler ikke, jeg bare ler ....Audiofi skrev:At man tviler har intet med arroganse å gjøre
Okay da ;Dslowmotion skrev:Jeg tviler ikke, jeg bare ler ....Audiofi skrev:At man tviler har intet med arroganse å gjøre
Fantastisk ;Dvredensgnag skrev:Den lille dingsen er en bass-resonator - som fokuserer bassen i rommet, må vite. Den bygger på prinsipper gjenfunnet etter buddhistiske resonatorboller.
Slikt må man ha - og når man justerer dem i høyden kan man kompensere for ulikt basstrykk i det man lytter til, også viktig å ha.
vredensgnag skrev:Den lille dingsen er en bass-resonator - som fokuserer bassen i rommet, må vite. Den bygger på prinsipper gjenfunnet etter buddhistiske resonatorboller.
Slikt må man ha - og når man justerer dem i høyden kan man kompensere for ulikt basstrykk i det man lytter til, også viktig å ha.
Det var da å tone det ned veldig synes jeg.....8x12_TOM skrev:I min verden er dette pissprat
En stor diplomat er gåt tapt her, ja. ;D ;DMr-T skrev:Det var da å tone det ned veldig synes jeg.....8x12_TOM skrev:I min verden er dette pissprat
Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Selv om det ikke var så veldig høflig eller diplomatisk så har el_mariachi unektelig et godt poeng.
Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Selv om det ikke var så veldig høflig eller diplomatisk så har el_mariachi unektelig et godt poeng.
Ikke i kulørte magasiner, men du skal ikke lese mye (ordentlig) faglitteratur for å skjønne hva som er konsensus.
Sagt på en annen måte. Man må akseptere at enhver vitenskapelig forklaring er ugyldig innen hifi, og at dette er en tilstand vi må leve med. Absolutt alt er mulig, og enhver løsning kan ha et stort antall ulike effekter samtidig, og gjerne motstridende sådanne.Mr-T skrev:Husk nå for all del at naturlover og vitenskap ikke gjelder i Hifi. Med en gang musikk kommer inn i bildet så skjønner naturen at - "Åj, her må jeg slutte å oppføre meg som jeg ellers gjør".
Aha! Der har vi forklaringen på hvorfor isolasjonen på ht-kablene mine slites vekk i yttersvingenevredensgnag skrev:mest fordi teoretikeren ikke har forstått seg på hvordan lydmolekyler raser avsted.
Jepp. Passer å grille og drikke pils nå, mens man venter på bedre tider igjen 8)HCS skrev:Snobbes godt nedover her nå...Godt å se at tråden har fått "innehold..."... ;D
Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Tatt fra en annen tråd: Selv om dette kun påvirker den informasjon som er OVER 50kHz vil overtonestrukturen forandre seg slik at selv bassen blir bedre definert
I min verden er dette pissprat
Hos deg er det vel akustisk dødt og totaldempet ;D ;DMr-T skrev:Det var da å tone det ned veldig synes jeg.....8x12_TOM skrev:I min verden er dette pissprat
Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Tatt fra en annen tråd: Selv om dette kun påvirker den informasjon som er OVER 50kHz vil overtonestrukturen forandre seg slik at selv bassen blir bedre definert
Helt klart ikke skivebom etter dine preferanser, men kan jo hende at andre liker det annerledes enn deg... Det må du ha forståelse og respekt for ? Eller ? På tross av rare klokker og dyre kabler...8x12_TOM skrev:Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Ville forstått det du sier hvis "ikke" ble fjernet i første setning. Har da respekt for andres valg innen denne hobby, men forståelse, det blir noe annet ;DHCS skrev:Helt klart ikke skivebom etter dine preferanser, men kan jo hende at andre liker det annerledes enn deg... Det må du ha forståelse og respekt for ? Eller ? På tross av rare klokker og dyre kabler...8x12_TOM skrev:Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Når er det folk skal lære seg hva respekt er... RESPEKT er noe en må gjøre seg fortjent til .....8x12_TOM skrev:Ville forstått det du sier hvis "ikke" ble fjernet i første setning. Har da forsåelse for andres valg innen denne hobby, men respekt, det blir noe annet ;DHCS skrev:Helt klart ikke skivebom etter dine preferanser, men kan jo hende at andre liker det annerledes enn deg... Det må du ha forståelse og respekt for ? Eller ? På tross av rare klokker og dyre kabler...8x12_TOM skrev:Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Hjalp på meg! ;D Uten akustikk!!!!!!!!!!!! selv om jeg har noe å hente der og. ;Dvredensgnag skrev:Alle problemer kan enkelt løses ved at man "går opp i pris".
8x12_TOM skrev:Ville forstått det du sier hvis "ikke" ble fjernet i første setning. Har da respekt for andres valg innen denne hobby, men forståelse, det blir noe annet ;DHCS skrev:Helt klart ikke skivebom etter dine preferanser, men kan jo hende at andre liker det annerledes enn deg... Det må du ha forståelse og respekt for ? Eller ? På tross av rare klokker og dyre kabler...8x12_TOM skrev:Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
I min verden er dette pisspratJENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Ikke i kulørte magasiner, men du skal ikke lese mye (ordentlig) faglitteratur for å skjønne hva som er konsensus.
Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Nei, du sier noe. Dette er egentlig en tulletråd, det regner ute og ikke har jeg hatt lyd i oppsettet på to måneder - det kan føre til mye rart ;DHCS skrev:8x12_TOM skrev:Ville forstått det du sier hvis "ikke" ble fjernet i første setning. Har da respekt for andres valg innen denne hobby, men forståelse, det blir noe annet ;DHCS skrev:Helt klart ikke skivebom etter dine preferanser, men kan jo hende at andre liker det annerledes enn deg... Det må du ha forståelse og respekt for ? Eller ? På tross av rare klokker og dyre kabler...8x12_TOM skrev:Første påstand var tottalt skivebom, mens andre stemmer ganske bra - bare opp trappen og til venstrediyAudio skrev:Virker som du har laaangt igjen til god lyd og kort vei til WC ;D ;D8x12_TOM skrev:Hvis en tror på slike utsagn er det mulig dette kan virke nedover i bassen.
Du har rett... "Ikke" skulle ikke vært der, hehe.... Ja,ja, respekt ja, men ingen forståelse...Ikke rart det blir krig i verden.. ;D
Du gir inntrykk av at det ikke finnes noen retningslinjer for god lyd. Og det er enkelt og greit helt feil. Med den tankegangen kan like gjerne godt en tivoli radio med sterkt komprimert mp3 vaere best.Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?
Meget meget langt derifra. Det er i praksis umulig forresten.diyAudio skrev:Hos deg er det vel akustisk dødt og totaldempet ;D ;DMr-T skrev:Det var da å tone det ned veldig synes jeg.....8x12_TOM skrev:I min verden er dette pissprat
Det var det han sa, ikke sant. At det ikke fins retningslinjer for god lyd? ???orso skrev:Du gir inntrykk av at det ikke finnes noen retningslinjer for god lyd. Og det er enkelt og greit helt feil. Med den tankegangen kan like gjerne godt en tivoli radio med sterkt komprimert mp3 vaere best.Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?
Nettopp, det mener jeg og. Det er hvordan det lyder som teller for meg. Så får det evnt måla hva som helst, så lenge det lyder bra.lars_erik skrev:Det var det han sa, ikke sant. At det ikke fines retningslinjer for god lyd? ???orso skrev:Du gir inntrykk av at det ikke finnes noen retningslinjer for god lyd. Og det er enkelt og greit helt feil. Med den tankegangen kan like gjerne godt en tivoli radio med sterkt komprimert mp3 vaere best.Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?
Du er vel nesten den eneste av "målerne" som som oftest opptrer saklig. Men denne var unødvendig.
Det han sier, og som mange av oss er enige i, er at preferanser ikke bestemmes av hvordan ting måler, men hvordan de lyder.
Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Er hva man liker velkjent ut fra rådende fysiske teorier?Roald skrev:Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Det er nok riktig, men hva som påvirker lyden mest og ergo hva du liker er da velkjent ..
Det er velkjent ut fra studier.Audiofi skrev:Er hva man liker velkjent ut fra rådende fysiske teorier?Roald skrev:Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Det er nok riktig, men hva som påvirker lyden mest og ergo hva du liker er da velkjent ..
Det har jeg ikke skrevet noe sted. Det er likevel sterkt avvikende hva folk foretrekker og hva som måler best i mange sammenhenger. Se bare på horn og SET i den ene retningen og digital romkorreksjon i den andre retningen? Du sier vel ikke at disse lyder likt i og med at det finnes både personer som foretrekker det ene og det andre?orso skrev:Du gir inntrykk av at det ikke finnes noen retningslinjer for god lyd. Og det er enkelt og greit helt feil. Med den tankegangen kan like gjerne godt en tivoli radio med sterkt komprimert mp3 vaere best.Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?
Audiofil er den som kverulerer :Anonym skrev:Det er velkjent ut fra studier.Audiofi skrev:Er hva man liker velkjent ut fra rådende fysiske teorier?Roald skrev:Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Nå kverulerer du bare.
Som tidligere nevnt - pisspreik. Dersom dette hadde vært målbart ville alle likt det samme. Det er selvsagt personlige faktorer i dette også. Noen liker horn og SET, andre liker klasse D og EQ.Anonym skrev:Det er velkjent ut fra studier.Audiofi skrev:Er hva man liker velkjent ut fra rådende fysiske teorier?Roald skrev:Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Nå kverulerer du bare.
Hvordan en lydbølge forplanter seg i et rom er ikke rakettvitenskap.Audiofi skrev:Som tidligere nevnt - pisspreik. Dersom dette hadde vært målbart ville alle likt det samme. Det er selvsagt personlige faktorer i dette også. Noen liker horn og SET, andre liker klasse D og EQ.Anonym skrev:Det er velkjent ut fra studier.Audiofi skrev:Er hva man liker velkjent ut fra rådende fysiske teorier?Roald skrev:Audiofi skrev:Det finnes da ingen rådende fysikkteorier eller fakta som kan fortelle hva jeg eller du vil synes lyder best?Anonym skrev:Eller en grunnleggende forståelse for fysikk.JENO skrev:Jo! (Kort og arogant svar.)Audiofi skrev:Det finnes vel ingen rådende konsensus om det?Anonym skrev:Det må da være åpenbart for alle at rom og plassering har mer å si for lyden enn kabler.
Nå kverulerer du bare.
Nei nei nei nei, det er BILTEMA!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dlovemusikk skrev:Målegutta sin godlogo på høyttalerledninger?
;D